Nieuwe film Messiah op Netflix

Gebruikersavatar
Salomo
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 jan 2020, 10:38

Nieuwe film Messiah op Netflix

Bericht door Salomo »

Ik heb zelf de film niet gezien, maar voor degene die hem wel gezien hebben is die aan te raden?
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Nieuwe film Messiah op Netflix

Bericht door Ambtenaar »

Salomo schreef:Ik heb zelf de film niet gezien, maar voor degene die hem wel gezien hebben is die aan te raden?
Ik weet niet of er hier heel veel mensen zijn die een abonnement op Netflix hebben. Ik in ieder geval niet.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Nieuwe film Messiah op Netflix

Bericht door Terri »

Salomo schreef:Ik heb zelf de film niet gezien, maar voor degene die hem wel gezien hebben is die aan te raden?
Wat ik las is het zeer omstreden en in sommige islamitische landen verboden.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Nieuwe film Messiah op Netflix

Bericht door Panny »

De film heet Messiah maar gaat niet over de Messias (Jezus) van de Bijbel.
Gebruikersavatar
Salomo
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 jan 2020, 10:38

Re: Nieuwe film Messiah op Netflix

Bericht door Salomo »

Panny schreef:De film heet Messiah maar gaat niet over de Messias (Jezus) van de Bijbel.
Over wat gaat het dan?
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Nieuwe film Messiah op Netflix

Bericht door Panny »

Salomo schreef:
Panny schreef:De film heet Messiah maar gaat niet over de Messias (Jezus) van de Bijbel.
Over wat gaat het dan?
Het is een fictief verhaal: https://www.volkskrant.nl/cultuur-media ... ~b15f0a9d/
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Nieuwe film Messiah op Netflix

Bericht door DDD »

Ik zou normaal gesproken zeggen: waarom kijk je een film met drie sterren. Maar als ik het zo lees, is dat vanwege de boodschap die de recensent niet bevalt. In dat geval ben ik toch wel benieuwd.

Maar op Refoforum ligt het gevoelig om films te kijken. Er zijn zelfs zogenaamde deskundigen in dienst van reformatorische scholen die betaald worden om daar iets van te vinden die menen dat in iedere film de tien geboden worden overtreden.

Wat overigens in bepaalde films ook zeker het geval is. Maar gezien die gevoeligheid is het misschien goed om zo'n draadje wat uitvoeriger in te leiden. Voor je het weet, is het een nieuw bewijs dat de reformatorische wereld afglijdt in verwereldlijking.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Nieuwe film Messiah op Netflix

Bericht door Terri »

Panny schreef:
Salomo schreef:
Panny schreef:De film heet Messiah maar gaat niet over de Messias (Jezus) van de Bijbel.
Over wat gaat het dan?
Het is een fictief verhaal: https://www.volkskrant.nl/cultuur-media ... ~b15f0a9d/
Het is een vergelijk met inderdaad een 'Messiah' , maar dan blijkt het uiteindelijk een soort van anti-Christ, dus een valse Messiah. Ook in de islam verwachten ze in de eindtijd zo iemand.
Gebruikersavatar
Salomo
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 jan 2020, 10:38

Re: Nieuwe film Messiah op Netflix

Bericht door Salomo »

Terri schreef:
Panny schreef:
Salomo schreef:
Panny schreef:De film heet Messiah maar gaat niet over de Messias (Jezus) van de Bijbel.
Over wat gaat het dan?
Het is een fictief verhaal: https://www.volkskrant.nl/cultuur-media ... ~b15f0a9d/
Het is een vergelijk met inderdaad een 'Messiah' , maar dan blijkt het uiteindelijk een soort van anti-Christ, dus een valse Messiah. Ook in de islam verwachten ze in de eindtijd zo iemand.
Verwachten wij dan ook een specifiek iemand van de anti-christ?
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Nieuwe film Messiah op Netflix

Bericht door HersteldHervormd »

Dat is lastig. Ik bedoel, de meningen zijn heel verdeeld, de Bijbel is er ook vrij "cryptisch" over.

Ik denk dat de Antichrist de 12e Imam is. Dit word geleerd/geloofd bij de Sjiitische Moslims.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Nieuwe film Messiah op Netflix

Bericht door Terri »

Daar zijn verschillende visie's op. Sommigen verwachten daadwerkelijk een 'persoon' als anti christ. Met name in het boek Openbaring kom je daar wel wat van tegen. B.v. hoofdstuk 13. Maar een eensluidende uitleg is er niet.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Nieuwe film Messiah op Netflix

Bericht door Panny »

HersteldHervormd schreef:Dat is lastig. Ik bedoel, de meningen zijn heel verdeeld, de Bijbel is er ook vrij "cryptisch" over.

Ik denk dat de Antichrist de 12e Imam is. Dit word geleerd/geloofd bij de Sjiitische Moslims.
Waarom denk je dat?
Er zijn ook theorieën dat de antichrist een Jood zal zijn.
Want alleen dan zal hij voor de Joden 'acceptabel' zijn als de beloofde Messias.
Dominee Van Campen heeft hier het één en ander over gezegd.

Het interessante is wel dat de antichrist die christenen verwachten precies de omgekeerde is dan wat de Islam verwacht: https://youtu.be/787GkGFQmtI
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Nieuwe film Messiah op Netflix

Bericht door Jantje »

Gaat dit nou over dit film waar in Brazilië zo'n ophef over is? Nee toch?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Nieuwe film Messiah op Netflix

Bericht door HersteldHervormd »

Panny schreef:
HersteldHervormd schreef:Dat is lastig. Ik bedoel, de meningen zijn heel verdeeld, de Bijbel is er ook vrij "cryptisch" over.

Ik denk dat de Antichrist de 12e Imam is. Dit word geleerd/geloofd bij de Sjiitische Moslims.
Waarom denk je dat?
Er zijn ook theorieën dat de antichrist een Jood zal zijn.
Want alleen dan zal hij voor de Joden 'acceptabel' zijn als de beloofde Messias.
Dominee Van Campen heeft hier het één en ander over gezegd.

Het interessante is wel dat de antichrist die christenen verwachten precies de omgekeerde is dan wat de Islam verwacht: https://youtu.be/787GkGFQmtI
Precies daarom. De Mahdi zal alle islamitische volkeren willen verenigen, tot één Kalifaat. En dan Israel van de wereldkaart willen wegvagen. De Sjiieten verwachten de imam. Dat zijn de eigenschappen van de Antichrist.

Maar zijn nog een aantal profetieen, die op meerdere plekken in de Bijbel staan. Bijvoorbeeld dat Damascus zal verwoest worden. Ik geloof Jesaja 16 of 17 en ergens in Ezechiel.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Salomo
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 jan 2020, 10:38

Re: Nieuwe film Messiah op Netflix

Bericht door Salomo »

Jantje schreef:Gaat dit nou over dit film waar in Brazilië zo'n ophef over is? Nee toch?
Nee dat is een andere, daar kon je zo'n petitie voor tekenen.
Plaats reactie