Audioserver of Kerkomroep/Skin?

Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Audioserver of Kerkomroep/Skin?

Bericht door vlinder »

Ik kreeg van iemand de vraag die zich oriënteerd op kerkdiensten via internet. Nou ben ik vrouw en bijna blond en snap er dus zelf geen hout van. Heeft iemand hier wel eens naar gekeken? Kan iemand hier de voor en tegens opnoemen van zowel Audioserver als Kerkomroep/Skin?

Alvast bedankt.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Audioserver of Kerkomroep/Skin?

Bericht door Mara »

Ik ben voor ! Je kunt altijd luisteren, hebt alleen een computer met internet nodig. Je kunt buiten je kerkmuren luisteren !
Tegen zou kunnen zijn: als je geen computer aanhebt op zondag, (zoals wij) moet je jezelf goed kunnen beheersen om toch niet je mail te checken of te gaan internetten. Ik heb zelf die behoefte niet. Maar kan me voorstellen dat je het misschien moeilijk zou vinden.
Maar luister door de weeks ook wel eens. In een verloren uurtje (wat dan opeens heel waardevol is !)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Audioserver of Kerkomroep/Skin?

Bericht door vlinder »

Mara schreef:Ik ben voor ! Je kunt altijd luisteren, hebt alleen een computer met internet nodig. Je kunt buiten je kerkmuren luisteren !
Tegen zou kunnen zijn: als je geen computer aanhebt op zondag, (zoals wij) moet je jezelf goed kunnen beheersen om toch niet je mail te checken of te gaan internetten. Ik heb zelf die behoefte niet. Maar kan me voorstellen dat je het misschien moeilijk zou vinden.
Maar luister door de weeks ook wel eens. In een verloren uurtje (wat dan opeens heel waardevol is !)
Welkom op dit forum.
Dank voor je reactie. Alleen was mijn vraag niet of je op internet naar diensten moet luisteren, maar specifiek de voors en tegens van Audioserver en Kerkomroep/Skin.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Audioserver of Kerkomroep/Skin?

Bericht door Ander »

Bij kerkomroep vind ik het zo bar handig dat je gelijk kunt klikken op "kerken die nu online zijn". Bij audioserver is dat zo'n gedoe.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Audioserver of Kerkomroep/Skin?

Bericht door Mara »

Sorry Vlinder, luister eigenlijk alleen via de site van onze eigen kerk of audio server. :OO
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Audioserver of Kerkomroep/Skin?

Bericht door Wilhelm »

Lijkt me ook wel interessant. Want waarom kiest een kerk voor de ene of de andere variant ?
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Audioserver of Kerkomroep/Skin?

Bericht door vlinder »

Mara schreef:Sorry Vlinder, luister eigenlijk alleen via de site van onze eigen kerk of audio server. :OO
En waarom Audioserver? Ben je daar toevallig terecht gekomen en wat vind je ervan? Werkt het prettig?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Audioserver of Kerkomroep/Skin?

Bericht door Mara »

Vlinder: ja eigenlijk wel. Je hebt ook prekenweb he ? Ik vind het wel prettig.
Maar heb ook wel eens een rouwdienst beluisterd, door op de naam van het meisje te googlen.
Zeer indrukwekkend !
Je kunt dus met omwegen in een kerkdienst terecht komen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Audioserver of Kerkomroep/Skin?

Bericht door Wilhelm »

vlinder schreef:
Mara schreef:Sorry Vlinder, luister eigenlijk alleen via de site van onze eigen kerk of audio server. :OO
En waarom Audioserver? Ben je daar toevallig terecht gekomen en wat vind je ervan? Werkt het prettig?

Volgens mij zit er ook nog al wat prijsverschil tussen het ene of het andere systeem. Maar misschien zijn er hier wel die meer info kunnen geven.
Johannes 3:16
Berichten: 910
Lid geworden op: 24 mar 2004, 00:17

Re: Audioserver of Kerkomroep/Skin?

Bericht door Johannes 3:16 »

Wilhelm schreef:
vlinder schreef:
Mara schreef:Sorry Vlinder, luister eigenlijk alleen via de site van onze eigen kerk of audio server. :OO
En waarom Audioserver? Ben je daar toevallig terecht gekomen en wat vind je ervan? Werkt het prettig?

Volgens mij zit er ook nog al wat prijsverschil tussen het ene of het andere systeem. Maar misschien zijn er hier wel die meer info kunnen geven.
Audioserver is veel storingsgevoeliger dan Kerkomroep. Het komt geregeld voor de er in de omschrijving bij een dienst staat: "eerste deel door storing niet opgenomen", etc.
Kwaliteit van het geluid is bij Kerkomroep ook vele malen beter.
Over de kosten kan ik niets zeggen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Audioserver of Kerkomroep/Skin?

Bericht door refo »

Johannes 3:16 schreef:
Wilhelm schreef:
vlinder schreef:
Mara schreef:Sorry Vlinder, luister eigenlijk alleen via de site van onze eigen kerk of audio server. :OO
En waarom Audioserver? Ben je daar toevallig terecht gekomen en wat vind je ervan? Werkt het prettig?

Volgens mij zit er ook nog al wat prijsverschil tussen het ene of het andere systeem. Maar misschien zijn er hier wel die meer info kunnen geven.
Audioserver is veel storingsgevoeliger dan Kerkomroep. Het komt geregeld voor de er in de omschrijving bij een dienst staat: "eerste deel door storing niet opgenomen", etc.
Kwaliteit van het geluid is bij Kerkomroep ook vele malen beter.
Over de kosten kan ik niets zeggen.
Via audioserver kost het je niets.
Via kerkomroep ook niet, maar je moet wel een ontvanger hebben. Kost ca €75
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Audioserver of Kerkomroep/Skin?

Bericht door Auto »

refo schreef:
Johannes 3:16 schreef:
Wilhelm schreef:
vlinder schreef: En waarom Audioserver? Ben je daar toevallig terecht gekomen en wat vind je ervan? Werkt het prettig?

Volgens mij zit er ook nog al wat prijsverschil tussen het ene of het andere systeem. Maar misschien zijn er hier wel die meer info kunnen geven.
Audioserver is veel storingsgevoeliger dan Kerkomroep. Het komt geregeld voor de er in de omschrijving bij een dienst staat: "eerste deel door storing niet opgenomen", etc.
Kwaliteit van het geluid is bij Kerkomroep ook vele malen beter.
Over de kosten kan ik niets zeggen.
Via audioserver kost het je niets.
Via kerkomroep ook niet, maar je moet wel een ontvanger hebben. Kost ca €75
Qua kosten ontlopen ze elkaar niet. Bij audioserver moet je extra betalen als er meer mensen gaan luisteren. Daarnaast moet je extra betalen als een preek heel veel gedownload wordt. Daarom zijn er relatief meer kerken bij audioserver die het archief op een eigen servertje zetten en niet laten staan op de audioserver. Persoonlijk is mijn voorkeur voor kerkomroep, omdat als je de verbinding in de kerk aanzet, je niet hoef te denken hoe lang het opnemen door gaat. Je moet namelijk bij audioserver van te voren een opname in plannen.

Er zit niet veel verschil tussen, het zijn de kleine verschillen die het hem doen. Als je als gemeente 2 zenders nodig hebt, dan is kerkomroep in ieder geval goedkoper, omdat 1 zender dan in het abonnement de helft kost.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Audioserver of Kerkomroep/Skin?

Bericht door refo »

Ik dacht dat de vraag van een gebruiker (luisteraar) kwam.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Audioserver of Kerkomroep/Skin?

Bericht door Auto »

refo schreef:Ik dacht dat de vraag van een gebruiker (luisteraar) kwam.
Je hebt gelijk :haha

Als luisteraar vind ik het opzich audioserver wat makkelijker, want dan zie je gelijk de informatie er bij staan. (Moet het natuurlijk wel bijgewerkt worden door de desbetreffende kerk)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Audioserver of Kerkomroep/Skin?

Bericht door refo »

Auto schreef:
refo schreef:Ik dacht dat de vraag van een gebruiker (luisteraar) kwam.
Je hebt gelijk :haha

Als luisteraar vind ik het opzich audioserver wat makkelijker, want dan zie je gelijk de informatie er bij staan. (Moet het natuurlijk wel bijgewerkt worden door de desbetreffende kerk)
Met zo'n kerkradiootje kun je je laten verrassen. Met een lijstje van kerkradio kun je wel checken waar de dienst gehouden wordt. Maar weer niet iedere kerk maakt het openbaar. Voor de GG van Gouda kun je (als je voldoende dicht bij Gouda zit) de frequentie van Onze Lieve Vrouw van Altijddurende Bijstand te Almelo nemen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Plaats reactie