E-book, zou jij hem kopen?

Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: E-book, zou jij hem kopen?

Bericht door Van Ewijk »

rekcor schreef:Rond april komt de Iliad uit. Dat is een zogenaamde 'E-book reader'. Het unieke aan de digitale boekenlezer is dat deze gebruikmaakt van elektronisch papier in plaats van een lcd-scherm (leest prettiger)

Mijn vraag: zouden jullie zo'n ding aanschaffen?

Zie ook:
http://www.irextechnologies.com/shop/products/iliad.htm
http://tweakers.net/nieuws/41682/Meer-d ... -iRex.html
Waarom moet ik zo'n goddeloze contraptie aanschaffen? :fi
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: E-book, zou jij hem kopen?

Bericht door Dodo »

Van Ewijk schreef:
rekcor schreef:Rond april komt de Iliad uit. Dat is een zogenaamde 'E-book reader'. Het unieke aan de digitale boekenlezer is dat deze gebruikmaakt van elektronisch papier in plaats van een lcd-scherm (leest prettiger)

Mijn vraag: zouden jullie zo'n ding aanschaffen?

Zie ook:
http://www.irextechnologies.com/shop/products/iliad.htm
http://tweakers.net/nieuws/41682/Meer-d ... -iRex.html
Waarom moet ik zo'n goddeloze contraptie aanschaffen? :fi
Je reageert op een bericht van tien jaar oud!
Mooi woord trouwens, contraptie.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: E-book, zou jij hem kopen?

Bericht door dennis »

Ik vind E-books helemaal niets. Een boek moet bij mij van papier zijn ...
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: E-book, zou jij hem kopen?

Bericht door -DIA- »

dennis schreef:Ik vind E-books helemaal niets. Een boek moet bij mij van papier zijn ...
Precies!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: E-book, zou jij hem kopen?

Bericht door ejvl »

dennis schreef:Ik vind E-books helemaal niets. Een boek moet bij mij van papier zijn ...
Ik lees nagenoeg alles digitaal, zelfs de bladmuziek op de orgellessenaar, scheelt zondags een tas meesjouwen :)
Ideaal!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: E-book, zou jij hem kopen?

Bericht door helma »

Ik merk geen verschil. Als ik Engels lees in een gewoon boek betrap ik me er soms op dat ik de neiging heb op een woord te klikken voor de vertaling. Tot ik me realiseer dat ik geen e-book vast heb.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: E-book, zou jij hem kopen?

Bericht door -DIA- »

helma schreef:Ik merk geen verschil. Als ik Engels lees in een gewoon boek betrap ik me er soms op dat ik de neiging heb op een woord te klikken voor de vertaling. Tot ik me realiseer dat ik geen e-book vast heb.
Opmerkelijk... :)
Zou Luther daar ook last van hebben gehad? Aramees en Duits zijn nogal erg verschillend denk ik....
Ik voor mij geloof in feite dat een dergelijke vergissing niet voorkwam in het pre-computertijdperk.
Een voorbeeld, lijkt me, hoe de pc en de moderne (nieuwe) media ons denken en handelen eigenlijk
gaan beheersen of veranderen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: E-book, zou jij hem kopen?

Bericht door emigrant »

Ik heb wel wat e-books of scans van bepaalde oude zeldzame boeken waar je bibliotheken over de hele wereld zou moeten afreizen.
Maar ik merk dat dat dan bij een beetje doorbladeren blijft.

Ik wordt kippig van e-books en verkies voor schriftlezing, preken en muziek toch echt het papier, naast het wiel de beste uitvinding ooit gedaan en niet te evenaren door de computer en het beeldscherm
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: E-book, zou jij hem kopen?

Bericht door Dodo »

Ik heb een app voor de HSV maar ik merk dat ik toch beter lees uit een papieren bijbel.
Maar een roman gaat prima van scherm. Ik vind alleen niet vaak ebooks die me aantrekken. De bieb heeft een collectie voor de vakantie maar er zit niks bij voor me.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3020
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: E-book, zou jij hem kopen?

Bericht door Lilian1975 »

Ik vind dat je nog best wel veel geld voor een e book moet betalen bij verl uitgeverijen. Dan vind ik het prijsverschil met een papieren versie tegenvallen. Voor de vakantie in ieder geval ideaal. Boeken nemen best veel ruimte in beslag. En als er dan meerderen graag lezen. Kan je wel een extra aanhanger aankoppelen, bij wijze van spreken.

De biebapp. Dat gaat ik nog even uitzoeken. Hoe je dan het een en ander op ereader krijg.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: E-book, zou jij hem kopen?

Bericht door Dodo »

Ik heb een kobo e-reader aangeschaft inmiddels. Bij de bieb hebben ze best veel boeken voor de e-reader, maar overzetten is wel een beetje ingewikkeld. Maar het lukt wel op den duur.
Verschil met een papieren boek is dat je er niet even in kan bladeren, dat is jammer.
Een nieuw e-book is inderdaad nog best prijzig. Was er niet ook ooit een tweedehands markt voor?
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3020
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: E-book, zou jij hem kopen?

Bericht door Lilian1975 »

Dodo schreef:Ik heb een kobo e-reader aangeschaft inmiddels. Bij de bieb hebben ze best veel boeken voor de e-reader, maar overzetten is wel een beetje ingewikkeld. Maar het lukt wel op den duur.
Verschil met een papieren boek is dat je er niet even in kan bladeren, dat is jammer.
Een nieuw e-book is inderdaad nog best prijzig. Was er niet ook ooit een tweedehands markt voor?

Geen idee... ik meen me iets te herinneren over dat ze dan te weinig eraan verdienden ofzo? Maar kan her ook mis hebben.
Nee gebruik hem alleen in vakanties. Thuis gewoo. Papieren versie, meestal.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: E-book, zou jij hem kopen?

Bericht door Ambtenaar »

dennis schreef:Ik vind E-books helemaal niets. Een boek moet bij mij van papier zijn ...
Een e-Book is veel duurzamer.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: E-book, zou jij hem kopen?

Bericht door dennis »

Ambtenaar schreef:
dennis schreef:Ik vind E-books helemaal niets. Een boek moet bij mij van papier zijn ...
Een e-Book is veel duurzamer.
Is dat zo? En het stroomverbruik etc. dan?
En het gemis van de geur van papier...
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: E-book, zou jij hem kopen?

Bericht door Ambtenaar »

dennis schreef:
Is dat zo? En het stroomverbruik etc. dan?
En het gemis van de geur van papier...
E-readers verbruiken bijna geen elektriciteit.
Plaats reactie