Handige app voor ouders?

Plaats reactie
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Handige app voor ouders?

Bericht door Mannetje »

App om kinderen verplicht te laten reageren op ouders

Een moeder die zich eraan ergerde dat haar kinderen vaak niet reageerden op haar sms’jes of telefoontjes, heeft een app uitgebracht die de telefoon vergrendelt zolang er geen contact met haar wordt opgenomen.

Met de app Ignore No More is een toestel op afstand te blokkeren met een vooraf opgegeven wachtwoord. Het toestel kan alleen ontgrendeld worden nadat de ouder teruggebeld is, om zo het wachtwoord te ontvangen.

Sharon Standifird kwam op het idee voor de app, toen zij erachter kwam dat haar kinderen haar sms’jes en oproepjes negeerden. Als het toestel vergrendeld is, is alleen het bellen van ouders of een noodnummer mogelijk.


http://www.refdag.nl/nieuws/economie/ap ... s_1_848575

Ik geloof nooit dat dit gaat werken. Kinderen hebben op zijn minst twee mobiels, één voor zulke gevallen en één om voor zichzelf te gebruiken. Of zien er mensen wel heil in?
-
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Handige app voor ouders?

Bericht door Chrisje72 »

Kinderen twee mobiels? Hoe gaan ze die betalen dan??
Bij ons is het gelukkig niet nodig. Onze kinderen bellen ons vaker dan wij hen :)
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Handige app voor ouders?

Bericht door DDD »

Ik betwijfel of er veel jongeren zijn die twee mobiels in gebruik hebben. Hooguit een dual sim. Ik heb eerder het idee dat ze zich gedwongen voelen om een recent model te gebruiken. Bovendien, als er twee zijn, kom je daar heel snel achter als ze thuis zijn, toch? Die dingen gaan altijd mee.
Plaats reactie