Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door Afgewezen »

Misschien kunnen we beter een GG-tenentopic openen. Kan iedereen zijn eigen tenen eens bestuderen... :hum
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door jakobmarin »

Afgewezen schreef:Misschien kunnen we beter een GG-tenentopic openen. Kan iedereen zijn eigen tenen eens bestuderen... :hum
Van wie zijn deze?
Afbeelding
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door WimA »

Afgewezen schreef:Misschien kunnen we beter een GG-tenentopic openen. Kan iedereen zijn eigen tenen eens bestuderen... :hum
Een GG tenentopic kan tenminste nog. Bijdragen in een CGK tenentopic zal wel - a.d.h.v. het turven van unlike reactie's - worden weggeknipt.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door huisman »

Afgewezen schreef:Misschien kunnen we beter een GG-tenentopic openen. Kan iedereen zijn eigen tenen eens bestuderen... :hum
Ik heb geen GG-tenen, ik sta er wel regelmatig op :huhu
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door MarthaMartha »

WimA schreef:
Afgewezen schreef:Misschien kunnen we beter een GG-tenentopic openen. Kan iedereen zijn eigen tenen eens bestuderen... :hum
Een GG tenentopic kan tenminste nog. Bijdragen in een CGK tenentopic zal wel - a.d.h.v. het turven van unlike reactie's - worden weggeknipt.
vaseline op je tenen kan de pijn wat verzachten :hum
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door Luther »

Anker schreef:
huisman schreef:
Anker schreef:
huisman schreef: Maar was wat ik zei in mijn openingspost nu echt kritiek ? Ik ben misschien wat ongevoeliger maar ik zie dat niet zo.
Nee, niet.
Maar lees de posting van Jongere nog even door. Je openingspost is geen kritiek, vervolgens heb je een duidelijke mening over iets. Jij vraagt niet blanco iets, blijkt uit de rest van je postings. En dat is overigens ook lastig, dat doe ik (vaak) ook niet.
Dat punt van Jongere is idd waar. Maar is dat ook niet logisch ? Ik vraag informatief naar de regeling in de GG omdat ik mij verbaasde dat de gemeente van mijn zwager vanavond al heeft gestemd terwijl de examens nog lopen. Ik dacht oprecht dat dat tegen de regels zou zijn. In mijn vraag en mijn laatste opmerking laat ik wel zien dat ik deze praktijk niet goed vind. Is dat erg ?
N.a.v. de posting van Jongere zeg je: daar kan ik wat mee. Nu ontkracht je dat weer. Je stelt niet blanco de vraag, je vindt het bij voorbaat al niet goed. En dat weten we ook een beetje van je. Laat duidelijk zijn: ik vind dat helemaal niet zo erg, al moet je je dan niet zo verbazen over de reacties die dan komen.
Het vervelende is dan wel dat er niet inhoudelijk wordt ingegaan op de kritiek van huisman. Want hoe je het ook wendt of keert: het is niet juist. Men kan best een week of twee weken wachten. Misschien is het ook goed dat aan de kandidaten wordt gezegd om pas een beroep aan te nemen na een week of drie.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door Ad Anker »

Luther schreef:Het vervelende is dan wel dat er niet inhoudelijk wordt ingegaan op de kritiek van huisman. Want hoe je het ook wendt of keert: het is niet juist. Men kan best een week of twee weken wachten. Misschien is het ook goed dat aan de kandidaten wordt gezegd om pas een beroep aan te nemen na een week of drie.
Daar is wel op ingegaan. Er kunnen praktische redenen zijn om de stemming wat eerder te laten plaatsvinden (na een kerkdienst voorafgaande aan de wek van beroepbaarstelling bijvoorbeeld.) Dan wordt er gestemd en gekozen voor een kandidaat, uiteraard onder voorbehoud. Netter is om even te wachten, wellicht. Helemaal mee eens. Ik ontken dat het met hijgerigheid te maken heeft.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door Luther »

Anker schreef:
Luther schreef:Het vervelende is dan wel dat er niet inhoudelijk wordt ingegaan op de kritiek van huisman. Want hoe je het ook wendt of keert: het is niet juist. Men kan best een week of twee weken wachten. Misschien is het ook goed dat aan de kandidaten wordt gezegd om pas een beroep aan te nemen na een week of drie.
Daar is wel op ingegaan. Er kunnen praktische redenen zijn om de stemming wat eerder te laten plaatsvinden (na een kerkdienst voorafgaande aan de wek van beroepbaarstelling bijvoorbeeld.) Dan wordt er gestemd en gekozen voor een kandidaat, uiteraard onder voorbehoud. Netter is om even te wachten, wellicht. Helemaal mee eens. Ik ontken dat het met hijgerigheid te maken heeft.
Ik weet niet precies hoe het woord 'hijgerigheid' bij jou binnen komt, maar ik weeg dat woord zo dat het overkomt alsof men de eerste wil zijn, of dat men de boot maar niet wil missen. Zo komt het wel over als je gisterenavond al een ledenvergadering gaat houden. Formeel kerkrechtelijk klopt het helemaal dat de kerkenraad beroept, en dat doen zij zeker pas per 17/06, maar materieel is het toch zo dat er nooit wordt afgeweken van wat de ledenvergadering stemt. Materieel betekent dat dus ook dat zodra de stemmingsuitslag bekend is, er een beroep komt. Een mannenbroeder kan thuis komen en zeggen: we gaan kandidaat X beroepen.
Kortom: je maakt mij niet wijs dat er in de week van 17 of 24 juni geen enkele mogelijkheid is om een korte stemmingsvergadering te houden. Het kan bijvoorbeeld ook zondags na de morgendienst.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door Dodo »

Mag ik er aandacht voor vragen om bij het quoten van andermans bericht, een heel lang bericht even in te korten of weer te geven met (...)? Soms schrijft iemand een enorme lap tekst, en die wordt vervolgens door de volgende mensen ook nog een aantal keer gequote. Dat maakt het heel onoverzichtelijk, en het voegt ook niets toe.
Zoals nu bijvoorbeeld het stuk van Martijn over de herders/loofhuttenfeest. Maar het gebeurt vaker.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door eilander »

Terechte oproep. In het betreffende topic heb ik nu de herhalingen ingekort met "(....)"
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door Chrisje72 »

Sorry dat was ik dan. Maar als ik quote in tapatalk zie ik alleen een in elkaar gevouwen stukje van het oorspronkelijke bericht, dan lijkt het niet zo lang. Pas na plaatsen klapte het weer helemaal open.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door Dodo »

Ik zie in tapatalk ook het hele bericht, en dan meestal met [quote[dit soort commando's er nog tussen. Heel onoverzichtelijk.
En het was niet speciaal voor jou hoor, ik zie het vaak gebeuren.
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door Zita »

In de afgelopen week is de uitdrukking 'de duivel lacht hierom' meermaals gebruikt als argument in een discussie of zelfs als enige commentaar op een bepaalde uitspraak. Ik vind dat een erg akelige manier van discussiëren. Kom met 'echte' argumenten in plaats van een dergelijke gruwelijke uitdrukking.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door Orchidee »

Dat is ook akelig, omdat het zo waar is!
Wij houden weinig rekening met duivels en demonen maar ze zijn er altijd hoor!
Dat heeft niets met slechte argumenten te maken of op een niet respectvolle manier van reageren.

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Online
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Handvatten voor goed en inhoudelijk discussiëren

Bericht door DDD »

Behalve als je de duivel vooral bij anderen waarneemt. Dan is er ergens iets grondig mis hoor. De meeste gelovigen komen hem akelig dichtbij tegen.
Plaats reactie