WiFi versterken

Plaats reactie
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

WiFi versterken

Bericht door Charles »

Dr zullen hier wel meer luitjes zijn die bij Solcon zitten. Een tijd geleden hebben we (allemaal) een nieuwe router gekregen (volgens mij de Router Technicolor TG789vn). Alleen.... sinds die tijd is het bereik van de Wifi een stuk minder geworden. Het internet op mn computer (staat op zolder) is nu vrijwel onbruikbaar.

Dus ik wil een wifi versterker die ik in het stopcontact kan steken als ik boven op zolder zit te werken. Zie natuurlijk door de bomen het bos niet meer en ben bang er eentje aan te schaffen die vervolgens niet wil werken.

Welke moet ik aanschaffen, die compatible is met de nieuwe router van Solcon?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: WiFi versterken

Bericht door Dodo »

Kun je dat niet beter bij solcon voorleggen?
Ik zit daar ook trouwens, maar ik heb geen nieuwe router gekregen. Ze geven zulke dingen toch niet kado?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: WiFi versterken

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Kun je dat niet beter bij solcon voorleggen?
Ik zit daar ook trouwens, maar ik heb geen nieuwe router gekregen. Ze geven zulke dingen toch niet kado?
Bij KPN wel, we hebben intussen al de 3e Experia gekregen.
Tweemaal ging ie kapot, konden we kosteloos omruilen, toen kregen we "zomaar" een nieuwe omdat we sinds kort sneller internet hebben.
Kinderen willen naar glasvezel, maar manlief vindt het vooralsnog te duur.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: WiFi versterken

Bericht door ejvl »

Charles schreef:Dr zullen hier wel meer luitjes zijn die bij Solcon zitten. Een tijd geleden hebben we (allemaal) een nieuwe router gekregen (volgens mij de Router Technicolor TG789vn). Alleen.... sinds die tijd is het bereik van de Wifi een stuk minder geworden. Het internet op mn computer (staat op zolder) is nu vrijwel onbruikbaar.

Dus ik wil een wifi versterker die ik in het stopcontact kan steken als ik boven op zolder zit te werken. Zie natuurlijk door de bomen het bos niet meer en ben bang er eentje aan te schaffen die vervolgens niet wil werken.

Welke moet ik aanschaffen, die compatible is met de nieuwe router van Solcon?
Een wifiversterker werkt alleen als deze het wifi signaal ook kan ontvangen.
Op zolder zal deze dus niet werken, wellicht wel op de 1e verdieping en dan heb je op zolder ook weer bereik.
Wat je wel kunt kopen is een apparaat die het signaal doorgeeft over de stroomkabels.
Zo'n apparaat: https://www.google.nl/webhp?sourceid=ch ... f&tbm=shop

Nadeel is wel dat je dan op zolder de computer met kabel moet aansluiten, het voordeel is dat je dan een stuk sneller internet hebt dan de standaard WIFI, mits je verbinding naar buiten natuurlijk ook snel is.
Het beste is het om deze apparaten op dezelfde stroomgroep aan te sluiten, op een andere groep kan ook, maar heb je wel verlies aangaande snelheid.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: WiFi versterken

Bericht door Orchidee »

Wij zitten ook bij solcon maar hebben ook geen nieuwe router gekregen.
Wij hebben een 2 in 1 pakket maar willen graag een 3 in 1 pakket bij solcon maar caiway heeft voorlopig hier plaatselijk het monopolie over de kabel en glasvezel :banghead
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: WiFi versterken

Bericht door Charles »

Er zullen wel redenen zijn waarom we een nieuwe modum kregen. De vorige was te oud en we gingen over op internet bellen. Zoiets.

Ik zoek geen wifi versterking via kabels want ik werk op een iMac. Werkt allemaal weer anders. Dus ik zoek idd zo'n wifiversterker die ik (tijdelijk) in een stopcontact steek zodat ik op zolder betere verbinding heb.

Ik ging er vanuit dat er hier meerdere zitten bij Solcon met dezelfde router en dus wellicht bekend is welke iig werkt. Dan kan ik die namelijk blind bestellen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: WiFi versterken

Bericht door -DIA- »

Hier zijn regelmatig storingen, vooral met de telefoon! En dat is gekomen nadat ik Solcon als provider heb.
Er is geadviseerd een andere router te nemen, maar een plaatselijke IT-man zegt dat het niet past. Dus dan
blijf ik (volgens solcon) met regelmatige storingen zitten.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: WiFi versterken

Bericht door refo »

Charles schreef:Dr zullen hier wel meer luitjes zijn die bij Solcon zitten. Een tijd geleden hebben we (allemaal) een nieuwe router gekregen (volgens mij de Router Technicolor TG789vn). Alleen.... sinds die tijd is het bereik van de Wifi een stuk minder geworden. Het internet op mn computer (staat op zolder) is nu vrijwel onbruikbaar.

Dus ik wil een wifi versterker die ik in het stopcontact kan steken als ik boven op zolder zit te werken. Zie natuurlijk door de bomen het bos niet meer en ben bang er eentje aan te schaffen die vervolgens niet wil werken.

Welke moet ik aanschaffen, die compatible is met de nieuwe router van Solcon?
Waar heb je de router neergezet? Het beste is in de vrije ruimte en niet in een (meter)kast.
Je kunt met karton en alufolie of van een bierblikje een booster maken. Zie hier: http://lifehacking.nl/productiviteit-ti ... erbeteren/
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: WiFi versterken

Bericht door ejvl »

Charles schreef:Er zullen wel redenen zijn waarom we een nieuwe modum kregen. De vorige was te oud en we gingen over op internet bellen. Zoiets.

Ik zoek geen wifi versterking via kabels want ik werk op een iMac. Werkt allemaal weer anders. Dus ik zoek idd zo'n wifiversterker die ik (tijdelijk) in een stopcontact steek zodat ik op zolder betere verbinding heb.

Ik ging er vanuit dat er hier meerdere zitten bij Solcon met dezelfde router en dus wellicht bekend is welke iig werkt. Dan kan ik die namelijk blind bestellen.
Imac kan ook prima met kabel aangesloten worden hoor. Als je geen RJ45 aansluiting hebt kun je ook een USB netwerkkaartje kopen bijvoorbeeld.
Maar als je dat niet wilt kun je volgens mij een willekeurige WIFI versterker kopen. Alleen opletten welke frequentie jouw huidige WIFI heeft, 5GHZ of 2.4GHZ, je WIFI versterker moet dat aankunnen. Als je deze instelt en op de 1e verdieping in plugt zou je op zolder bereik moeten hebben, uiteraard afhankelijk van signaalblokkers zoals betonnen vloeren en dergelijke. Hoeveel deze doorlaten.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: WiFi versterken

Bericht door ejvl »

Orchidee schreef:Wij zitten ook bij solcon maar hebben ook geen nieuwe router gekregen.
Wij hebben een 2 in 1 pakket maar willen graag een 3 in 1 pakket bij solcon maar caiway heeft voorlopig hier plaatselijk het monopolie over de kabel en glasvezel :banghead
Ik meen dat Solcon ook 3 in 1 over koper aanbiedt?
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: WiFi versterken

Bericht door Charles »

ejvl schreef:
Charles schreef:Er zullen wel redenen zijn waarom we een nieuwe modum kregen. De vorige was te oud en we gingen over op internet bellen. Zoiets.

Ik zoek geen wifi versterking via kabels want ik werk op een iMac. Werkt allemaal weer anders. Dus ik zoek idd zo'n wifiversterker die ik (tijdelijk) in een stopcontact steek zodat ik op zolder betere verbinding heb.

Ik ging er vanuit dat er hier meerdere zitten bij Solcon met dezelfde router en dus wellicht bekend is welke iig werkt. Dan kan ik die namelijk blind bestellen.
Imac kan ook prima met kabel aangesloten worden hoor. Als je geen RJ45 aansluiting hebt kun je ook een USB netwerkkaartje kopen bijvoorbeeld.
Maar als je dat niet wilt kun je volgens mij een willekeurige WIFI versterker kopen. Alleen opletten welke frequentie jouw huidige WIFI heeft, 5GHZ of 2.4GHZ, je WIFI versterker moet dat aankunnen. Als je deze instelt en op de 1e verdieping in plugt zou je op zolder bereik moeten hebben, uiteraard afhankelijk van signaalblokkers zoals betonnen vloeren en dergelijke. Hoeveel deze doorlaten.

Daar gaan we al. Ik kan niet zomaar willekeurig via bol.com een wifi versterker kopen. Hoe kom ik er achter of ik 5, of 2.4 moet hebben? Staat dat op de rotuer?
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: WiFi versterken

Bericht door ejvl »

Charles schreef:Daar gaan we al. Ik kan niet zomaar willekeurig via bol.com een wifi versterker kopen. Hoe kom ik er achter of ik 5, of 2.4 moet hebben? Staat dat op de rotuer?
Inloggen op de router en bekijken.
Met een android telefoon de app WIFI Analyzer downloaden en uitvoeren en bekijken.
Solcon bellen.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: WiFi versterken

Bericht door Gian »

ejvl schreef: Alleen opletten welke frequentie jouw huidige WIFI heeft, 5GHZ of 2.4GHZ
Je hebt of alleen een 2,4 netwerk, of allebei. 5Ghz is een 2e netwerk uit hetzelfde modem. KPN en Ziggo modems hebben nog een derde netwerk voor het hotspot netwerk.
Met een wifiversterker zal je moeten kiezen welk netwerk je wil versterken.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: WiFi versterken

Bericht door ejvl »

Zou maar zo kunnen dat dat bij Solon zo is ja. Ik heb de keuze uit 2 maar kan er maar 1 tegelijk uitzenden.
Plaats reactie