Van abonnement naar prepaid

alias
Berichten: 313
Lid geworden op: 02 aug 2011, 18:27

Re: Van abonnement naar prepaid

Bericht door alias »

caprice schreef:
TAF schreef:Ik wil je ook attenderen, dat bij KPN je een vaste telefoonverbinding kunt krijgen voor slechts 35 euro per maand, waarmee je onbeperkt naar alle vaste nummers EN ALLE MOBIELE NUMMERS belt..
...en bij kliksafe betaal je 7,50 euro per maand om onbeperkt naar vaste nummers te bellen... Totdat ze je na een half jaar opbellen met het gegeven dat je structureel meer dan 800 minuten per maand belt, en als dat niet binnen twee maanden verandert, dat je dan bij moet gaan betalen. :oO

Het zou in de voorwaarden staan, maar na 3 keer doorlezen heb ik het nog steeds niet gevonden. :fouet

Onbeperkt is onbeperkt toch? :bobo
Onbeperkt = Altijddurend, Eindeloos, Grenzeloos, Oeverloos, Onbekrompen, Ongelimiteerd, Teugelloos, Volstrekt, Vrij

Bron: (http://www.complete-encyclopedie.nl/)
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Van abonnement naar prepaid

Bericht door Chrisje72 »

misschien zou je ze de kwestie eens kunnen voorleggen? Al weet ik niet goed wat ik me moet voorstellen bij een inbelverbinding voor kerktelefoon, gaat dat echt via een telefoon?
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Van abonnement naar prepaid

Bericht door ejvl »

In een aantal kerken nog wel ja, aurhenticatie op basis van nummerweergave, bellen naar een nummer en je kunt mee luisteren.
Gelukkig gaan veel kerken naar het soms 90% goedkopere alternatief van audioserver, heeft nu een andere naam, daar kan heel veel mee bespaard worden, ook principiele luisteraars die de computer niet wensen te gebruiken kunnen meeluisteren via een inbelkastje.
Tot zover de reclame.:smile:
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Van abonnement naar prepaid

Bericht door caprice »

Chrisje72 schreef:misschien zou je ze de kwestie eens kunnen voorleggen? Al weet ik niet goed wat ik me moet voorstellen bij een inbelverbinding voor kerktelefoon, gaat dat echt via een telefoon?
Ja, dat gaat via de telefoonlijn. Je maakt als luisteraar dus geprekskosten. Daarom is het voordeliger om een vast bedrag te betalen om onbeperkt te kunnen bellen, want onbeperkt bellen = Altijddurend, Eindeloos, Grenzeloos, Oeverloos, Onbekrompen, Ongelimiteerd, Teugelloos, Volstrekt, Vrij bellen, als ik lees wat alias heeft opgezocht.
ejvl schreef:In een aantal kerken nog wel ja, aurhenticatie op basis van nummerweergave, bellen naar een nummer en je kunt mee luisteren.
Gelukkig gaan veel kerken naar het soms 90% goedkopere alternatief van audioserver, heeft nu een andere naam, daar kan heel veel mee bespaard worden, ook principiele luisteraars die de computer niet wensen te gebruiken kunnen meeluisteren via een inbelkastje.
Tot zover de reclame.:smile:
Er is ook een nieuw systeem wat reeds door verschillende kerken in gebruik genomen is, waar een grote besparing voor de kerk te behalen is. De kerk heeft 1 telefoonnummer, en die lijn gaat naar een server, waar mensen naar toe kunnen bellen. Elk telefoonnummer van gemeenteleden die mee mogen luisteren wordt ingeprogrammeerd, en je kunt luisteren met de telefoon op luidspreker bijvoorbeeld. Het voordeel van dit systeem is, dat je de oude kastjes gewoon kunt blijven gebruiken. Je hoeft nl. alleen maar een nieuw nummer te installeren.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Van abonnement naar prepaid

Bericht door ejvl »

Voorwaarden Kliksafe schreef: Fair Use Policy van Kliksafe B.V.
De Fair Use Policy van Kliksafe is erop gericht om (A) excessief of oneigenlijk gebruik van de Aansluiting c.q. Diensten van Kliksafe en de bandbreedte daarvan, waaronder bijvoorbeeld (doch niet uitgezonderd tot) excessief en/of oneigenlijk telefoneren, datastreamen (beeld, geluid of anderszins) of down-/uploaden, en (B) overlast c.q. andere onevenredige hinder voor andere Klanten van Kliksafe, anderen, en Kliksafe zelf te voorkomen. Om die redenen hanteert Kliksafe een Fair Use Policy, zodat Kliksafe kan ingrijpen wanneer een Klant deze richtlijnen overtreedt.
Van Fair Use is sprake als het gebruik niet-excessief of niet-oneigenlijk is. Van excessief gebruik is sprake als de Klant structureel significant meer dan gemiddeld gebruikmaakt van de Aansluiting c.q. Diensten. Dit bijvoorbeeld door een telefoonverbinding lang te laten openstaan, of het voeren van grote aantallen korte gesprekken in een kort tijdbestek. Van oneigenlijk gebruik is sprake als een dergelijke gebruik op basis van algemeen aanvaarde normen c.q. op basis van de wet niet is toegestaan, zoals het veroorzaken van overlast c.q. hinder.
In de praktijk is de bandbreedte die de Klanten ter beschikking staat meer dan ruim toereikend voor al het Fair Use gebruik door Klanten. Echter, indien Kliksafe excessief of oneigenlijk gebruik constateert, behoudt zij zich het recht voor om maatregelen te nemen om een en ander te beperken, voorkomen danwel stoppen. Kliksafe kan in dergelijke gevallen bijvoorbeeld de Aansluiting c.q. Diensten geheel of gedeeltelijk buiten gebruikstellen, wijzigen of blokkeren. Overige sancties en consequenties staan in de Kliksafe Voorwaarden. De beoordeling van excessief of oneigenlijk gebruik is ter discretie van Kliksafe, en die beoordeling alsmede consequenties daarvan kunnen Kliksafe niet worden aangerekend.
In dergelijke gevallen zal Kliksafe de betreffende Klant informeren per e-mail met het advies om zijn gebruik alsnog aan te passen aan onderhavige Fair Use Policy. De Klant krijgt daarbij een redelijke termijn om zijn gebruik aan te passen. Indien Klant binnen deze aangegeven termijn geen maatregelen neemt om het gebruik aan te passen, behoudt Kliksafe zich het recht voor om bovengenoemde maatregelen uit te voeren.
Gedeponeerd bij het Handelsregister van de Kamer van Koophandel Oost Nederland op 28 februari 2012 onder nummer 53079809.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Van abonnement naar prepaid

Bericht door ejvl »

caprice schreef:Er is ook een nieuw systeem wat reeds door verschillende kerken in gebruik genomen is, waar een grote besparing voor de kerk te behalen is. De kerk heeft 1 telefoonnummer, en die lijn gaat naar een server, waar mensen naar toe kunnen bellen. Elk telefoonnummer van gemeenteleden die mee mogen luisteren wordt ingeprogrammeerd, en je kunt luisteren met de telefoon op luidspreker bijvoorbeeld. Het voordeel van dit systeem is, dat je de oude kastjes gewoon kunt blijven gebruiken. Je hoeft nl. alleen maar een nieuw nummer te installeren.
De kerk heeft dan een internetverbinding welke het geluid upload naar een inderdaad centrale server waar gebruikers weer mee kunnen verbinden.
Ook een aantal GGIN maakt er inmiddels gebruikt van, een goede ontwikkeling vind ik.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Van abonnement naar prepaid

Bericht door caprice »

ejvl schreef:
caprice schreef:Er is ook een nieuw systeem wat reeds door verschillende kerken in gebruik genomen is, waar een grote besparing voor de kerk te behalen is. De kerk heeft 1 telefoonnummer, en die lijn gaat naar een server, waar mensen naar toe kunnen bellen. Elk telefoonnummer van gemeenteleden die mee mogen luisteren wordt ingeprogrammeerd, en je kunt luisteren met de telefoon op luidspreker bijvoorbeeld. Het voordeel van dit systeem is, dat je de oude kastjes gewoon kunt blijven gebruiken. Je hoeft nl. alleen maar een nieuw nummer te installeren.
De kerk heeft dan een internetverbinding welke het geluid upload naar een inderdaad centrale server waar gebruikers weer mee kunnen verbinden.
Ook een aantal GGIN maakt er inmiddels gebruikt van, een goede ontwikkeling vind ik.
Inderdaad, zo werkt het. De kerk heeft een ADSL-lijn, en de leden bellen naar de centrale.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11398
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Van abonnement naar prepaid

Bericht door Mister »

caprice schreef:
ejvl schreef:
caprice schreef:Er is ook een nieuw systeem wat reeds door verschillende kerken in gebruik genomen is, waar een grote besparing voor de kerk te behalen is. De kerk heeft 1 telefoonnummer, en die lijn gaat naar een server, waar mensen naar toe kunnen bellen. Elk telefoonnummer van gemeenteleden die mee mogen luisteren wordt ingeprogrammeerd, en je kunt luisteren met de telefoon op luidspreker bijvoorbeeld. Het voordeel van dit systeem is, dat je de oude kastjes gewoon kunt blijven gebruiken. Je hoeft nl. alleen maar een nieuw nummer te installeren.
De kerk heeft dan een internetverbinding welke het geluid upload naar een inderdaad centrale server waar gebruikers weer mee kunnen verbinden.
Ook een aantal GGIN maakt er inmiddels gebruikt van, een goede ontwikkeling vind ik.
Inderdaad, zo werkt het. De kerk heeft een ADSL-lijn, en de leden bellen naar de centrale.
Waarom wordt er iets nieuws ontwikkelt als er al een perfecte site als www.kerkdienstgemist.nl in de lucht is?
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Van abonnement naar prepaid

Bericht door Chrisje72 »

Omdat niet iedereen internet heeft, zeker de oudere mensen niet die juist vaker van de kerktelefoon gebruik maken.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23814
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Van abonnement naar prepaid

Bericht door refo »

Onbeperkt bellen op basis van fair use betekent niet dat je 7 dagen per week 24 uur per dag mag bellen. Je kunt dan wel het woord onbeperkt exegetiseren als: Altijddurend, Eindeloos, Grenzeloos, Oeverloos, Onbekrompen, Ongelimiteerd, Teugelloos, Volstrekt, Vrij bellen, maar dan ga je voorbij aan de beperking door de afspraak fair use. In goed Nederlands: eerlijk gebruik. En dat betekent 'bellen' en niet gebruiken als kerktelefoon, babyfoon of wat voor andere foon. Dat staat er ook. Bellen mag, maar geen streams aanleggen. Nog mooi dat ze 2 maanden de tijd geven.

Destijds is de mobiele dienst daarop ook al afgeknapt. De slimme refo-mensen gebruikten hun mobiel als babyfoon.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Van abonnement naar prepaid

Bericht door caprice »

refo schreef:Onbeperkt bellen op basis van fair use betekent niet dat je 7 dagen per week 24 uur per dag mag bellen. Je kunt dan wel het woord onbeperkt exegetiseren als: Altijddurend, Eindeloos, Grenzeloos, Oeverloos, Onbekrompen, Ongelimiteerd, Teugelloos, Volstrekt, Vrij bellen, maar dan ga je voorbij aan de beperking door de afspraak fair use. In goed Nederlands: eerlijk gebruik. En dat betekent 'bellen' en niet gebruiken als kerktelefoon, babyfoon of wat voor andere foon. Dat staat er ook. Bellen mag, maar geen streams aanleggen. Nog mooi dat ze 2 maanden de tijd geven.
Dat klinkt wel heel leuk, maar noem het dan een belbundel van 800 minuten, en geen 'onbeperkt' bellen. De fair use policy is ons niet meegedeeld. Daar komen ze pas mee als je een jaar vast zit aan het abonnement.

Ter vergelijking even met KPN, deze bieden ook een 'bundel onbeperkt bellen' aan, naar zowel vaste als mobiele nummers (kliksafe alleen vaste), en deze hebben ook een fair use policy van 2000 minuten per maand. Dat is wel te vinden op internet. Kliksafe houdt de schamele 800 minuutjes angstvallig verborgen in de bureaula, in plaats van dat deze een plaats krijgen in de voorwaarden op de website.
refo schreef:Destijds is de mobiele dienst daarop ook al afgeknapt. De slimme refo-mensen gebruikten hun mobiel als babyfoon.
Als de voorwaarden dit niet verhinderen, waarom dan ook niet?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Van abonnement naar prepaid

Bericht door ejvl »

Chrisje72 schreef:Omdat niet iedereen internet heeft, zeker de oudere mensen niet die juist vaker van de kerktelefoon gebruik maken.
Het werkt volledig via internet, degene zonder internet bellen analoog in, net zoals je vroeger met een modem inbelde om op internet te komen.
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Van abonnement naar prepaid

Bericht door Marco »

Chrisje72 schreef:Omdat niet iedereen internet heeft, zeker de oudere mensen niet die juist vaker van de kerktelefoon gebruik maken.
Dat probleem is wel op te lossen zonder van alles en nog wat te ontwikkelen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Van abonnement naar prepaid

Bericht door Mara »

Ik kreeg een berichtje van mijn provider dat ik 20 euro extra beltegoed krijg, als ik nu voor minimaal 10 euro opwaardeer.
Kijk ik op hun site, blijkt dat ik dit tegoed dan binnen 30 dagen op moet maken. :bobo
Mag dat?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23814
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Van abonnement naar prepaid

Bericht door refo »

Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Plaats reactie