E-book, zou jij hem kopen?

Online
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: E-book, zou jij hem kopen?

Bericht door FlyingEagle »

Ik vind ook dat een boek van papier moet zijn wil je lekker kunnen lezen. Ik moet nu bijleren voor m’n werk maar de boeken zijn digitaal, ik bind het een verschrikking. En om hier nou ook weer duurzaamheid bij te gaan halen...
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: E-book, zou jij hem kopen?

Bericht door Ambtenaar »

FlyingEagle schreef:Ik vind ook dat een boek van papier moet zijn wil je lekker kunnen lezen. Ik moet nu bijleren voor m’n werk maar de boeken zijn digitaal, ik bind het een verschrikking. En om hier nou ook weer duurzaamheid bij te gaan halen...
Papier kun je niet zo vaak recyclen, dus voor elk boek moeten bomen gekapt worden.

Bovendien vergt het productieproces van een boek ook veel energie.

Maar ik ben het met je eens dat een boek veel fijner leest.
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: E-book, zou jij hem kopen?

Bericht door Roos2018 »

Ambtenaar schreef:
FlyingEagle schreef:Ik vind ook dat een boek van papier moet zijn wil je lekker kunnen lezen. Ik moet nu bijleren voor m’n werk maar de boeken zijn digitaal, ik bind het een verschrikking. En om hier nou ook weer duurzaamheid bij te gaan halen...
Papier kun je niet zo vaak recyclen, dus voor elk boek moeten bomen gekapt worden.

Bovendien vergt het productieproces van een boek ook veel energie.

Maar ik ben het met je eens dat een boek veel fijner leest.
Volgens mij wordt er veel meer papier gebruikt voor kranten en folders.
Wij lezen kranten uitsluitend digitaal en lezen ook geen folders i.v.m. het milieu.
Een e-book vinden wij maar niks; een papieren boek leest het prettigst.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: E-book, zou jij hem kopen?

Bericht door Maanenschijn »

Ik lees graag op een e-reader. Altijd voldoende licht, lekker compact in de hand, doorgaans zijn de boeken goedkoper of makkelijk te downloaden zoals van theoligienet.nl.

Ook aantekeningen maken of 'onderstrepen' gaat makkelijk en is snel terug te zoeken.

Ook is een reader meestal niet zo groot en makkelijk in de zak te steken. In het begin ff wennen, maar ik zou niet anders meer willen.

Nu bezig in de Heerlijkheid van Christus van John Owen. Op de reader. Oude en zeer goede wijn in nieuwe zakken.. ;)
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: E-book, zou jij hem kopen?

Bericht door dennis »

Ambtenaar schreef:
dennis schreef:
Is dat zo? En het stroomverbruik etc. dan?
En het gemis van de geur van papier...
E-readers verbruiken bijna geen elektriciteit.
Papieren boeken helemaal niet. En ... E-readers ruiken niet lekker!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: E-book, zou jij hem kopen?

Bericht door Zita »

Op vakantie vond ik de e-reader toch wel weer erg makkelijk. Ik ga 'm ook maar weer in de trein meenemen. De geur van boeken is in het algemeen niet zo overweldigend dat ik niet zonder zou kunnen. E-reader weegt bijna niks, je hebt een hoop boeken in één keer bij je en (in het geval van Engelstalige boeken) je kunt meteen makkelijk definities en vertalingen opzoeken.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: E-book, zou jij hem kopen?

Bericht door Lilian1975 »

Zita schreef:Op vakantie vond ik de e-reader toch wel weer erg makkelijk. Ik ga 'm ook maar weer in de trein meenemen. De geur van boeken is in het algemeen niet zo overweldigend dat ik niet zonder zou kunnen. E-reader weegt bijna niks, je hebt een hoop boeken in één keer bij je en (in het geval van Engelstalige boeken) je kunt meteen makkelijk definities en vertalingen opzoeken.
Ja en je kan in het donker lezen, zonder dat het licht aan moet blijven en in het geval je niet alleen slaapt, de ander daarmee stoort. :livre
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: E-book, zou jij hem kopen?

Bericht door helma »

https://www.amazon.com/Duties-Parents-P ... B07JW8FV24

J. C. Ryle
The Duties of Parents: Parenting Your Children God's Way
€0,00
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: E-book, zou jij hem kopen?

Bericht door Herman »

Ik wil een kindle boek gaan converteren naar epub. Maar ik heb twee problemen. Waar vind ik dat boek op mijn tablet? En heeft iemand dan een tip hoe ik die kan converteren?
newton
Berichten: 673
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: E-book, zou jij hem kopen?

Bericht door newton »

Herman schreef:Ik wil een kindle boek gaan converteren naar epub. Maar ik heb twee problemen. Waar vind ik dat boek op mijn tablet? En heeft iemand dan een tip hoe ik die kan converteren?
Hoe heb je het boek op je kindle gekregen? Aangeschaft via amazon? Dan kan omzetten wat uitdaging kosten omdat er DRM (kopieerbeveiliging) op zit.

De meest handige manier is anders mbv het programma Calibre. Als je dat programma start en je kindle aan je computer hangt kun je eenvoudig de boeken naar je computer kopieren. Calibre kan vervolgens ook de conversie naar epub voor je afhandelen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: E-book, zou jij hem kopen?

Bericht door Herman »

newton schreef:
Herman schreef:Ik wil een kindle boek gaan converteren naar epub. Maar ik heb twee problemen. Waar vind ik dat boek op mijn tablet? En heeft iemand dan een tip hoe ik die kan converteren?
Hoe heb je het boek op je kindle gekregen? Aangeschaft via amazon? Dan kan omzetten wat uitdaging kosten omdat er DRM (kopieerbeveiliging) op zit.

De meest handige manier is anders mbv het programma Calibre. Als je dat programma start en je kindle aan je computer hangt kun je eenvoudig de boeken naar je computer kopieren. Calibre kan vervolgens ook de conversie naar epub voor je afhandelen.
Ik ga eens kijken, maar het is inderdaad via Amazon gekocht.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: E-book, zou jij hem kopen?

Bericht door John Galt »

Wat ook een nadeel is van e-books: Je kunt neit zien wat iemand leest. Hoe leuk is het niet als je tegenover iemand in de trein zit die een boek aan het lezen is waar jij ook van genoten hebt! Of je denkt: Hé, een refo! Of je komt ergens en er ligt een boek naast de bank dat jij kent. En kijk je nooit even (openlijk of stiekem) in de boekenkast als je ergens bent? Levert altijd weer gespreksstof op!
Kan allemaal niet meer met een e-book of e-reader.
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: E-book, zou jij hem kopen?

Bericht door J.C. Philpot »

John Galt schreef:Wat ook een nadeel is van e-books: Je kunt niet zien wat iemand leest.
Dat vind ik ook een groot nadeel als anderen vanaf een e-reader lezen. Voor mezelf vind ik het een voordeel ;)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Online
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: E-book, zou jij hem kopen?

Bericht door merel »

Welke e-reader hebben jullie? Wat zijn de voor-nadelen in gebruik?

Ik heb een aantal jaren terug een ereader van een onbekend merk gekregen en vind het niet heel prettig. Boeken downloaden is een ramp, maar wellicht ligt dat aan het merk.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: E-book, zou jij hem kopen?

Bericht door Herman »

Ik gebruik nu RakutenKobo. De boeken die ik koop, staan nagenoeg altijd zonder problemen op mijn ereader. Boeken die ik via Dropbox wil uploaden eigenlijk ook. Boeken die ik via een kabeltje van mijn pc wil halen, gaat lastiger. Vaak herkent de computer niet dat er een extra apparaat aan gekoppeld zit, dus dan kan ik de titel niet naar de ereader kopiëren.
Plaats reactie