Vraag (pc en internet)

Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Een vraag:

Bericht door Terri »

Mara schreef:
Mannetje schreef:Als ik een tunnel uit rijd, laat ik mijn lampen ook aan. Licht overdag, veiliger overdag, toch?
Op een zomerdag of als het zonnetje schijnt, is dat onzin.
Dodo schreef:Een beetje lui misschien wel. Ik weet bijna geen telefoonnummers meer uit mijn hoofd.
Aangeraden wordt om je geheugen te trainen. Ik merk zelf ook dat ik vergeetachtiger wordt, hoor steeds vaker: dat heb je al gezegd.
Het aanleren van nieuwe dingen wordt lastiger, terwijl ik dingen uit mijn jonge jaren nog feilloos weet. Telefoonnummers, kentekenplaten, allemaal nutteloze info. Maar mijn eigen mobiele nr :jongle lukt niet.
Oh oh, wat herkenbaar dat laatste.....vind het best lastig hoe hier mee om te gaan, waar kan je b.v. goed je geheugen mee trainen?
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Een vraag:

Bericht door Mannetje »

Klavart schreef:
Mara schreef:
Mannetje schreef:Als ik een tunnel uit rijd, laat ik mijn lampen ook aan. Licht overdag, veiliger overdag, toch?
Op een zomerdag of als het zonnetje schijnt, is dat onzin.
Nee hoor, dat is geen onzin. Vooral niet bij een laag zonnetje.
Ook bij hoge zon met donkere schaduwen.
Zeker donkere auto's zie je dan slecht.
-
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Een vraag:

Bericht door refo »

Maar waarom doe je ze pas aan voor een tunnel? Volgens mij vergeet je ze uit te doen en verkoop je je vergeetachtigheid als verkeersveiligheid.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Een vraag:

Bericht door Mannetje »

refo schreef:Maar waarom doe je ze pas aan voor een tunnel? Volgens mij vergeet je ze uit te doen en verkoop je je vergeetachtigheid als verkeersveiligheid.
Ik zet ze aan bij het wegrijden. Starten, dimlicht aan en gaan.

Alleen in mijn auto met dagrijverlichting laat ik het in de zomer weleens achterwege.
-
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: Een vraag:

Bericht door kasparov »

Het is een kwestie van wennen: zelf aan- en uitdoen of automatisch laten doen. Als bijna iedereen dimlicht voert overdag, dan moet je wel meedoen om voldoende op te vallen in het verkeer.
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Een vraag:

Bericht door emigrant »

als je financiële problemen of schulden krijgt of zou krijgen, ga je dan naar de diakonie of naar de sociale dienst?
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Een vraag:

Bericht door Moderamen »

In principe zal de diaconie je eerst naar de overheid sturen als daar gewoon opties open staan, anders laat je geld “liggen” (en je in tussentijd zeker helpen en bijstaan). Dus: beiden.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Een vraag:

Bericht door Mannetje »

emigrant schreef:als je financiële problemen of schulden krijgt of zou krijgen, ga je dan naar de diakonie of naar de sociale dienst?
Ik zou eerst naar de diaconie gaan, met de hulpvraag waar je heen moet...
-
Johannes 3:16
Berichten: 910
Lid geworden op: 24 mar 2004, 00:17

Re: Een vraag:

Bericht door Johannes 3:16 »

Weet iemand waarom prof. Baars al een tijdje niet meer preekt? De geplande preekbeurten worden steeds verwijderd van Kerktijden.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18662
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Een vraag:

Bericht door helma »

Johannes 3:16 schreef:Weet iemand waarom prof. Baars al een tijdje niet meer preekt? De geplande preekbeurten worden steeds verwijderd van Kerktijden.
Ik denk dat hij nog aan het revalideren is na een ongeval
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Een vraag:

Bericht door Jeremiah »

helma schreef:
Johannes 3:16 schreef:Weet iemand waarom prof. Baars al een tijdje niet meer preekt? De geplande preekbeurten worden steeds verwijderd van Kerktijden.
Ik denk dat hij nog aan het revalideren is na een ongeval
Wat is er gebeurd?
Ambtenaar
Berichten: 9149
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Een vraag:

Bericht door Ambtenaar »

Een ongeval.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Een vraag:

Bericht door Vorst »

:D
Ambtenaar
Berichten: 9149
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Een vraag:

Bericht door Ambtenaar »

kasparov schreef:
De stroomproducent kan wel beter inzicht hebben in de stroomafname en de stroomopwekking en de energiecentrales daar beter op afstemmen. Dat is een voordeel voor de leveranciers.
Het hogere doel is om de onbalans in het netwerk tegen te gaan, m.a.w. vraag en aanbod op elkaar af te stemmen. Doordat er veel windturbines en zonnepanelen zijn bijgekomen, zie je dat op sommige momenten het aanbod de vraag ver overstijgt. Met name gascentrales zullen dan minder moeten produceren.

Bijkomend voordeel voor de consument is overigens dat de elektriciteitsprijs al jaren dalende is door door enorme toename van de productiecapaciteit. Dat je niet minder betaald per maand, komt met name door de hogere energiebelasting en de gestegen heffing voor stimulering van duurzame energie.

Voor sommige partijen is het dus extra gunstig om elektriciteit te verbruiken als het hard waait en de zon flink stijgt. Er is dan in ons deel van Europa een enorme overproductie aan elektriciteit, waardoor de prijs erg laag is.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Dodo »

Langlopende discussie aan onze eettafel: is een tomaat zuur of niet?
Ik hou niet van tomaat, en dat verdedigde ik een keer door te zeggen dat tomaten niet alleen onlekker zijn, maar ook zuur. Verbazing alom, bij de liefhebbers. Tomaten zijn lekker en niet zuur.
We komen er niet uit. Kan iemand mij vertellen of tomaten zuur zijn?
Plaats reactie