Vraag (pc en internet)

Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Een vraag:

Bericht door Ambtenaar »

-DIA- schreef:Ik heb intussen wat gerommeld met de pc, maar ik ben en blijf een leek op dit gebied.
Ik heb een programma gedownload dat, volgens advies op een of ander forum mogelijk zou helpen. Maar die helpt me helaas van de wal in de sloot. Nu komen er allemaal pop-ups omdat ik dit blijkbaar moet betalen. En dat gaat dus niet.…

Maar de mensen achter die tool, of programma, or whatever, moeten natuurlijk ook leven, dus ja die hebben ook wel recht op wat centjes te verdienen. In zoverre vind ik ze wel lief, want er is geen reden om ze te haten omdat ik het niet betalen kan... :love
Open Google Chrome and type (or paste) “chrome://settings/siteData” in the address bar.
Next, use the search function in the top-right corner and search for “youtube“. Shortly after you hit Enter, you should see two separate sets of cookies. Then, simply hit the Remove all shown button above them to delete any related YouTube cookie.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Ambtenaar schreef:
-DIA- schreef:Ik heb intussen wat gerommeld met de pc, maar ik ben en blijf een leek op dit gebied.
Ik heb een programma gedownload dat, volgens advies op een of ander forum mogelijk zou helpen. Maar die helpt me helaas van de wal in de sloot. Nu komen er allemaal pop-ups omdat ik dit blijkbaar moet betalen. En dat gaat dus niet.…

Maar de mensen achter die tool, of programma, or whatever, moeten natuurlijk ook leven, dus ja die hebben ook wel recht op wat centjes te verdienen. In zoverre vind ik ze wel lief, want er is geen reden om ze te haten omdat ik het niet betalen kan... :love
Open Google Chrome and type (or paste) “chrome://settings/siteData” in the address bar.
Next, use the search function in the top-right corner and search for “youtube“. Shortly after you hit Enter, you should see two separate sets of cookies. Then, simply hit the Remove all shown button above them to delete any related YouTube cookie.
Dan moet je denk ik, google Chrome gebruiken? Ik gebruik nog altijd Internet Explorer. Deze werkt overigens heel slecht en geeft soms aan onveilig te zijn, daarnaast heb ik ook Chrome. Maar ik wil Internet Explorer niet missen omdat deze een heel mooi systeem heeft voor het opslaan en ordenen van favorieten. Dat is de oorzaak dat ik Chrome niet veel gebruik. Ik zo bepaalde websites die ik geregeld gebruik, waarvan in de links bij de favorieten heb staan.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Een vraag:

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
Dan moet je denk ik, google Chrome gebruiken? Ik gebruik nog altijd Internet Explorer. Deze werkt overigens heel slecht en geeft soms aan onveilig te zijn, daarnaast heb ik ook Chrome. Maar ik wil Internet Explorer niet missen omdat deze een heel mooi systeem heeft voor het opslaan en ordenen van favorieten. Dat is de oorzaak dat ik Chrome niet veel gebruik. Ik zo bepaalde websites die ik geregeld gebruik, waarvan in de links bij de favorieten heb staan.
In Chrome kun je ook favorieten aanmaken hoor. Da's geen reden om aan die verouderde en inderdaad niet meer betrouwbare IE vast te blijven zitten.
~~Soli Deo Gloria~~
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Een vraag:

Bericht door Ambtenaar »

Het schijnt een cookie probleem te zijn. Ook in Internet Explorer kun je specifieke cookies verwijderen via de instellingen.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Van de regen in de drup
of
Hoe een leek een pc-fout verhelpt!

Na mijn genoegelijk knutseluurtje eerder vandaag (waarvan boven te lezen is) is de pc helemaal een plaagbeest voor me geworden! Ergens op een forum last ik dat het downloaden van WinThruster de 400 error zou kunnen verhelpen... Dus ja, wat doe je als je niemand hebt? Juist je steekt je handen uit de mouwen, en gaat aan de slag! Verstand ervan of niet, je moet wat, toch?

Het 'ding' dus gedownload! Maar hij doet alles behalve die error verhelpen! Om de haverklap een pop-up, waar ik heel netjes wordt gewezen op de honderden fouten die hij heeft gelokaliseerd wordt gewezen. Wil je verder, oke, prima dan doettie dat! Maar o wee! Dan komt de aap uit de mouw! Hij wil GELD zien! Vrek! Ja, dat kan ik natuurlijk niet maken! En dat ding weer naar huis sturen is ook al zoiets! Hij laat zich niet gezeggen! Het enige wattie wil is GELD! en me aanzeggen dat ik honderden fouten ergens in het inwendige van mijn pc heb...

Dom ding! Wat moet ik ermee! antireclame maken? Nee wraak past een mens ook niet. Een ding: Hij is wel hondsbrutaal, gierig, en irritant. En dan hebben we het, voor de duidelijkheid over een ding dat zich WinThruster noemt!

En YouTube zou weer te zien zijn!? Bekijk het maar! Nee, die verknoopt het nog steeds om ook maar iets van zich te laten horen of zien. Rare dingen, die computers! Je moet maat tegen te plaaggeesten bestand zijn.... WinThruster, voor uw broodnodige onrust! Om met een oude reclamekreet van (niet meer bestaande) nepmiddel Melisana te spreken!
Laatst gewijzigd door -DIA- op 21 mar 2019, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Erskinees
Berichten: 2749
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Een vraag:

Bericht door Erskinees »

WinThruster is een virus....
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Erskinees schreef:WinThruster is een virus....
Oops :oops is ie lief? Of wat moet ik er mee doen?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Bullguard kan geen virus vinden... Hij zegt dat alles veilig is... Die zal misschien ook een beetje in de war zijn? Kan ik me voorstellen! Eng beest ook!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

DRINGEND!!!
Wat moet ik doen?
Ik krijg 2 mails binnen 1 uur dat ik gevolgd wordt en dat mijn pc wordt overgenomen met alles wat erop staat.
Er wordt een fors losgeld gevraagd.
Is dit nep of serieus?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
ZWP
Berichten: 1669
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Een vraag:

Bericht door ZWP »

-DIA- schreef:DRINGEND!!!
Wat moet ik doen?
Ik krijg 2 mails binnen 1 uur dat ik gevolgd wordt en dat mijn pc wordt overgenomen met alles wat erop staat.
Er wordt een fors losgeld gevraagd.
Is dit nep of serieus?
1. In ieder geval niets betalen.
2. Iemand met wat verstand van zaken er naar laten kijken.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Een vraag:

Bericht door Nasrani »

Vraagje aan de techneuten onder ons....
Ik heb een Lenovo MIIX 300-10IBY. Met een Realtek RTL8723BS Wireless LAN 802.11n SDIO netwerk adapter.
Afgelopen zaterdag heb ik alles terug gezet naar de fabrieks instellingen omdat ik geen verbinding meer kon maken met internet. Daarna functioneerde alles weer naar behoren. Gisteren deed hij het eerst weer niet, maar na wat gepuzzel kreeg ik weer verbinding. Nu vandaag lukt het niet meer om verbinding te krijgen. Ook al staat alles ingeschakeld hij herkent geen netwerk meer....
Ook niet na opnieuw uit en aanzetten van de adapter.
Wie kan mij zeggen wat er aan de hand kan zijn en wat ik hier zelf aan kan oplossen?
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Mannetje
Berichten: 7744
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Een vraag:

Bericht door Mannetje »

-DIA- schreef:DRINGEND!!!
Wat moet ik doen?
Ik krijg 2 mails binnen 1 uur dat ik gevolgd wordt en dat mijn pc wordt overgenomen met alles wat erop staat.
Er wordt een fors losgeld gevraagd.
Is dit nep of serieus?
Krijg ik ook. Lijkt pure rommel.
-
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Een vraag:

Bericht door Ambtenaar »

-DIA- schreef:DRINGEND!!!
Wat moet ik doen?
Ik krijg 2 mails binnen 1 uur dat ik gevolgd wordt en dat mijn pc wordt overgenomen met alles wat erop staat.
Er wordt een fors losgeld gevraagd.
Is dit nep of serieus?
Deze e-mails sowieso oormerken als spam/ongewenste e-mail.

Wellicht handig om toch eens te investeren in een betaalde virusscanner? Kijk eens op: https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Een vraag:

Bericht door Floppy »

-DIA- schreef:...
Na mijn genoegelijk knutseluurtje eerder vandaag (waarvan boven te lezen is) is de pc helemaal een plaagbeest voor me geworden! Ergens op een forum last ik dat het downloaden van WinThruster de 400 error zou kunnen verhelpen... Dus ja, wat doe je als je niemand hebt? Juist je steekt je handen uit de mouwen, en gaat aan de slag! Verstand ervan of niet, je moet wat, toch?

Het 'ding' dus gedownload! Maar hij doet alles behalve die error verhelpen! Om de haverklap een pop-up, waar ik heel netjes wordt gewezen op de honderden fouten die hij heeft gelokaliseerd wordt gewezen. Wil je verder, oke, prima dan doettie dat! Maar o wee! Dan komt de aap uit de mouw! Hij wil GELD zien! Vrek! Ja, dat kan ik natuurlijk niet maken! En dat ding weer naar huis sturen is ook al zoiets! Hij laat zich niet gezeggen! Het enige wattie wil is GELD! en me aanzeggen dat ik honderden fouten ergens in het inwendige van mijn pc heb...

Dom ding! Wat moet ik ermee! antireclame maken? Nee wraak past een mens ook niet. Een ding: Hij is wel hondsbrutaal, gierig, en irritant. En dan hebben we het, voor de duidelijkheid over een ding dat zich WinThruster noemt!

En YouTube zou weer te zien zijn!? Bekijk het maar! Nee, die verknoopt het nog steeds om ook maar iets van zich te laten horen of zien. Rare dingen, die computers! Je moet maat tegen te plaaggeesten bestand zijn.... WinThruster, voor uw broodnodige onrust! Om met een oude reclamekreet van (niet meer bestaande) nepmiddel Melisana te spreken!
Mag ik van ganser harte een apple iPad aanraden? Persoonlijk - ik werk in de IT - zou ik die pc van u in deze staat in het geheel niet meer willen aanraken, dat ligt niet aan u maar wel aan de spullen die er inmiddels op geinstalleerd staan.
Een iPad kost heden ten dage een paar honderd euro, mocht dat te veel zijn dan kunnen we op refoforum gerust een crowdfundingsactie starten.
Het voordeel van de iPad is namelijk dat die volledig dichtgetimmerd zit zodat het wel bijzonder moeilijk is om daar virussen op te krijgen (voor zover ik weet zijn er geen voorbeelden van bekend). Youtube doet het altijd en je internet ook.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Een vraag:

Bericht door Lilian1975 »

Ambtenaar schreef:
-DIA- schreef:DRINGEND!!!
Wat moet ik doen?
Ik krijg 2 mails binnen 1 uur dat ik gevolgd wordt en dat mijn pc wordt overgenomen met alles wat erop staat.
Er wordt een fors losgeld gevraagd.
Is dit nep of serieus?
Deze e-mails sowieso oormerken als spam/ongewenste e-mail.

Wellicht handig om toch eens te investeren in een betaalde virusscanner? Kijk eens op: https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/
https://www.fraudehelpdesk.nl/fraude-melden/e-mail/

Volgens mij kan je hier melding doen.

Oplichters. Niet op reageren. En bij ongewenste email zetten.
Plaats reactie