Probleem backspace

DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Probleem backspace

Bericht door DDD »

Ik heb bij het typen op dit forum het volgende probleem. Als ik op backspace druk, komt het regelmatig voor dat hij niet iets teruggaat bij het typen, maar dat mijn browser teruggaat naar de vorige bladzijde. Helaas onthoudt dit systeem niet wat je getypt hebt, voor zover ik weet, dus dan ben je alles kwijt. Net had ik een heel verhaal getypt en dan is dat heel frustrerend.

Is er iemand die daarvoor een oplossing weet (behalve dan niet op backspace drukken want dat kan ik ook zelf bedenken maar dat gaat vanzelf...) Ik werk nu in Explorer maar ieder programma is prima als ik hier maar vanaf ben.

Het zou mooi zijn als dit forum zo nu en dan je verhaal zou opslaan, trouwens, dat zou al een stuk schelen. Bij het zoeken op internet kwam ik wel veel mensen tegen met hetzelfde probleem maar een oplossing kwam ik nog niet tegen.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Probleem backspace

Bericht door Afgewezen »

DDD schreef:Ik heb bij het typen op dit forum het volgende probleem. Als ik op backspace druk, komt het regelmatig voor dat hij niet iets teruggaat bij het typen, maar dat mijn browser teruggaat naar de vorige bladzijde. Helaas onthoudt dit systeem niet wat je getypt hebt, voor zover ik weet, dus dan ben je alles kwijt. Net had ik een heel verhaal getypt en dan is dat heel frustrerend.

Is er iemand die daarvoor een oplossing weet (behalve dan niet op backspace drukken want dat kan ik ook zelf bedenken maar dat gaat vanzelf...) Ik werk nu in Explorer maar ieder programma is prima als ik hier maar vanaf ben.

Het zou mooi zijn als dit forum zo nu en dan je verhaal zou opslaan, trouwens, dat zou al een stuk schelen. Bij het zoeken op internet kwam ik wel veel mensen tegen met hetzelfde probleem maar een oplossing kwam ik nog niet tegen.
Als je echt een lang stuk wilt typen, kun je dat het beste in Word doen en dan overhevelen. Moet je alleen even de aanhalingstekens opnieuw doen bij de naam van degene die je quoot, omdat die in het forum niet 'werken'.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Probleem backspace

Bericht door DDD »

Dat is ook een oplossing inderdaad. Alleen moet je daar dan wel de discipline voor opbrengen. Kennelijk ben ik daarvoor toch teveel een waaghals, en soms denk ik kort te beginnen maar wordt het een heel verhaal.

Het mooiste zou zijn als je de sneltoetsen uit zou kunnen schakelen, net zoals dat in Word mogelijk is.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Probleem backspace

Bericht door refo »

Kies 'nieuw antwoord'.
Klik onder het logo van Refoforum in het witte vlak.
Toets backspace.
Dan vlieg je er uit.

Blijkbaar gaat er tussen het typen en de beslissing om een backspace te geven iets mis en loopt de muisaanwijzer uit het reactievak. Vóór je backspace doet eerst even op de plek gaan staan waar je wilt verwijderen.

Je kunt ook afleren backspace te gebruiken en 'pijltje links' 'delete' doen.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Probleem backspace

Bericht door DDD »

Pijltje links en Delete werken bij mij niet. Ik zie daar niets mee veranderen in ieder geval.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Probleem backspace

Bericht door Tiberius »

Met de Alt+Pijltje naar rechts keer je weer terug naar je tekst. Dat is de sneltoets voor Pagina vooruit; evenals Alt+Pijltje naar links de sneltoets is voor Pagina terug (synoniem dus voor Backspace).
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Probleem backspace

Bericht door refo »

Bij mij werken de alt-combinaties niet.
Het heeft volgens mij ook met je browser(instellingen?) te maken.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Probleem backspace

Bericht door ejvl »

refo schreef:Bij mij werken de alt-combinaties niet.
Het heeft volgens mij ook met je browser(instellingen?) te maken.
Wel de linkse Alt gebruiken, de rechtse werkt niet.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Probleem backspace

Bericht door DDD »

Bij mij werken ze allebei. Als er tenminste een bladzijde is om vooruit te gaan uiteraard. Dank.

Als ik me dat kan aanwennen heb ik dit probleem niet meer. Overigens begrijp ik niet dat Explorer hier geen voorziening voor heeft gezien het aantal mensen dat als ik hierop google er een probleem mee heeft.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Probleem backspace

Bericht door Tiberius »

ejvl schreef:
refo schreef:Bij mij werken de alt-combinaties niet.
Het heeft volgens mij ook met je browser(instellingen?) te maken.
Wel de linkse Alt gebruiken, de rechtse werkt niet.
Om DDD's probleem op te lossen, kan hij ook op de browserknop "Volgende pagina" drukken.

Edit> Ik zie dat ze bij hem allebei werken.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Probleem backspace

Bericht door refo »

Ze werken als functie wel, maar de tekst is weg en blijft weg.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Probleem backspace

Bericht door Tiberius »

Ok.
Als het voor hem (of iemand anders) echt een probleem is/blijft, kan hij een andere browser proberen, waar dat wel werkt. Bijvoorbeeld Firefox of Chrome.
Een andere tip is, zeker als je een lang verhaal aan het typen bent, af en toe op de knop [Voorbeeld] drukken.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Probleem backspace

Bericht door DDD »

Wat werkt er dan wel in die andere browser? Het gaat mij erom dat je als je op backspace drukt je complete tekst verdwijnt terwijl je een bericht aan het typen bent.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Probleem backspace

Bericht door Tiberius »

Niet alleen in die andere browsers, maar ook in Internet Explorer 10. Althans, de versie die ik draai op een Windows 8 tablet.
Als je daar een tekst aan het typen bent, je verplaatst vervolgens de cursor uit het tekstvlak en druk op Backspace, dan krijg je je tekst weer terug met Alt+Pijltje naar rechts.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Probleem backspace

Bericht door Afgewezen »

En kan iemand dan ook nog het raadsel oplossen omtrent mijn controltoets? Die vast komt te zitten zonder dat ik het weet en die ik niet los kan krijgen, behalve dan door mijn laptop opnieuw op te starten?
Plaats reactie