Social media fear

Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Social media fear

Bericht door Posthoorn »

-DIA- schreef:Wat voor Facebook geldt, dat zal zeker ook voor een forum als dit kunnen gelden. Het neemt tijd in beslag die wij in feite ontvangen hebben om die nuttig te besteden: Namelijk om onze ziel als een buit weg te dragen uit het slagveld van deze wereld.
Ik zit nu bijna tien jaar op dit forum en ik kan niet zeggen dat het verspilde tijd is geweest. Ik heb veel goede gesprekken gevoerd en veel geleerd op theologisch gebied, wat ik anders had moeten missen.
Voor mij is RF dan ook van veel grotere waarde dan FB en Twitter, maar laatstgenoemde media hebben ook zo hun voordelen. Zie het als een telefoon, je kunt er gebruik van maken wanneer je dat wilt, maar je kunt het ook niet gebruiken als je dat wilt.
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Social media fear

Bericht door Pimpelmees »

Posthoorn schreef:
-DIA- schreef:Wat voor Facebook geldt, dat zal zeker ook voor een forum als dit kunnen gelden. Het neemt tijd in beslag die wij in feite ontvangen hebben om die nuttig te besteden: Namelijk om onze ziel als een buit weg te dragen uit het slagveld van deze wereld.
Ik zit nu bijna tien jaar op dit forum en ik kan niet zeggen dat het verspilde tijd is geweest. Ik heb veel goede gesprekken gevoerd en veel geleerd op theologisch gebied, wat ik anders had moeten missen.
Voor mij is RF dan ook van veel grotere waarde dan FB en Twitter, maar laatstgenoemde media hebben ook zo hun voordelen. Zie het als een telefoon, je kunt er gebruik van maken wanneer je dat wilt, maar je kunt het ook niet gebruiken als je dat wilt.
Helemaal met je eens Posthoorn. Refoforum vind ik een onschuldig sociaal medium. We kunnen hier niet alles zeggen wat in ons zondige hoofd opkomt en dat is een verschil met de andere sociale media. Daarnaast zijn er bij tijd en wijle goede discussies.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Social media fear

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:
Luther schreef:Kun je uitleggen wat Yammer, Slack en het initiatief we-quit-mail inhouden?
Yammer en slack zijn een soort twitter voor bedrijven. Maar omdat je met groepen resp. kanalen werkt, houdt je de communicatie gescheiden.

Maar het gaat meer om de procedure en dat doet een initiatief als we-quit-mail.

Stel je werkt in een team van 5 man aan een project.
Eén man stelt een projectdocument op, dit moet door de andere 4 gereviewd worden. Nr 1 mailt dat naar zijn collega's. Collega 2 t/m collega 4 passen dit aan. Er ontstaat nu heel wat verkeer van aangepaste versies. Je kan dat zelf denk ik wel invullen.

Met Slack zet nr. 1 het document gewoon ergens op het netwerk neer, zet een berichtje in het betreffende kanaal, bv. #project "Document xxx is in concept gereed; willen jullie je wijzigingen er vóór 15 februari in zetten?"
Op 15 februari staat het document gereed, en kan nr. 1 ermee aan de slag.

Voordeel is, dat je voor jezelf kan plannen: vanmorgen werk ik aan project 1, vanmiddag aan project 2. Alle correspondentie over project 1 staat in het juiste kanaal, dus je kan het in één oogopslag bijlezen. Terwijl bij e-mail wordt je elke keer gestoord als er iemand zijn mening over dat project wil ventileren.
OK, bedankt!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Social media fear

Bericht door Wilhelm »

Luther schreef:
Tiberius schreef:
Luther schreef:Vraag ik me af. Het is toch vaak opgaan, blinken en verzinken met dit soort zaken. Dus er zal zeker wat anders gebeuren.
Overigens: wat vind jij van de nieuwe privacy-statements van Facebook (die niet geheel nieuw waren, maar nu wel actief gebruikt gaan worden)?
Ik denk dat ze daarmee hun eigen graf graven, om het zo maar eens uit te drukken.

Maar het gaat mij niet zozeer om Facebook op zichzelf, maar om social media als fenomeen, waarvan Facebook m.i. slechts een tijdelijke verschijningsvorm is.
Je ziet, dat mensen e-mail-moe worden, vanwege diens inefficiency. Sommige managers zijn 30 tot 60% van de hun werkdag kwijt met afhandelen van e-mail. Er zijn managers die hun mail nauwelijks meer serieus afhandelen vanwege de enorme hoeveelheid die ze krijgen.

Daarom verwacht ik, dat social media e-mail op redelijk korte termijn e-mail gaat vervangen. Je ziet dat in het bedrijfsleven al op komen: er wordt meer en meer gebruik gemaakt van social media, zoals Yammer, Slack en inderdaad ook Facebook. Die werken veel efficiënter dan e-mail. Je kan dan namelijk zelf je werkdag weer plannen, omdat je zelf beslist wanneer je je met welk project bezig houdt.

Ik verwijs naar initiatieven als we-quit-mail, etc.
De berichtgeving daarover had ik ook gelezen. Ik merk ook dat mailtjes lang niet meer zo snel beantwoord worden als voorheen.
Kun je uitleggen wat Yammer, Slack en het initiatief we-quit-mail inhouden?
Ik meende dat jij beroepsmatig onze jeugd uit zou moeten kunnen leggen wat er te koop is in de digitale wereld? ;)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Social media fear

Bericht door Luther »

Wilhelm schreef:
Luther schreef:
Tiberius schreef:
Luther schreef:Vraag ik me af. Het is toch vaak opgaan, blinken en verzinken met dit soort zaken. Dus er zal zeker wat anders gebeuren.
Overigens: wat vind jij van de nieuwe privacy-statements van Facebook (die niet geheel nieuw waren, maar nu wel actief gebruikt gaan worden)?
Ik denk dat ze daarmee hun eigen graf graven, om het zo maar eens uit te drukken.

Maar het gaat mij niet zozeer om Facebook op zichzelf, maar om social media als fenomeen, waarvan Facebook m.i. slechts een tijdelijke verschijningsvorm is.
Je ziet, dat mensen e-mail-moe worden, vanwege diens inefficiency. Sommige managers zijn 30 tot 60% van de hun werkdag kwijt met afhandelen van e-mail. Er zijn managers die hun mail nauwelijks meer serieus afhandelen vanwege de enorme hoeveelheid die ze krijgen.

Daarom verwacht ik, dat social media e-mail op redelijk korte termijn e-mail gaat vervangen. Je ziet dat in het bedrijfsleven al op komen: er wordt meer en meer gebruik gemaakt van social media, zoals Yammer, Slack en inderdaad ook Facebook. Die werken veel efficiënter dan e-mail. Je kan dan namelijk zelf je werkdag weer plannen, omdat je zelf beslist wanneer je je met welk project bezig houdt.

Ik verwijs naar initiatieven als we-quit-mail, etc.
De berichtgeving daarover had ik ook gelezen. Ik merk ook dat mailtjes lang niet meer zo snel beantwoord worden als voorheen.
Kun je uitleggen wat Yammer, Slack en het initiatief we-quit-mail inhouden?
Ik meende dat jij beroepsmatig onze jeugd uit zou moeten kunnen leggen wat er te koop is in de digitale wereld? ;)
Nee hoor, dat heb je mis.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Social media fear

Bericht door Pimpelmees »

Facebook zegt dat ze jouw foto's niet gaan doorverkopen of gebruiken voor billboards:

http://nos.nl/artikel/2016087-facebook- ... etten.html
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Social media fear

Bericht door Luther »

Pimpelmees schreef:Facebook zegt dat ze jouw foto's niet gaan doorverkopen of gebruiken voor billboards:

http://nos.nl/artikel/2016087-facebook- ... etten.html
Klopt. Wij van WC-eend adviseren WC-eend.
De makers van de app, die ook in het stuk genoemd worden, zijn een stuk kritischer. En terecht, denk ik.

Overigens zou ik totaal niet bang zijn dat mijn hoofd op een billboard zal verschijnen. Mijn zoontje (3) zei vanmorgen nog: "Papa heb nie een mooi hoofd!"
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Social media fear

Bericht door Wilhelm »

Luther schreef:[
Overigens zou ik totaal niet bang zijn dat mijn hoofd op een billboard zal verschijnen. Mijn zoontje (3) zei vanmorgen nog: "Papa heb nie een mooi hoofd!"
:haha Op FB zou ik dit bericht liken ;)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Social media fear

Bericht door Luther »

Wilhelm schreef:
Luther schreef:Overigens zou ik totaal niet bang zijn dat mijn hoofd op een billboard zal verschijnen. Mijn zoontje (3) zei vanmorgen nog: "Papa heb nie een mooi hoofd!"
:haha Op FB zou ik dit bericht liken ;)
Ben ik even blij dat ik geen Facebook meer heb.....:)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Social media fear

Bericht door Pimpelmees »

Luther schreef: Overigens zou ik totaal niet bang zijn dat mijn hoofd op een billboard zal verschijnen. Mijn zoontje (3) zei vanmorgen nog: "Papa heb nie een mooi hoofd!"
Hahaha, kinderen zijn soms nét iets te eerlijk.
Curie
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 mei 2015, 11:07

Re: Social media fear

Bericht door Curie »

Pimpelmees schreef:
DDD schreef:Ga dan over op Telegram. Nog gratis ook.
Dank voor de tip. Inderdaad privacy-vriendelijk. Nu nog even mijn familie en vrienden overtuigen dat zij ook Telegram moeten downloaden.
In januari leek het er even op dat men massaal WhatsApp de rug zou toekeren. Veel mensen maakten een Telegram of soms ook een Viber account aan, zo bang maakten ze zich om de privacy. Inmiddels lijken mijn meeste connecties die naar Telegram gingen, hun account weer opgeheven te hebben of hebben laten vervallen.

Geen privacy issues meer? Iedereen WhatsAppt er in ieder geval lustig op los!
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Social media fear

Bericht door Pimpelmees »

Intussen sta ik wat dubbel ten aanzien van WhatsApp. Aan de ene kant wordt er door mijn omgeving steeds meer gebruik van gemaakt, ook voor praktische zaken. Aan de andere kant zijn er natuurlijk de privacy-issues en ... voor mij op dit moment nog belangrijker: het feit dat je wordt gebombardeerd met loze berichten of dat je zonder te vragen wordt toegevoegd aan een groep (waarbij het ook weer zo'n statement is om jezelf direct uit de groep te deleten). Het is heel dubbel dus, en ik ben nog steeds aan het dubben of ik wel of niet mijn account zal opzeggen.
In het afgelopen half jaar ben ik bezig geweest met het vinden van een goed alternatief voor WhatsApp. Mijn vrouw en ik hebben een tijdje Telegram geprobeerd. Maar op haar telefoon kwamen de notificaties niet goed binnen. (Helaas heeft Telegram dat probleem met bepaalde soorten toestellen.) Daarna hebben we een tijdje Surespot geprobeerd: https://play.google.com/store/apps/deta ... s.surespot Dit laatste programma is een veelbelovend open source initiatief maar qua gebruiksgemak haalt het het nog niet bij Telegram.
Hopelijk vinden we nog wat anders of wordt er iets moois en nieuws uitgevonden in de komende jaren.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Social media fear

Bericht door Mara »

Het maken van een selfie is gevaarlijker dan een van de beruchtste roofdieren ter wereld: dit jaar overleden meer mensen door een ongeluk bij het maken van een selfie dan door een haaienaanval.

Tot nu toe vielen dit jaar twaalf doden bij het maken van een selfie, schrijft de Amerikaanse website Mashable. Haaien beten tot nu toe 'slechts' acht mensen dood.

RTLnieuws
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Social media fear

Bericht door Marco »

Mara schreef:Het maken van een selfie is gevaarlijker dan een van de beruchtste roofdieren ter wereld: dit jaar overleden meer mensen door een ongeluk bij het maken van een selfie dan door een haaienaanval.

Tot nu toe vielen dit jaar twaalf doden bij het maken van een selfie, schrijft de Amerikaanse website Mashable. Haaien beten tot nu toe 'slechts' acht mensen dood.

RTLnieuws
Dat klopt, maar ik denk dat er ietsje meer mensen een selfie hebben gemaakt dan dat er mensen zijn geweest die in water hebben gezwommen waar ook haaien in zaten: er zijn het afgelopen jaar ook meer mensen omgekomen toen ze naar hun werk fietsten dan toen ze van de Eiffeltoren afsprongen. Toch zou ik niet willen beweren dat het veiliger is, van de Eiffeltoren af te springen dan naar het werk te fietsen..
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Social media fear

Bericht door Mannetje »

Je kunt het ook anders bekijken:
Tussen de haaien zwemmen is over het algemeen niet noodzakelijk, en een selfie maken meestal ook niet.

Je hoeft ook niet van Eiffeltoren te springen, maar fietsen is voor veel mensen een manier om een noodzakelijke reis af te leggen.
-
Plaats reactie