Preken branden op CD, 100 min. Welke brander?

Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Preken branden op CD, 100 min. Welke brander?

Bericht door caprice »

Gian schreef:Kan je de preek er evt niet tussenuit knippen?
Meestal haal ik het gebed er dan vanaf, in zo'n geval. En ook de lezing van de wet bijv. En als ik dan nog niet aan het maximale zit, ga ik voorspelen eraf halen, en eventueel een versje bij de collectezang.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Preken branden op CD, 100 min. Welke brander?

Bericht door Hendrikus »

Gian schreef:Kan je de preek er evt niet tussenuit knippen?
:haha
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken branden op CD, 100 min. Welke brander?

Bericht door -DIA- »

caprice schreef:
Gian schreef:Kan je de preek er evt niet tussenuit knippen?
Meestal haal ik het gebed er dan vanaf, in zo'n geval. En ook de lezing van de wet bijv. En als ik dan nog niet aan het maximale zit, ga ik voorspelen eraf halen, en eventueel een versje bij de collectezang.
Dat was ook mijn manier... toen ik nog met casettebandjes werkte.
Degene die de preken bij ons opneemt doet het ook: weglaten van voorspel.
Dat is voor mij geen bezwaar, want een voorspel kan soms eerder afleiden dan stichten,
vooral als je zelf een liefhebber van orgelmuziek bent...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23851
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Preken branden op CD, 100 min. Welke brander?

Bericht door refo »

Is het niet veel handiger om apparatuur aan te schaffen die mp3 bestanden kan lezen? Dan kun je deze discussie ook achterwege laten.
Nog niet eens zo lang geleden kreeg je het probleem dat taperecorders alleen nog maar hoge bandsnelheden aankonden en dat er dan nog zo weinig preken op een band konden. Of dat oude überhaupt niet meer af te spelen waren

Ik heb afgelopen zondag 4 preken op een cd meegenomen. Complete, inclusief in- en uitleidend orgelspel. En de cd was maar voor een kwart vol.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5399
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Preken branden op CD, 100 min. Welke brander?

Bericht door pierre27 »

refo schreef:Is het niet veel handiger om apparatuur aan te schaffen die mp3 bestanden kan lezen? Dan kun je deze discussie ook achterwege laten.
Nog niet eens zo lang geleden kreeg je het probleem dat taperecorders alleen nog maar hoge bandsnelheden aankonden en dat er dan nog zo weinig preken op een band konden. Of dat oude überhaupt niet meer af te spelen waren

Ik heb afgelopen zondag 4 preken op een cd meegenomen. Complete, inclusief in- en uitleidend orgelspel. En de cd was maar voor een kwart vol.

Goed idee, alleen tal van mensen hebben die apparatuur nog niet...en die schaf je niet zomaar aan.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
MariaW
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2005, 17:55

Re: Preken branden op CD, 100 min. Welke brander?

Bericht door MariaW »

refo schreef:Is het niet veel handiger om apparatuur aan te schaffen die mp3 bestanden kan lezen? Dan kun je deze discussie ook achterwege laten.
Nog niet eens zo lang geleden kreeg je het probleem dat taperecorders alleen nog maar hoge bandsnelheden aankonden en dat er dan nog zo weinig preken op een band konden. Of dat oude überhaupt niet meer af te spelen waren

Ik heb afgelopen zondag 4 preken op een cd meegenomen. Complete, inclusief in- en uitleidend orgelspel. En de cd was maar voor een kwart vol.
Niet iedereen kan mp3-bestanden afspelen helaas! Anders is het zeker een goede optie. Voor mezelf doe ik ook alleen maar mp3.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Preken branden op CD, 100 min. Welke brander?

Bericht door memento »

Een MP3-CD speler heb je voor een paar tientjes (vanaf 30 EUR ofzo, wordt meestal verkocht onder de naam: DVD-speler). Aansluiten op de stereo die iedereen toch wel heeft staan, en klaar.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Preken branden op CD, 100 min. Welke brander?

Bericht door caprice »

Ik meende dat er ook 90 minutencd's bestonden? Die konden dacht ik ook draaien in coventionele cd-afspeelapparatuur.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Tjeerd
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2012, 14:04

Re: Preken branden op CD, 100 min. Welke brander?

Bericht door Tjeerd »

Hallo allemaal
graag wil ik even reageren over Preken op CD

Ongeveer 3 jaar neem ik de Preken op en brand ze op de 100 minuten CD
met een andere brander was het eerst inderdaad uitproberen maar nu gaat het feilloos en op alle goede cd spelers aftespelen!
De preek mag maximaal niet langer dan 98 minuten zijn
Expertsfunktie = maximale overburning moet dan op 102:00:00 ingesteld
ATAPiHASI24 B deze kan het met lezen 52 en branden op 16 werkt prima

vr. gr Tjeerd
Gebruikersavatar
Klomp
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:28
Locatie: Drenthe

Re: Preken branden op CD, 100 min. Welke brander?

Bericht door Klomp »

Ik ben ook de aangewezen persoon om het bij ons te regelen.
Ik heb ooit eens 100 minuten-cd's gekregen van iemand, maar ik ben er ook van af gestapt. Ik kreeg klachten dat het soms niet luisterbaar was. Op zich wel enigszins te begrijpen. Op die 100 minuten-cd's zitten de sporen op de cd dichter op elkaar en daar moet de stereo maar net mee om kunnen gaan.
Ik hou het nu bij 90 minuten. Inclusief overburnen lukt het me tot 91'36. Lead-out gaat dan niet helemaal lukken (geeft error), maar cd is gewoon te luisteren.

Als het inkorten wordt bij langere diensten dan zijn de stiltes het eerst de klos. Daarna voor- en naspelen. Is het dan nog niet helemaal passend, dan kan mijn audio-programma de boel iets in elkaar persen. Een 2% inkrimpen kan over het algemeen vrij makkelijk. Soms ietsje meer. Daarna... tja.....
Plaats reactie