WiFi raakt vol

Plaats reactie
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

WiFi raakt vol

Bericht door Mara »

Vandaag in het nieuws. Traag internet, het komt allemaal doordat we teveel apparaten op de WiFi hebben aangesloten.
Zo langzamerhand zijn onze woningen bezet met straling.
Zijn we ons daar allemaal bewust van?
Wij kregen met het bespreken van een nieuw contract voor energie een slimme thermostaat aangeboden.
Wij maken hier geen gebruik van.
Ten eerste omdat onze thermostaat prima werkt, en ten tweede, waarom zou je op de snelweg al besluiten om je verwarming op 20 graden te zetten?
Maar zo gaat het sluipend, steeds meer apparaten werken op een onzichtbaar netwerk.
Gaat het in de diverse gezinnen ook zo, sluipenderwijs?
Als ik hier tel, schrik ik eerlijk gezegd ook.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: WiFi raakt vol

Bericht door Gian »

Sluipenderwijs.. schrikken?
Wat is het probleem?
Wij hebben hier 9 apparaten die op het wifi-netwerk aangesloten zijn. Geen probleem, alles werkt prima.
Is het probleem niet dat velen alles via adsl hebben? Dat miezerige koperdraadje is echt te dun voor een beetje dataverkeer van formaat.
Oplossing; kabel of glasvezel :tilt
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: WiFi raakt vol

Bericht door Wim Anker »

De trage wifi op het nieuws ging niet over de vele apparaten op de router in een huis maar over de vele routers dicht op elkaar (b.v. in een appartementen complex) die elke hun eigen netwerk hebben en elkaar verstoren. Iedereen zijn eigen netwerk op dezelfde frequentie. Daar ging het over.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: WiFi raakt vol

Bericht door Mara »

Wim Anker schreef:De trage wifi op het nieuws ging niet over de vele apparaten op de router in een huis maar over de vele routers dicht op elkaar (b.v. in een appartementen complex) die elke hun eigen netwerk hebben en elkaar verstoren. Iedereen zijn eigen netwerk op dezelfde frequentie. Daar ging het over.
Niet alleen dat hoor.
Er kwam een voorbeeld in voor, van een mevrouw die 4 laptops, een paar smartphones, diverse tablets in huis had.
Ook licht aan en uit doen, een slimme thermostaat gaan allemaal over de WiFi.
Dan begin ik toch te denken, wat doet al die straling (in huis) met ons?
Is dit soms de "asbestziekte" over 30 jaar?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: WiFi raakt vol

Bericht door -DIA- »

Wim Anker schreef:De trage wifi op het nieuws ging niet over de vele apparaten op de router in een huis maar over de vele routers dicht op elkaar (b.v. in een appartementen complex) die elke hun eigen netwerk hebben en elkaar verstoren. Iedereen zijn eigen netwerk op dezelfde frequentie. Daar ging het over.
Als ik zo kijk wat ik hier op mijn pc kan ontvangen.... Er zijn blijkbaar werkelijk veel draadloze verbindingen te zien hier! Waar ze zitten kan ik niet lokaliseren, maar ik denk niet zo ver weg. Misschien kunnen de buren wel gebruik maken van mijn verbinding? Zo technisch ben ik ook weer niet.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: WiFi raakt vol

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:
Wim Anker schreef:De trage wifi op het nieuws ging niet over de vele apparaten op de router in een huis maar over de vele routers dicht op elkaar (b.v. in een appartementen complex) die elke hun eigen netwerk hebben en elkaar verstoren. Iedereen zijn eigen netwerk op dezelfde frequentie. Daar ging het over.
Als ik zo kijk wat ik hier op mijn pc kan ontvangen.... Er zijn blijkbaar werkelijk veel draadloze verbindingen te zien hier! Waar ze zitten kan ik niet lokaliseren, maar ik denk niet zo ver weg. Misschien kunnen de buren wel gebruik maken van mijn verbinding? Zo technisch ben ik ook weer niet.
Wij hebben een draadloze bel. Af en toe rinkelt hij - zijn basismelodie - inmiddels weten wij dat er dan niemand voor de deur staat.
Mijn overbuurvrouw had een paar jaar geleden ook een draadloze bel, een andere, en die communiceerde met de onze. Bizar.
Als haar bel ging, keek zij eerst of er bij ons iemand voor de deur stond.
En zo'n beetje iedereen in de straat heeft een slimme autosleutel, ik denk dat het ook invloed heeft.
Van mij zou het allemaal niet hoeven, ik draai net zo goed mijn sleutel gewoon om in het slot.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6464
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: WiFi raakt vol

Bericht door Posthoorn »

-DIA- schreef:
Wim Anker schreef:De trage wifi op het nieuws ging niet over de vele apparaten op de router in een huis maar over de vele routers dicht op elkaar (b.v. in een appartementen complex) die elke hun eigen netwerk hebben en elkaar verstoren. Iedereen zijn eigen netwerk op dezelfde frequentie. Daar ging het over.
Als ik zo kijk wat ik hier op mijn pc kan ontvangen.... Er zijn blijkbaar werkelijk veel draadloze verbindingen te zien hier! Waar ze zitten kan ik niet lokaliseren, maar ik denk niet zo ver weg. Misschien kunnen de buren wel gebruik maken van mijn verbinding? Zo technisch ben ik ook weer niet.
Als het goed is, heb jij een wachtwoord, waarmee alleen jij toegang hebt tot jouw netwerkverbinding.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: WiFi raakt vol

Bericht door -DIA- »

Posthoorn schreef:
-DIA- schreef:
Wim Anker schreef:De trage wifi op het nieuws ging niet over de vele apparaten op de router in een huis maar over de vele routers dicht op elkaar (b.v. in een appartementen complex) die elke hun eigen netwerk hebben en elkaar verstoren. Iedereen zijn eigen netwerk op dezelfde frequentie. Daar ging het over.
Als ik zo kijk wat ik hier op mijn pc kan ontvangen.... Er zijn blijkbaar werkelijk veel draadloze verbindingen te zien hier! Waar ze zitten kan ik niet lokaliseren, maar ik denk niet zo ver weg. Misschien kunnen de buren wel gebruik maken van mijn verbinding? Zo technisch ben ik ook weer niet.
Als het goed is, heb jij een wachtwoord, waarmee alleen jij toegang hebt tot jouw netwerkverbinding.
Dat is geen slechte uitvinding... :) Probleem is echter wel dat wachtwoorden steeds ingewikkelder moeten worden en voor elke zaak een uniek wachtwoord. Ja, ja, we dekken ons heel goed in. Denken we...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: WiFi raakt vol

Bericht door Curatorium »

Mara schreef: Wij hebben een draadloze bel. Af en toe rinkelt hij - zijn basismelodie - inmiddels weten wij dat er dan niemand voor de deur staat.
Mijn overbuurvrouw had een paar jaar geleden ook een draadloze bel, een andere, en die communiceerde met de onze. Bizar.
Als haar bel ging, keek zij eerst of er bij ons iemand voor de deur stond.
En zo'n beetje iedereen in de straat heeft een slimme autosleutel, ik denk dat het ook invloed heeft.
Van mij zou het allemaal niet hoeven, ik draai net zo goed mijn sleutel gewoon om in het slot.
Een deurbel en autosleutels gaat via hele andere frequenties dan Wifi of telefoonverkeer.
Ik had inderdaad hetzelfde als wat jij had met een draadloze deurbel van de Action, maar dat komt gewoon omdat die maar een paar frequenties ondersteunen. Staat die van jou toevallig ingesteld op dezelfde als je buurvrouw (wat je in de randstad al snel hebt), dan heb je een probleem.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: WiFi raakt vol

Bericht door Mara »

Curatorium schreef:
Mara schreef: Wij hebben een draadloze bel. Af en toe rinkelt hij - zijn basismelodie - inmiddels weten wij dat er dan niemand voor de deur staat.
Mijn overbuurvrouw had een paar jaar geleden ook een draadloze bel, een andere, en die communiceerde met de onze. Bizar.
Als haar bel ging, keek zij eerst of er bij ons iemand voor de deur stond.
En zo'n beetje iedereen in de straat heeft een slimme autosleutel, ik denk dat het ook invloed heeft.
Van mij zou het allemaal niet hoeven, ik draai net zo goed mijn sleutel gewoon om in het slot.
Een deurbel en autosleutels gaat via hele andere frequenties dan Wifi of telefoonverkeer.
Ik had inderdaad hetzelfde als wat jij had met een draadloze deurbel van de Action, maar dat komt gewoon omdat die maar een paar frequenties ondersteunen. Staat die van jou toevallig ingesteld op dezelfde als je buurvrouw (wat je in de randstad al snel hebt), dan heb je een probleem.
Kan zijn maar buuf is wel verhuisd en de mensen die er nu wonen hebben een gewone bel, geen draadloze.
Maar de bel tingelt gemiddeld nog steeds minstens 2 x per dag. Het is trouwens eentje van een duur merk. ;(
Het gaat mij erom, kijk eens om je heen, waar je zelf allemaal draadloos aan meedoet, dat doen de mensen om je heen ook.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie