Help!!

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Help!!

Bericht door Mara »

Wie heeft er al het nieuwe hebbedingetje van Apple ?
Gisteravond zag ik het.
Al meteen uitverkocht ! Er is crisis in Nederland.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
GAB
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 feb 2009, 10:08

Re: Help!!

Bericht door GAB »

Marnix schreef:Hmm.... ik ga denk ik maar niet happen :)

Wel grappig trouwens... Apple stond er vroeger altijd om bekend niet zo gebruiksvriendelijk te zijn. En nu is het blijkbaar heel gebruiksvriendelijk en makkelijk. En ja, je hoeft niet telkens als dummy anderen te vragen om virussen van je computers te verwijderen, wat je moet kiezen bij: Windows vraagt toestemming om door te gaan. Weet u zeker dat u wil doorgaan? Echt? etc ;)
Tsja, gedeeltelijk te danken denk ik aan het feit dat Apple en Linux allebij dezelfde basis hebben: UNIX.
Het kost even wat ijd om met een Apple te werken (en voor de Apple betaal je natuurlijk de hoofdprijs :P ) maar dan heb je ook wat. Als je een programma van een cd wilt installeren dan sleep je het gewoon van de cd naar de computer en het wordt geinstalleerd, als je het wilt verwijderen sleep je het gewoon naar de prullenbak en het wordt gedeinstalleerd. Hoe intuitief kan het zijn ;)
Linux wordt trouwens ook steeds gebruiksvriendelijker, als je echt goedkoop klaar wilt zijn koop je een laptop zonder besturingssysteem, bijvoorbeeld bij XXODD (soort opvolger van ProMedion) waar je ook je hele laptop zelf samen kan stellen, en er dan Linux Mint op te zetten. Deze Linux variant heeft een beetje de look and feel van Windows maar neemt stukken minder ruimte in beslag en zo goed als alle software ervoor is gratis. Ook een tip als je je oude laptop een boost wil geven: Linux draait vaak nog wel vloeiend waar Windows er al mee ophoud. Bij XXODD zit trouwens wel een addertje onder het gras: het ziet er heel goedkoop uit, maar de vanaf prijs is gebaseerd op oudere componenten, met een beetje nieuwer spul zit je al gauw zon 200 euro duurder.

Over Medion gesproken; de Aldi heeft vaak echt super goede laptops en computers die jaren meegeen dus hou de Aldi folder in de gaten :P
Ook verdient het aanbeveling om Tweakers.net Best Buy af en toe in de gaten te houden. De meest recente die basisnotebooks behandelde is deze http://tweakers.net/reviews/1620/tweake ... -2010.html

Succes met het uizoeken en de aanschaf
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Help!!

Bericht door Mara »

1 van mijn zoons gaat studeren en zou graag de Sony Vayo willen hebben.
Zag er eentje in een folder staan, 2900 euro :nonnon
Ik gun het hem van harte, maar nee, dit kan bruintje niet trekken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
GAB
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 feb 2009, 10:08

Re: Help!!

Bericht door GAB »

Mara schreef:1 van mijn zoons gaat studeren en zou graag de Sony Vayo willen hebben.
Zag er eentje in een folder staan, 2900 euro :nonnon
Ik gun het hem van harte, maar nee, dit kan bruintje niet trekken.
Ik zag net je post over het soft touch toetsenbord :P heb zelf ook een Sony (Vaio FW) en ben ook erg tevreden over het toetsenbord. Er is nog een ander merk dat hetzelfde toetsenbord heeft en dat is apple :P (tsja daar schiet je ook niet veel me op want apple is ook redelijk duur).
Maar je hebt ook geodkopere Sony's, nadeel is alleen dat nieuwe laptops snel in waarde veranderen. heb mijne gekocht voor 1100 euro en even later (paar maanden) was tie nog maar 900.

Ik denk dat je toevallig wel het allerallerduurste model in de folder hebt gezien :P
ik heb hier een uitdraai van tweakers.net van de nieuwere Sony Vaio's die echt goed mee kunnen komen, en dat start al vanaf 700. das toch wel een aardig verschil met 2900, niet? http://tweakers.net/pricewatch/cat/496/ ... CaqqshpfQF

Toen ik keek vond ik de derde en vierde wel interessant, dat waren een 15 en 17 inch versie dus heb je nog keus ook wat grootte betreft
Laatst gewijzigd door GAB op 24 jul 2010, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18722
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Help!!

Bericht door helma »

is dit je handtekening? :langue
GAB
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 feb 2009, 10:08

Re: Help!!

Bericht door GAB »

helma schreef:is dit je handtekening? :langue
tsja beetje wel :P
Plaats reactie