Waarschuwing

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Waarschuwing

Bericht door Luther »

Marnix schreef:Ik heb gewoon een computer die niet gevoelig is voor virussen.... En dat zonder virusscanner :) Ik kan klikken wat ik wil maar de virussen krijgen me maar niet te pakken :)
Apple zeker?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Online
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Waarschuwing

Bericht door Marco »

Marnix schreef:Ik heb gewoon een computer die niet gevoelig is voor virussen.... En dat zonder virusscanner :) Ik kan klikken wat ik wil maar de virussen krijgen me maar niet te pakken :)
Kijk maar uit. De virussen komen vanzelf:
http://www.sophos.com/blogs/sophoslabs/v/post/4811

Zelfs je appeltje moet je gaan bewaken :barbare
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Waarschuwing

Bericht door Marnix »

Haha... het is inderdaad een Apple. En tot nu toe heb ik nog nergens last van hoor. Er bestaan wel een paar virussen maar dan moet je overduidelijke virusmails enzo gaan openen. Zolang ik nergens tegenaan loop draai ik geen virusscanner en dat is heerlijk :) Ik hoop dat het zo blijft :)

Afbeelding
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Online
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Waarschuwing

Bericht door Marco »

Marnix schreef:Haha... het is inderdaad een Apple. En tot nu toe heb ik nog nergens last van hoor. Er bestaan wel een paar virussen maar dan moet je overduidelijke virusmails enzo gaan openen. Zolang ik nergens tegenaan loop draai ik geen virusscanner en dat is heerlijk :) Ik hoop dat het zo blijft :)
Eigenlijk geldt dat ook voor Windows gebruikers: om een virus te krijgen moet je iets verkeerd doen: een foute site bezoeken (vaak sites waar je je moet afvragen wat je er te zoeken hebt), of een foute mail openen (vaak mails....).
Maar de kans is wel een stuk groter, ja.
Ligt er trouwens wel aan welke browser je gebruikt.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Waarschuwing

Bericht door Marnix »

Dat is waar. Ik heb ook wel windows-ervaring en daar heb je er veel sneller last van. De reden is eenvoudig. 95% van alle virussen wordt geschreven voor PC's en werken uberhaupt niet op een pc. Mac is wel wat beter beveiligd maar de hoofdreden is dat de meeste virusmakers zich op Windows richten. Omdat het totaal anders werkt dan OS X werken de meeste virussen sowieso niet op Mac. De rest van de virussen verspreiden zich vooral in de US omdat Mac daar nog wat meer gebruikt wordt dan hier.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waarschuwing

Bericht door Mara »

Geen idee hoe serieus we dit moeten nemen, maar ik kreeg dit van een ICTer toegestuurd:
http://www.beveiligingnieuws.nl/nieuws/ ... de_PC.html
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Waarschuwing

Bericht door FlyingEagle »

Mara schreef:Geen idee hoe serieus we dit moeten nemen, maar ik kreeg dit van een ICTer toegestuurd:
http://www.beveiligingnieuws.nl/nieuws/ ... de_PC.html
Denk het wel, er zijn veel mensen die Whatsapp op de pc willen hebben (wat niet kan omdat Whatsapp altijd een telefoonnummer wil verifiëren en een pc heeft geen telefoonnummer)
Omdat er mensen dit willen kan ik me voorstellen dat zulke berichten de ronde doen, niet zomaar overal op klikken dus...
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Waarschuwing

Bericht door Luther »

Mara schreef:Geen idee hoe serieus we dit moeten nemen, maar ik kreeg dit van een ICTer toegestuurd:
http://www.beveiligingnieuws.nl/nieuws/ ... de_PC.html
Lijkt me serieus nieuws!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waarschuwing

Bericht door Mara »

Luther schreef:
Mara schreef:Geen idee hoe serieus we dit moeten nemen, maar ik kreeg dit van een ICTer toegestuurd:
http://www.beveiligingnieuws.nl/nieuws/ ... de_PC.html
Lijkt me serieus nieuws!
Ik heb hem doorgestuurd naar de kinderen en zij nemen het ook serieus!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waarschuwing

Bericht door Mara »

Dit bericht las ik op AD.nl
Mensen geven via openbaar wifi meer van zichzelf prijs dan ze denken. 'Facebook, Twitter, maar ook je e-mail en zelfs wachtwoorden, wellicht internetbankieren of betaalgegevens als je aan het shoppen bent. Al dat soort gegevens zijn natuurlijk enorm interessant voor cybercriminelen', zegt Jaap van Oss van Europol. Hij raadt daarom af 'gevoelige en persoonlijke informatie te gebruiken op publieke netwerken'.

Mensen zijn zelfs kwetsbaar als ze niet zijn ingelogd op draadloos internet. 'Ook al zit je telefoon gewoon in je zak, of je iPad in je tas, als je wifi aan hebt staan is dat ding continu aan het zoeken naar netwerken. Dus ook al ga je niet bewust op een wifi-netwerk, als het aanstaat en je loopt gewoon over straat of je zit in de trein, kun je automatisch verbonden worden met zo'n apparaatje'', aldus 'ethisch hacker' Wouter Slotboom.

Lijkt me toch wel iets om serieus rekening mee te houden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Waarschuwing

Bericht door Auto »

Mara schreef:Dit bericht las ik op AD.nl
Mensen geven via openbaar wifi meer van zichzelf prijs dan ze denken. 'Facebook, Twitter, maar ook je e-mail en zelfs wachtwoorden, wellicht internetbankieren of betaalgegevens als je aan het shoppen bent. Al dat soort gegevens zijn natuurlijk enorm interessant voor cybercriminelen', zegt Jaap van Oss van Europol. Hij raadt daarom af 'gevoelige en persoonlijke informatie te gebruiken op publieke netwerken'.

Mensen zijn zelfs kwetsbaar als ze niet zijn ingelogd op draadloos internet. 'Ook al zit je telefoon gewoon in je zak, of je iPad in je tas, als je wifi aan hebt staan is dat ding continu aan het zoeken naar netwerken. Dus ook al ga je niet bewust op een wifi-netwerk, als het aanstaat en je loopt gewoon over straat of je zit in de trein, kun je automatisch verbonden worden met zo'n apparaatje'', aldus 'ethisch hacker' Wouter Slotboom.

Lijkt me toch wel iets om serieus rekening mee te houden.
25 dagen geleden publiceerde Wouter Slotboom hier al over.

https://decorrespondent.nl/845/dit-geef ... 0-5b03863d
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waarschuwing

Bericht door Mara »

Het AD loopt dus in dit geval nogal achter. ;)
Ik kreeg weer een rare mail, ik zou niet in kunnen loggen bij mijn bank, als ik de link aanklik, zorgen zij dat dit in orde gemaakt wordt.
Ik heb deze mail doorgestuurd naar valse-email@ing, zij kunnen dan mogelijk achterhalen wie deze grapjas is.
Ik moet wel zeggen dat de mails er wel steeds serieuzer uitzien.
Wemelden ze eerst van taalfouten en een onnozele aanhef en afzender, ze zien er er nu bedriegelijk echt uit, op het eerste gezicht.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Waarschuwing

Bericht door ejvl »

Het is wel zo dat je met een simpele APK installatie file op Android iemands identiteit op Facebook kan overnemen als je op hetzelfde netwerk zit.
Daarom ook nooit op MAC Donalds en Hema of weet ik wat voor gratis open WIFI netwerken gaan zitten.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waarschuwing

Bericht door Mara »

ejvl schreef:Het is wel zo dat je met een simpele APK installatie file op Android iemands identiteit op Facebook kan overnemen als je op hetzelfde netwerk zit.
Daarom ook nooit op MAC Donalds en Hema of weet ik wat voor gratis open WIFI netwerken gaan zitten.
Ik heb een prepaid telefoontje, omdat ik bereikbaar wil zijn.
Ik app alleen als ik thuis ben, want ik heb geen zin om iedere keer dat ding opnieuw in te stellen.
En verder bel en sms ik er mee, meer niet.
Ik had graag een gewoon mobieltje willen hebben, maar die zijn nauwelijks nog te koop of zelfs duurder.
Ik koop een keer beltegoed, 20 euro en daar doe ik minimaal een jaar mee. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Waarschuwing

Bericht door Orchidee »

Gewone telefoontjes zijn er nog genoeg te koop, ik heb pas weer een nieuwe, simlockvrij en prepaid-simkaartje van symio.
Gewoon waar een telefoon voor bedoeld is!

http://www.kijkshop.nl/product/132075/n ... mlockvrij/
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie