laptop probleem

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: laptop probleem

Bericht door Tiberius »

Daar heeft Ejvl gelijk in.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: laptop probleem

Bericht door Mara »

ejvl schreef:De verkoper is toch echt verplicht de garantie te leveren. Jij hebt geen product bij HP gekocht maar bij de verkoper. Die is echt daar verantwoordelijk voor. Wettelijk zo geregeld.
Tja, maar wat kan ik er aan doen in mijn eentje?
De verkoper, een 088 nummer was niet eens te bereiken op maandag.
Ik heb nog aangeboden om de laptop te komen brengen, want ze hebben toch een soort verzamelpunt neem ik aan?
Maar ook dat kon niet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: laptop probleem

Bericht door WimA »

ejvl schreef:De verkoper is toch echt verplicht de garantie te leveren. Jij hebt geen product bij HP gekocht maar bij de verkoper. Die is echt daar verantwoordelijk voor. Wettelijk zo geregeld.
Dat ding komt bij de "groothandel" of een "webshop" vandaan. Dat zijn de risico's van dit soort aanschaffingen.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: laptop probleem

Bericht door ejvl »

WimA schreef:
ejvl schreef:De verkoper is toch echt verplicht de garantie te leveren. Jij hebt geen product bij HP gekocht maar bij de verkoper. Die is echt daar verantwoordelijk voor. Wettelijk zo geregeld.
Dat ding komt bij de "groothandel" of een "webshop" vandaan. Dat zijn de risico's van dit soort aanschaffingen.
Het maakt niet uit waar je hem gekocht heb, de verkoper is aansprakelijk voor de garantie.

@Mara, ik weet dat het heel lastig is als een verkoper zich zo opstelt. Je zou iets met aangetekende brieven kunnen doen en dergelijke, maar of het dat waard is?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: laptop probleem

Bericht door Mara »

WimA schreef:
ejvl schreef:De verkoper is toch echt verplicht de garantie te leveren. Jij hebt geen product bij HP gekocht maar bij de verkoper. Die is echt daar verantwoordelijk voor. Wettelijk zo geregeld.
Dat ding komt bij de "groothandel" of een "webshop" vandaan. Dat zijn de risico's van dit soort aanschaffingen.
Dat ding komt gewoon van een grote winkelketen, beginnend met de D. Ik kon 10% met airmiles betalen, zodat mijn zoon een leuke korting kreeg, hij had er zelf voor gespaard.
Het ding van mijn dochter kwam van de groothandel M., waar veel middenstanders en handelaren hun inkopen doen. Mijn man heeft al jaren een pasje. (al zijn die grenzen om klant te kunnen worden daar inmiddels heel erg opgerekt)
Laatst gewijzigd door Mara op 19 sep 2014, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: laptop probleem

Bericht door WimA »

Mara schreef:
WimA schreef:
ejvl schreef:De verkoper is toch echt verplicht de garantie te leveren. Jij hebt geen product bij HP gekocht maar bij de verkoper. Die is echt daar verantwoordelijk voor. Wettelijk zo geregeld.
Dat ding komt bij de "groothandel" of een "webshop" vandaan. Dat zijn de risico's van dit soort aanschaffingen.
Dat ding komt gewoon van een grote winkelketen, beginnend met de D.
Het ding van mijn dochter kwam van de groothandel M., waar veel middenstanders en handelaren hun inkopen doen. Mijn man heeft al jaren een pasje. (al zijn die grenzen om klant te kunnen worden daar inmiddels heel erg opgerekt)
Dat is fijn. Nu naar de balie met dat ding, inleveren of dreigen met de advocaat morgen bij de balie. Nemen ze 'em geheid in.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: laptop probleem

Bericht door Tiberius »

WimA schreef:Dat is fijn. Nu naar de balie met dat ding, inleveren of dreigen met de advocaat morgen bij de balie. Nemen ze 'em geheid in.
Wie? Die advocaat?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: laptop probleem

Bericht door Mara »

ejvl schreef:
WimA schreef:
ejvl schreef:De verkoper is toch echt verplicht de garantie te leveren. Jij hebt geen product bij HP gekocht maar bij de verkoper. Die is echt daar verantwoordelijk voor. Wettelijk zo geregeld.
Dat ding komt bij de "groothandel" of een "webshop" vandaan. Dat zijn de risico's van dit soort aanschaffingen.
Het maakt niet uit waar je hem gekocht heb, de verkoper is aansprakelijk voor de garantie.

@Mara, ik weet dat het heel lastig is als een verkoper zich zo opstelt. Je zou iets met aangetekende brieven kunnen doen en dergelijke, maar of het dat waard is?
Inmiddels heb ik de bevestigingsmail met reparatienummer en toezegging dat de vervoerder dinsdag tussen 9 en 17 uur de doos komt brengen. Dan kan ik toch nu niet meer naar D. gaan?
Die gaat ongetwijfeld hetzelfde zeggen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: laptop probleem

Bericht door WimA »

Tiberius schreef:
WimA schreef:Dat is fijn. Nu naar de balie met dat ding, inleveren of dreigen met de advocaat morgen bij de balie. Nemen ze 'em geheid in.
Wie? Die advocaat?
In mijn vak zeggen ze dan: "gewoon testen" als je niet precies weet wat er gaat gebeuren. Ga je gang! :haha
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: laptop probleem

Bericht door Mara »

WimA schreef:
Mara schreef:
WimA schreef:
ejvl schreef:De verkoper is toch echt verplicht de garantie te leveren. Jij hebt geen product bij HP gekocht maar bij de verkoper. Die is echt daar verantwoordelijk voor. Wettelijk zo geregeld.
Dat ding komt bij de "groothandel" of een "webshop" vandaan. Dat zijn de risico's van dit soort aanschaffingen.
Dat ding komt gewoon van een grote winkelketen, beginnend met de D.
Het ding van mijn dochter kwam van de groothandel M., waar veel middenstanders en handelaren hun inkopen doen. Mijn man heeft al jaren een pasje. (al zijn die grenzen om klant te kunnen worden daar inmiddels heel erg opgerekt)
Dat is fijn. Nu naar de balie met dat ding, inleveren of dreigen met de advocaat morgen bij de balie. Nemen ze 'em geheid in.
Weet je wat het is, uiteindelijk snijden ze zichzelf hiermee in de vingers.
Want ik ga dit merk niet meer aanraden, wegens de slechte ervaringen met reparatie.
Als we hem teruggekregen hebben, gaat er alsnog een pittige brief naar de leverancier.
Ik moet tenslotte toch ergens mijn ergernis kwijt.
Je treft elke keer als je belt een andere helpdeskmedewerker, die kan er niks aan doen dat zijn voorganger faalde.
Dus ik blijf beleefd en vriendelijk aan de telefoon.
Tot nu. :modo
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: laptop probleem

Bericht door Tiberius »

Mara schreef:Dus ik blijf beleefd en vriendelijk aan de telefoon.
Dat moet je niet doen.
Als je probleem niet opgelost wordt, kan je het beste naar zijn leidinggevende vragen. Of naar de escalations officer.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: laptop probleem

Bericht door Mara »

Tiberius schreef:
Mara schreef:Dus ik blijf beleefd en vriendelijk aan de telefoon.
Dat moet je niet doen.
Als je probleem niet opgelost wordt, kan je het beste naar zijn leidinggevende vragen. Of naar de escalations officer.
Hij moest gistermiddag aan zijn leidinggevende gaan vragen hoe we dit op zouden lossen, als de laptop niet meer dichtgeklapt kon worden. Forceren toch.... of niet? Ik kreeg een gezellig niks-aan-de-hand-muziekje, 5 minuten, toen was hij terug: sorry mevrouw, mijn leidinggevende kan ik niet vinden.
Kan ik u straks terugbellen? Ja hoor, maar dat gebeurde dus niet en ben ik maar weer gaan bellen vanochtend.
Ik schijn hier in huis het meeste geduld te hebben. :haha Heb inmiddels wel wat ervaring opgebouwd met helpdesks, aardige en minder aardige medewerkers, servicebalies, domme vragen.
En het verloopt eigenlijk wel in een voorspelbaar patroon, het is net cabaret.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: laptop probleem

Bericht door ejvl »

Toch vind ik HP een goed merk met een goede service.
Daarom altijd terug naar de verkoper, die hebben vaak een directe of andere ingang bij HP, of laat hun het anders uitzoeken bij HP, zit jij niet met de ergenis.

En net wat Tiberius zegt, niet aardig blijven, mijnheer/mevrouw, ik accepteer dit niet, ik wil dit NU gaan escaleren.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: laptop probleem

Bericht door Dodo »

Het gaat niet om aardig zijn, het gaat om assertief zijn. Je hebt rechten en die mag je uitoefenen. Dan blijf je netjes maar je staat op je stuk, en laat je niet afschepen. En dan ben je nog steeds vriendelijk.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: laptop probleem

Bericht door Mara »

ejvl schreef:Toch vind ik HP een goed merk met een goede service.
Daarom altijd terug naar de verkoper, die hebben vaak een directe of andere ingang bij HP, of laat hun het anders uitzoeken bij HP, zit jij niet met de ergenis.

En net wat Tiberius zegt, niet aardig blijven, mijnheer/mevrouw, ik accepteer dit niet, ik wil dit NU gaan escaleren.
Bedankt voor het meedenken en de adviezen.
Ik heb de winkel gebeld en meneer reageerde heel aardig en vond dat dit al veel te lang geduurd had.
Ik mag hem daar brengen en dan wordt hij maandag meegenomen, dus dat scheelt al 3 dagen op zn minst, ook is hun ervaring dat het dan korter duurt, de laptop eerder bij hen terugkomt.
Dodo schreef:Het gaat niet om aardig zijn, het gaat om assertief zijn. Je hebt rechten en die mag je uitoefenen. Dan blijf je netjes maar je staat op je stuk, en laat je niet afschepen. En dan ben je nog steeds vriendelijk.
Ik heb allerlei oplossingen aangedragen, dus naar een depot brengen, of de winkel, maar die medewerkers zeiden dat dit zo niet werkte.
Ik ben wel vriendelijk gebleven qua toon, maar heb wel gezegd dat we ontzettend teleurgesteld zijn en mijn zoon nu in grote problemen komt, vanwege zijn scriptie. (gelukkig maakt hij trouw een back up)

Een goede les voor een volgende keer, zullen we maar zeggen. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie