Vraag (pc en internet)

Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Een vraag:

Bericht door Gian »

Ik denk dat ze de tafelventilator bedoelt.

Zonder fan doet je pc het ongeveer 5 seconden.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Een vraag:

Bericht door Afgewezen »

Gian schreef:Ik denk dat ze de tafelventilator bedoelt.

Zonder fan doet je pc het ongeveer 5 seconden.
Klopt. Ik zou niet eens weten hoe ik de ventilator van mijn pc af zou moeten zetten. :?
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Een vraag:

Bericht door Marnix »

Haha.... er zit vaak een knopje voor achter op de computer. En met een goede koeler voor processor moet de pc dan wel blijven draaien... maar gezond is het niet omdat je dan geen goede airflow meer hebt.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Een vraag:

Bericht door BJD »

Het is goed om hem af en toe eens schoon te maken.. Dat heb ik dus van de week gedaan en idd er kwam best wat stof af. Die van mij maakt me een herrie de laatste tijd.. :evil
Gebruikersavatar
Ichtus
Berichten: 2162
Lid geworden op: 26 jul 2007, 22:37

Re: Een vraag:

Bericht door Ichtus »

BJD schreef:Het is goed om hem af en toe eens schoon te maken.. Dat heb ik dus van de week gedaan en idd er kwam best wat stof af. Die van mij maakt me een herrie de laatste tijd.. :evil
Hoe kan je dat schoonmaken dan?
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Een vraag:

Bericht door Marnix »

Oppervlakkig: Gewoon de kop van de stofzuigerslang op de ventilator zetten en goed uitzuigen. Als je het goed wil doen draai je de schroefjes los en dan kan je de ventilator er zo afhalen. En kan je de ventilator en de processor even helemaal schoonzuigen.

(Door stof in en onder de ventilator koelt hij minder goed en moeten er dus meer toeren worden gemaakt om de boel op temperatuur te houden, wat voor extra geluid kan zorgen)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Ichtus
Berichten: 2162
Lid geworden op: 26 jul 2007, 22:37

Re: Een vraag:

Bericht door Ichtus »

Oke dank je wel, ga ik eens proberen. Hij maakt hier namelijk ook een behoorlijk geluid.

(soms maakt ie ineens heel hard lawaai en dan wil ie het na een klap wel eens wat zachter doen, maar of het goed is....)
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Gebruikersavatar
Ichtus
Berichten: 2162
Lid geworden op: 26 jul 2007, 22:37

Re: Een vraag:

Bericht door Ichtus »

Ik ben bezig in een Word-document. Ik wil de tekst die ik getypt hebt uitvullen maar nu zit er tussen de woorden in een regel een grote afstand. Is er een optie om de woorden af te breken zonder dat ik de hele tekst na hoef te lopen?
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Een vraag:

Bericht door refo »

Ctrl- op de afbreekplek geeft een voorwaardelijk afbreekstreepje.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Ichtus
Berichten: 2162
Lid geworden op: 26 jul 2007, 22:37

Re: Een vraag:

Bericht door Ichtus »

Vooral Ctr heeft zoveel nut... :nonnon
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Een vraag:

Bericht door refo »

Tegelijk intoetsen crtl en min. Op de plaats waar je een woord wilt afbreken als dat eventueel nodig is. Hij verdwijnt als je later de regel aanpast en afbreken niet nodig is.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Ichtus
Berichten: 2162
Lid geworden op: 26 jul 2007, 22:37

Re: Een vraag:

Bericht door Ichtus »

Dus in een bestaande tekst moet je sowieso wel alle woorden langsgaan.
Ik denk dat ik het nu wel snap. Bedankt!
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Een vraag:

Bericht door refo »

Ichtus schreef:Dus in een bestaande tekst moet je sowieso wel alle woorden langsgaan.
Klopt, ja.
Het is maar een klein beetje handig. Maar als je uitvullen meteen aanzet, zie je aankomen wel woord je moet behandelen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Jager
Berichten: 226
Lid geworden op: 11 sep 2007, 09:12

Re: Een vraag:

Bericht door Jager »

Of toch automatisch? Uit het helpbestand van Word 2003 (bij andere versies ws. vergelijkbaar), m.n. het bovenste stuk:
Helpbestand schreef:Woorden afbreken
Sommige informatie in dit onderwerp is mogelijk niet van toepassing op bepaalde talen.

Ga op een van de volgende manieren te werk:

Automatische woordafbreking in een geheel document

Open het menu Extra, wijs Taal aan en klik op Woordafbreking.
Schakel het selectievakje Woorden in document automatisch afbreken in.
In het vak Afbreekzone voert u de ruimte in die tussen het einde van het laatste woord op een regel en de rechtermarge moet blijven bestaan.
Als u het aantal afbreekstreepjes wilt verminderen, maakt u de afbreekzone breder. Als u de onregelmatigheid van de rechtermarge wilt beperken, maakt u de afbreekzone smaller.

In het vak Opeenvolgende afbreekstreepjes beperken tot voert u het aantal opeenvolgende regels in aan het einde waarvan woorden kunnen worden afgebroken.

Automatische woordafbreking in een deel van een document

Selecteer de tekst waarin u geen woordafbreking wilt.

Klik in het menu Opmaak op Alinea, klik op het tabblad Tekstdoorloop en schakel het selectievakje Niet afbreken in.

Klik op OK.

Open het menu Extra, wijs Taal aan en klik op Woordafbreking.
Schakel het selectievakje Woorden in document automatisch afbreken in.
In het vak Afbreekzone voert u de ruimte in die tussen het einde van het laatste woord op een regel en de rechtermarge moet blijven bestaan.
Als u het aantal afbreekstreepjes wilt verminderen, maakt u de afbreekzone breder. Als u de onregelmatigheid van de rechtermarge wilt beperken, maakt u de afbreekzone smaller.

In het vak Opeenvolgende afbreekstreepjes beperken tot voert u het aantal opeenvolgende regels in aan het einde waarvan woorden kunnen worden afgebroken.

Handmatige woordafbreking het hele document

Zorg dat er geen tekst is geselecteerd.

Open het menu Extra, wijs Taal aan en klik op Woordafbreking.
Klik op Handmatig.
Als Microsoft Word een woord of woordgroep aangeeft waar een afbreekstreepje kan worden ingevoegd, voert u een van de volgende handelingen uit:
Als u een tijdelijk afbreekstreepje wilt invoegen op de door Word voorgestelde plaats, klikt u op Ja.
Als u een tijdelijk afbreekstreepje in een ander deel van het woord wilt invoegen, verplaatst u de invoegpositie met de pijltoetsen of de muis naar die plaats en klikt u vervolgens op Ja.

Handmatige woordafbreking in een deel van een document

Selecteer de tekst waarin u woordafbreking wilt.
Open het menu Extra, wijs Taal aan en klik op Woordafbreking.
Klik op Handmatig.
Als Microsoft Word in een woord of woordgroep aangeeft waar een afbreekstreepje kan worden ingevoegd, voert u een van de volgende handelingen uit:
Als u een tijdelijk afbreekstreepje wilt invoegen op de door Word voorgestelde plaats, klikt u op Ja.
Als u een tijdelijk afbreekstreepje in een ander deel van het woord wilt invoegen, verplaatst u de invoegpositie met de pijltoetsen of de muis naar die plaats en klikt u vervolgens op Ja.
Gebruikersavatar
Ichtus
Berichten: 2162
Lid geworden op: 26 jul 2007, 22:37

Re: Een vraag:

Bericht door Ichtus »

Super! Dit bedoel ik. Bedankt :super
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Plaats reactie