Vraag (pc en internet)

Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3023
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: RE: Re: Een vraag:

Bericht door Lilian1975 »

ejvl schreef:
Lilian1975 schreef:Wat is een goede en betrouwbare app om tijd te begrenzen op smarthphone van kinderen? (Android)Liefst een app waar je apps kan uitsluiten. Zoals bijv zaklamp. Zodat als de tijd voorbij is de functie zaklamp nog gebruikt kan worden...

Of waar nieuwe apps vanzelf meegenomen worden in tijdsbegrenzing.
Eset parental control. Niet gratis maar wel functioneel, tevens een internetfilter, ook op 3 of 4G.
Ik meen mij te herinneren dat @ambtenaar ook wel eens wat aangedragen heeft.
@ejvl
Werkt hij ook als er op een andere WIFI wordt ingelogd?
En wat kan er aan de hand zijn als er staat dat het toestel gesynchroniseerd is ( optimaal) en er toch geen rapportage beschikbaar is?
En klopt het als je bv whatsapp een duimpje omhoog geeft, hij niet meedoet met schermtijd. Dus ze bij wijze vsn spreken 2 uur op whatsapp kunnen zitten zonder dat het van de toegestane schermtijd afgaat.
En eerste maand is gratis. Dus we kunnen het zo mooi uit proberen.

Verder kunnen ze op de app van bijv. Instagram gewoon van "alles" binnenhalen ondanks filter. Of kan je dat ook weer instellen?
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Een vraag:

Bericht door ejvl »

Lilian1975 schreef:
ejvl schreef:
Lilian1975 schreef:Wat is een goede en betrouwbare app om tijd te begrenzen op smarthphone van kinderen? (Android)Liefst een app waar je apps kan uitsluiten. Zoals bijv zaklamp. Zodat als de tijd voorbij is de functie zaklamp nog gebruikt kan worden...

Of waar nieuwe apps vanzelf meegenomen worden in tijdsbegrenzing.
Eset parental control. Niet gratis maar wel functioneel, tevens een internetfilter, ook op 3 of 4G.
Ik meen mij te herinneren dat @ambtenaar ook wel eens wat aangedragen heeft.
@ejvl
Werkt hij ook als er op een andere WIFI wordt ingelogd?
En wat kan er aan de hand zijn als er staat dat het toestel gesynchroniseerd is ( optimaal) en er toch geen rapportage beschikbaar is?
En klopt het als je bv whatsapp een duimpje omhoog geeft, hij niet meedoet met schermtijd. Dus ze bij wijze vsn spreken 2 uur op whatsapp kunnen zitten zonder dat het van de toegestane schermtijd afgaat.
En eerste maand is gratis. Dus we kunnen het zo mooi uit proberen.

Verder kunnen ze op de app van bijv. Instagram gewoon van "alles" binnenhalen ondanks filter. Of kan je dat ook weer instellen?
De schermtijd die je instelt geldt voor de categorie "entertainment en games". Wil je Whatsapp ook meenemen in de schermtijd moet je Whatsapp instellen onder de categorie entertainment en games. Je kunt het duimpje van altijd toestaan wijzigen in entertainment en games anders geldt het inderdaad niet voor de ingestelde schermtijd.

De rapportage wordt pas na een aantal uren zichtbaar is mijn ervaring.

Het werkt op het toestel zelf, ongeacht welk WIFI netwerk je zit of 3G of 4G verbinding hebt, dan werkt het ook.
Of je ook inhoud van bijvoorbeeld Instagram kunt filteren weet ik zo niet, ik denk het eigenlijk niet. Je kunt wel het "veilig zoeken" afdwingen maar dat werkt alleen met een browser als Chrome denk ik.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Jantje »

Kortom: verbied Instagram gewoon. Dat is veel gemakkelijker.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Een vraag:

Bericht door ejvl »

Jantje schreef:Kortom: verbied Instagram gewoon. Dat is veel gemakkelijker.
Verbieden werkt vaak averechts. Of samen in gesprek gaan over de gevaren van Instagram en het kind begeleiden hierin, of samen in gesprek gaan en besluiten geen Instagram te nemen en de kunst is dan om het niet te verbieden maar het kind zelf de keuze te laten maken dat hij of zij dat niet wil.

Iets verbieden of welk filter dan ook werkt niet als het op zichzelf staat. Het kind dient ook te weten waarom en wat de gevaren zijn. Daarnaast wil je ook niet dat het kind een buitenbeentje wordt van de leeftijdsgenoten of dat het stiekem gebeurd. Ik heb liever dat we het samen met ouders en kind doen dan dat het stiekem gedaan wordt of dat het kind boos is dat er weer een keer iets niet mag.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3023
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Een vraag:

Bericht door Lilian1975 »

ejvl schreef:
Jantje schreef:Kortom: verbied Instagram gewoon. Dat is veel gemakkelijker.
Verbieden werkt vaak averechts. Of samen in gesprek gaan over de gevaren van Instagram en het kind begeleiden hierin, of samen in gesprek gaan en besluiten geen Instagram te nemen en de kunst is dan om het niet te verbieden maar het kind zelf de keuze te laten maken dat hij of zij dat niet wil.

Iets verbieden of welk filter dan ook werkt niet als het op zichzelf staat. Het kind dient ook te weten waarom en wat de gevaren zijn. Daarnaast wil je ook niet dat het kind een buitenbeentje wordt van de leeftijdsgenoten of dat het stiekem gebeurd. Ik heb liever dat we het samen met ouders en kind doen dan dat het stiekem gedaan wordt of dat het kind boos is dat er weer een keer iets niet mag.
De app lijkt onderscheid te maken tussen schermtijd en entertainment. Dus ik moet eigenlijk alles op entertainment zetten om dat gelijk te laten lopen met de daadwerkelijke schermtijd?

En hij komt inderdaad vertraagd binnen de rapportage. Het gekke is dat het ene toestel met android wel rapportage doorgeeft en het andere niet, ondanks dat de laatste zegt optimaal gesynchroniseerd te zijn. Wel kan ze niet op de geblokkeerde uren op. Maar zodra ze erop zit kan ze wel langer dan de toegestane tijd op de smarthphone en krijg ik dus geen rapportage. Ik heb alle stappen bij instellingen doorlopen..

@ Jantje.
Je kan de app ook blokkeren.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Jantje »

Lilian1975 schreef:@ Jantje.
Je kan de app ook blokkeren.
Aha. Dat zou ik dan vandaag nog doen. Beter laat dan nooit.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Een vraag:

Bericht door DDD »

Jantje schreef:Kortom: verbied Instagram gewoon. Dat is veel gemakkelijker.
Het woord gemakzuchtig lijkt mij meer op zijn plaats.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Jantje »

DDD schreef:
Jantje schreef:Kortom: verbied Instagram gewoon. Dat is veel gemakkelijker.
Het woord gemakzuchtig lijkt mij meer op zijn plaats.
Helemaal niet. Voorkomen is beter dan genezen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Dodo »

Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Een vraag:

Bericht door FlyingEagle »

De reacties van Jantje op dit onderwerp doet bij mij het vermoeden rijzen dat hij weinig ervaring heeft met het opvoeden van kinderen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Jantje »

FlyingEagle schreef:De reacties van Jantje op dit onderwerp doet bij mij het vermoeden rijzen dat hij weinig ervaring heeft met het opvoeden van kinderen.
Ik heb ook wel eens vermoedens, als ik iets lees.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Een vraag:

Bericht door samanthi »

Jantje schreef:
FlyingEagle schreef:De reacties van Jantje op dit onderwerp doet bij mij het vermoeden rijzen dat hij weinig ervaring heeft met het opvoeden van kinderen.
Ik heb ook wel eens vermoedens, als ik iets lees.
Jantje, Jantje je gedraag je recalcitrant de laatste dagen....
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Een vraag:

Bericht door ejvl »

Lilian1975 schreef: De app lijkt onderscheid te maken tussen schermtijd en entertainment. Dus ik moet eigenlijk alles op entertainment zetten om dat gelijk te laten lopen met de daadwerkelijke schermtijd?
Schermtijd geldt inderdaad alleen voor de categorie "entertainment en games". Niet voor de rest van de apps. In mijn geval is dat prima, ze mogen best een boek lezen op de telefoon maar niet op internet of spelletjes doen na een bepaalde tijd.
En hij komt inderdaad vertraagd binnen de rapportage. Het gekke is dat het ene toestel met android wel rapportage doorgeeft en het andere niet, ondanks dat de laatste zegt optimaal gesynchroniseerd te zijn. Wel kan ze niet op de geblokkeerde uren op. Maar zodra ze erop zit kan ze wel langer dan de toegestane tijd op de smarthphone en krijg ik dus geen rapportage. Ik heb alle stappen bij instellingen doorlopen..
Schermtijd geldt dus alleen voor een categorie, niet voor de gehele telefoon. Dat kan deze app niet.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Een vraag:

Bericht door ejvl »

Dat zal niet veel helpen als de kinderen op de WIFI van een vriendje of vriendinnetje zitten of via 3G/4G verbinding maken. Wel grappig product.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3023
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Een vraag:

Bericht door Lilian1975 »

@ejvl
Ik begrijp het. Hier hebben ze de neiging alleen foto's en filmpjes te maken. Ipv actief met iets anders, laat staan een boek lezen, bezig te zijn. Ik wil de gewoonte er even uit hebben om gelijk die telefoon beet te pakken. Vandaar.

Ik zie nu ook wat er niet lukt. Onze jongste. Als ik op de app van Esset van mijn telefoon klik maakt hij geen verbinding met de Wiko van haar. Dan blijf je maar zo'n draaiend circeltje zien. En bij de oudste werkt het wel. Vandaar dus dat de jongste er gewoon op kan. Hoe dat opgelost moet worden geen idee. Heb een vraag bij support esset neergelegd.

Sowieso ook heel gek. Sinds we terug zijn van vakantie maakt mijn mobiel en van mijn man geen verbinding met Wifi in de app van youtube of heel traag ( wel in de browser) waardoor video van muziek niet geladen wordt. Andere apps werken wel gewoon via Wifi. Via mobiel netwerken geen probleem. Misschien dat e.a. met elkaar te maken heeft? ( app all geupdated, alle updates systeem uitgevoerd, wifi opnieuw ingesteld, maar geen resultaat)


Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Plaats reactie