Vraag (pc en internet)

Online
merel
Berichten: 9675
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Een vraag:

Bericht door merel »

Mara schreef:
merel schreef:Ik bedoel daarmee niet te zeggen dat hun dag vol klusjes zit, maar even een vaatwasser leeghalen zonder gekibbel of even hun eigen kamer stofzuigen of de bak met skates, helmen, bescherming opruimen, is voldoende. Mijn oudste draait vandaag even de snijbonen voor het avondeten. Ze hoeven van mij bijzonder weinig tijdens de vakantie. Lekker spelen met elkaar en/of vriendjes is genoeg.
Ah, jij hebt dus ook nog een snijbonenmolen. ;)
Er komt een generatie op die vraagt: Wat is dat nou?
Ik moest helaas na bijna 40 jaar trouwe dienst een nieuwe kopen.
Ik had nog een oranje (is nu vintage)
Mijn vader kwam hem ook geregeld bij me halen, dan maalden ze een vuilniszak bonen weg.

Maar vandaag moeten ze de laarzen aan he. Er liggen hier echt joekels van plassen.
Ik heb zeker een snijbonenmolen, gevonden op een rommelmarkt. Ze spelen inderdaad al de hele dag buiten. Het zou een saaie dag worden voor hen. Ik moet naar kantoor en manlief zit 'opgesloten' in een kamer. Het plafond moest geschuurd worden en hij was alleen in nood bereikbaar, anders stoft het het hele huis door. Ze bellen elk uur voor overleg, snoepje, koekje, warme choco. Nog geen ruzie geweest :love
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

merel schreef:
Mara schreef:
merel schreef:Ik bedoel daarmee niet te zeggen dat hun dag vol klusjes zit, maar even een vaatwasser leeghalen zonder gekibbel of even hun eigen kamer stofzuigen of de bak met skates, helmen, bescherming opruimen, is voldoende. Mijn oudste draait vandaag even de snijbonen voor het avondeten. Ze hoeven van mij bijzonder weinig tijdens de vakantie. Lekker spelen met elkaar en/of vriendjes is genoeg.
Ah, jij hebt dus ook nog een snijbonenmolen. ;)
Er komt een generatie op die vraagt: Wat is dat nou?
Ik moest helaas na bijna 40 jaar trouwe dienst een nieuwe kopen.
Ik had nog een oranje (is nu vintage)
Mijn vader kwam hem ook geregeld bij me halen, dan maalden ze een vuilniszak bonen weg.

Maar vandaag moeten ze de laarzen aan he. Er liggen hier echt joekels van plassen.
Ik heb zeker een snijbonenmolen, gevonden op een rommelmarkt. Ze spelen inderdaad al de hele dag buiten. Het zou een saaie dag worden voor hen. Ik moet naar kantoor en manlief zit 'opgesloten' in een kamer. Het plafond moest geschuurd worden en hij was alleen in nood bereikbaar, anders stoft het het hele huis door. Ze bellen elk uur voor overleg, snoepje, koekje, warme choco. Nog geen ruzie geweest :love
Oh ja, die snijbonenmolen.... Ik ken het heel goed! In mijn ijverig snijbonen snijden voor de weck heb ik als kind mijn vinger eens in zo'n molen gehad. Dan wil het best bloeden!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Een vraag:

Bericht door Maanenschijn »

Ik vind het een beetje generaliserend worden hoor. Of ze werken (en dat is fout) of ze werken niet (en dat is goed).

Laten we nuchter zijn. De meeste kinderen hebben geen vermaak in het zoeken van Gods Koninkrijk. Uit zichzelf. De taak van de ouders is zeker om hen daarin voor te gaan en te stimuleren. Ik vind overigens uitslapen tot 12 uur daar zeker niet bijhoren. Ik vind dat verkwisting van tijd. Maar dat terzijde. Terug dus naar de kinderen. Als ze zich niet bezig houden met geestelijke ontwikkeling, houden ze zich bezig met spel (ook prima, als dat bij de leeftijd past) of werk.

Onze kinderen werken vanaf ongeveer 12-13 jaar. Beginnend met een paar uurtjes in de week (in de vakantie) en als ze ouder worden vaak op zaterdag. Als het vakantie is werken ze een paar weken, zaterdags meestal niet. Dan om vrij te zijn, naar het (meestal vanaf 16 jaar) zwembad te gaan, of een dagje met vrienden weg. Zeker moet werken niet uitmonden in het zondags op je nest bijkomen van een week buffelen.

Werken doen onze kinderen niet met hoofdzaak om geld te verdienen. Werken voor geld en bezit is vrijwel geen gespreksonderwerp in ons gezin, gelukkig. Wel brengt werk een aantal algemene vaardigheden en ontwikkeling met zich mee die veel wijze lessen leert voor het leven. In mijn vorige post heb ik die genoemd.

Ik pleit echt voor een balans in kind zijn, een baantje hebben en (heel belangrijk) een thuishaven waar ontspanning en gesprek over deze zaken plaats kan vinden. Ik heb ontdekt dat verwende kinderen die niet geleerd hebben om met (werk)verantwoordelijkheden om te gaan, vervelende jongelui worden op stage of een eerste werkkring.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Een vraag:

Bericht door refo »

Nounou, dat laatste kun je echt niet waarmaken.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Een vraag:

Bericht door Maanenschijn »

refo schreef:Nounou, dat laatste kun je echt niet waarmaken.
Natuurlijk generaliseer ik een beetje. En, als ik diverse ondernemers mag geloven, zijn de refo’s een positieve uitzondering.

Maar toch, zeer recent nog een seculiere zorgondernemer gesproken die uit zichzelf aangaf het liefst refo-meisjes aan te nemen. Hij heeft erg veel te stellen met zijn (vaak jonge) personeel: makkelijk ziekmelden, kantjes er af lopen, etc. Mijn indruk is dat hij geen uitzondering is. Ik verkeer veel buiten de refo-bubbel, misschien dat ik daarom wat cynisch en weinig optimistisch ben.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Een vraag:

Bericht door GerefGemeente-lid »

Maanenschijn schreef:Mijn indruk is dat hij geen uitzondering is.
Klopt inderdaad.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6464
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Een vraag:

Bericht door Posthoorn »

Ik wil een PDF-document afdrukken, maar in plaats daarvan kan ik het alleen maar opslaan. En dat gedaan hebbende, kan ik het weer alleen maar opslaan. Maar niet afdrukken. Rara, hoe kan dat? ::please
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Een vraag:

Bericht door Mannetje »

Helpt het als je hem in een ander programma opent? Kan Word bijvoorbeeld ook pdfs openen?
-
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6464
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Een vraag:

Bericht door Posthoorn »

Mannetje schreef:Helpt het als je hem in een ander programma opent? Kan Word bijvoorbeeld ook pdfs openen?
Ik heb het uiteindelijk kunnen kopiëren naar een Word-document en hem zomaar uitgeprint. Maar het is wel raar.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Een vraag:

Bericht door Mannetje »

Mogelijk een beveiliging?
-
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Een vraag:

Bericht door Tiberius »

Dat denk ik ook ja; waarschijnlijk is de print mogelijkheid uitgezet.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6464
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Een vraag:

Bericht door Posthoorn »

Tiberius schreef:Dat denk ik ook ja; waarschijnlijk is de print mogelijkheid uitgezet.
Bij een factuur die je mee moet nemen als je iets wilt retourneren. Dat hebben ze dan wel slim gedaan. :oO
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Een vraag:

Bericht door Tiberius »

Posthoorn schreef:
Tiberius schreef:Dat denk ik ook ja; waarschijnlijk is de print mogelijkheid uitgezet.
Bij een factuur die je mee moet nemen als je iets wilt retourneren. Dat hebben ze dan wel slim gedaan. :oO
Verbaast me niets.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Een vraag:

Bericht door GerefGemeente-lid »

Posthoorn schreef:
Mannetje schreef:Helpt het als je hem in een ander programma opent? Kan Word bijvoorbeeld ook pdfs openen?
Ik heb het uiteindelijk kunnen kopiëren naar een Word-document en hem zomaar uitgeprint. Maar het is wel raar.
Heb je hem 'zomaar' uitgeprint of 'zo maar'? Want dat is een wezenlijk verschil.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Een vraag:

Bericht door refo »

Kunnen andere pdf's wel gewoon geprint worden? Zomaar, zeg maar.
Plaats reactie