Film over het Baan-concern nu online

Mona Lisa
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 feb 2007, 14:15

Bericht door Mona Lisa »

Ik begrijp dat gedoe over Baan niet. Volgens mij zijn 99 van de 100 "gedupeerden" refo's die met dollartekens zo groot als wagenwielen in hun ogen aan het beleggen zijn geslagen zonder op te letten wat er in de markt en op de beurs gaande was. Vooral die categorie is er de oorzaak van dat de broertjes Baan het zo lekker doen in zo'n film. En gemiddeld zijn ze blijkbaar traag van begrip gezien bijvoorbeeld de piramide-spel toestanden van Arie Stok en de Freule-affaire te Veenendaal.

en de Keursteen, tja, een club die pretendeert anderen te kunnen beoordelen zou om te beginnen zelf een zeker vertrouwen moeten wekken bij de achterban maar in nuchtere beoordelingen gestaafd met een objectieve onderbouwing zijn ze niet zo heel erg goed denk ik
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

De film is weer te zien via http://www.uitzendinggemist.nl
Gebruikersavatar
jan03
Berichten: 542
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24

Bericht door jan03 »

Mona Lisa schreef:Ik begrijp dat gedoe over Baan niet. Volgens mij zijn 99 van de 100 "gedupeerden" refo's die met dollartekens zo groot als wagenwielen in hun ogen aan het beleggen zijn geslagen zonder op te letten wat er in de markt en op de beurs gaande was.
Zéééér mee eens!!
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Ik begrijp dat gedoe over Baan niet. Volgens mij zijn 99 van de 100 "gedupeerden" refo's die met dollartekens zo groot als wagenwielen in hun ogen aan het beleggen zijn geslagen zonder op te letten wat er in de markt en op de beurs gaande was.
Well, het grote probleem is dat de broers Baan door middel van een ingewikkelde constructie de beleggers bewust voor de gek hebben gehouden.

Wat er gedaan is dat een dochteronderneming pakketten kocht van het hoofdconcern. Daardoor leek het alsof er heel veel verkocht werd, terwijl in werkelijkheid dat dus helemaal niet het geval was. Dit is gewoon pure boekhoudkundige fraude, hoe je het ook wendt of keert. De broers Baan horen m.i. dus in de cel, net als de topmannen van Ahold, die wél veroordeeld zijn. En nee, ik had geen aandelen Baan
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

jan03 schreef:
Mona Lisa schreef:Ik begrijp dat gedoe over Baan niet. Volgens mij zijn 99 van de 100 "gedupeerden" refo's die met dollartekens zo groot als wagenwielen in hun ogen aan het beleggen zijn geslagen zonder op te letten wat er in de markt en op de beurs gaande was.
Zéééér mee eens!!
Jazeker, maar dat is absoluut geen reden om een karikatuur van "die hoek" te maken.
Shaul

Bericht door Shaul »

jvdg schreef:
Jazeker, maar dat is absoluut geen reden om een karikatuur van "die hoek" te maken.
Alles is maar relatief. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de gemiddelde bezoeker bij het zien van een film waar een man met een Arabisch uiterlijk een aanslag pleegt denkt: 'zie je nu wel'.

Daarnaast is deze film geen verfilming van het leven van de gebroeders Baan. In begrijpelijke taal, het is niet de statenvertaling, maar het boek.
Gebruikersavatar
Eppie
Berichten: 488
Lid geworden op: 12 mar 2004, 02:28

Bericht door Eppie »

jvdg schreef:
jan03 schreef:
Mona Lisa schreef:Ik begrijp dat gedoe over Baan niet. Volgens mij zijn 99 van de 100 "gedupeerden" refo's die met dollartekens zo groot als wagenwielen in hun ogen aan het beleggen zijn geslagen zonder op te letten wat er in de markt en op de beurs gaande was.
Zéééér mee eens!!
Jazeker, maar dat is absoluut geen reden om een karikatuur van "die hoek" te maken.
maak je borst maar nat, er schijnt nu ook een film te komen over de 'godsdienstwaanzinnige' rijschoolhouder Kas. Dus weet als Refo waar je aan begint voordat je het weet wordt er een film over je gemaakt.
Maar wie ben ik?
Gebruikersavatar
jan03
Berichten: 542
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24

Bericht door jan03 »

Eppie schreef:
jvdg schreef:
jan03 schreef:
Mona Lisa schreef:Ik begrijp dat gedoe over Baan niet. Volgens mij zijn 99 van de 100 "gedupeerden" refo's die met dollartekens zo groot als wagenwielen in hun ogen aan het beleggen zijn geslagen zonder op te letten wat er in de markt en op de beurs gaande was.
Zéééér mee eens!!
Jazeker, maar dat is absoluut geen reden om een karikatuur van "die hoek" te maken.
maak je borst maar nat, er schijnt nu ook een film te komen over de 'godsdienstwaanzinnige' rijschoolhouder Kas. Dus weet als Refo waar je aan begint voordat je het weet wordt er een film over je gemaakt.
Misschien zijn Rens en/of Karsten wel de volgenden die aan de beurt zijn!
Gebruikersavatar
Eppie
Berichten: 488
Lid geworden op: 12 mar 2004, 02:28

Bericht door Eppie »

jan03 schreef:
Eppie schreef:
jvdg schreef:
jan03 schreef: Zéééér mee eens!!
Jazeker, maar dat is absoluut geen reden om een karikatuur van "die hoek" te maken.
maak je borst maar nat, er schijnt nu ook een film te komen over de 'godsdienstwaanzinnige' rijschoolhouder Kas. Dus weet als Refo waar je aan begint voordat je het weet wordt er een film over je gemaakt.
Misschien zijn Rens en/of Karsten wel de volgenden die aan de beurt zijn!
Rens is vandaag de hort op dus kunnen we prima even roddelen. Als ze Rens' leven gaan verfilmen kan dat het beste met een dagelijkse uitzending. :wink: Ipv een 2 uur durende film
Maar wie ben ik?
Gebruikersavatar
jan03
Berichten: 542
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24

Bericht door jan03 »

Eppie schreef:
jan03 schreef:
Eppie schreef:
jvdg schreef: Jazeker, maar dat is absoluut geen reden om een karikatuur van "die hoek" te maken.
maak je borst maar nat, er schijnt nu ook een film te komen over de 'godsdienstwaanzinnige' rijschoolhouder Kas. Dus weet als Refo waar je aan begint voordat je het weet wordt er een film over je gemaakt.
Misschien zijn Rens en/of Karsten wel de volgenden die aan de beurt zijn!
Rens is vandaag de hort op dus kunnen we prima even roddelen. Als ze Rens' leven gaan verfilmen kan dat het beste met een dagelijkse uitzending. :wink: Ipv een 2 uur durende film
Een serie. Een soort soap.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Bericht door BJD »

HIER kun je lezen dat zowat alles wat met de firma Baan te maken heeft succes heeft. Nu is dit geen succes waar je op hoeft te zitten wachten. Kennelijk is de reformatorische cultuur een heel interessante :?
Marco
Berichten: 3604
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Bericht door Marco »

memento schreef:
Ik begrijp dat gedoe over Baan niet. Volgens mij zijn 99 van de 100 "gedupeerden" refo's die met dollartekens zo groot als wagenwielen in hun ogen aan het beleggen zijn geslagen zonder op te letten wat er in de markt en op de beurs gaande was.
Well, het grote probleem is dat de broers Baan door middel van een ingewikkelde constructie de beleggers bewust voor de gek hebben gehouden.

Wat er gedaan is dat een dochteronderneming pakketten kocht van het hoofdconcern. Daardoor leek het alsof er heel veel verkocht werd, terwijl in werkelijkheid dat dus helemaal niet het geval was. Dit is gewoon pure boekhoudkundige fraude, hoe je het ook wendt of keert. De broers Baan horen m.i. dus in de cel, net als de topmannen van Ahold, die wél veroordeeld zijn. En nee, ik had geen aandelen Baan
Klopt, maar het is wel typerend dat over Ahold geen film wordt gemaakt, terwijl de film over Baan met awards gaat slepen.. :?
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Film over het Baan-concern nu online

Bericht door jakobmarin »

Deel II van de film kan ook gemaakt worden, Cordys lijkt ook nog een spannend verhaal te worden, het zou "acuut op omvallen" staan, zie vandaag artikel Refdag.nl
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Plaats reactie