Vraag (pc en internet)

-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

emigrant schreef: - kan je lid worden van een NRC gemeente in Amerika, eventueel naast je bestaande lidmaatschap alhier?
Hebben we er wel eens aan gedacht dat we hier een abonnement kunnen nemen op The Banner of Truth? Een van mijn reeds overleden oude vrienden las jaren dit zusterblad van de Saambinder.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Jantje »

Maar dat is toch Engels? :bobo
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Een vraag:

Bericht door Wandelende »

Jantje schreef:Maar dat is toch Engels? :bobo
Als @emigrant nadenkt over een mogelijk lidmaatschap bij de NRC dan lijkt mij deze taal geen probleem. :huhu
(~)
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Een vraag:

Bericht door emigrant »

Wandelende schreef:
Jantje schreef:Maar dat is toch Engels? :bobo
Als @emigrant nadenkt over een mogelijk lidmaatschap bij de NRC dan lijkt mij deze taal geen probleem. :huhu
sommige predikanten overzee hebben nog een zeer duidelijk accent die hun roots verraad.

in de VS wonen daar al Hollanders sinds 1850, de nazaten snappen geen snars van onze taal maar eten wel eens een “stroepwaffle” op een familie feestje.

in Canada is de import recenter, de tweede generatie kan ook nog wat Hollands.

een aantal mensen die ik daar heb leren kennen vinden het heel leuk eens een Nederlander te ontmoeten en stellen veel vragen hoe het hier nu is.
Zusterkerk, maar dat is niet op gemeente lid niveau. De contacten zijn eigenlijk ambtelijk. Daar gaat nu verandering aan komen als het aan mij licht.
Hoe spreek je nou eigenlijk mijn Dutch surname goed uit???

pastooraat ja, het zal dan via mail of skype gaan heb ik in gedachten. Het tijdverschil is lastig. Het is anders als je ook een hand kan geven of een schouderklop. Dus dat zal wennen zijn.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Erskinees
Berichten: 2755
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Een vraag:

Bericht door Erskinees »

Je woont dus gewoon in Nederland? Dan zal een NRC je echt niet accepteren als lid of meelevend lid. Dat lijkt me ook een beetje wonderlijk.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Jantje »

Ik geloof daar inderdaad ook niks van.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Jantje schreef:Maar dat is toch Engels? :bobo
Momenteel voor het grootste deel wel. Vroeger was het meer fifty-fifty. Voor veel mensen hoeft overigens de Engelse taal geen belemmering meer te zijn.
Zelfs de titel was vroeger Nederlands: De Banier der Waarheid.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Een vraag:

Bericht door Wandelende »

emigrant schreef:
Wandelende schreef:
Jantje schreef:Maar dat is toch Engels? :bobo
Als @emigrant nadenkt over een mogelijk lidmaatschap bij de NRC dan lijkt mij deze taal geen probleem. :huhu
sommige predikanten overzee hebben nog een zeer duidelijk accent die hun roots verraad.

in de VS wonen daar al Hollanders sinds 1850, de nazaten snappen geen snars van onze taal maar eten wel eens een “stroepwaffle” op een familie feestje.

in Canada is de import recenter, de tweede generatie kan ook nog wat Hollands.

een aantal mensen die ik daar heb leren kennen vinden het heel leuk eens een Nederlander te ontmoeten en stellen veel vragen hoe het hier nu is.
Zusterkerk, maar dat is niet op gemeente lid niveau. De contacten zijn eigenlijk ambtelijk. Daar gaat nu verandering aan komen als het aan mij licht.
Hoe spreek je nou eigenlijk mijn Dutch surname goed uit???

pastooraat ja, het zal dan via mail of skype gaan heb ik in gedachten. Het tijdverschil is lastig. Het is anders als je ook een hand kan geven of een schouderklop. Dus dat zal wennen zijn.
Als ik het goed begrijp gaat je voorkeur ook uit naar aansluiting bij de NRC?
(~)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Jantje »

-DIA- schreef:
Jantje schreef:Maar dat is toch Engels? :bobo
Momenteel voor het grootste deel wel. Vroeger was het meer fifty-fifty. Voor veel mensen hoeft overigens de Engelse taal geen belemmering meer te zijn.
Zelfs de titel was vroeger Nederlands: De Banier der Waarheid.
Kun jij dan wel Engels?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Jantje schreef:
-DIA- schreef:
Jantje schreef:Maar dat is toch Engels? :bobo
Momenteel voor het grootste deel wel. Vroeger was het meer fifty-fifty. Voor veel mensen hoeft overigens de Engelse taal geen belemmering meer te zijn.
Zelfs de titel was vroeger Nederlands: De Banier der Waarheid.
Kun jij dan wel Engels?
Lezen gaat redelijk, soms met wat haperingen, spreken is moeilijker... Maar in geval van nood zal ik me wel redden. Ik heb 5 winteravondcursussen Engels gehad, en daarna nog twee Duits.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Jantje »

:super
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5457
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Een vraag:

Bericht door Piet Puk »

Erskinees schreef:Je woont dus gewoon in Nederland? Dan zal een NRC je echt niet accepteren als lid of meelevend lid. Dat lijkt me ook een beetje wonderlijk.
Sterker: de kerkenraad zal vragen wat je bezwaren zijn in je huidige gemeente lid te blijven. En ik verwacht dat de huidige reden onvoldoende zal zijn voor toelating
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Een vraag:

Bericht door emigrant »

Piet Puk schreef:
Erskinees schreef:Je woont dus gewoon in Nederland? Dan zal een NRC je echt niet accepteren als lid of meelevend lid. Dat lijkt me ook een beetje wonderlijk.
Sterker: de kerkenraad zal vragen wat je bezwaren zijn in je huidige gemeente lid te blijven. En ik verwacht dat de huidige reden onvoldoende zal zijn voor toelating
dat zal jullie verbazen, maar ze kunnen je wel degelijk accepteren en doen dat, ik ben er dichtbij. Kerkrechtelijk gezien is het een aparte kerk, geen onderdeel van de GG, met slechts een zusterrelatie.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Piet Puk
Berichten: 5457
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Een vraag:

Bericht door Piet Puk »

emigrant schreef:
Piet Puk schreef:
Erskinees schreef:Je woont dus gewoon in Nederland? Dan zal een NRC je echt niet accepteren als lid of meelevend lid. Dat lijkt me ook een beetje wonderlijk.
Sterker: de kerkenraad zal vragen wat je bezwaren zijn in je huidige gemeente lid te blijven. En ik verwacht dat de huidige reden onvoldoende zal zijn voor toelating
dat zal jullie verbazen, maar ze kunnen je wel degelijk accepteren en doen dat, ik ben er dichtbij. Kerkrechtelijk gezien is het een aparte kerk, geen onderdeel van de GG, met slechts een zusterrelatie.
Waarom begin je zelf geen NRC-gemeente in Nederland? Je doet dan verzoek tot aansluiting, als je nog wat leden optrommelt.

Maar even zonder gekkigheid, hoe wil je dit doen met de bediening van de sacramenten?
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Een vraag:

Bericht door emigrant »

als GG predikanten op de NRC synodezitting zijn of omgekeerd, zijn ze daar op persoonlijke titel en als genodigde gast. Ze vertegenwoordigen geen gemeente. Idem ds Geuze elk jaar uit Chiliwack op de synode GGiN: niet namens Chiliwack.

sacramenten: ik ben al gedoopt. Avondmaal deed men vroeger ook geestelijk. Men ging niet fysiek aan vanwege het gepraat..... maar had avondmaal in de ziel.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Plaats reactie