Kliksafe

Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Kliksafe

Bericht door Ander »

Zijn er meer mensen waarbij kliksafe het niet doet? Beetje irritant!
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Kliksafe

Bericht door Mister »

Hoe kun je online dan?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kliksafe

Bericht door huisman »

Ander schreef:Zijn er meer mensen waarbij kliksafe het niet doet? Beetje irritant!
Bij mij werkt het prima (gold member dan heb je voorrang :garde ) De vernieuwde startpagina doet nog weleens moeilijk zal wel een beginnerbug zijn.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
MG28
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 jun 2009, 21:04
Locatie: Over ijssel

Re: Kliksafe

Bericht door MG28 »

Betere vraag... wanneer werkt Kliksafe wel?
Gebruik het verleden om het heden te verbeteren.
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Kliksafe

Bericht door Ander »

MG28 schreef:Betere vraag... wanneer werkt Kliksafe wel?
Inmiddels weer naar volle tevredenheid MG28. Maar jij bent een kruistocht tegen kliksafe gestart? Lekker zinvol.
Gebruikersavatar
MG28
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 jun 2009, 21:04
Locatie: Over ijssel

Re: Kliksafe

Bericht door MG28 »

Nee hoor absoluut geen kruistocht tegen Kliksafe...

Wij hebben het thuis ook en als ik straks het huis uit ga dan zal er bij mij ook OF Kliksafe OF Solcon komen.

Maar het is natuurlijk gewoon de volle waarheid als ik zeg dat Kliksafe zeer regelmatig problemen heeft. Niet zo zeer de Kliksafe Whitelist maar de Blacklist wil nog weleens niet toegankelijk zijn!!
Gebruik het verleden om het heden te verbeteren.
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Kliksafe

Bericht door Ander »

MG28 schreef:Nee hoor absoluut geen kruistocht tegen Kliksafe...

Wij hebben het thuis ook en als ik straks het huis uit ga dan zal er bij mij ook OF Kliksafe OF Solcon komen.

Maar het is natuurlijk gewoon de volle waarheid als ik zeg dat Kliksafe zeer regelmatig problemen heeft. Niet zo zeer de Kliksafe Whitelist maar de Blacklist wil nog weleens niet toegankelijk zijn!!
O, gelukkig, ik schrok al. Ik maak inderdaad gebruik van de Whitelist. Dat is wel genoeg. En eigenlijk heb ik, op het akkefietje van 11 augustus jl. na, nooit problemen met kliksafe. Kan ik niet op een site dan vraag ik hem aan en in bijna alle gevallen is de site na een halve dag toegankelijk.
Gebruikersavatar
MG28
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 jun 2009, 21:04
Locatie: Over ijssel

Re: Kliksafe

Bericht door MG28 »

Ja dat is het juist. De Whitelist werkt altijd prima, maar het inloggen bij Kliksafe Pro zorgt vaak voor problemen.
Daarom twijfel ik er zelf ook sterk aan om deze aanbieder straks te gaan nemen. Een filter is alleen maar goed, maar het moet ook technisch goed lopen.
Gebruik het verleden om het heden te verbeteren.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Kliksafe

Bericht door Auto »

Ik weet niet waar ik het anders moet posten, maar op 1/9/2010 heeft er een aardig artikel gestaan in De Waarheidsvriend
Pastoraat en het gevaar van open internet
(Vermaand door de kerkenraad)

Het deputaatschap Moderne Media van de Gereformeerde Gemeenten heeft een duidelijke lijn voor het beleid van de kerkenraden opgesteld. Geen open internet, slechts gefilterd internet met Kliksafe. Deze zorg van de ambtsdragers voor het leven van de gemeente noem ik voorbeeldig. In geen deel van christelijk Nederland is zo'n sterk besef van het ontwrichtende gevolg van het kijken naar veruit de meeste televisieprogramma's, van de grote gevaren van het surfen op internet als in de (Oud) Gereformeerde Gemeenten (in Nederland).

Televisie en internet
EO-gezicht Andries Knevel deed in 1992 en 1993 met zijn boeken De wereld in huis en Doe dat ding dan uit! pogingen om het kijkgedrag van zijn eigen achterban te repareren. Nu constateren we dat de geestelijke schade door het omgaan met internet vele malen groter is dan wat de televisie ons kan aandoen — en dat laatste is al veel. Ik zou wel eens een onderzoek willen zien naar de relatie tussen het omgaan met internet, msn en mobiel én het toenemende aantal echtscheidingen van slechts enkele jaren getrouwde stellen in de christelijke gemeente. De resultaten van het onderzoek zouden de voorpagina's halen, dat geloof ik zeker.

En daarom is het beleid van de diverse Gereformeerde Gemeenten een spiegel voor hervormde ambtsdragers én ouders, om zorg te hebben voor de levens van gemeenteleden en kinderen, om hen niet onbeperkt bloot te stellen aan de leegheid, de smerigheid, de onnozelheid en de zinloosheid die ons op allerlei websites geboden wordt. Het blijft opvallend dat op conferenties van bijvoorbeeld de stichting Mediawijzer hervormde ambtsdragers en jeugdwerkers een minieme minderheid vormen, terwijl het pastorale team op de Windroosconferentie elk jaar opnieuw constateert hoe moeilijk jongeren het vinden op zuivere wijze een relatie aan te gaan en te onderhouden, hoe vervuild hun denken over seksualiteit geworden is.

Taak van kerkenraad
In een bijlage bij De Waarheidsvriend wordt er om die reden volgende week ingegaan op het verantwoord leren omgaan met de media, materiaal dat niet alleen voor ouders geschikt is, maar dat ook dienst kan doen bij de bezinnende opening van de kerkenraadsvergadering. Vandaag denken wij daarom niet na over de invloed van de media, maar staan we stil bij de vraag over welke thema's je als kerkenraad uitspraken mag of moet doen.

* * *
Helder en concreet, dat moet de verkondiging in onze tijd zijn. Geen abstracte verhandeling of algemene bespreking van een thema, geen preek over het zevende gebod waarin niets gezegd wordt tot jongeren en alleen-gaanden - mensen willen hun dilemma's, verleidingen en opdracht benoemd zien. Dat is waar, maar het is tegelijk slechts ten dele waar. Als de voorganger op de kansel te dichtbij komt, ervaren mensen dat hij te zeer aan hun levensstijl raakt. `Als je niet stopt, zet ik je uit', zei ooit een mevrouw tegen de kerktelefoon, toen haar predikant het in het kader van het christelijke leven over de foto's van vrouwen uit de Wehkampgids had.

Totale leven
De Bijbel zegt dat heel ons leven zich voor Gods aangezicht afspeelt. Wie ben ik als mens als niemand mij ziet? Als je daar eerlijk op ingaat, kun je schrikken van je eigen gedrag en gedachten. Omdat wij een open boek zijn voor de Heere - `U ziet van verre mijn gedachten, U bent met al mijn wegen vertrouwd' (Ps.139) — leert het Evangelie ons dat het Woord en het gebed ons totale leven moeten heiligen. En daar ligt de reden dat hervormde kerkenraden niet eenzijdig focussen op televisiebezit en internetgebruik. Als dit maar niet betekent dat we de gevaren en de zonden op dit terrein negeren! Paulus begint zijn opsomming van de werken van het vlees (Gal.5) niet zonder betekenis met overspel, hoererij, onreinheid en losbandigheid — begrippen die alle cirkelen om het zevende gebod, Gij zult niet echtbreken. We beseffen daarmee dat we er niet zijn met voldoen aan wat met de buitenkant te maken heeft, met het je houden aan regels van een commissie Moderne Media, omdat ons hart op de zonde aangelegd is.
Tegelijk is waar dat wij geen gradaties in de zonden kunnen aanbrengen. Wie één gebod overtreedt, staat schuldig aan heel de wet. Overtreding van het zevende gebod is in de ogen van God geen groter kwaad dan roddelen of ruziemaken en afgunst is evenzeer zonde als moord. Dat is het bezwaar bij kerkelijk beleid ten aanzien van televisiebezit of internetgebruik: het loshalen van twee bedreigingen voor een christelijk leven uit ons gehele levenspatroon.

Concreet worden
De vraag is wat dit betekent voor ambtsdragers op huisbezoek, voor de thema's die ze dan aan de orde kunnen stellen. Al is de persoonlijke omgang met de Heere de kern en zullen we moeten spreken over (het verkrijgen van) vrede met God in ons leven, het dagelijkse leven van mensen doet ook helemaal mee. We mogen geen terreinen in ons leven organiseren waarop God geen toegang heeft.

Ik vermoed dat veel ambtsdragers een zekere schroom kennen om concreet te worden, terwijl gerichte vragen aan een pastoraal bezoek juist diepgang kunnen geven. Praat met mensen over de vormgeving van hun huwelijksleven, over de keuzen van een werknemer in een bedrijf waarin de zondag steeds meer als werkdag in beeld komt, over schuldgevoelens ten aanzien van de opvoeding van ouder geworden kinderen, over de verstoorde relatie met je schoonouders. Zo kan het Evangelie ingang vinden in levensomstandigheden en leren we als ambtsdragers en gemeenteleden samen om te wandelen binnen de grenzen van het verbond.

Vrijheid
Aandacht voor de concrete levens van mensen leert kinderen dat het leven met God geen geïsoleerde activiteit is, maar het hele gezinsklimaat raakt. Die lijn heeft in de Nederlandse kerken oude papieren. In een versie van de Dordtse kerkorde staat verwoord dat `ambtsdragers de invloed zullen tegengaan van onrechtzinnige, revolutionaire en zedenbedervende lectuur'. Op dit gebied kan er tijdens een pastoraal bezoek zeker vermaand worden, waarbij niet alleen wat we lezen, maar ook wat we zien en horen ertoe doet.

Paulus roept in Galaten 5 christenen op `vast te staan in de vrijhei( waarmee Christus ons vrijgemaakt heeft'. Het gaat hier om de vrijheid van ons geweten, een vrijheid die overigens niet zonder gevaar is. Om die reden roept de apostel dan ook op om vást te staan, denkend aan wat Christus op Golgotha gedaan heeft. Daar zijn de machten onttroond en is de boze verslagen. Daar hebben wij gezien hoe zwaar God de zonden opneemt. Maar daar leert een kind van God ook dat God Koning is, die het in zijn leven voor het zeggen heeft, van uur tot uur.

Gezonde onderwijs
Regels stellen ten aanzien van televisiebezit en internetgebruik, en daar sancties aan verbinden ten aanzien van de sacramenten — het raakt niet het hart van het christelijke leven. Daarbij is het gevaar voor willekeur groot, als we eenzijdig inzoomen op de media. Waarom dan geen tuchtmaatregelen tegen mensen die uit zijn op `schandelijke winst' of tegen mensen die niet gastvrij zijn, om twee thema's te noemer waar Paulus het in zijn brief aan Titus over heeft?

Laten we het daarom als reformatorische kerken houden bij die aanwijzingen uit de nieuwtestamentische brieven, om zo binnen: de gemeenten ons leven te plaatsen onder de tucht van het Evangelie. Dan informeren we als ambtsdrager niet speciaal naar de naam van een internetprovider, maar houden we ons aan het betrouwbare woord, dat overeenkomstig de leer is, zijn we in staat anderen te bemoedigen door het gezonde onderwijs en weerleggen we de tegensprekers.' (Tit.i:9)

P.J. Vergunst (DE WAARHEIDSVRIEND (1 september 2010, blz.4 en 5)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Kliksafe

Bericht door Luther »

Waarheidsvriend schreef:Het deputaatschap Moderne Media van de Gereformeerde Gemeenten heeft een duidelijke lijn voor het beleid van de kerkenraden opgesteld. Geen open internet, slechts gefilterd internet met Kliksafe. Deze zorg van de ambtsdragers voor het leven van de gemeente noem ik voorbeeldig. In geen deel van christelijk Nederland is zo'n sterk besef van het ontwrichtende gevolg van het kijken naar veruit de meeste televisieprogramma's, van de grote gevaren van het surfen op internet als in de (Oud) Gereformeerde Gemeenten (in Nederland).
Vreemd, want ik heb bnog nooit van zo'n richtlijn gehoord. Ik ken legio ambtsdragers die geen kliksafe, maar solcon hebben.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kliksafe

Bericht door huisman »

Luther schreef:
Waarheidsvriend schreef:Het deputaatschap Moderne Media van de Gereformeerde Gemeenten heeft een duidelijke lijn voor het beleid van de kerkenraden opgesteld. Geen open internet, slechts gefilterd internet met Kliksafe. Deze zorg van de ambtsdragers voor het leven van de gemeente noem ik voorbeeldig. In geen deel van christelijk Nederland is zo'n sterk besef van het ontwrichtende gevolg van het kijken naar veruit de meeste televisieprogramma's, van de grote gevaren van het surfen op internet als in de (Oud) Gereformeerde Gemeenten (in Nederland).
Vreemd, want ik heb bnog nooit van zo'n richtlijn gehoord. Ik ken legio ambtsdragers die geen kliksafe, maar solcon hebben.
Mooi , kan ik ambtsdrager worden in de GG ;)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kliksafe

Bericht door Orchidee »

Luther schreef:
Waarheidsvriend schreef:Het deputaatschap Moderne Media van de Gereformeerde Gemeenten heeft een duidelijke lijn voor het beleid van de kerkenraden opgesteld. Geen open internet, slechts gefilterd internet met Kliksafe. Deze zorg van de ambtsdragers voor het leven van de gemeente noem ik voorbeeldig. In geen deel van christelijk Nederland is zo'n sterk besef van het ontwrichtende gevolg van het kijken naar veruit de meeste televisieprogramma's, van de grote gevaren van het surfen op internet als in de (Oud) Gereformeerde Gemeenten (in Nederland).
Vreemd, want ik heb bnog nooit van zo'n richtlijn gehoord. Ik ken legio ambtsdragers die geen kliksafe, maar solcon hebben.
Ik ken veel ambtsdragers, maar tot nu toe nog niemand tegengekomen, die Kliksafe of Solcon hebben :hum
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Kliksafe

Bericht door jvdg »

huisman schreef:
Luther schreef:
Waarheidsvriend schreef:Het deputaatschap Moderne Media van de Gereformeerde Gemeenten heeft een duidelijke lijn voor het beleid van de kerkenraden opgesteld. Geen open internet, slechts gefilterd internet met Kliksafe. Deze zorg van de ambtsdragers voor het leven van de gemeente noem ik voorbeeldig. In geen deel van christelijk Nederland is zo'n sterk besef van het ontwrichtende gevolg van het kijken naar veruit de meeste televisieprogramma's, van de grote gevaren van het surfen op internet als in de (Oud) Gereformeerde Gemeenten (in Nederland).
Vreemd, want ik heb bnog nooit van zo'n richtlijn gehoord. Ik ken legio ambtsdragers die geen kliksafe, maar solcon hebben.
Mooi , kan ik ambtsdrager worden in de GG ;)
Dat geloof ik niet.
Iemand die dat wenst is bij voorbaat uitgesloten. :)
En gelukkig maar.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Kliksafe

Bericht door BJD »

jvdg schreef:
huisman schreef:
Luther schreef:
Waarheidsvriend schreef:Het deputaatschap Moderne Media van de Gereformeerde Gemeenten heeft een duidelijke lijn voor het beleid van de kerkenraden opgesteld. Geen open internet, slechts gefilterd internet met Kliksafe. Deze zorg van de ambtsdragers voor het leven van de gemeente noem ik voorbeeldig. In geen deel van christelijk Nederland is zo'n sterk besef van het ontwrichtende gevolg van het kijken naar veruit de meeste televisieprogramma's, van de grote gevaren van het surfen op internet als in de (Oud) Gereformeerde Gemeenten (in Nederland).
Vreemd, want ik heb bnog nooit van zo'n richtlijn gehoord. Ik ken legio ambtsdragers die geen kliksafe, maar solcon hebben.
Mooi , kan ik ambtsdrager worden in de GG ;)
Dat geloof ik niet.
Iemand die dat wenst is bij voorbaat uitgesloten. :)
En gelukkig maar.
Mijn vader zei me altijd..
1 tim 3
Dit is een getrouw woord: zo iemand tot eens opzieners ambt lust heeft, die begeert een treffelijk werk
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Kliksafe

Bericht door jvdg »

BJD schreef:Mooi , kan ik ambtsdrager worden in de GG ;)
Dat geloof ik niet.
Iemand die dat wenst is bij voorbaat uitgesloten. :)
En gelukkig maar.[/quote]
Mijn vader zei me altijd..
1 tim 3
Dit is een getrouw woord: zo iemand tot eens opzieners ambt lust heeft, die begeert een treffelijk werk
[/quote]

Eens, maar wie waardeert dit ambt zonder Gods begeerte daartoe?
Ik durf niet en kan niet.
Gesloten