Nieuwe film Messiah op Netflix

Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Nieuwe film Messiah op Netflix

Bericht door Terri »

Waar ik me altijd over verbaas is hoe de seculiere wereld op de hoogte is van deze 'eindtijd-begrippen' . Menig kerkmens heeft er nooit van gehoord. Persoonlijk vind ik het wel interessant om me in te lezen over deze verschillende visies.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Nieuwe film Messiah op Netflix

Bericht door CvdW »

Verwachten wij dan ook een specifiek iemand van de anti-christ?

Ja, zoals we kunnen lezen in de oud geschriften. Kanttekeningen geven hier ook een duidelijke richting aan.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Nieuwe film Messiah op Netflix

Bericht door samanthi »

Terri schreef:Waar ik me altijd over verbaas is hoe de seculiere wereld op de hoogte is van deze 'eindtijd-begrippen' . Menig kerkmens heeft er nooit van gehoord. Persoonlijk vind ik het wel interessant om me in te lezen over deze verschillende visies.
Opvallend vind ik ook dat de schriftgeleerden en Farizeeën een wacht lieten zetten bij het graf en dat de kerk achter gesloten deuren zaten te treuren, laten we waakzaam zijn, en met opgeheven hoofd de Heere verwachten.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Nieuwe film Messiah op Netflix

Bericht door Terri »

samanthi schreef:
Terri schreef:Waar ik me altijd over verbaas is hoe de seculiere wereld op de hoogte is van deze 'eindtijd-begrippen' . Menig kerkmens heeft er nooit van gehoord. Persoonlijk vind ik het wel interessant om me in te lezen over deze verschillende visies.
Opvallend vind ik ook dat de schriftgeleerden en Farizeeën een wacht lieten zetten bij het graf en dat de kerk achter gesloten deuren zaten te treuren, laten we waakzaam zijn, en met opgeheven hoofd de Heere verwachten.
Inderdaad, ook zo'n treffende geschiedenis.
In een wat andere verhouding, maar in de kern hetzelfde; Mary de bloedige was voor niks en niemand bang, maar wel voor het gebed van John Knox!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Nieuwe film Messiah op Netflix

Bericht door samanthi »

Terri schreef:
samanthi schreef:
Terri schreef:Waar ik me altijd over verbaas is hoe de seculiere wereld op de hoogte is van deze 'eindtijd-begrippen' . Menig kerkmens heeft er nooit van gehoord. Persoonlijk vind ik het wel interessant om me in te lezen over deze verschillende visies.
Opvallend vind ik ook dat de schriftgeleerden en Farizeeën een wacht lieten zetten bij het graf en dat de kerk achter gesloten deuren zaten te treuren, laten we waakzaam zijn, en met opgeheven hoofd de Heere verwachten.
Inderdaad, ook zo'n treffende geschiedenis.
In een wat andere verhouding, maar in de kern hetzelfde; Mary de bloedige was voor niks en niemand bang, maar wel voor het gebed van John Knox!
Ja precies
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Salomo
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 jan 2020, 10:38

Re: Nieuwe film Messiah op Netflix

Bericht door Salomo »

Panny schreef:
HersteldHervormd schreef:Dat is lastig. Ik bedoel, de meningen zijn heel verdeeld, de Bijbel is er ook vrij "cryptisch" over.

Ik denk dat de Antichrist de 12e Imam is. Dit word geleerd/geloofd bij de Sjiitische Moslims.
Waarom denk je dat?
Er zijn ook theorieën dat de antichrist een Jood zal zijn.
Want alleen dan zal hij voor de Joden 'acceptabel' zijn als de beloofde Messias.
Dominee Van Campen heeft hier het één en ander over gezegd.

Het interessante is wel dat de antichrist die christenen verwachten precies de omgekeerde is dan wat de Islam verwacht: https://youtu.be/787GkGFQmtI
Heb het vandaag bekeken, maar ik schrik hier wel van. Had hier nooit van gehoord.
Plaats reactie