Preken beluisteren op internet

Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Erasmiaan »

Wilhelm schreef:
Erasmiaan schreef:http://www.prekenweb.nl/index.php?optio ... serid=3982

Luister eens vanaf minuut 33.

Een mooi gedeelte!
Wat is het belangrijk om te getuigen , ook binnen onze gezinnen. Dan is het de liefde die jaloers maakt.
En als ik eerlijk ben, vind ik een persoonlijk stukje in een preek, altijd wel aanspreken.
Ik ook.
theoloog
Berichten: 491
Lid geworden op: 04 feb 2004, 23:34
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door theoloog »

Wilhelm schreef:
theoloog schreef:

Mark Driscoll heeft gedurende zijn bediening zich "bekeert" tot het calvinisme. Was eerder meer Arminiaans. Moet jullie dus wel aanspreken ;) De multimediale vorm is in ieder geval ws. wennen voor velen van jullie,

Theoloog, ik vind je tonatie vaak vervelend en ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat je aan nestbevuiling doet. Heel jammer.

Heel fijn dat jij nu precies denkt te weten hoe alles theologisch zit, maar probeer je niet zo aftezetten tov de kring waaruit je vandaan komt en waar wij ons hier van harte aan verbonden weten.
't Is al ffies geleden, maar de "tonatie" ;) was toch juist heel positief bedoeld hoor. Jammer dat je dit zo opvatte. Was in ieder geval niet mijn bedoeling. Ik wilde juist een positieve bijdrage leveren in dit topic.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door jvdg »

theoloog schreef:
Wilhelm schreef:
theoloog schreef:

Mark Driscoll heeft gedurende zijn bediening zich "bekeert" tot het calvinisme. Was eerder meer Arminiaans. Moet jullie dus wel aanspreken ;) De multimediale vorm is in ieder geval ws. wennen voor velen van jullie,

Theoloog, ik vind je tonatie vaak vervelend en ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat je aan nestbevuiling doet. Heel jammer.

Heel fijn dat jij nu precies denkt te weten hoe alles theologisch zit, maar probeer je niet zo aftezetten tov de kring waaruit je vandaan komt en waar wij ons hier van harte aan verbonden weten.
't Is al ffies geleden, maar de "tonatie" ;) was toch juist heel positief bedoeld hoor. Jammer dat je dit zo opvatte. Was in ieder geval niet mijn bedoeling. Ik wilde juist een positieve bijdrage leveren in dit topic.
Dan moet het geen "tonatie" zijn, maar een donatie.
En in mijn waarneming kan ik van jouw kant geen donatie zien, maar wel kritiek op jouw oorsprong.
Bij voorbaat excuses, ik ken je niet, weet niet wat jouw ervaringen zijn met onze "refo" gedachten en handel, maar ik ben zo heel erg bang dat jouw persoonlijke ervaringen met die rechterkant jou hebben gebracht tot waar je nu tracht het evangelie te brengen.

Het klinkt mss. heel vroom, maar vooralsnog wil ik daar mijn mening niet over geven, laat staan daarover te oordelen.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Joannah »

Joannah schreef:
theoloog schreef:Voor de engelstaligen onder ons. Een paar onversneden calvinistische predikers:

Mark Driscoll: Marshill Church. Heeft preken die wel een beetje lang zijn. Vaak over het uur heen. Mark Driscoll heeft gedurende zijn bediening zich "bekeert" tot het calvinisme. Was eerder meer Arminiaans. Moet jullie dus wel aanspreken ;) De multimediale vorm is in ieder geval ws. wennen voor velen van jullie, maar ik luister en kijk er met veel plezier naar.

John Piper: Desiring God. Mijn zwager uit de GerGem luistert en kijkt hem met veel genoegen. John Piper weet op een evangelische manier uitverkiezing en proclamatie van het evangelie bij elkaar te houden. Is echt een fantastische bijbelleraar. Ik heb al menige preek van hem geluistert/gezien.

Iemand anders die nog andere Amerikaanse voorgangers weet die je kunt bekijken en die calvinistisch/gereformeerd zijn?
Er wordt gewaarschuwd voor mensen als Mark Driscoll en John Piper.
De eerste schijnt nogal grof taalgebruik te bezigen en de laatste gaat in zee met Rick Warren.
Iemand al gegoogled om te onderzoeken?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door MarthaMartha »

Joannah schreef:
Joannah schreef:
theoloog schreef:Voor de engelstaligen onder ons. Een paar onversneden calvinistische predikers:

Mark Driscoll: Marshill Church. Heeft preken die wel een beetje lang zijn. Vaak over het uur heen. Mark Driscoll heeft gedurende zijn bediening zich "bekeert" tot het calvinisme. Was eerder meer Arminiaans. Moet jullie dus wel aanspreken ;) De multimediale vorm is in ieder geval ws. wennen voor velen van jullie, maar ik luister en kijk er met veel plezier naar.

John Piper: Desiring God. Mijn zwager uit de GerGem luistert en kijkt hem met veel genoegen. John Piper weet op een evangelische manier uitverkiezing en proclamatie van het evangelie bij elkaar te houden. Is echt een fantastische bijbelleraar. Ik heb al menige preek van hem geluistert/gezien.

Iemand anders die nog andere Amerikaanse voorgangers weet die je kunt bekijken en die calvinistisch/gereformeerd zijn?
Er wordt gewaarschuwd voor mensen als Mark Driscoll en John Piper.
De eerste schijnt nogal grof taalgebruik te bezigen en de laatste gaat in zee met Rick Warren.
Iemand al gegoogled om te onderzoeken?
Nee, geen enkele behoefte aan ook...
Ik zou zeggen: download die preken van John Piper en luister ze.
Het is zeker de moeite waard!

en Rick Warren die link heb ik tijdens het luisteren nog nooit gelegd.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18712
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door helma »

Erasmiaan schreef:http://www.prekenweb.nl/index.php?optio ... serid=3982

Luister eens vanaf minuut 33.
ik heb hem al eerder helemaal geluisterd op advies van mijn broer
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18712
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door helma »

ik ben nu de catechisatielessen voor kinderen aan 't volgen van Paul Washer over de Westminster Catechism.

http://www.sermonaudio.com/search.asp?S ... l%5EWasher
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Joannah »

MarthaMartha schreef:
Joannah schreef:
Joannah schreef:
theoloog schreef:Voor de engelstaligen onder ons. Een paar onversneden calvinistische predikers:

Mark Driscoll: Marshill Church. Heeft preken die wel een beetje lang zijn. Vaak over het uur heen. Mark Driscoll heeft gedurende zijn bediening zich "bekeert" tot het calvinisme. Was eerder meer Arminiaans. Moet jullie dus wel aanspreken ;) De multimediale vorm is in ieder geval ws. wennen voor velen van jullie, maar ik luister en kijk er met veel plezier naar.

John Piper: Desiring God. Mijn zwager uit de GerGem luistert en kijkt hem met veel genoegen. John Piper weet op een evangelische manier uitverkiezing en proclamatie van het evangelie bij elkaar te houden. Is echt een fantastische bijbelleraar. Ik heb al menige preek van hem geluistert/gezien.

Iemand anders die nog andere Amerikaanse voorgangers weet die je kunt bekijken en die calvinistisch/gereformeerd zijn?
Er wordt gewaarschuwd voor mensen als Mark Driscoll en John Piper.
De eerste schijnt nogal grof taalgebruik te bezigen en de laatste gaat in zee met Rick Warren.
Iemand al gegoogled om te onderzoeken?
Nee, geen enkele behoefte aan ook...
Ik zou zeggen: download die preken van John Piper en luister ze.
Het is zeker de moeite waard!

en Rick Warren die link heb ik tijdens het luisteren nog nooit gelegd.
ok, oordeel zelf.

http://www.youtube.com/watch?v=ZkaeAkJO ... re=related
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Upquark
Berichten: 474
Lid geworden op: 05 aug 2002, 18:46
Locatie: Apeldoorn

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Upquark »

Joannah schreef:
MarthaMartha schreef:
Joannah schreef:
Joannah schreef:Er wordt gewaarschuwd voor mensen als Mark Driscoll en John Piper.
De eerste schijnt nogal grof taalgebruik te bezigen en de laatste gaat in zee met Rick Warren.
Iemand al gegoogled om te onderzoeken?
Nee, geen enkele behoefte aan ook...
Ik zou zeggen: download die preken van John Piper en luister ze.
Het is zeker de moeite waard!

en Rick Warren die link heb ik tijdens het luisteren nog nooit gelegd.
ok, oordeel zelf.

http://www.youtube.com/watch?v=ZkaeAkJO ... re=related
Ik moet zeggen: zeer indrukwekkend. Maar wel jammer dat hij het woordje 'hell' op een onnodige manier gebruikte, ik neem aan dat je dat bedoelt met grof taalgebruik.
www.psalmenzingen.nl: 150 psalmen in de berijming-1773.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Joannah »

Onder andere, ook het ge-applaudiseer vind ik ongepast, ondanks dat ik het grotendeels met de tekst wel eens ben.
Ondanks dat het wel deel zal zijn van amerikaanse NON-culture, vind ik het tegen mensen-verering aanschurken.
Maar goed, zal wel aan mij liggen.
Deze is ook 'goed'.

http://www.youtube.com/watch?v=WXKT8IPdvzA
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Wilhelm »

helma schreef:vanavond Jijdaar Doorn; Ds van de Belt : komen tot Christus

http://kijkdaar.jijdaar.nl/
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door BJD »

Wilhelm schreef:
helma schreef:vanavond Jijdaar Doorn; Ds van de Belt : komen tot Christus

http://kijkdaar.jijdaar.nl/
Had Ds Belt nog nooit gehoord. Mooie avond.
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Wilhelm »

BJD schreef:
Wilhelm schreef:
helma schreef:vanavond Jijdaar Doorn; Ds van de Belt : komen tot Christus

http://kijkdaar.jijdaar.nl/
Had Ds Belt nog nooit gehoord. Mooie avond.
Zeker! Een indrukwekkende lezing.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18712
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door helma »

wat brengt die man het evangelie dicht bij.
En wat straalt hij de liefde van Christus uit!
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:wat brengt die man het evangelie dicht bij.
En wat straalt hij de liefde van Christus uit!
Inderdaad!!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gesloten