De hedendaagse cultuur en sociale media

Plaats reactie
Jongleren
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 okt 2019, 01:29

De hedendaagse cultuur en sociale media

Bericht door Jongleren »

Moeten we ons en onze kinderen op afstand houden van alle media en de hedendaagse cultuur? In Jeremia 29 lezen we dat iedereen die uit Jeruzalem is weggevoerd naar Babel de opdracht krijgen actief aan de slag te gaan. De HEERE zegt: "Bouw huizen en woon erin, leg tuinen aan en eet de vrucht ervan." Ga dus aan de slag en wees betrokken op de stad, in vers 7 staat: "Zoek de vrede voor de stad waarheen Ik u in ballingschap heb gevoerd. Bid ervoor tot de HEERE, want in haar vrede zult u vrede hebben."
Zegt dit gedeelte iets over onze houding ten opzichte van de huidige cultuur met al haar kenmerken, waaronder sociale media zoals Facebook, Instagram en Snapchat?

Soms hoor je de stellige uitspraak: "Kinderen hebben social media nodig". Is dat zo?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De hedendaagse cultuur en sociale media

Bericht door -DIA- »

Jongleren schreef:Moeten we ons en onze kinderen op afstand houden van alle media en de hedendaagse cultuur? In Jeremia 29 lezen we dat iedereen die uit Jeruzalem is weggevoerd naar Babel de opdracht krijgen actief aan de slag te gaan. De HEERE zegt: "Bouw huizen en woon erin, leg tuinen aan en eet de vrucht ervan." Ga dus aan de slag en wees betrokken op de stad, in vers 7 staat: "Zoek de vrede voor de stad waarheen Ik u in ballingschap heb gevoerd. Bid ervoor tot de HEERE, want in haar vrede zult u vrede hebben."
Zegt dit gedeelte iets over onze houding ten opzichte van de huidige cultuur met al haar kenmerken, waaronder sociale media zoals Facebook, Instagram en Snapchat?

Soms hoor je de stellige uitspraak: "Kinderen hebben social media nodig". Is dat zo?
Ik lees: "Mijn volk zal alleen wonen" Dat is, afgezonderd van de wereld. Niet als een kluizenaar, maar zoekend God te dienen naar Zijn Woord en eis. En we weten wel dat God uit de hemel heeft neergezien om te zien of er iemand rechtvaardig was, doe God zocht, en dat Hij er niet een heeft gevonden, nochtans blijft de eis van God: Bekeert u, en doet boze weg. En wie is er dan rein? Ik kan niet anders zien dat social media afleiden van de dienst van God, en zeker geldt dat niet alleen voor social media.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: De hedendaagse cultuur en sociale media

Bericht door Dodo »

Jongleren schreef:Moeten we ons en onze kinderen op afstand houden van alle media en de hedendaagse cultuur? In Jeremia 29 lezen we dat iedereen die uit Jeruzalem is weggevoerd naar Babel de opdracht krijgen actief aan de slag te gaan. De HEERE zegt: "Bouw huizen en woon erin, leg tuinen aan en eet de vrucht ervan." Ga dus aan de slag en wees betrokken op de stad, in vers 7 staat: "Zoek de vrede voor de stad waarheen Ik u in ballingschap heb gevoerd. Bid ervoor tot de HEERE, want in haar vrede zult u vrede hebben."
Zegt dit gedeelte iets over onze houding ten opzichte van de huidige cultuur met al haar kenmerken, waaronder sociale media zoals Facebook, Instagram en Snapchat?

Soms hoor je de stellige uitspraak: "Kinderen hebben social media nodig". Is dat zo?
Gebruik de zoekfunctie maar weer eens. Hier zijn al heel wat bladzijden over geschreven op dit forum.
Plaats reactie