Mooie en interessante WEBSITES

Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Mooie en interessante WEBSITES

Bericht door Mister »

Tiberius schreef:Dat ís inhoudelijk. Niet iedereen kan of wil het geld er aan uitgeven.
Dat het niet kan in deze tijd wil er bij mij niet helemaal in. Het lijkt me meer een kwestie van willen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Mooie en interessante WEBSITES

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:
Tiberius schreef:Dat ís inhoudelijk. Niet iedereen kan of wil het geld er aan uitgeven.
En de vraag is: Waarom niet?
Je wilt jezelf toch ook naar buiten toe 'presenteren', en misschien zelfs wel verantwoorden? Kan geen kwaad in deze tijd. En tegelijk ook voor de gemeente: Het is gewoon heel handig als er een goede, up-to-date website is.
Dat zijn 2 verschillende doelen:
1. naar buiten toe presenteren
2. up-to-date website voor de gemeente.

Als je voor de 1e kiest, krijg je een andere website dan wanneer je voor de 2e kiest. Het kan ook zijn, dat je voor 1 en 2 kiest; dan krijg je weer een andere website.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Mooie en interessante WEBSITES

Bericht door Tiberius »

Mister schreef:
Tiberius schreef:Dat ís inhoudelijk. Niet iedereen kan of wil het geld er aan uitgeven.
Dat het niet kan in deze tijd wil er bij mij niet helemaal in. Het lijkt me meer een kwestie van willen.
Dan vergis je je in de financiële toestand van sommige kerkelijke gemeenten.
De diaconie trekt het over het algemeen aardig inderdaad. Maar ik denk niet, dat je het bouwen en onderhouden van een website vanuit diaconale middelen wilt financieren.
Dus moet je de financiën uit de kerkelijke kas halen. Daar zijn de meningen ook over verdeeld.
Men kan ook redeneren: elke euro die aan een website besteed wordt, kan ook ingezet worden voor diaconie of evangelisatie. Dan is het maar net, waar je de prioriteiten legt.

Begrijp me goed, ik speel in dit topic een beetje advocaat van de tegenstander. Ik ben zelf ook voor een goede en (vooral) goed onderhouden website. Maar als mensen een andere keuze maken, kan ik daar zeker inkomen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Mooie en interessante WEBSITES

Bericht door Zita »

Tiberius schreef: Men kan ook redeneren: elke euro die aan een website besteed wordt, kan ook ingezet worden voor diaconie of evangelisatie. Dan is het maar net, waar je de prioriteiten legt.
Grappig argument. We maken geen website, want we willen evangeliseren.

Terzijde: zou het echt zo duur zijn om een vrij simpele site te bouwen en te onderhouden? Als ik zie wat een middelbare scholier bij informatica leert op het gebied van bouwen en ontwerpen, hoef je in ieder geval geen prof in te huren om toch een aardig resultaat te krijgen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Mooie en interessante WEBSITES

Bericht door Orchidee »

Ben je mal, kost geen drol, altijd wel mensen in de gemeente die zoiets vrijwillig bouwen en onderhouden :)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Mooie en interessante WEBSITES

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Ik weet uit ervaring dat een website voor een kerkelijke gemeente niet duur hoeft te zijn.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Mooie en interessante WEBSITES

Bericht door Tiberius »

Zita schreef:Als ik zie wat een middelbare scholier bij informatica leert op het gebied van bouwen en ontwerpen, hoef je in ieder geval geen prof in te huren om toch een aardig resultaat te krijgen.
Als ik het zie hoe sommige websites eruit zien, ben ik bang dat veel kerkelijke gemeenten zo rekenen, ja. :cry
Een orgel mag een vermogen kosten, maar een fatsoenlijke website wordt door een lokaal scharrelaartje in elkaar geprutst.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Mooie en interessante WEBSITES

Bericht door Orchidee »

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Mooie en interessante WEBSITES

Bericht door Curatorium »

Tiberius schreef:Dat ís inhoudelijk. Niet iedereen kan of wil het geld er aan uitgeven.
Wanneer je wel geld hebt voor een afgeschermd gedeelte, kost het niets extra om naast het inlogschermpje even een linkje naar kerktijden + het adres + de twee woorden "hartelijk welkom" te plaatsen.
Tiberius schreef:
Zita schreef:Als ik zie wat een middelbare scholier bij informatica leert op het gebied van bouwen en ontwerpen, hoef je in ieder geval geen prof in te huren om toch een aardig resultaat te krijgen.
Als ik het zie hoe sommige websites eruit zien, ben ik bang dat veel kerkelijke gemeenten zo rekenen, ja. :cry
Een orgel mag een vermogen kosten, maar een fatsoenlijke website wordt door een lokaal scharrelaartje in elkaar geprutst.
Is helaas wel zo ja.
Maar liever een lelijke website, maar wel met wat belangrijke informatie dan helemaal niets op het internet.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Mooie en interessante WEBSITES

Bericht door Hendrikus »

Tiberius schreef:
Zita schreef:Als ik zie wat een middelbare scholier bij informatica leert op het gebied van bouwen en ontwerpen, hoef je in ieder geval geen prof in te huren om toch een aardig resultaat te krijgen.
Als ik het zie hoe sommige websites eruit zien, ben ik bang dat veel kerkelijke gemeenten zo rekenen, ja. :cry
Een orgel mag een vermogen kosten, maar een fatsoenlijke website wordt door een lokaal scharrelaartje in elkaar geprutst.
Bij een website hoef je niet te zingen, Tib :haha
~~Soli Deo Gloria~~
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Mooie en interessante WEBSITES

Bericht door ejvl »

Hendrikus schreef:Bij een website hoef je niet te zingen, Tib :haha
Misschien als er geen organisten meer zijn vanaf www.psalmboek.nl. Organisten worden steeds schaarser hoor ik.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Mooie en interessante WEBSITES

Bericht door Hendrikus »

ejvl schreef:
Hendrikus schreef:Bij een website hoef je niet te zingen, Tib :haha
Misschien als er geen organisten meer zijn vanaf http://www.psalmboek.nl. Organisten worden steeds schaarser hoor ik.
Daar kun je in Engeland al dozen vol cd's voor kopen. "No organist? No problem!", zeggen ze dan. Mag de gemeente zingen bij het geluid uit een paar speakertjes, zodra de koster de juiste cd op de juiste track heeft gezet. Wat zal dat mooi klinken :nonnon
http://www.kevinmayhew.com/cds-dvds/ipo ... d-set.html
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Mooie en interessante WEBSITES

Bericht door Tiberius »

ejvl schreef:
Hendrikus schreef:Bij een website hoef je niet te zingen, Tib :haha
Misschien als er geen organisten meer zijn vanaf http://www.psalmboek.nl. Organisten worden steeds schaarser hoor ik.
Die zijn zeker allemaal websitebouwer geworden. :haha
Gebruikersavatar
modesto
Inactief
Berichten: 498
Lid geworden op: 01 okt 2014, 15:05

Re: Mooie en interessante WEBSITES

Bericht door modesto »

Je kunt ook een pagina voor je kerk op Facebook aanmaken. Dan hoef je geen website te bouwen en de pagina is makkelijk bij te houden. Het kost ook geen geld. Je hoeft geen Facebook-account te hebben om de informatie te kunnen lezen.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Gebruikersavatar
Vagari
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 aug 2014, 22:12

Re: Mooie en interessante WEBSITES

Bericht door Vagari »

Hendrikus schreef:
ejvl schreef:
Hendrikus schreef:Bij een website hoef je niet te zingen, Tib :haha
Misschien als er geen organisten meer zijn vanaf http://www.psalmboek.nl. Organisten worden steeds schaarser hoor ik.
Daar kun je in Engeland al dozen vol cd's voor kopen. "No organist? No problem!", zeggen ze dan. Mag de gemeente zingen bij het geluid uit een paar speakertjes, zodra de koster de juiste cd op de juiste track heeft gezet. Wat zal dat mooi klinken :nonnon
http://www.kevinmayhew.com/cds-dvds/ipo ... d-set.html
http://www.psalmboek.nl/iphone-ipad-app.php

Mhhh, de app van psalmboek is gratis en je kunt nog verschillende tempo's kiezen ook.
In sommige gemeentes waar ik kom zou dit beter zijn dan de organist die daar speelt. ;)
Plaats reactie