Knippen in audiobestanden

Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Knippen in audiobestanden

Bericht door Auto »

Gian schreef:Als je die preek terugbrent naar een bitrate van 16 of 24 hou je een bestand over van ong. 10 mb. Als dat niet zo is gaat er wat anders fout.
Maar wat zijn de juiste stappen? Blijkbaar volg ik niet de juiste procedure.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Knippen in audiobestanden

Bericht door Marnix »

Stappen:

1. Omzetten naar 16 bit
2. Max herz terugbrengen naar 16000
2. Exporteren naar MP3, bij export-instellingen de bitrate op 64 Kbit zetten. (die bitrate is het belangrijkst voor de grootte)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Knippen in audiobestanden

Bericht door Gian »

Ik vermoed zo dat puntje 3 nog niet geregeld is.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
scape
Berichten: 157
Lid geworden op: 30 jun 2009, 17:42

Re: Knippen in audiobestanden

Bericht door scape »

Auto schreef:
Gian schreef:Als je die preek terugbrent naar een bitrate van 16 of 24 hou je een bestand over van ong. 10 mb. Als dat niet zo is gaat er wat anders fout.
Maar wat zijn de juiste stappen? Blijkbaar volg ik niet de juiste procedure.
hmz, maar waarom wil je zo'n lage bitrate? Dat luistert toch heel vervelend (waterig) . . .. Zelf converteer ik alles gewoon met iTunes. Dus ik sleep een WAV of AIFF in iTunes en laat die converteren naar MP3 met 320 kbps.
Audacity doet bij mij soms lastig met exporteren als MP3.

ow, en 16 bit is inderdaad prima. Eventueel kan je er ook een monobestand van maken i.p.v. stereo.

succes ermee!
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Knippen in audiobestanden

Bericht door Marnix »

Waarschijnlijk om het bestand klein te maken. En als het om de preek gaat heb je alleen stemgeluid, waarbij 320 kbps totaal overbodig is. 64 is dan wel genoeg. Als het ook om de muziek / zang gaat is het allicht een ander verhaal, maar dan moet je allereerst al wel heel goede kwaliteit opnames hebben en dat is meestal ook niet het geval.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie