Is Mozilla Firefox duivels?

Harry87
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 sep 2016, 08:25

Is Mozilla Firefox duivels?

Bericht door Harry87 »

In de webbrowser van Mozilla, genaamd Firefox zitten zogenaamde Easter Eggs verstopt.
Eén van deze Easter Eggs kun je vinden als je: about:mozilla in de adresbalk intypt.
Hieronder een uitleg van Wikipedia over deze Easter Eggs: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Book_of_Mozilla
In de teksten veel verwijzingen naar Bijbelse scenes en verwijzingen naar de Mammon.
Kunnen we stellen dat Mozilla Firefox duivels is? of vinden jullie dat ver gezocht?
DDD
Berichten: 28476
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Is Mozilla Firefox duivels?

Bericht door DDD »

Is dat niet een misplaatste grap van een van de programmamakers?
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Is Mozilla Firefox duivels?

Bericht door CvdW »

www is gelijk 666, dit doet denken aan het getal eens mensen.
De vraag is of het gehele internetgebeuren goed is. Zoveel mogelijk afstand houden lijkt mij verstandig. Alleen refoforum mag, :) .
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Is Mozilla Firefox duivels?

Bericht door -DIA- »

CvdW schreef:www is gelijk 666, dit doet denken aan het getal eens mensen.
De vraag is of het gehele internetgebeuren goed is. Zoveel mogelijk afstand houden lijkt mij verstandig. Alleen refoforum mag, :) .
Dhr. L.M.P. Scholten (als ik me goed herinner) is hier vroeger een keer op ingegaan. Van de lettercombinatie www zei hij alleen maar, naar me bijstaat: Wee, wee, wee!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Is Mozilla Firefox duivels?

Bericht door Marco »

CvdW schreef:www is gelijk 666, dit doet denken aan het getal eens mensen.
De vraag is of het gehele internetgebeuren goed is. Zoveel mogelijk afstand houden lijkt mij verstandig. Alleen refoforum mag, :) .
Leg dat eens uit. Waarom is 'www' gelijk aan 666?
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Is Mozilla Firefox duivels?

Bericht door ejvl »

De letter W ('Vav' in het Hebreeuws), staat voor het cijfer 6 volgens de numerologie, Gematria, dacht ik.
Maar dan nog, in de bijbel staat: zijn getal is zeshonderd zesenzestig" en niet zes, zes, zes. WWW is samen opgeteld achttien en niet zeshonderd zesenzestig.
Er is ook al een vraag op RefoWeb van, http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/154 ... -internet/
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Is Mozilla Firefox duivels?

Bericht door Marco »

O. Ik gebruik een amerikaans (US-int) toetsenbord.
Harry87
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 sep 2016, 08:25

Re: Is Mozilla Firefox duivels?

Bericht door Harry87 »

CvdW schreef:www is gelijk 666, dit doet denken aan het getal eens mensen.
De vraag is of het gehele internetgebeuren goed is. Zoveel mogelijk afstand houden lijkt mij verstandig. Alleen refoforum mag, :) .
Ja dit vind ik dan wel aardig ver gezocht. Www staat voor World Wide Web dus daar hou ik het voor mezelf bij.
Maar hebben de makers / programmeurs van Mozilla Forefox bewust duivelse bedoelingen gehad?
We zouden anders op zijn minst deze browser niet moeten gebruiken!
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Is Mozilla Firefox duivels?

Bericht door ejvl »

Volgens mij zijn het spotprenten richting Microsoft, de teksten die te lezen zijn, zijn volgens mij schimpscheuten of iets dergelijks, Microsoft als Mammon en dergelijke.
Elders gelezen:
microsoft = mammon
Netscape = the beast
thunder and fire = firefox + thunderbird
Wat mij betreft zeer misplaatst.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Is Mozilla Firefox duivels?

Bericht door Van Ewijk »

Harry87 schreef:In de webbrowser van Mozilla, genaamd Firefox zitten zogenaamde Easter Eggs verstopt.
Eén van deze Easter Eggs kun je vinden als je: about:mozilla in de adresbalk intypt.
Hieronder een uitleg van Wikipedia over deze Easter Eggs: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Book_of_Mozilla
In de teksten veel verwijzingen naar Bijbelse scenes en verwijzingen naar de Mammon.
Kunnen we stellen dat Mozilla Firefox duivels is? of vinden jullie dat ver gezocht?
Als we hier aan beginnen kunnen we overal wel wat achter zoeken, van de wasmachine tot het wasmiddel wat we er in gooien.
Laten we a.u.b. nuchter blijven en ons geloof tegenover de rest van de wereld niet tot een aanfluiting maken.
christenen hebben het al zo moeilijk vandaag de dag, laat staan als we op serieuze toon met dit soort onzin naar buiten treden.
Overigens, alleen mensen en hun bedoelingen zijn des duivels, Hun machines, voorwerpen dus ook internet zelf niet.
Neem nu bijvoorbeeld een hamer, ik kan hier deze gewoon gebruiken waar ie voor bedoeld is, om spijkers in de muur of een plank te slaan, of ik kan er in op duivelse aansporing uit woede mee iemand op zijn hoofd slaan.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Is Mozilla Firefox duivels?

Bericht door huisman »

ejvl schreef:Volgens mij zijn het spotprenten richting Microsoft, de teksten die te lezen zijn, zijn volgens mij schimpscheuten of iets dergelijks, Microsoft als Mammon en dergelijke.
Elders gelezen:
microsoft = mammon
Netscape = the beast
thunder and fire = firefox + thunderbird
Wat mij betreft zeer misplaatst.
....en het logo van Apple verwijst ook niet naar de zondeval?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gardareen
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 aug 2016, 08:09

Re: Is Mozilla Firefox duivels?

Bericht door Gardareen »

huisman schreef:
ejvl schreef:Volgens mij zijn het spotprenten richting Microsoft, de teksten die te lezen zijn, zijn volgens mij schimpscheuten of iets dergelijks, Microsoft als Mammon en dergelijke.
Elders gelezen:
microsoft = mammon
Netscape = the beast
thunder and fire = firefox + thunderbird
Wat mij betreft zeer misplaatst.
....en het logo van Apple verwijst ook niet naar de zondeval?
Dat is een goeie. Zet wel aan het denken huisman.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Is Mozilla Firefox duivels?

Bericht door parsifal »

huisman schreef:
ejvl schreef:Volgens mij zijn het spotprenten richting Microsoft, de teksten die te lezen zijn, zijn volgens mij schimpscheuten of iets dergelijks, Microsoft als Mammon en dergelijke.
Elders gelezen:
microsoft = mammon
Netscape = the beast
thunder and fire = firefox + thunderbird
Wat mij betreft zeer misplaatst.
....en het logo van Apple verwijst ook niet naar de zondeval?
Nee, ik denk het niet (hoeveel afkeer ik ook heb van het merk Apple) http://edition.cnn.com/2011/10/06/opinion/apple-logo/
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Is Mozilla Firefox duivels?

Bericht door huisman »

parsifal schreef:
huisman schreef:
ejvl schreef:Volgens mij zijn het spotprenten richting Microsoft, de teksten die te lezen zijn, zijn volgens mij schimpscheuten of iets dergelijks, Microsoft als Mammon en dergelijke.
Elders gelezen:
microsoft = mammon
Netscape = the beast
thunder and fire = firefox + thunderbird
Wat mij betreft zeer misplaatst.
....en het logo van Apple verwijst ook niet naar de zondeval?
Nee, ik denk het niet (hoeveel afkeer ik ook heb van het merk Apple) http://edition.cnn.com/2011/10/06/opinion/apple-logo/
Er zijn talloze varaties op het waarom en de betekenis van het Apple logo. Wat het ware verhaal is voor mij moeilijk te achterhalen.
Voor mij persoonlijk heb ik wel de associatie met de zondeval als ik het Apple logo zie.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Is Mozilla Firefox duivels?

Bericht door Marco »

huisman schreef:Er zijn talloze varaties op het waarom en de betekenis van het Apple logo. Wat het ware verhaal is voor mij moeilijk te achterhalen.
Voor mij persoonlijk heb ik wel de associatie met de zondeval als ik het Apple logo zie.
Dat mag. Maar bedenk wel dat de vrucht waar Eva en Adam van hebben gegeten net zo goed een banaan geweest kan zijn als een appel. Of kersen. Of peren. Of.. Of....
Plaats reactie