Laptop/smartphone mee op vakantie?

Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Auto »

Luther schreef:
Auto schreef:Luther, ik haak af. Jij geeft aan met algemene uitspraken hoe het moet zijn, jij gaf een norm aan en iedereen die daar niet aan voldoet daar mankeerde wat aan. Kom nou niet aan of dat Refo, moi en anderen een norm aan het neerleggen zijn.

Daarnaast haal je weer een nieuw onderwerp erbij waarbij je de link legt dat de voorbeelden die wij aangeven daar niet aan voldoen.
Kom, kom, niet zo getergd! Het is RF maar...
Probeer even los te komen van de voorbeelden: Jullie doen net alsof het nauwelijks mogelijk is om - behalve in de softe sectoren - echt vakantie te hebben, d.w.z.: zonder enige verplichting tot bereikbaarheid. Jullie presenteren dat als een soort norm, een standaard die nu eenmaal zo is anno 2015. Als dat zo zou zijn, dan is dat ernstig. Dan is er nooit rust, dan moet je altijd maar door, of je word geleefd door je verplichtingen. Het resultaat is er naar: de hoeveelheid mensen die gestresst terug komen van vakantie, of die in de loop van een jaar burn-out raken is nog nooit zo hoog geweest. En nee, dat ligt niet alleen aan bereikbaarheid op vakantie. Maar zou het niet enigszins eraan bijdragen?
De norm die jij aanlegde blijf je hanteren, alleen schuif je die onze schoenen in. Vervolgens presenteer je onze argumenten als een standaard. Dus dit schiet niet op.

Het is knap als mensen geen verplichtingen hebben, kan ik alleen maar bewondering voor hebben. Netjes als ze al hun doelstellingen afgewerkt hebben en op vakantie kunnen. Maar helaas zit de maatschappij anders in elkaar en gebeuren er andere zaken. Als ik vanuit mijn eigen situatie kijk, dan ging ik vermoeid op vakantie en na twee heerlijke weken vakantie kon ik weer vol moed aan de gang, maar dan gebeuren er weer zaken, dat ik nu denk, geef me nog maar weer twee weken en dan op een eiland in de stille zuid zee, met alleen maar boeken die ik zelf uitkies.
keesjanm
Berichten: 281
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:12

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door keesjanm »

Luther schreef:Iedereen moet het helemaal zelf weten, wat hij doet op vakantie.
Maar mensen die per se bereikbaar 'moeten' zijn en zeggen dat ze niet even helemaal onbereikbaar 'kunnen' zijn, geloof ik niet.
Dat kan namelijk wel. Het heeft veel meer met 'willen' te maken.

En natuurlijk zijn wij ook bereikbaar in de vakantie, maar voor ons is vakantie nu juist dat we even rust hebben. Rust van alles wat ons het hele jaar bezig houdt. Ook dat je even niet ingewikkeld hoeft na te denken. Mijn ervaring is juist dat je er in de vakantie achter komt dat je weer veel te veel bent meegegaan in de sneltrein die 'leven in 2015' heet. Ik denk steeds vaker: Leefden we nog maar in 1990 bijv.... Wat was het leven toen nog overzichtelijk. :)

Als je nu buiten je vakanties om iets minder druk bent op fora, kun je tijdens de vakantie er gewoon mee doorgaan, als ontspanning ;) :yahoo
Gebruikersavatar
modesto
Inactief
Berichten: 498
Lid geworden op: 01 okt 2014, 15:05

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door modesto »

Luth@r, in aansluiting op eerdere opmerkingen van Auto, jouw veelvuldig gebruik van uitdrukkingen zoals "Ik begrijp werkelijk niet waarom..." en "Ik kan me niet voorstellen dat..." is een teken dat je wellicht wat meer moet nadenken en wat minder moet posten. Jouw opvattingen zijn niet de maat der dingen.

Zo, nu ga ik lekker op vakantie en ik laat mijn JSF thuis.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door helma »

Sjonge...wat doet iedereen hier op zaterdagmiddag? Ga gezellig een spelletje stratego doen met alle kids die niet buiten kunnen spelen omdat het regent. Of bak iets lekkers voor je vrouw. Het is zaterdagmiddag!! Zo gezellig! :OO3
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Auto »

helma schreef:Sjonge...wat doet iedereen hier op zaterdagmiddag? Ga gezellig een spelletje stratego doen met alle kids die niet buiten kunnen spelen omdat het regent. Of bak iets lekkers voor je vrouw. Het is zaterdagmiddag!! Zo gezellig! :OO3
Ik mag NIET mee doen ............
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Luther »

modesto schreef:Luth@r, in aansluiting op eerdere opmerkingen van Auto, jouw veelvuldig gebruik van uitdrukkingen zoals "Ik begrijp werkelijk niet waarom..." en "Ik kan me niet voorstellen dat..." is een teken dat je wellicht wat meer moet nadenken en wat minder moet posten. Jouw opvattingen zijn niet de maat der dingen.
Aha... dank voor deze post.
Als ik dergelijke zinnetjes gebruik, bedoel ik daarmee vooral mezelf en wil ik zeker geen norm aanleggen voor een ander.
Alleen voor mij zou het geen echte vakantie zijn, als....
(Maar goed, volgens ligt dat al ingebakken in de start van de genoemde zinnetjes: Ik begrijp niet... en: Ik kan me niet voorstellen...)
Laatst gewijzigd door Luther op 15 aug 2015, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Luther »

keesjanm schreef:
Luther schreef:Iedereen moet het helemaal zelf weten, wat hij doet op vakantie.
Maar mensen die per se bereikbaar 'moeten' zijn en zeggen dat ze niet even helemaal onbereikbaar 'kunnen' zijn, geloof ik niet.
Dat kan namelijk wel. Het heeft veel meer met 'willen' te maken.

En natuurlijk zijn wij ook bereikbaar in de vakantie, maar voor ons is vakantie nu juist dat we even rust hebben. Rust van alles wat ons het hele jaar bezig houdt. Ook dat je even niet ingewikkeld hoeft na te denken. Mijn ervaring is juist dat je er in de vakantie achter komt dat je weer veel te veel bent meegegaan in de sneltrein die 'leven in 2015' heet. Ik denk steeds vaker: Leefden we nog maar in 1990 bijv.... Wat was het leven toen nog overzichtelijk. :)

Als je nu buiten je vakanties om iets minder druk bent op fora, kun je tijdens de vakantie er gewoon mee doorgaan, als ontspanning ;) :yahoo
Op de één of andere manier denken mensen dat ik heel druk ben met RF.
Nog één keer dan: Als ik op RF post, ben ik vooral andere dingen achter de PC aan het doen! :)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door helma »

Auto schreef:
helma schreef:Sjonge...wat doet iedereen hier op zaterdagmiddag? Ga gezellig een spelletje stratego doen met alle kids die niet buiten kunnen spelen omdat het regent. Of bak iets lekkers voor je vrouw. Het is zaterdagmiddag!! Zo gezellig! :OO3
Ik mag NIET mee doen ............
Met bakken? sneu :langue
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Auto »

helma schreef:
Auto schreef:
helma schreef:Sjonge...wat doet iedereen hier op zaterdagmiddag? Ga gezellig een spelletje stratego doen met alle kids die niet buiten kunnen spelen omdat het regent. Of bak iets lekkers voor je vrouw. Het is zaterdagmiddag!! Zo gezellig! :OO3
Ik mag NIET mee doen ............
Met bakken? sneu :langue
bakken is ook verboden, maar dat heeft andere redenen
Gebruikersavatar
modesto
Inactief
Berichten: 498
Lid geworden op: 01 okt 2014, 15:05

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door modesto »

Luther schreef:
modesto schreef:Luth@r, in aansluiting op eerdere opmerkingen van Auto, jouw veelvuldig gebruik van uitdrukkingen zoals "Ik begrijp werkelijk niet waarom..." en "Ik kan me niet voorstellen dat..." is een teken dat je wellicht wat meer moet nadenken en wat minder moet posten. Jouw opvattingen zijn niet de maat der dingen.
Aha... dank voor deze post.
Als ik dergelijke zinnetjes gebruik, bedoel ik daarmee vooral mezelf en wil ik zeker geen norm aanleggen voor een ander.
Alleen voor mij zou het geen echte vakantie zijn, als....
(Maar goed, volgens ligt dat al ingebakken in de start van de genoemde zinnetjes: Ik begrijp niet... en: Ik kan me niet voorstellen...)
Maar je gebruikt deze zinnetjes ook vaak in discussies over hoeden, homo's, Zwarte Pieten, etc., etc., terwijl je noch hoedendrager, noch homo, noch Zwarte Piet bent, voorzover ik weet.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Online
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door DDD »

helma schreef:Sjonge...wat doet iedereen hier op zaterdagmiddag? Ga gezellig een spelletje stratego doen met alle kids die niet buiten kunnen spelen omdat het regent. Of bak iets lekkers voor je vrouw. Het is zaterdagmiddag!! Zo gezellig! :OO3
Ik zit op kantoor te werken;-)

Maar ik ben het echt niet eens met Mannetje. Hij stelt allerlei dingen als norm, die helemaal geen norm behoeven te zijn. Ik vind ook dat een deel van de mensen onnodig hard werkt om onnodig veel geld te verdienen.

Maar als je je werk als een roeping ziet, die je wel kunt relativeren, maar die je met veel genoegen uitvoert, dan is het echt niet erg om zo nu en dan wat uit te voeren op vakantie. Het is veel zorgelijker als je door het jaar heen nooit tijd hebt voor iets leuks of belangrijks.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Luther »

modesto schreef:
Luther schreef:
modesto schreef:Luth@r, in aansluiting op eerdere opmerkingen van Auto, jouw veelvuldig gebruik van uitdrukkingen zoals "Ik begrijp werkelijk niet waarom..." en "Ik kan me niet voorstellen dat..." is een teken dat je wellicht wat meer moet nadenken en wat minder moet posten. Jouw opvattingen zijn niet de maat der dingen.
Aha... dank voor deze post.
Als ik dergelijke zinnetjes gebruik, bedoel ik daarmee vooral mezelf en wil ik zeker geen norm aanleggen voor een ander.
Alleen voor mij zou het geen echte vakantie zijn, als....
(Maar goed, volgens ligt dat al ingebakken in de start van de genoemde zinnetjes: Ik begrijp niet... en: Ik kan me niet voorstellen...)
Maar je gebruikt deze zinnetjes ook vaak in discussies over hoeden, homo's, Zwarte Pieten, etc., etc., terwijl je noch hoedendrager, noch homo, noch Zwarte Piet bent, voorzover ik weet.
Over hoeden is de Bijbel duidelijk, over homo's ook, de Zwarte-Piet-discussie vond ik inderdaad erg kolderiek, maar ook dan heb ik hooguit gezegd dat IK het kolderiek vind en dat het MIJN mening is, en dat IK me niet voor kan stellen dat... etc.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Wilhelm »

Ik had pas vakantiestress toen bleek dat de wifi verre van optimaal was. Ik vind het heerlijk ontspannen om tijdens de vakantie zo af en toe een uurtje wat te surfen op het web.
Zal wel vreemd zijn....
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Mannetje »

@DDD: gelukkig heb ik niet de norm dat je het met mij eens moet zijn.
Verder ben ik beslist nog niet overtuigd dat mensen op vakantie zaken voor hun werk moeten regelen en daarom telefonisch en anderszins digitaal bereikbaar moeten zijn (behoudens een enkele, sporadisch voorkomende, uitzondering).
Dat mensen willen werken op vakantie is iets anders. Voor mij onbegrijpelijk, maar goed...

Wie deze dingen verwart en zegt: ik moet, maar bedoelt: ik wil, tja, die lijkt zich toch echt onmisbaar te vinden...
-
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Luther »

Wilhelm schreef:Ik had pas vakantiestress toen bleek dat de wifi verre van optimaal was. Ik vind het heerlijk ontspannen om tijdens de vakantie zo af en toe een uurtje wat te surfen op het web.
Zal wel vreemd zijn....
Surfen voor jezelf of moet je bereikbaar zijn voor klanten e.d.?

Wij zaten op een camping waar alleen bij de wasruimte wifi was. Daar klitten elke avond jongelui tussen de 14 en 20 samen, die dan door de eigenaar elke dag erop gewezen werden dat ze op vakantie waren en niet zo verslaafd moesten doen.
Ik vond dat wel vermakelijk om te zien. Het hielp overigens niet veel.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie