Laptop/smartphone mee op vakantie?

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door Tiberius »

huisman schreef:Tot over 14 dagen. Huisman gaat op ........... ::bye
Kom, kom, je neemt de middelen toch wel mee?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17249
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:
huisman schreef:Tot over 14 dagen. Huisman gaat op ........... ::bye
Kom, kom, je neemt de middelen toch wel mee?
Nee dus.... ;)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door Luther »

huisman schreef:
Tiberius schreef:
huisman schreef:Tot over 14 dagen. Huisman gaat op ........... ::bye
Kom, kom, je neemt de middelen toch wel mee?
Nee dus.... ;)
Meer voor een nieuwe topic... Wat voor middelen nemen jullie dan allemaal mee op vakantie. Bij mij staat dat ongeveer gelijk aan het niet hebben van vakantie....
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:Wat voor middelen nemen jullie dan allemaal mee op vakantie.
Eigenlijk alle middelen: smartphones, tablets en laptop. Alleen niet alle randapparatuur, maar wel een HDMI-kabel om de laptop op het eventueel aanwezige TV scherm aan te sluiten.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door Mannetje »

Smartfoon gaat mee, en ook de laptop. De laptop gebruiken we alleen om foto's meteen te selecteren, zodat je er geen 1000 heb na anderhalve week, en om even te kijken voor uitjes en routes. Dat laatste vooral om een inschatting van de reistijd te maken, want in de auto gebruiken we gewoon de kaart. Vorige eeuw leverden ze nog geen navigatie mee.
De smartfoon is gewoon mijn telefoon, daarom gaat die mee. Ik heb een beetje meegelezen op refoforum, zodat ik bij thuiskomst geen uren moest gaan lezen hier... Maar dat was vooral zwakte, ik was voornemens om helemaal niet op het forum te kijken.
-
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17249
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:
Luther schreef:Wat voor middelen nemen jullie dan allemaal mee op vakantie.
Eigenlijk alle middelen: smartphones, tablets en laptop. Alleen niet alle randapparatuur, maar wel een HDMI-kabel om de laptop op het eventueel aanwezige TV scherm aan te sluiten.
Ik wil je toch adviseren om al deze zaken eens thuis te laten.

Verder graag deze discussie afsplitsen uit dit topic die gaat over een fantastisch gevechtsvliegtuig .
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:
Luther schreef:Wat voor middelen nemen jullie dan allemaal mee op vakantie.
Eigenlijk alle middelen: smartphones, tablets en laptop. Alleen niet alle randapparatuur, maar wel een HDMI-kabel om de laptop op het eventueel aanwezige TV scherm aan te sluiten.
Wordt deze discussie nog afgesplitst, om minstens de vraag te bespreken of er dan nog wel sprake is van vakantie....
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door Zita »

Luther schreef:
Tiberius schreef:
Luther schreef:Wat voor middelen nemen jullie dan allemaal mee op vakantie.
Eigenlijk alle middelen: smartphones, tablets en laptop. Alleen niet alle randapparatuur, maar wel een HDMI-kabel om de laptop op het eventueel aanwezige TV scherm aan te sluiten.
Wordt deze discussie nog afgesplitst, om minstens de vraag te bespreken of er dan nog wel sprake is van vakantie....
:garde ga je gang
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Luther »

Ik begrijp werkelijk niet dat mensen zeggen dat ze vakantie hebben, en toch allerlei dingen meenemen, die vooral rustverstorend zijn, zoals laptops, smartphones met internet, e.d.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Mister »

Luther schreef:Ik begrijp werkelijk niet dat mensen zeggen dat ze vakantie hebben, en toch allerlei dingen meenemen, die vooral rustverstorend zijn, zoals laptops, smartphones met internet, e.d.
De smartphone gaat gewoon mee. Des avonds een kort bericht naar de familie. Verder staat ie uit, of kijk ik hoogstens naar de weersverwachting. Tablet gaat mee. Des zondags luisteren we mee naar de eigen gemeente. Verder heb ik hem 1x gebruikt in de vakantie.
In de vakantie zit ik liever buiten, onderneem dingen, lees boeken, voer goede gesprekken.
Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Sheba »

Ook hier geen laptop maar wel een tablet mee voor contact met thuisfront, meeluisteren kerkdiensten thuis. ( niet alle zondagen waren we in de gelegenheid een kerkdienst te bezoeken, de ned talige dienst was voor ons onvindbaar) we hebben geen mobiel met internet. Dus ons pre-paid toestelletje gaat mee als wekker en voor nood.
En een e-reader. Dit uit praktisch oogpunt. Meer boeken mee zonder dat het meer ruimte vraagt. Toch valt het erg tegen om geschikte boeken die en een stuk goedkoper zijn en geschikt zijn erop te vinden. Dus er gaan ook nog echte boeken mee.

Verder zijn wij buiten. ( kamperen) bezig met de kinderen of contacten met medevakantiegangers. Wandelen in de natuur. Merk wel nu de tablet meegaat de neiging bestaat om er meer op te zitten dan nodig. Even het weer checken ( ivm bergwandelen) nieuws en voor je het weet je email.. En nog erger dit forum! :OO3 (een enkele keer de verleiding niet kunnen weerstaan)
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Vorst »

Ik neem m'n smartphone mee; daar zit internet op. De laptop blijft thuis vanwege het gesleep met dat ding en het risico op diefstal. En omdat ik anders vast de verleiding niet kan weerstaan om me weer met mijn werk te gaan bemoeien...
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door refo »

Waardoor is het idee ontstaan dat vakantie een soort dolce far niente moet zijn?
Ik ben deels zzp-er en wil mijn klanten zoveel mogelijk ontzorgen op financieel gebeid. Waarom zou ik veertien dagen compleet onbereikbaar moeten ziijn? Als ambtenaar of werknemer kun je je misschien veroorloven tijdelijk niet te bestaan, als zelfstandig ondernemer kan dat lang niet altijd.

Daarnaast begint dat gezeur over devices die verslavend zouden zijn me behoorlijk de keel uit te hangen. Boeken zijn ook ooit een nieuw fenomeen geweest. Inmiddels zodanig geaccepteerd dat er grote hoeveelheden mee op vakantie gaan. Het is bijbels aan te tonen dat dat gelees vermoeiing is . Daarnaast is het al gauw nutteloos tijdverdrijf of streling van het ego. Zelfs als het een zogenaamd goed boek betreft. Die worden hier vaak graag genoemd: kijk mij eens goeie boeken lezen!
keesjanm
Berichten: 281
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:12

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door keesjanm »

Luther schreef:Ik begrijp werkelijk niet dat mensen zeggen dat ze vakantie hebben, en toch allerlei dingen meenemen, die vooral rustverstorend zijn, zoals laptops, smartphones met internet, e.d.

Is al jou geforum dan anders dan hobby of ontspanning?
Waarom zou dat dan niet op vakantie kunnen?
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door DDD »

Helemaal eens met Refo. Ik heb een eigen bedrijf. Mijn medewerkers kunnen hun werk prima zelfstandig doen, zeker voor twee of drie weken. Maar sommige dingen die ik doe kan ik alleen zelf, of ik ben vijf dagen bezig met het overdragen van de werkzaamheden. Terwijl ik, als ik tijdens de vakantie bereikbaar ben, hooguit een of twee werkdagen kwijt ben, lekker in de zon of als je toch onderweg bent, kan bellen en 's avonds even in de gaten kan houden of er nog bijzonderheden zijn. De werkzaamheden voor het overdragen zijn overhead en het bedienen van cliënten wordt betaald.

De discussie doet me een beetje denken aan de professor die thuis geen internet had. In veel sectoren kun je dan gewoon je werk niet meer doen. En ik vind het zelf ook wel prettig om even te weten dat alles goed gaat.
Plaats reactie