Vraag (pc en internet)

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Ambtenaar schreef:
-DIA- schreef:DRINGEND!!!
Wat moet ik doen?
Ik krijg 2 mails binnen 1 uur dat ik gevolgd wordt en dat mijn pc wordt overgenomen met alles wat erop staat.
Er wordt een fors losgeld gevraagd.
Is dit nep of serieus?
Deze e-mails sowieso oormerken als spam/ongewenste e-mail.

Wellicht handig om toch eens te investeren in een betaalde virusscanner? Kijk eens op: https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/
Ik heb de mails intussen verwijderd.
Wat virusscanner betreft had ik er pas BullGuard op laten zetten.
Verder helemaal opgeschoond en werkte daarna weer even snel als nieuw.
Na die bovengenoemde 400 Error ging het weer mis, d.w.z. wat betreft de pop-ups. Vooral van WinThruster.
Hij is overigens nog wel even snel na de genoemde opschoonbeurt.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat deze mails iets van doen hebben met de WinThruster die zijn oorzaak weer
vond ik het plotseling optreden van de 400 error voor YouTube. Die werkt dus nog steeds niet via Internet Explorer.
Met Firefox en Chrome is er niets mis met YouTube. Het probleem lijkt dus Explorer-gerelateerd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Een vraag:

Bericht door Ambtenaar »

@DIA, welke versie van Windows gebruik je?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Ambtenaar schreef:@DIA, welke versie van Windows gebruik je?
Windows 10, maar ik zeg er meteen bij dat me die niet erg bevalt. De vorige editie vond ik beter. Weet niet waarom, misschien omdat ik die vertrouwd vond?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Een vraag:

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef: Met Firefox en Chrome is er niets mis met YouTube. Het probleem lijkt dus Explorer-gerelateerd.
Ja, wordt echt tijd om daar afscheid van te nemen. Zoals al eerder gezegd: favorieten opslaan kan ook in Chrome.
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef: Met Firefox en Chrome is er niets mis met YouTube. Het probleem lijkt dus Explorer-gerelateerd.
Ja, wordt echt tijd om daar afscheid van te nemen. Zoals al eerder gezegd: favorieten opslaan kan ook in Chrome.
Dat had ik ook al lang gedaan, ware het systeem voor favorieten niet zo handig.
Ik heb bij IE de favoreiten omgebouwd tot een eigen soort encyclopedie.
Ingedeeld hoofdmappen, submappen enz. Het heel makkelijk verplaatsen van de ene naar de andere map, en het verschuiven van de mappen in eigen volgorde, dat is het voordeel wat ik bij andere browsers mis.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Jantje »

Vroeger was er op http://www.gergeminfo.nl toch ook een gedeelte waar je een overzicht van de boeken per predikant kon zien? Weet iemand waar ik dat kan vinden?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Jantje schreef:Vroeger was er op http://www.gergeminfo.nl toch ook een gedeelte waar je een overzicht van de boeken per predikant kon zien? Weet iemand waar ik dat kan vinden?
Dat is verdwenen toen de Gerformeerde Gemeenten de site in eigen beheer kregen. De site was volgens mij eerst een particulier initiatief. Ik heb (voordat het de offciële site van de GG werd) contact gehad met de toenmalige beheerder of eigenaar en die mailde dat dit onderdeel zou vervallen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Jantje »

-DIA- schreef:
Jantje schreef:Vroeger was er op http://www.gergeminfo.nl toch ook een gedeelte waar je een overzicht van de boeken per predikant kon zien? Weet iemand waar ik dat kan vinden?
Dat is verdwenen toen de Gerformeerde Gemeenten de site in eigen beheer kregen. De site was volgens mij eerst een particulier initiatief. Ik heb (voordat het de offciële site van de GG werd) contact gehad met de toenmalige beheerder of eigenaar en die mailde dat dit onderdeel zou vervallen.
Oh! Jammer.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Jantje schreef:
-DIA- schreef:
Jantje schreef:Vroeger was er op http://www.gergeminfo.nl toch ook een gedeelte waar je een overzicht van de boeken per predikant kon zien? Weet iemand waar ik dat kan vinden?
Dat is verdwenen toen de Gerformeerde Gemeenten de site in eigen beheer kregen. De site was volgens mij eerst een particulier initiatief. Ik heb (voordat het de offciële site van de GG werd) contact gehad met de toenmalige beheerder of eigenaar en die mailde dat dit onderdeel zou vervallen.
Oh! Jammer.
Ja inderdaad.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Een vraag:

Bericht door Ambtenaar »

-DIA- schreef:
Ambtenaar schreef:@DIA, welke versie van Windows gebruik je?
Windows 10, maar ik zeg er meteen bij dat me die niet erg bevalt. De vorige editie vond ik beter. Weet niet waarom, misschien omdat ik die vertrouwd vond?
Ik zou sowieso dan Edge gebruiken als browser. Internet Explorer is inherent onveilig.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Ambtenaar schreef:
-DIA- schreef:
Ambtenaar schreef:@DIA, welke versie van Windows gebruik je?
Windows 10, maar ik zeg er meteen bij dat me die niet erg bevalt. De vorige editie vond ik beter. Weet niet waarom, misschien omdat ik die vertrouwd vond?
Ik zou sowieso dan Edge gebruiken als browser. Internet Explorer is inherent onveilig.
Bij Edge is het helemaal knudde met favorieten. Daar is niet mee te werken. Dat Edge hierin minder handig is erkennen ook de makers van Edge. Ik heb dan ook bij de overgang naar Windows 10 uitdrukkelijk Internet Explorer willen houden. Dat was volgens die installateur geen probleem.

Mijn broer werkt zelfs naast de modernere versies nog altijd met MS-DOS. Ooit heb ik daar ook nog de eerste beginselen van het computertijdperk van meegemaakt, toen de elektrische schrijfmachine niet meer geleverd kon worden. Volgens mij wordt er nog heel weinig MS-DOS gebruikt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Een vraag:

Bericht door Ambtenaar »

-DIA- schreef:
Ambtenaar schreef:@DIA, welke versie van Windows gebruik je?
Windows 10, maar ik zeg er meteen bij dat me die niet erg bevalt. De vorige editie vond ik beter. Weet niet waarom, misschien omdat ik die vertrouwd vond?
Als ik jou was zou ik Winthruster handmatig verwijderen. Hier een handleiding. Scroll down naar Windows 10. Vervolgens Malwarebytes installeren en een scan draaien en eventuele malware en virussen verwijderen.
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Een vraag:

Bericht door Marco »

Belangrijkste wat je moet doen: maak backups. Als je dan gehackt wordt of ransomware voorbij komt heb je gewoon je bestanden.
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Een vraag:

Bericht door Boertje »

Wellicht beter om Firefox of Google Crome of Opera als browser te nemen. Alledrie zijn gratis probeer ze gewoon uit.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Boertje schreef:Wellicht beter om Firefox of Google Crome of Opera als browser te nemen. Alledrie zijn gratis probeer ze gewoon uit.
Ik heb ze allemaal, maar de ene heeft dit beter en daar staat weer wat minder tegen over, Mijn ervaring is dat een goede browser aks IE niet meer wordt geleverd, Waarom niet pluspunten een alles-in-een? Alle positieve punten in één browser? En alle negatieve bevindingen eruit.
Als ik maar wijs was, dan zou ik zoiets op de markt brengen, en ik weet zeker dat er een markt voor zou zijn.... :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie