Vraag (pc en internet)

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Een vraag:

Bericht door refo »

Zeeuw schreef:
Ambtenaar schreef:
Jantje schreef:De vraag is natuurlijk of @DIA een betaald abonnement heeft of wíl hebben. Maar dan zou het inderdaad een goede mogelijkheid zijn.
Bij Google-Drive heb je standaard 15 GB opslag. Dat lijkt me behoorlijk veel. Anders koop je een externe harde schijf. Zelf heb ik ooit uit een laptop een harde schijf gehaald en hiervoor een adapter gekocht, zodat deze nu dient als externe harde schijf van 500 GB.
Jep. Ik heb ook 2 externe harde schijven. En de laptop. Weinig kans dat alles in 1 moment kapot is. Als ik met vakantie ga leg ik altijd een briefje 'waarde inbreker, neem gerust mijn laptop mee, maar laat aub mijn externe schijf met rust'. :D
Oef. Je rekent je rijk. Eén keer bliksem en alle drie je schijven zijn weg. Zou toch maar een cloudoplossing nemen.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Een vraag:

Bericht door Zeeuw »

refo schreef:
Zeeuw schreef:
Ambtenaar schreef:
Jantje schreef:De vraag is natuurlijk of @DIA een betaald abonnement heeft of wíl hebben. Maar dan zou het inderdaad een goede mogelijkheid zijn.
Bij Google-Drive heb je standaard 15 GB opslag. Dat lijkt me behoorlijk veel. Anders koop je een externe harde schijf. Zelf heb ik ooit uit een laptop een harde schijf gehaald en hiervoor een adapter gekocht, zodat deze nu dient als externe harde schijf van 500 GB.
Jep. Ik heb ook 2 externe harde schijven. En de laptop. Weinig kans dat alles in 1 moment kapot is. Als ik met vakantie ga leg ik altijd een briefje 'waarde inbreker, neem gerust mijn laptop mee, maar laat aub mijn externe schijf met rust'. :D
Oef. Je rekent je rijk. Eén keer bliksem en alle drie je schijven zijn weg. Zou toch maar een cloudoplossing nemen.
Waarom zou ik last van bliksem hebben? Die externe harde schijven zijn niet aan het lichtnet gekoppeld. Alleen als ik een back up van mijn laptop maak.

Inhoud van mijn laptop is 250 gb. Is dat cloudtechnisch betaalbaar?
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Een vraag:

Bericht door Ditbenik »

Waarom zou ik last van bliksem hebben? Die externe harde schijven zijn niet aan het lichtnet gekoppeld. Alleen als ik een back up van mijn laptop maak.

Inhoud van mijn laptop is 250 gb. Is dat cloudtechnisch betaalbaar?
Dat hangt er maar vanaf wat je wilt en wat je er voor over hebt. Als je Office 365 Home gebruikt, kost dat € 99,00 per jaar. Dat is een licentie voor Word, Excel, Powerpoint, Onenote en Outlook. Die mag je delen met zes personen. Die krijgen per persoon 1 Terabyte cloud-opslag.
Office Personal is voor één persoon en kost € 69,-- per jaar. Ook dan heb je 1 TB cloud-opslag.

Voor beide versies geldt dat je ze op 5 apparaten mag installeren, dus ook je tablet, telefoon, pc, laptop, enz. Het grootste voordeel vind ik dat ik altijd alle bij de hand heb en vanaf alle apparaten aan mijn documenten kan werken of mijn mail kan verwerken.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Een vraag:

Bericht door refo »

Zeeuw schreef:
refo schreef:
Zeeuw schreef:
Ambtenaar schreef:
Bij Google-Drive heb je standaard 15 GB opslag. Dat lijkt me behoorlijk veel. Anders koop je een externe harde schijf. Zelf heb ik ooit uit een laptop een harde schijf gehaald en hiervoor een adapter gekocht, zodat deze nu dient als externe harde schijf van 500 GB.
Jep. Ik heb ook 2 externe harde schijven. En de laptop. Weinig kans dat alles in 1 moment kapot is. Als ik met vakantie ga leg ik altijd een briefje 'waarde inbreker, neem gerust mijn laptop mee, maar laat aub mijn externe schijf met rust'. :D
Oef. Je rekent je rijk. Eén keer bliksem en alle drie je schijven zijn weg. Zou toch maar een cloudoplossing nemen.
Waarom zou ik last van bliksem hebben? Die externe harde schijven zijn niet aan het lichtnet gekoppeld. Alleen als ik een back up van mijn laptop maak.

Inhoud van mijn laptop is 250 gb. Is dat cloudtechnisch betaalbaar?
Zoek eens op inductieschade op Google
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Een vraag:

Bericht door Zeeuw »

refo schreef: Zoek eens op inductieschade op Google
Dat begrijp ik. Maar dat betekent dat je altijd een back up op afstand of in de cloud moet hebben? Ik dacht met afstand tot het lichtnet dat het wel goed genoeg was eigenlijk. :?
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Een vraag:

Bericht door Luther »

Zeeuw schreef:Inhoud van mijn laptop is 250 gb. Is dat cloudtechnisch betaalbaar?
Ja hoor. Office 365 van Microsoft, 69,- p.j. + 1 TB aan cloud.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Jantje »

Lag de website er nu uit?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Een vraag:

Bericht door eilander »

Jantje schreef:Lag de website er nu uit?
Klopt.
Piet Puk
Berichten: 5437
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Een vraag:

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:Lag de website er nu uit?
Was je een PB aan het versturen? :D
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Jantje »

Piet Puk schreef:
Jantje schreef:Lag de website er nu uit?
Was je een PB aan het versturen? :D
'n Beetje late reactie.

Maar nee, ik was net een hele lange reactie aan het typen en toen kon ik hem niet meer versturen. :banghead
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5437
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Een vraag:

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:
Piet Puk schreef:
Jantje schreef:Lag de website er nu uit?
Was je een PB aan het versturen? :D
'n Beetje late reactie.

Maar nee, ik was net een hele lange reactie aan het typen en toen kon ik hem niet meer versturen. :banghead
Zoals al gezegd loop ik wel eens wat achter.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Een vraag:

Bericht door Wandelende »

Piet Puk schreef:Zoals al gezegd loop ik wel eens wat achter.
Waar achter?
(~)
Piet Puk
Berichten: 5437
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Een vraag:

Bericht door Piet Puk »

Wandelende schreef:
Piet Puk schreef:Zoals al gezegd loop ik wel eens wat achter.
Waar achter?
Refoforum-onderwerpen
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Een vraag:

Bericht door Wandelende »

Piet Puk schreef:
Wandelende schreef:
Piet Puk schreef:Zoals al gezegd loop ik wel eens wat achter.
Waar achter?
Refoforum-onderwerpen
O, dat.
Ach... er zijn ergere dingen in het leven. :modo
(~)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Een vraag:

Bericht door Mara »

Wij overwegen om een nieuwe computer te kopen en onze interesse ligt momenteel bij een all-in-one PC.
Wie heeft er ook een en kan me iets meer vertellen? Wat zijn de voordelen, zijn er nadelen, waar moeten we op letten?
Welke is aan te bevelen?
Want de verkopers in de winkel "hebben deze toevallig zelf ook".
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie