Vraag (pc en internet)

Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Een vraag:

Bericht door Bezorgd »

Mara schreef:Wij overwegen om een nieuwe computer te kopen en onze interesse ligt momenteel bij een all-in-one PC.
Wie heeft er ook een en kan me iets meer vertellen? Wat zijn de voordelen, zijn er nadelen, waar moeten we op letten?
Welke is aan te bevelen?
Want de verkopers in de winkel "hebben deze toevallig zelf ook".

Wat ben jij wantrouwend.
Mijn ervaring met verkopers van PC 's en aanverwante artikelen is dat ze echt wel passend advies geven.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Een vraag:

Bericht door Mara »

Bezorgd schreef:
Mara schreef:Wij overwegen om een nieuwe computer te kopen en onze interesse ligt momenteel bij een all-in-one PC.
Wie heeft er ook een en kan me iets meer vertellen? Wat zijn de voordelen, zijn er nadelen, waar moeten we op letten?
Welke is aan te bevelen?
Want de verkopers in de winkel "hebben deze toevallig zelf ook".
Wat ben jij wantrouwend.
Mijn ervaring met verkopers van PC 's en aanverwante artikelen is dat ze echt wel passend advies geven.
Gezond wantrouwend bedoel je.
In de beddenzaak, bij het kopen van een nieuwe bank en toen ik een horloge op zonneënergie kocht, hoorde ik dat ook.
Kan allemaal waar zijn, maar het hoeft toch geen argument te zijn?
Ik zoek gewoon iemand die hem ook heeft, wat is daar mis mee?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23846
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Een vraag:

Bericht door refo »

Die verkoper heeft er toevallig een, maar die vertrouw je niet.
De iMac is al jaren een all-in-one. De rest volgt Apple altijd later.
Het maakt weinig uit ten opzichte van andere systemen.
Enig nadeel is dat je wel meteen het juiste scherm moet kiezen. Want groter/kleiner of wel/niet touchscreen is later niet meer te veranderen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Een vraag:

Bericht door Mara »

refo schreef:Die verkoper heeft er toevallig een, maar die vertrouw je niet.
Er zit een dunne lijn tussen oprechte interesse en het veinzen van interesse in de ander. Het eerste betekent een goede en solide connectie. De tweede betekent 'gaan voor puur eigen gewin'. Wees dan ook geen gladjanus die alles dat de ander bekoort ineens zélf óók érg leuk vindt. Dit is een goed product hoor, ik heb hem zelf ook!
bron:verkopersonline.nl
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Een vraag:

Bericht door Ambtenaar »

@mara, het is handiger om eerst te bepalen waar je de computer voor gebruikt. Voor een beetje internetten en gebruik van Word heb je geen computer met zware specificaties nodig.

Op Tweakers.net vind je veel reviews over computers. Kijk daar eens.
ejvl
Berichten: 5745
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Een vraag:

Bericht door ejvl »

Mara schreef:Wij overwegen om een nieuwe computer te kopen en onze interesse ligt momenteel bij een all-in-one PC.
Wie heeft er ook een en kan me iets meer vertellen? Wat zijn de voordelen, zijn er nadelen, waar moeten we op letten?
Welke is aan te bevelen?
Want de verkopers in de winkel "hebben deze toevallig zelf ook".
Waarom geen laptop dan? Ben je gelijk mobiel. En aan een laptop is het ook mogelijk een toetsenbord, muis en scherm te koppelen met slechts 1 stekkertje. En als je dat stekkertje eruit haalt, kun je ermee elders gaan zitten en werken.
Zeeuw
Berichten: 11594
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: Een vraag:

Bericht door Zeeuw »

ejvl schreef:
Mara schreef:Wij overwegen om een nieuwe computer te kopen en onze interesse ligt momenteel bij een all-in-one PC.
Wie heeft er ook een en kan me iets meer vertellen? Wat zijn de voordelen, zijn er nadelen, waar moeten we op letten?
Welke is aan te bevelen?
Want de verkopers in de winkel "hebben deze toevallig zelf ook".
Waarom geen laptop dan? Ben je gelijk mobiel. En aan een laptop is het ook mogelijk een toetsenbord, muis en scherm te koppelen met slechts 1 stekkertje. En als je dat stekkertje eruit haalt, kun je ermee elders gaan zitten en werken.
Dat is wel een goede tip Mara. Ik heb 5 jaar terug nog een desktop gekocht, maar had achteraf echt liever een laptop gekocht.
TSD
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: RE: Re: Een vraag:

Bericht door TSD »

Zeeuw schreef:
ejvl schreef:
Mara schreef:Wij overwegen om een nieuwe computer te kopen en onze interesse ligt momenteel bij een all-in-one PC.
Wie heeft er ook een en kan me iets meer vertellen? Wat zijn de voordelen, zijn er nadelen, waar moeten we op letten?
Welke is aan te bevelen?
Want de verkopers in de winkel "hebben deze toevallig zelf ook".
Waarom geen laptop dan? Ben je gelijk mobiel. En aan een laptop is het ook mogelijk een toetsenbord, muis en scherm te koppelen met slechts 1 stekkertje. En als je dat stekkertje eruit haalt, kun je ermee elders gaan zitten en werken.
Dat is wel een goede tip Mara. Ik heb 5 jaar terug nog een desktop gekocht, maar had achteraf echt liever een laptop gekocht.
Hier exact hetzelfde Zeeuw!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Een vraag:

Bericht door Mara »

Ambtenaar schreef:@mara, het is handiger om eerst te bepalen waar je de computer voor gebruikt. Voor een beetje internetten en gebruik van Word heb je geen computer met zware specificaties nodig.
Zware specificaties hoeft niet, maar wel fijn als het allemaal compact is.
ejvl schreef:Waarom geen laptop dan? Ben je gelijk mobiel
Die hadden we, maar ik vond het niet prettig werken.
Mobiel hoeven we ook niet te zijn, want we hebben ook een tablet.
We hebben een computerbureau, maar nu staat er zo'm groot zwart ding achter het scherm en dat kan dus anders, compacter tegenwoordig zag ik.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Een vraag:

Bericht door Ambtenaar »

@mara, je kunt ook gewoon een laptop op een groot scherm aansluiten en daarbij gebruik maken van een los keyboard.
DDD
Berichten: 28699
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Een vraag:

Bericht door DDD »

Kijk anders eens op www.computerkiezen.nl.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Een vraag:

Bericht door Luther »

Ik ben bezig met groot Word-document, waarin ook voetnoten voor komen.Op de één of andere manier zijn er voetnoten die deels verplaatst worden naar de volgende pagina. Is dat uit te zetten, zodat de tekst van de voetnoot altijd op de blz staat waar ook de verwijzing staat?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Jantje »

Luther schreef:Ik ben bezig met groot Word-document, waarin ook voetnoten voor komen.Op de één of andere manier zijn er voetnoten die deels verplaatst worden naar de volgende pagina. Is dat uit te zetten, zodat de tekst van de voetnoot altijd op de blz staat waar ook de verwijzing staat?
Cursor in de voetnoottekst zetten > Klik dan op Shift+Ctrl+S > Klik op 'Wijzigen' in het opkomende schermpje > Kies: 'Opmaak' (linksonder) > Kies: tabblad 'Tekstdoorloop' > Kies: 'Bij volgende alinea houden' en: 'Regels bijeenhouden' > Klik vervolgens 2 keer op 'Ok' en het probleem moet opgelost zijn.
Laatst gewijzigd door Jantje op 19 dec 2018, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
orgeltje
Berichten: 47
Lid geworden op: 07 mar 2018, 10:07

Re: Een vraag:

Bericht door orgeltje »

Luther schreef:Ik ben bezig met groot Word-document, waarin ook voetnoten voor komen.Op de één of andere manier zijn er voetnoten die deels verplaatst worden naar de volgende pagina. Is dat uit te zetten, zodat de tekst van de voetnoot altijd op de blz staat waar ook de verwijzing staat?
Dat heeft te maken met de plaats van het woord waar de voetnoot bij geplaatst wordt. Zet u een voetnoot bij een woord aan het begin van de pagina, dan is er na dat woord meer ruimte voor de voetnoot, dan wanneer het woord onderaan de pagina staat. Dat kan n.m.m. niet aangepast worden.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Een vraag:

Bericht door Luther »

Jantje schreef:
Luther schreef:Ik ben bezig met groot Word-document, waarin ook voetnoten voor komen.Op de één of andere manier zijn er voetnoten die deels verplaatst worden naar de volgende pagina. Is dat uit te zetten, zodat de tekst van de voetnoot altijd op de blz staat waar ook de verwijzing staat?
Cursor in de voetnoottekst zetten > Klik dan op Shift+Ctrl+S > Klik op 'Wijzigen' in het opkomende schermpje > Kies: 'Opmaak' (linksonder) > Kies: tabblad 'Tekstdoorloop' > Kies: 'Bij volgende alinea houden' en: 'Regels bijeenhouden' > Klik vervolgens 2 keer op 'Ok' en het probleem moet opgelost zijn.
Gedaan!

Nu is er iets dramatisch gebeurd... Zie PB
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie