Social media fear

Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Social media fear

Bericht door Marco »

Marie Curie schreef:
Pimpelmees schreef:
DDD schreef:Ga dan over op Telegram. Nog gratis ook.
Dank voor de tip. Inderdaad privacy-vriendelijk. Nu nog even mijn familie en vrienden overtuigen dat zij ook Telegram moeten downloaden.
In januari leek het er even op dat men massaal WhatsApp de rug zou toekeren. Veel mensen maakten een Telegram of soms ook een Viber account aan, zo bang maakten ze zich om de privacy. Inmiddels lijken mijn meeste connecties die naar Telegram gingen, hun account weer opgeheven te hebben of hebben laten vervallen.

Geen privacy issues meer? Iedereen WhatsAppt er in ieder geval lustig op los!
Het is een kwestie van bewustzijn. Als je beseft dat in principe 'iedereen' kan meelezen wat je appt, is het misschien verstandig, niet alles in een berichtje te zetten. Maar dan blijft er nog voldoende over dat je wel via WhatsApp kan sturen, als je wilt.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Social media fear

Bericht door Van Ewijk »

Ik heb geen angst voor sociale media. ik heb er gewoon geen interesse in.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Social media fear

Bericht door Mara »

Op Rijnmond radio wordt vanavond gesproken over dit onderwerp:

De tijd lijkt steeds sneller te gaan. In ieder geval als het gaat om technische ontwikkelingen, met als gevolg sociale veranderingen.

Was je vader vroeger een flinke peer, als ie met zijn auto-telefoon-koffer thuis kwam, thans hebben we met zijn allen een complete computer in onze broekzak.

En dan nu de praktijk: kleinkinderen die nekklachten krijgen omdat ze aan tafel, áls ze al aan tafel zitten, alleen maar naar beneden kijken. Op hun smartphone.

En niet alles wat er te zien is op hun smartphone is even leuk: kinderen worden gepest, kinderen sturen naaktfoto's rond en veel kinderen zijn ronduit verslááfd aan hun smartphone.

Wat doet zo'n ding met de ontwikkeling van een mens? Want niet alleen kinderen zijn verslaafd aan hun smartphone. Of het nou om CandyCrush gaat of Facebook, Twitter, Instagram Snapchat: sommige mensen zien niet wat er in de directe omgeving om hen heen gebeurt.

Laat kinderen toch lekker buitenspelen! Koppel jezelf los van dat kleverige wereldwijde web! Is het normaal dat je 24 uur per dag bereikbaar moet zijn? (uit: topic Zegen)

Vanavond in Rijnmond Nu: de zegen en het kwaad van Social Media en de smartphone.

Heb jij daar een uitgesproken mening over? BEL, heel ouderwets.....
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Social media fear

Bericht door ejvl »

Mara schreef:Is het normaal dat je 24 uur per dag bereikbaar moet zijn?
Ja, dat hoort bij m'n baan.
Maar verder, inderdaad, kinderen buiten spelen.
Wij hebben een kindertablet waar best eens op gespeeld mag worden maar waar we een tijdslimiet kunnen instellen. Een uur gespeeld? Wordt automatisch uitgezet, makkelijk in te stellen.
En zodra het mooi weer is, naar buiten, hop, lekker buitenspelen!
En zeker met bezoek of iets dergelijks, soms zie je mensen constant bezig met Social Media, vreselijk....
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Social media fear

Bericht door Orchidee »

Precies! Jammer dat je tegen 40+ schoonzus niet kunt zeggen op en verjaardag: joh leg je smartphone even weg en ga even lekker buitenspelen
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Social media fear

Bericht door Tiberius »

ejvl schreef:
Mara schreef:Is het normaal dat je 24 uur per dag bereikbaar moet zijn?
Ja, dat hoort bij m'n baan.
Maar verder, inderdaad, kinderen buiten spelen.
Wij hebben een kindertablet waar best eens op gespeeld mag worden maar waar we een tijdslimiet kunnen instellen. Een uur gespeeld? Wordt automatisch uitgezet, makkelijk in te stellen.
En zodra het mooi weer is, naar buiten, hop, lekker buitenspelen!
En zeker met bezoek of iets dergelijks, soms zie je mensen constant bezig met Social Media, vreselijk....
Ik zie dat niet zo, eigenlijk. Juist andersom.
Waarom zou je kinderen dwingen om buiten te gaan spelen? Terwijl ze iets anders leuker vinden. Laat ze daar lekker vrij in. Anders krijgen ze een hekel aan mooi weer.
Als mensen bezig zijn met hun mobiel, wil dat lang niet altijd zeggen dat ze met social media bezig zijn.
Ik vind het juist ergerlijk als mensen geïrriteerd zitten te kijken, als ik even op mijn mobiel kijk of wat typ.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Social media fear

Bericht door Mara »

ejvl schreef:Is het normaal dat je 24 uur per dag bereikbaar moet zijn?
Beetje flauw misschien, maar stort het land in als jij niet bereikbaar bent?
Het lijkt mij een enorme druk geven.
Je zit in band, trrrrring
Je ligt lekker te slapen trrrring
Je loopt door het bos trrring
Je zit op het toilet, trrrring
Mijn man laat zijn mobiele beneden s'avonds, we hebben in de slaapkamer nog een vaste telefoon, om bereikbaar te zijn voor familieleden (in nood).
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ezen
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 aug 2014, 14:19

Re: Social media fear

Bericht door Ezen »

Waarom heb je die vaste telefoon op je slaapkamer? Stort het land in als je niet bereikbaar bent?
Trrring is nog lekker ouderwets. Dat hoor je niet veel meer.
Spitten en niet moe worden.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Social media fear

Bericht door helma »

Nou, wij moesten pas onverwachts midden in de nacht naar het politiebureau en dan is het heel vervelend als je buurman uit z'n bed gebeld wordt omdat wij geen telefoon hoorden.... Sindsdien neem ik mijn telefoon mee naar boven!
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Social media fear

Bericht door ejvl »

Tiberius schreef:
ejvl schreef:
Mara schreef:Is het normaal dat je 24 uur per dag bereikbaar moet zijn?
Ja, dat hoort bij m'n baan.
Maar verder, inderdaad, kinderen buiten spelen.
Wij hebben een kindertablet waar best eens op gespeeld mag worden maar waar we een tijdslimiet kunnen instellen. Een uur gespeeld? Wordt automatisch uitgezet, makkelijk in te stellen.
En zodra het mooi weer is, naar buiten, hop, lekker buitenspelen!
En zeker met bezoek of iets dergelijks, soms zie je mensen constant bezig met Social Media, vreselijk....
Ik zie dat niet zo, eigenlijk. Juist andersom.
Waarom zou je kinderen dwingen om buiten te gaan spelen? Terwijl ze iets anders leuker vinden. Laat ze daar lekker vrij in. Anders krijgen ze een hekel aan mooi weer.
Als mensen bezig zijn met hun mobiel, wil dat lang niet altijd zeggen dat ze met social media bezig zijn.
Ik vind het juist ergerlijk als mensen geïrriteerd zitten te kijken, als ik even op mijn mobiel kijk of wat typ.
Maar als ik de kinderen hun zin zou geven zitten ze de hele dag op de tab of computer. Uitgezonderd schooltijden natuurlijk.
Dat lijkt mij ook niet gezond.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Social media fear

Bericht door Mara »

Ezen schreef:Waarom heb je die vaste telefoon op je slaapkamer? Stort het land in als je niet bereikbaar bent?
Trrring is nog lekker ouderwets. Dat hoor je niet veel meer.
Wij hebben nog steeds een gewoon abonnement, 1 vaste telefoonlijn op de woonverdieping, eentje in onze slaapkamer en eentje op de zolder (dan hoef je niet een paar trappen af te roetsen) Wat is daar verkeerd aan?
Nee het land stort niet in.
En ik wist niet dat jij ejvl was.
Maar wel fijn als je bereikbaar bent als je vader of moeder midden in de nacht zorg behoeft.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Social media fear

Bericht door merel »

Wij hebben ook gewoon nog een vaste lijn met ook een telefoon naast ons bed. Mijn mobiel neem ik bewust niet mee naar boven. Ik merk aan mijzelf dat ik ook gevoelig ben om steeds op dat ding te kijken.
En qua buitenspelen. Ik stuur de kinderen ook naar buiten als het mooi weer is. Steppen, steltlopen, stoepkrijten, fietsen, trampoline, spionnetje spelen etc. vind ik gezonder voor hen dan de hele dag een beeldscherm bekijken.
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Social media fear

Bericht door DDD »

Mara schreef:
Ezen schreef:Waarom heb je die vaste telefoon op je slaapkamer? Stort het land in als je niet bereikbaar bent?
Trrring is nog lekker ouderwets. Dat hoor je niet veel meer.
Wij hebben nog steeds een gewoon abonnement, 1 vaste telefoonlijn op de woonverdieping, eentje in onze slaapkamer en eentje op de zolder (dan hoef je niet een paar trappen af te roetsen) Wat is daar verkeerd aan?
Nee het land stort niet in.
En ik wist niet dat jij ejvl was.
Maar wel fijn als je bereikbaar bent als je vader of moeder midden in de nacht zorg behoeft.
Het is anders precies dezelfde manier als waarop jij hierboven reageert. Maar dat was je wellicht vergeten.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Social media fear

Bericht door freek »

Tiberius schreef:
ejvl schreef:
Mara schreef:Is het normaal dat je 24 uur per dag bereikbaar moet zijn?
Ja, dat hoort bij m'n baan.
Maar verder, inderdaad, kinderen buiten spelen.
Wij hebben een kindertablet waar best eens op gespeeld mag worden maar waar we een tijdslimiet kunnen instellen. Een uur gespeeld? Wordt automatisch uitgezet, makkelijk in te stellen.
En zodra het mooi weer is, naar buiten, hop, lekker buitenspelen!
En zeker met bezoek of iets dergelijks, soms zie je mensen constant bezig met Social Media, vreselijk....
Ik zie dat niet zo, eigenlijk. Juist andersom.
Waarom zou je kinderen dwingen om buiten te gaan spelen? Terwijl ze iets anders leuker vinden. Laat ze daar lekker vrij in. Anders krijgen ze een hekel aan mooi weer.
Als mensen bezig zijn met hun mobiel, wil dat lang niet altijd zeggen dat ze met social media bezig zijn.
Ik vind het juist ergerlijk als mensen geïrriteerd zitten te kijken, als ik even op mijn mobiel kijk of wat typ.
Eens. Ik zit mijn moeder altijd te plagen. Die kan ook zo mopperen op telefoons in gezelschap. En vervolgens pakt ze - in gezelschap - haar breiwerk en heeft haar aandacht ook verdeeld over breien en praten. Haha.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Social media fear

Bericht door helma »

Weet je hoe goed je kan praten tijdens het handwerken!
Plaats reactie