Internet grootste bedreiging ?

Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door Curatorium »

Luther schreef:Mag ik dit hele initiatief ook gewoon onzin vinden?
Hier nog een.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door Panny »

Ik vind het een beetje een vreemd verhaal. Een stichting van één persoon.
En ik snap niet wat er mis is aan het aan kinderen leren werken met de pc.
Dat is toch tegenwoordig in de arbeidsmarkt één van de basisvereisten.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door dennis »

Je kunt het onzin vinden, en dat begrijp ik wel.
Aan de andere kant: hebben wij wel (enig) besef van de consequenties van de grote veranderingen in de maatschappij en zeker ook het onderwijs, en wat dat doet met onze kinderen?

Als je de diverse boeken moet geloven, gaat dit behoorlijk fout lopen. Dus dit initiatief, dat wel geen kans van slagen zal hebben, heeft m.i. toch ook weer iets sympathieks.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door Luther »

Panny schreef:Ik vind het een beetje een vreemd verhaal. Een stichting van één persoon.
En ik snap niet wat er mis is aan het aan kinderen leren werken met de pc.
Dat is toch tegenwoordig in de arbeidsmarkt één van de basisvereisten.
Er gaat natuurlijk ook helemaal niets van terecht komen.
Zie ik geen gevaren? Zeker wel. Sommige op dit forum vinden zelfs dat ik er teveel zie.
Maar het overdragen van kennis zonder daarbij de digitale wereld te betrekken, is een utopie. Dat kan niet alleen niet meer, daarmee zet je kinderen ook op een enorme achterstand.
Ja, de maatschappij verandert, daarom zal het onderwijs wel mee moeten veranderen.
Daarbij zeg ik wel dat de bronnen van kennis niet zozeer de digitale wereld is; wel is die wereld een van de middelen om de bronnen van kennis te ontsluiten, te onderzoeken en met elkaar te verbinden.

De beste meneer gaat de school niet van de grond krijgen; zonder mailadres, zonder digitale invoer van leerlinggegevens kan de inspectie niet eens meer werken. Alles is gedigitaliseerd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door Panny »

Deze meneer Henk Stok had eerst een computer bedrijf, daar is hij mee gestopt:
"Ik heb het bedrijf gesloten en de laatste order niet meer geleverd, al waren de afspraken gemaakt.” (ik vraag me af of dat wel de juiste weg is: gemaakte afspraken niet nakomen)

Momenteel handelt hij in vastgoed:
"Twee jaar werkte Stok niet. „Ik was bezig met Bijbelstudie. Dat doe ik nog steeds, maar sinds 2004 houd ik me ook bezig met investeringen bij mensen die onroerend goed willen verhandelen. Daar heb ik soms wat winst van.”

Dat "soms wat winst" valt volgens mij reuze mee. Denk dat er best goed geld verdient word.
Hij heeft veel panden in Dordrecht opgekocht, opgeknapt en doorverkocht.
Vraag me ook af of (en zo ja: hoe) je dat zonder pc, e-mail en internet kan doen.

"Henk Stok renoveert jaarlijks zo'n 40 panden in Dordrecht en verkoopt deze door. Zo ook 3 totaal uitgewoonde en vervallen panden aan de Spuiweg, die hij renoveerde en binnen een week allemaal had verkocht." (bron: http://www.dordrecht.net/)

Daarnaast is (in ieder geval was) hij niet aangesloten bij een kerkverband. Hij voelt zicht niet thuis bij de kerken in NL. Vandaar zeker ook ook dat de drie formulieren van enigheid geen onderdeel worden van de grondslag van zijn school.
Hij had in 2009 ook een kapel gekocht in Dordrecht waarin hij onder andere catechesaties wilde gaan geven aan jongeren buiten de kerken om (geen idee of dat van de grond gekomen is)

Misschien ben ik ook een beetje te wantrouwend door het hele verhaal rond Arie Stok uit Dordrecht (was ook een voorganger van een huisgemeente).
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door Panny »

Hier kun je trouwens een interview met Henk Stok beluisteren over de plannen voor de school: https://www.grootnieuwsradio.nl/k/n663/ ... chool.html

Hij zegt dat er vooral belangstelling is vanuit thuislezers.
En hij heeft genoeg geld voor het kopen van een schoolgebouw.
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door Curatorium »

Panny schreef:Hij zegt dat er vooral belangstelling is vanuit thuislezers.
Oftewel; laten wij ons maar niet met deze man, plus zijn school, meegaan. Is gevaarlijk.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door dennis »

Het schoolplan klinkt me inderdaad vreemd in de oren.
Het lijkt me ook geen kans van slagen te hebben.
Maar als deze commotie er toe doet om ons meer alert te maken op de gevaren van internet, vind ik dat iets positiefs.
Martijn
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door Martijn »

Als het aan staatssecretaris Dekker ligt kan Henk Stok makkelijk(er) een eigen school starten
http://nos.nl/artikel/2044734-dekker-wi ... holen.html
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door Orchidee »

Is dat niet dezelfde man of familie van die zgn pyramidespellen? :?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door Hendrikus »

Orchidee schreef:Is dat niet dezelfde man of familie van die zgn pyramidespellen? :?
Panny schreef: Misschien ben ik ook een beetje te wantrouwend door het hele verhaal rond Arie Stok uit Dordrecht (was ook een voorganger van een huisgemeente).
~~Soli Deo Gloria~~
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door Mannetje »

Curatorium schreef:
Panny schreef:Hij zegt dat er vooral belangstelling is vanuit thuislezers.
Oftewel; laten wij ons maar niet met deze man, plus zijn school, meegaan. Is gevaarlijk.
Zijn thuislezers per definitie gevaarlijk dan?

Andere vraag: stel dat Arie Stok en Henk Stok familie zijn, moet je dan Henk Stok aanrekenen wat Arie heeft gedaan? Openlijk, of bedekt door hem maar vast te wantrouwen?
-
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door Bonny »

Dat is het oud-hollandsche den appel valt niet ver van den boom.
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door samanthi »

Panny schreef:Deze meneer Henk Stok had eerst een computer bedrijf, daar is hij mee gestopt:
"Ik heb het bedrijf gesloten en de laatste order niet meer geleverd, al waren de afspraken gemaakt.” (ik vraag me af of dat wel de juiste weg is: gemaakte afspraken niet nakomen)

Momenteel handelt hij in vastgoed:
"Twee jaar werkte Stok niet. „Ik was bezig met Bijbelstudie. Dat doe ik nog steeds, maar sinds 2004 houd ik me ook bezig met investeringen bij mensen die onroerend goed willen verhandelen. Daar heb ik soms wat winst van.”

Dat "soms wat winst" valt volgens mij reuze mee. Denk dat er best goed geld verdient word.
Hij heeft veel panden in Dordrecht opgekocht, opgeknapt en doorverkocht.
Vraag me ook af of (en zo ja: hoe) je dat zonder pc, e-mail en internet kan doen.

"Henk Stok renoveert jaarlijks zo'n 40 panden in Dordrecht en verkoopt deze door. Zo ook 3 totaal uitgewoonde en vervallen panden aan de Spuiweg, die hij renoveerde en binnen een week allemaal had verkocht." (bron: http://www.dordrecht.net/)

Daarnaast is (in ieder geval was) hij niet aangesloten bij een kerkverband. Hij voelt zicht niet thuis bij de kerken in NL. Vandaar zeker ook ook dat de drie formulieren van enigheid geen onderdeel worden van de grondslag van zijn school.
Hij had in 2009 ook een kapel gekocht in Dordrecht waarin hij onder andere catechesaties wilde gaan geven aan jongeren buiten de kerken om (geen idee of dat van de grond gekomen is)

Misschien ben ik ook een beetje te wantrouwend door het hele verhaal rond Arie Stok uit Dordrecht (was ook een voorganger van een huisgemeente).
Ja daar dacht ik ook meteen aan.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door Curatorium »

Panny schreef:Daarnaast is (in ieder geval was) hij niet aangesloten bij een kerkverband. Hij voelt zicht niet thuis bij de kerken in NL. Vandaar zeker ook ook dat de drie formulieren van enigheid geen onderdeel worden van de grondslag van zijn school.
Misschien is dit iets voor Hermineke?
Plaats reactie