laptop probleem
Re: laptop probleem
Nou, daar ben ik het niet mee eens. Ik had/heb een heel dure Dell. Het was een topmodel, en is trouwens nog steeds een snelle computer (i7)
Binnen twee jaar was het moederbord kapot, in die zin dat hij vlak na het starten uitviel. De garantie was niet meer aan de orde, omdat het een zakelijk product is. Maar een deskundige heeft het moederbord gerepareerd, het was niet eens duur, en vervolgens deed hij het weer. Sommige verbindingen waren stukgegaan. Binnen twee jaar! Zoiets zou toch niet moeten voorkomen.
De voeding echter laadt ook heel regelmatig niet op. Er zit een beveiliging op, die regelmatig zijn eigen adapter niet herkent. Heel irritant.
Misschien is Dell trouwens ook wel een slecht merk. Ik dacht eigenlijk dat Dell wel beter is dan Acer, maar zal niet snel weer een volgende kopen. Hoewel hij het inmiddels al weer een jaar zonder problemen doet en het verder een heel fijne computer is.
Binnen twee jaar was het moederbord kapot, in die zin dat hij vlak na het starten uitviel. De garantie was niet meer aan de orde, omdat het een zakelijk product is. Maar een deskundige heeft het moederbord gerepareerd, het was niet eens duur, en vervolgens deed hij het weer. Sommige verbindingen waren stukgegaan. Binnen twee jaar! Zoiets zou toch niet moeten voorkomen.
De voeding echter laadt ook heel regelmatig niet op. Er zit een beveiliging op, die regelmatig zijn eigen adapter niet herkent. Heel irritant.
Misschien is Dell trouwens ook wel een slecht merk. Ik dacht eigenlijk dat Dell wel beter is dan Acer, maar zal niet snel weer een volgende kopen. Hoewel hij het inmiddels al weer een jaar zonder problemen doet en het verder een heel fijne computer is.
Re: laptop probleem
Mijn collega's van automatisering moeten ook niks van Dell hebben.
Re: laptop probleem
Het ligt eraan wat je er mee doet.
Als je een monteur bent en er altijd mee in stoffige ruimte's werkt of iemand die alleen maar op kantoor zit in een dockingstation.
Als je een monteur bent en er altijd mee in stoffige ruimte's werkt of iemand die alleen maar op kantoor zit in een dockingstation.
Re: laptop probleem
Iemand die op kantoor zit. Vroeger gebruikte ik hem ook om mee te nemen op de fiets naar kantoor, tegenwoordig sleep ik hem vrijwel alleen heen en weer met de auto en heb ik op mijn (hoofd)kantoor een vaste computer.
Volgens de laptopreparateur is het mogelijk dat hij oververhit is geraakt omdat ik de computer meestal op de slaapstand zet bij verhuizen.
Volgens de laptopreparateur is het mogelijk dat hij oververhit is geraakt omdat ik de computer meestal op de slaapstand zet bij verhuizen.
Re: laptop probleem
Wij hadden een Packard Bell home pc, die het jarenlang probeemloos deed. Toen hij kapot ging, hebben we alleen de "systeemkast" (heet dat zo?) vernieuwd, een Acer dit keer.
Het breedbeeldscherm en toetsenbord nog steeds van PB, tot er een kop koffie over de toetsen ging, daar kan ie niet tegen.
Nu een Logitech toetsenbord, dus 3 merken werken bij ons samen.
De laptop gaat elke dag mee naar school voor studie, dus dat lijkt mij normaal gebruik. Daar is hij toch voor gemaakt?
Mijn zoon wilde destijds persé een Vaio, maar het was één en al ellende.
Hij was die hoge prijs echt niet waard. Een vriend van hem had vrijwel precies dezelfde problemen.
Het beeldscherm kreeg al vrij snel lege vlekken, wat heel hinderlijk is.
Het breedbeeldscherm en toetsenbord nog steeds van PB, tot er een kop koffie over de toetsen ging, daar kan ie niet tegen.
Nu een Logitech toetsenbord, dus 3 merken werken bij ons samen.
De laptop gaat elke dag mee naar school voor studie, dus dat lijkt mij normaal gebruik. Daar is hij toch voor gemaakt?
Mijn zoon wilde destijds persé een Vaio, maar het was één en al ellende.
Hij was die hoge prijs echt niet waard. Een vriend van hem had vrijwel precies dezelfde problemen.
Het beeldscherm kreeg al vrij snel lege vlekken, wat heel hinderlijk is.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Re: laptop probleem
Ik heb slechte ervaring met Acer en Packard Bell.
Maar dat waren allebei ook goedkope laptops.
Wel goede ervaringen met Asus, HP en Toshiba.
Al ken ik ook verschillende mensen die problemen gehad hebben met Toshiba.
Laptops die te heet worden en daardoor uitvallen.
Lenovo is tegenwoordig ook een mooi merk.
Maar dat waren allebei ook goedkope laptops.
Wel goede ervaringen met Asus, HP en Toshiba.
Al ken ik ook verschillende mensen die problemen gehad hebben met Toshiba.
Laptops die te heet worden en daardoor uitvallen.
Lenovo is tegenwoordig ook een mooi merk.
Re: laptop probleem
We hebben thuis 3 DELL laptops (alledrie tweedehands) en nooit problemen.
Ik koop bij de man die ook repareren kan. Daarvoor had ik 2 oeroude CompaqHP. Die zijn van ouderdom gestopt met werken.
Voor m'n werk had ik in die tijd ook een DELL, nooit 1 seconde problemen.
Toshiba is ook prima.
De discountmerken zoals Acer, Asus, PackardBell zijn gemaakt voor af en toe gebruik.
Ik koop bij de man die ook repareren kan. Daarvoor had ik 2 oeroude CompaqHP. Die zijn van ouderdom gestopt met werken.
Voor m'n werk had ik in die tijd ook een DELL, nooit 1 seconde problemen.
Toshiba is ook prima.
De discountmerken zoals Acer, Asus, PackardBell zijn gemaakt voor af en toe gebruik.
Re: laptop probleem
Van de roodgemaakte is de service uiterst belabberd, ik ben nu al een week bezig om een laptop in de reparatie te krijgen.Panny schreef:Ik heb slechte ervaring met Acer en Packard Bell.
Maar dat waren allebei ook goedkope laptops.
Wel goede ervaringen met Asus, HP en Toshiba.
Al ken ik ook verschillende mensen die problemen gehad hebben met Toshiba.
Laptops die te heet worden en daardoor uitvallen.
Lenovo is tegenwoordig ook een mooi merk.
Die van mijn dochter (ander merk) leek dan opeens op een maandagochtend exemplaar, maar hij werd tweemaal snel een netjes gerepareerd, het was in ruim een week klaar.
Ik ben maandagmorgen begonnen met bellen, dan begint het heen en weer mailen van foto's bla bla
en beloftes die ze niet waar maken, zoals binnen een werkdag reageren.
En je krijgt iedere keer een andere medewerker aan de telefoon, die er persoonlijk niets aan kan doen, dus slik je je boosheid in.
Nu is de belofte dat er dinsdag (heeft zo'n vervoerder een 4daagse werkweek of zo?) een doos wordt gebracht, daar moeten we het hele spul indoen, vervolgens moeten we weer contact zoeken met de vervoerder om hem op te halen, hij gaat naar Polen en voila, na uiterlijk 15 werkdagen mag je hem terug verwachten.
Het wordt dus nooit meer HP, want we vinden dit een hele slechte trage service.
Ik heb ook gezegd dat wij de originele verpakking nog hebben (dochter moest hem juist daarin versturen) maar nee, we moeten wachten op een doos + sticker.
* zucht *
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Re: laptop probleem
Wat mankeert er aan het ding?Mara schreef:Van de roodgemaakte is de service uiterst belabberd, ik ben nu al een week bezig om een laptop in de reparatie te krijgen.Panny schreef:Ik heb slechte ervaring met Acer en Packard Bell.
Maar dat waren allebei ook goedkope laptops.
Wel goede ervaringen met Asus, HP en Toshiba.
Al ken ik ook verschillende mensen die problemen gehad hebben met Toshiba.
Laptops die te heet worden en daardoor uitvallen.
Lenovo is tegenwoordig ook een mooi merk.
Die van mijn dochter (ander merk) leek dan opeens op een maandagochtend exemplaar, maar hij werd tweemaal snel een netjes gerepareerd, het was in ruim een week klaar.
Ik ben maandagmorgen begonnen met bellen, dan begint het heen en weer mailen van foto's bla bla
en beloftes die ze niet waar maken, zoals binnen een werkdag reageren.
En je krijgt iedere keer een andere medewerker aan de telefoon, die er persoonlijk niets aan kan doen, dus slik je je boosheid in.
Nu is de belofte dat er dinsdag (heeft zo'n vervoerder een 4daagse werkweek of zo?) een doos wordt gebracht, daar moeten we het hele spul indoen, vervolgens moeten we weer contact zoeken met de vervoerder om hem op te halen, hij gaat naar Polen en voila, na uiterlijk 15 werkdagen mag je hem terug verwachten.
Het wordt dus nooit meer HP, want we vinden dit een hele slechte trage service.
Ik heb ook gezegd dat wij de originele verpakking nog hebben (dochter moest hem juist daarin versturen) maar nee, we moeten wachten op een doos + sticker.
* zucht *
Re: laptop probleem
Je kunt hem toch terugbrengen naar de winkel waar je die gekocht hebt?Mara schreef:Van de roodgemaakte is de service uiterst belabberd, ik ben nu al een week bezig om een laptop in de reparatie te krijgen.Panny schreef:Ik heb slechte ervaring met Acer en Packard Bell.
Maar dat waren allebei ook goedkope laptops.
Wel goede ervaringen met Asus, HP en Toshiba.
Al ken ik ook verschillende mensen die problemen gehad hebben met Toshiba.
Laptops die te heet worden en daardoor uitvallen.
Lenovo is tegenwoordig ook een mooi merk.
Die van mijn dochter (ander merk) leek dan opeens op een maandagochtend exemplaar, maar hij werd tweemaal snel een netjes gerepareerd, het was in ruim een week klaar.
Ik ben maandagmorgen begonnen met bellen, dan begint het heen en weer mailen van foto's bla bla
en beloftes die ze niet waar maken, zoals binnen een werkdag reageren.
En je krijgt iedere keer een andere medewerker aan de telefoon, die er persoonlijk niets aan kan doen, dus slik je je boosheid in.
Nu is de belofte dat er dinsdag (heeft zo'n vervoerder een 4daagse werkweek of zo?) een doos wordt gebracht, daar moeten we het hele spul indoen, vervolgens moeten we weer contact zoeken met de vervoerder om hem op te halen, hij gaat naar Polen en voila, na uiterlijk 15 werkdagen mag je hem terug verwachten.
Het wordt dus nooit meer HP, want we vinden dit een hele slechte trage service.
Ik heb ook gezegd dat wij de originele verpakking nog hebben (dochter moest hem juist daarin versturen) maar nee, we moeten wachten op een doos + sticker.
* zucht *
Jij hebt in principe niets met HP te maken maar met de winkel, het is verder hun zorg.
Re: laptop probleem
De scharnieren zitten vast en eentje zelfs scheef.WimA schreef:
Wat mankeert er aan het ding?
Dus hij kan niet meer dicht.
Dat dacht ik dus ook en ik wilde weten of het garantie of verzekeringswerk was.ejvl schreef:Je kunt hem toch terugbrengen naar de winkel waar je die gekocht hebt?
Jij hebt in principe niets met HP te maken maar met de winkel, het is verder hun zorg.
Maar het blijkt garantie en dus moet het op deze manier.
Zo ging dat bij laptop van mijn dochter ook, die hadden we bij de groothandel gekocht en toen we bij de servicebalie kwamen, verwezen ze ons ook naar A.
Ik dacht ook dat de verkoper verantwoordelijk blijft, maar kennelijk is dat niet altijd zo, of niet bij laptops(?)
De laptop van mijn dochter ging gelukkig in haar vakantie kapot.
Maar jongens jongens, wat een omwegen om zo'n ding te laten repareren.
O ja, en op aanraden van medewerker moest ik toch met enige kracht het deksel dichtdoen en dan een foto maken als hij daardoor beschadigd was geraakt.
Nu krijg ik hem met geen mogelijkheid meer open, anders was hij nog tot dinsdag i.i.g. bruikbaar geweest.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Re: laptop probleem
Dan zou ik hem met enige kracht opendoen, als ik jou was.Mara schreef:O ja, en op aanraden van medewerker moest ik toch met enige kracht het deksel dichtdoen en dan een foto maken als hij daardoor beschadigd was geraakt.
Nu krijg ik hem met geen mogelijkheid meer open, anders was hij nog tot dinsdag i.i.g. bruikbaar geweest.
Re: laptop probleem
Tiberius schreef:Dan zou ik hem met enige kracht opendoen, als ik jou was.Mara schreef:O ja, en op aanraden van medewerker moest ik toch met enige kracht het deksel dichtdoen en dan een foto maken als hij daardoor beschadigd was geraakt.
Nu krijg ik hem met geen mogelijkheid meer open, anders was hij nog tot dinsdag i.i.g. bruikbaar geweest.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Re: laptop probleem
Zeg, heb je mijn zoon wel eens gezien?Tiberius schreef:Dan zou ik hem met enige kracht opendoen, als ik jou was.Mara schreef:O ja, en op aanraden van medewerker moest ik toch met enige kracht het deksel dichtdoen en dan een foto maken als hij daardoor beschadigd was geraakt.
Nu krijg ik hem met geen mogelijkheid meer open, anders was hij nog tot dinsdag i.i.g. bruikbaar geweest.
Twee koppen groter dan ik.
Wat een flutadviezen krijg ik van de deskundigen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Re: laptop probleem
De verkoper is toch echt verplicht de garantie te leveren. Jij hebt geen product bij HP gekocht maar bij de verkoper. Die is echt daar verantwoordelijk voor. Wettelijk zo geregeld.