Laptop/smartphone mee op vakantie?

Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Auto »

Luther schreef:Je begrijpt mijn punt niet. Want ook bovengenoemde situatie is een kwestie van willen. Je wilt een bepaalde baan, je wilt bepaald werk. En inderdaad is het helaas tegenwoordig zo dat er banen zijn waarbij je eruit vliegt als je inderdaad jezelf even 2 weken afsluit, of dat je als zzp'er klanten verliest als je even 'niet thuis' geeft. Geeft alleen maar aan hoezeer onze maatschappij zichzelf afhankelijk heeft gemaakt van de 24-uurs-economie.
Overigens zijn het niet alleen mensen in de marktsector die hiermee te maken hebben...
Soms zijn er geen mogelijkheden van willen en zijn er omstandigheden dat je GEDWONGEN wordt. Zoals de directeur die ik sprak, die ieder jaar 2 weken vakantie inplant. Echter tot 3 jaar terug, zijn compagnon die in het ziekenhuis komt te liggen, controller die komt te overlijden. Hij is nu 3 jaar continu aan de gang om het bedrijf uit de problemen te houden. Dan hoor ik Luther zeggen: dan moet hij mensen aan nemen, dan moet hij dit. In veel situaties ONMOGELIJK en ook in deze situatie. Dit is er niet een er zijn er meerderen.

Of die boer die ik sprak, die 1 week vrij neemt en dan expres op meer dan 750 km afstand gaat zitten, zodat hij niet zo maar terug kan. Dus hij heeft iemand in dienst die die week waarneemt, vervolgens krijgt een andere medewerker die hem helpt een ongeluk. Dan zit je even, dan zit je vervolgens een uur aan de telefoon om oplossingen te zoeken. En moet je even wat zaken checken. Dan ben je blij dat je een smartphone hebt.

Ik blijf het zeer goedkoop vinden de opmerkingen die je maakt en je zou eens buiten je eigen kader moeten kijken. Ja, er zijn mensen en vooral jeugd die blijven zeuren: 'is hier geen wifi' en de daarbij behorende opmerkingen. Maar er zijn ook veel die dat ding hebben om anderen te helpen en om hun werk te kunnen doen. Iedereen zijn eigen keuze, maar leg je eigen kader niet over die van een ander heen.

Het zou wat worden als in het onderwijs de vakanties worden afgeschaft en dat er gewoon continue les en colleges worden gegeven. (op diverse universiteiten is het al zo en is de productie stijging van de student als de docerende al goed merkbaar). Het kost al genoeg die 6 weken dat de boel plat ligt en dat ze een beetje zich zitten te vervelen.
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door DDD »

Ik ben het helemaal eens met Auto. Iemand die een niet al te groot eigen bedrijf heeft, of het nu een advocatenkantoor, een boerderij of een kleine fabriek is, praat wel anders.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Luther »

Auto schreef:
Luther schreef:Je begrijpt mijn punt niet. Want ook bovengenoemde situatie is een kwestie van willen. Je wilt een bepaalde baan, je wilt bepaald werk. En inderdaad is het helaas tegenwoordig zo dat er banen zijn waarbij je eruit vliegt als je inderdaad jezelf even 2 weken afsluit, of dat je als zzp'er klanten verliest als je even 'niet thuis' geeft. Geeft alleen maar aan hoezeer onze maatschappij zichzelf afhankelijk heeft gemaakt van de 24-uurs-economie.
Overigens zijn het niet alleen mensen in de marktsector die hiermee te maken hebben...
Soms zijn er geen mogelijkheden van willen en zijn er omstandigheden dat je GEDWONGEN wordt. Zoals de directeur die ik sprak, die ieder jaar 2 weken vakantie inplant. Echter tot 3 jaar terug, zijn compagnon die in het ziekenhuis komt te liggen, controller die komt te overlijden. Hij is nu 3 jaar continu aan de gang om het bedrijf uit de problemen te houden. Dan hoor ik Luther zeggen: dan moet hij mensen aan nemen, dan moet hij dit. In veel situaties ONMOGELIJK en ook in deze situatie. Dit is er niet een er zijn er meerderen.

Of die boer die ik sprak, die 1 week vrij neemt en dan expres op meer dan 750 km afstand gaat zitten, zodat hij niet zo maar terug kan. Dus hij heeft iemand in dienst die die week waarneemt, vervolgens krijgt een andere medewerker die hem helpt een ongeluk. Dan zit je even, dan zit je vervolgens een uur aan de telefoon om oplossingen te zoeken. En moet je even wat zaken checken. Dan ben je blij dat je een smartphone hebt.

Ik blijf het zeer goedkoop vinden de opmerkingen die je maakt en je zou eens buiten je eigen kader moeten kijken. Ja, er zijn mensen en vooral jeugd die blijven zeuren: 'is hier geen wifi' en de daarbij behorende opmerkingen. Maar er zijn ook veel die dat ding hebben om anderen te helpen en om hun werk te kunnen doen. Iedereen zijn eigen keuze, maar leg je eigen kader niet over die van een ander heen.
Even voor de helderheid: ik heb geen kader. Ik borduurde alleen door op de opmerking van @huisman aan @Tiberius. Huisman adviseerde Tiberius om alles eens echt aan de kant te leggen en ook niet mee te nemen. Nu wordt de boel omgedraaid en wordt van de uitzondering het verhaal geschetst alsof dat de regel is. Ik zat met vele anderen op de camping, waarvan enkele zzp'ers, enkele mensen uit het bedrijfsleven, niemand uit de softe sectoren. Iedereen zegt dan: Heerlijk, we laten even de boel de boel. Mijn buurman op de camping hield wel z'n zakelijke mail bij, maar dat was dan ook de enige.

Je bent het toch wel met mij eens dat alles wat je hierboven noemt, gewoon het gevolg is van het feit dat we in een 7x24-uurseconomie leven? En misschien is het dan inderdaad zo dat sommige mensen helemaal niet op vakantie kunnen en dat ze inderdaad nooit gemist kunnen worden. Maar laten we elkaar niet gaan aanpraten, alsof dat allemaal ontwikkelingen zijn die buiten ons omgaan en waar we een soort van slachtoffer van zijn.
Auto schreef:Het zou wat worden als in het onderwijs de vakanties worden afgeschaft en dat er gewoon continue les en colleges worden gegeven. (op diverse universiteiten is het al zo en is de productie stijging van de student als de docerende al goed merkbaar). Het kost al genoeg die 6 weken dat de boel plat ligt en dat ze een beetje zich zitten te vervelen.
De kosten zullen wel meevallen; voor het overige ben ik niet tegen een dergelijke switch. Ik denk alleen dat vooral leerlingen heel hard zulke vakanties nodig hebben.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Sheba »

Luther schreef:
Mister schreef:Omdat we dat prettig vinden, aangezien er in de omgeving geen kerkdienst is (uitgezonderd roomse).
Ik heb één keer met kinderen naar een CD zitten luisteren. Althans.... de CD stond aan. Dat nooit meer! Volgens mij is er in elk land wel een protestantse dienst. (Of je gaat naar een heel fout land...:) )
Mister schreef:En met 'geen bericht, goed bericht' heb wij al narigheid genoeg beleefd.
Oh... ik zit me echt af te vragen hoe dat zou kunnen.
Je gaat wel heel erg kort door de bocht nu.
Er zijn inderdaad streken waar je geen protestantse dienst zult vinden. En als het er is, staat het zover van de reformatie af dat je ervoor kiest om iets elders te luisteren/ lezen.Laat staan dat er iedere zondag dienst is. Of dat je zo ver moet reizen dat de zondagse rust daar mee verstoord wordt!
Of waar een taal wordt gesproken die ik en kinderen niet verstaan.

En ja, wij bezoeken het liefst een kerkdienst. Maar in die omstandigheden is het fijn dat je mee kunt luisteren of iets kan lezen. En we doen bewust dan met de eigen gemeente meeluisteren om te voorkomen dat we uitkiezen wat ons het beste smaakt!

En ja, wij hebben ook de stelregel geen bericht is goed bericht. Maar wanneer je familie hebt die alleen is achtergebleven... Is het erg fijn als ze af en toe wat horen. Even hun verhaal kwijt kunnen. Niets mis mee toch?
Reken maar dat dat soms moeilijke weken zijn die zomervakantie. Al de kinderen en kleinkinderen weg. Misschien zelf niet meer zo goed uit de voeten te kunnen.
Of als er sprake is van ziekte? Anderen zorgen?
Een stukje omzien naar elkaar houd voor mij niet op bij het begin van de vakantie :)

Verder ben ik helemaal niet voor continue lesgeven. Maar dat is een ander verhaal. En voor mij inderdaad een principekwestie.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Auto »

Luther schreef:Even voor de helderheid: ik heb geen kader. Ik borduurde alleen door op de opmerking van @huisman aan @Tiberius. Huisman adviseerde Tiberius om alles eens echt aan de kant te leggen en ook niet mee te nemen. Nu wordt de boel omgedraaid en wordt van de uitzondering het verhaal geschetst alsof dat de regel is. Ik zat met vele anderen op de camping, waarvan enkele zzp'ers, enkele mensen uit het bedrijfsleven, niemand uit de softe sectoren. Iedereen zegt dan: Heerlijk, we laten even de boel de boel. Mijn buurman op de camping hield wel z'n zakelijke mail bij, maar dat was dan ook de enige.

Je bent het toch wel met mij eens dat alles wat je hierboven noemt, gewoon het gevolg is van het feit dat we in een 7x24-uurseconomie leven? En misschien is het dan inderdaad zo dat sommige mensen helemaal niet op vakantie kunnen en dat ze inderdaad nooit gemist kunnen worden. Maar laten we elkaar niet gaan aanpraten, alsof dat allemaal ontwikkelingen zijn die buiten ons omgaan en waar we een soort van slachtoffer van zijn.
Ho wacht, jij en huisman spraken in enorme algemeenheden. Nu ga je beperkingen in je postings en daar ben ik blij mee, want dat is wat Refo en ik bedoelen. Het is dus niet zo zwart-wit als jullie in het begin riepen.

Daarnaast vraag ik me af of het met de 7x24 uurs economie te maken heeft. Ik heb genoeg ondernemers gesproken die maar 5 of 6 dagen werken. En op de zondag was het helemaal stil. Het zit er meer in dat de technische ontwikkelingen heel snel zijn gegaan. Veel schakels in een bedrijf zijn verdwenen. Een directeur vertelde dat hij vroeger kon zeggen: neem maar contact op met mijn secretaresse en die nam 1x of 2x in de week de telefoontjes door. Maar haar takenpakket is sterk veranderd en specifieke dingen komen bij de directeur binnen, dan moet hij het doorzetten en zijn akkoord geven en zo blijft de boel dan draaiend. Bij grotere bedrijven is verantwoordelijkheid toegenomen en dan moeten rekeningen door personeelsleden zelf worden geaccordeerd en als je iedere maand rapportage naar de bank moet sturen, ja dan hangt je baas aan de telefoon of je even die rekening wil checken en approven. ....... Vroeger werden die dingen dus gewoon op je bureau gelegd en was het akkoord dat je na 2 weken bekeek. Nu met de digitalisering en met de eisen van kredietinstellingen is de druk verlegd en toegenomen.

En ja, heerlijk om aan het zwembad te liggen onder de boom, met een ipad en dan een boek van Thomas Boston te lezen ...... in het Engels.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Luther »

Sheba schreef:Er zijn inderdaad streken waar je geen protestantse dienst zult vinden. En als het er is, staat het zover van de reformatie af dat je ervoor kiest om iets elders te luisteren/ lezen.Laat staan dat er iedere zondag dienst is. Of dat je zo ver moet reizen dat de zondagse rust daar mee verstoord wordt!
Daar heb je wel gelijk in. Die streken zoeken we dan ook niet op.
Sheba schreef:Of waar een taal wordt gesproken die ik en kinderen niet verstaan.
Dat zou nu weer geen bezwaar zijn voor mij. Het gaat er juist om, om de plaatselijke kerk te steunen en samen een eredienst te beleven, ook al is er een taalbarrière. Om dat te voorkomen, kun je er ook voor kiezen om nooit naar streken te gaan waar je de taal niet spreekt.
Sheba schreef:En ja, wij bezoeken het liefst een kerkdienst. Maar in die omstandigheden is het fijn dat je mee kunt luisteren of iets kan lezen. En we doen bewust dan met de eigen gemeente meeluisteren om te voorkomen dat we uitkiezen wat ons het beste smaakt!
Prima. Zeg ik geen kwaad woord van. Maar met onze kinderen werkt dat kennelijk niet om op campingstoelen rond een laptop of CD-speler te zitten. Bij ons was het een oneerbiedig drama.
Sheba schreef:En ja, wij hebben ook de stelregel geen bericht is goed bericht. Maar wanneer je familie hebt die alleen is achtergebleven... Is het erg fijn als ze af en toe wat horen. Even hun verhaal kwijt kunnen. Niets mis mee toch?
Reken maar dat dat soms moeilijke weken zijn die zomervakantie. Al de kinderen en kleinkinderen weg. Misschien zelf niet meer zo goed uit de voeten te kunnen.
Of als er sprake is van ziekte? Anderen zorgen?
Een stukje omzien naar elkaar houd voor mij niet op bij het begin van de vakantie :)
Natuurlijk. Maar ik reageerde op @Mister, die aangaf dat die stelregel grote problemen met zich mee zou brengen. Ik heb zitten verzinnen wat dat zou kunnen zijn en ik kon zo gauw niets verzinnen.
Sheba schreef:Verder ben ik helemaal niet voor continue lesgeven. Maar dat is een ander verhaal. En voor mij inderdaad een principekwestie.
Dat mag je dan aan @Auto gaan uitleggen...:)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door refo »

Luther schreef:
Auto schreef:
Luther schreef:Je begrijpt mijn punt niet. Want ook bovengenoemde situatie is een kwestie van willen. Je wilt een bepaalde baan, je wilt bepaald werk. En inderdaad is het helaas tegenwoordig zo dat er banen zijn waarbij je eruit vliegt als je inderdaad jezelf even 2 weken afsluit, of dat je als zzp'er klanten verliest als je even 'niet thuis' geeft. Geeft alleen maar aan hoezeer onze maatschappij zichzelf afhankelijk heeft gemaakt van de 24-uurs-economie.
Overigens zijn het niet alleen mensen in de marktsector die hiermee te maken hebben...
Soms zijn er geen mogelijkheden van willen en zijn er omstandigheden dat je GEDWONGEN wordt. Zoals de directeur die ik sprak, die ieder jaar 2 weken vakantie inplant. Echter tot 3 jaar terug, zijn compagnon die in het ziekenhuis komt te liggen, controller die komt te overlijden. Hij is nu 3 jaar continu aan de gang om het bedrijf uit de problemen te houden. Dan hoor ik Luther zeggen: dan moet hij mensen aan nemen, dan moet hij dit. In veel situaties ONMOGELIJK en ook in deze situatie. Dit is er niet een er zijn er meerderen.

Of die boer die ik sprak, die 1 week vrij neemt en dan expres op meer dan 750 km afstand gaat zitten, zodat hij niet zo maar terug kan. Dus hij heeft iemand in dienst die die week waarneemt, vervolgens krijgt een andere medewerker die hem helpt een ongeluk. Dan zit je even, dan zit je vervolgens een uur aan de telefoon om oplossingen te zoeken. En moet je even wat zaken checken. Dan ben je blij dat je een smartphone hebt.

Ik blijf het zeer goedkoop vinden de opmerkingen die je maakt en je zou eens buiten je eigen kader moeten kijken. Ja, er zijn mensen en vooral jeugd die blijven zeuren: 'is hier geen wifi' en de daarbij behorende opmerkingen. Maar er zijn ook veel die dat ding hebben om anderen te helpen en om hun werk te kunnen doen. Iedereen zijn eigen keuze, maar leg je eigen kader niet over die van een ander heen.
Even voor de helderheid: ik heb geen kader. Ik borduurde alleen door op de opmerking van @huisman aan @Tiberius. Huisman adviseerde Tiberius om alles eens echt aan de kant te leggen en ook niet mee te nemen. Nu wordt de boel omgedraaid en wordt van de uitzondering het verhaal geschetst alsof dat de regel is. Ik zat met vele anderen op de camping, waarvan enkele zzp'ers, enkele mensen uit het bedrijfsleven, niemand uit de softe sectoren. Iedereen zegt dan: Heerlijk, we laten even de boel de boel. Mijn buurman op de camping hield wel z'n zakelijke mail bij, maar dat was dan ook de enige.

Je bent het toch wel met mij eens dat alles wat je hierboven noemt, gewoon het gevolg is van het feit dat we in een 7x24-uurseconomie leven? En misschien is het dan inderdaad zo dat sommige mensen helemaal niet op vakantie kunnen en dat ze inderdaad nooit gemist kunnen worden. Maar laten we elkaar niet gaan aanpraten, alsof dat allemaal ontwikkelingen zijn die buiten ons omgaan en waar we een soort van slachtoffer van zijn.
Auto schreef:Het zou wat worden als in het onderwijs de vakanties worden afgeschaft en dat er gewoon continue les en colleges worden gegeven. (op diverse universiteiten is het al zo en is de productie stijging van de student als de docerende al goed merkbaar). Het kost al genoeg die 6 weken dat de boel plat ligt en dat ze een beetje zich zitten te vervelen.
De kosten zullen wel meevallen; voor het overige ben ik niet tegen een dergelijke switch. Ik denk alleen dat vooral leerlingen heel hard zulke vakanties nodig hebben.
Stop nu maar eens over dit onderwerp. De onzin in je posts stapelt zich steeds verder op. Telkens haal je er weer een ander horrorverhaal bij. Als iemand een voorbeeld geeft dan 'zal het wel meevallen'. Weet je als ambtenaar helemaal niets van. Na de vakantie staat jouw burootje weer lekker klaar. Dat geldt lang niet voor iedereen.
Nu zijn de leerlingen weer aan vakantie toe. Laten ze maar zes weken ergens gaan werken in een kwekerij. Krijgen ze niets van.

&x24 heeft er ook al niets mee van doen. 6x24 wordt als een zegen gepresenteerd in de bijbel. Dus twee weken 0x24 is al helemaal je onttrekken aan je plicht.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Mister »

Luther schreef:
Mister schreef:Omdat we dat prettig vinden, aangezien er in de omgeving geen kerkdienst is (uitgezonderd roomse).
Ik heb één keer met kinderen naar een CD zitten luisteren. Althans.... de CD stond aan. Dat nooit meer! Volgens mij is er in elk land wel een protestantse dienst. (Of je gaat naar een heel fout land...:) )
Mister schreef:En met 'geen bericht, goed bericht' heb wij al narigheid genoeg beleefd.
Oh... ik zit me echt af te vragen hoe dat zou kunnen.
48 km rijden enkele reis voor een dienst. Dat is uur heen, uur terug, anderhalf uur zitten. Vond ik te lang.
Dat laatste moet je maar aannemen. Het kan.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Van Ewijk »

Laptop/smartphone mee op vakantie?
Helemaal niets. :super
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Luther »

refo schreef:Stop nu maar eens over dit onderwerp. De onzin in je posts stapelt zich steeds verder op. Telkens haal je er weer een ander horrorverhaal bij. Als iemand een voorbeeld geeft dan 'zal het wel meevallen'. Weet je als ambtenaar helemaal niets van. Na de vakantie staat jouw burootje weer lekker klaar. Dat geldt lang niet voor iedereen.
Bij mij staat er niets klaar, maar dat terzijde...
het enige dat ik heb aangegeven, is dat we niet net moeten doen, alsof de voorbeelden die jij, @DDD, en @Auto de norm zouden zijn. het zijn allemaal voorbeelden van crisissituaties, of situaties waarin de baan van iemand eraan vast zit.
Doe overigens niet net alsof iemand die toevallig nooit in het bedrijfsleven heeft gewerkt, van de maan afkomstig is. Maar als je met je reactie bedoelt dat ik erg tegendraads denk in de richting van zzp'ers en mensen uit het bedrijfsleven, dan klopt dat.
refo schreef:Nu zijn de leerlingen weer aan vakantie toe. Laten ze maar zes weken ergens gaan werken in een kwekerij. Krijgen ze niets van.
Aan leervakantie toe, ja! De rek is er op een gegeven moment uit. En prima om dan vakantiewerk te doen. Helaas kan dat in ons land pas vanaf een jaar of 15...
refo schreef:&x24 heeft er ook al niets mee van doen. 6x24 wordt als een zegen gepresenteerd in de bijbel. Dus twee weken 0x24 is al helemaal je onttrekken aan je plicht.
6x24 wordt niet als zegen gepresenteerd. Er staat hooguit dat je dagen werkt; dan kom je op zo'n 6x12. Inclusief alle feesten en bijzondere dagen, had het oude Israël vele momenten van ontspanning. En wie zegt hier dat twee weken vakantie 0x24 is? Hooguit doen we dan andere dingen die evenwel misschien even nuttig zijn als betaald werd.

Wat ik een beetje mis - en daar ga ik inderdaad tegenin hangen - is de gedachte dat ons werk en het verdienen van geld slechts een bijzaak is, of zou moeten zijn. In het bekende verhaal van de klompenmaker: "Ik ben op reis naar mijn Vaderland, en onderweg maak ik klompen."

We zijn elkaar allemaal gek aan het maken met onze economische processen, snelheid, digitalisering, etc. Enkele dagen terug stond er nog een alarmerend bericht in het RD over de hoeveelheid mensen die gestresst is. Steef Post gaf daarin enkele goede adviezen. Zie: http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... t_1_931985 (Maar dat zal je ongetwijfeld ook flauwekul vinden.)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Auto »

Luther, ik haak af. Jij geeft aan met algemene uitspraken hoe het moet zijn, jij gaf een norm aan en iedereen die daar niet aan voldoet daar mankeerde wat aan. Kom nou niet aan of dat Refo, moi en anderen een norm aan het neerleggen zijn.

Daarnaast haal je weer een nieuw onderwerp erbij waarbij je de link legt dat de voorbeelden die wij aangeven daar niet aan voldoen.
Gebruikersavatar
modesto
Inactief
Berichten: 498
Lid geworden op: 01 okt 2014, 15:05

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door modesto »

Luth@r, ik denk dat je je niet zo druk moet maken over wat andere mensen op vakantie meenemen. Je kunt beter eens kijken hoe je je eigen leven inricht als je niet op vakantie bent. Je lijkt nogal gestresst door de "sneltrein die 'leven in 2015' heet." Verder ben ik het in algemene lijnen eens met Auto en Refo.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Mara »

Luther schreef:
We zijn elkaar allemaal gek aan het maken met onze economische processen, snelheid, digitalisering, etc. Enkele dagen terug stond er nog een alarmerend bericht in het RD over de hoeveelheid mensen die gestresst is. Steef Post gaf daarin enkele goede adviezen. Zie: http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... t_1_931985 (Maar dat zal je ongetwijfeld ook flauwekul vinden.)
Van werken ga je niet dood, is een oud spreekwoord.
Ik ken diverse 70plussers die nog fulltime werken en helemaal niet gestresst zijn.
Die stress heeft denk ik andere oorzaken.
Is het werk wat je doet wel leuk? Of is het elke dag een gefrustreerd moeten? Zijn er spanningen? Geldzorgen?
MOET je op vakantie?
Een vakantie kan een flink gat slaan in je budget.
Wij blijven dit jaar thuis, evenals vorig jaar.
Dat is niet zielig, dat is zelfverkozen. Geen vakantiestress dus. :D
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Luther »

Auto schreef:Luther, ik haak af. Jij geeft aan met algemene uitspraken hoe het moet zijn, jij gaf een norm aan en iedereen die daar niet aan voldoet daar mankeerde wat aan. Kom nou niet aan of dat Refo, moi en anderen een norm aan het neerleggen zijn.

Daarnaast haal je weer een nieuw onderwerp erbij waarbij je de link legt dat de voorbeelden die wij aangeven daar niet aan voldoen.
Kom, kom, niet zo getergd! Het is RF maar...
Probeer even los te komen van de voorbeelden: Jullie doen net alsof het nauwelijks mogelijk is om - behalve in de softe sectoren - echt vakantie te hebben, d.w.z.: zonder enige verplichting tot bereikbaarheid. Jullie presenteren dat als een soort norm, een standaard die nu eenmaal zo is anno 2015. Als dat zo zou zijn, dan is dat ernstig. Dan is er nooit rust, dan moet je altijd maar door, of je word geleefd door je verplichtingen. Het resultaat is er naar: de hoeveelheid mensen die gestresst terug komen van vakantie, of die in de loop van een jaar burn-out raken is nog nooit zo hoog geweest. En nee, dat ligt niet alleen aan bereikbaarheid op vakantie. Maar zou het niet enigszins eraan bijdragen?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Laptop/smartphone mee op vakantie?

Bericht door Luther »

modesto schreef:Luth@r, ik denk dat je je niet zo druk moet maken over wat andere mensen op vakantie meenemen. Je kunt beter eens kijken hoe je je eigen leven inricht als je niet op vakantie bent. Je lijkt nogal gestresst door de "sneltrein die 'leven in 2015' heet." Verder ben ik het in algemene lijnen eens met Auto en Refo.
Voor de helderheid: ik maak me nu niet druk! :)
Ik kan me alleen niet voorstellen dat een vakantie relax is, als je ook nog dingen moet voor werk of wat dan ook.
Als anderen dat wel kunnen: mij prima.

En ja, of ik gestresst ben, weet ik niet. Ik ervaar het leven wel als jachtig en druk.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie