Gratis antivirus

Plaats reactie
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Gratis antivirus

Bericht door huisman »

Een zeer betrouwbare gratis te downloaden antivirusprogramma van Microsoft.(Misschien bij velen al bekent maar het is een mooi betrouwbaar programma die je PC niet trager maakt.)
Gebruik Microsoft Security Essentials om uw pc te beschermen tegen virussen, spyware en andere schadelijke software. Het biedt realtime bescherming voor pc's thuis of in kleine bedrijven.

Microsoft Security Essentials is gratis* en zo ontworpen dat het eenvoudig is te installeren en te gebruiken. Het werkt efficiënt en ongemerkt op de achtergrond zodat u zich geen zorgen hoeft te maken over onderbrekingen of het uitvoeren van updates.
http://windows.microsoft.com/nl-NL/wind ... essentials
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
ejvl
Berichten: 5745
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Gratis antivirus

Bericht door ejvl »

Al regelmatig gebruikt en tot nu toe werkt het perfect.
Vooral de CPU belasting is minimaal.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Gratis antivirus

Bericht door Gian »

Ik gebruik sinds kort AVIRA. Die zou best getest zijn. Alleen de dagelijkse reclame pop-ups bevallen me niet echt.
Dus ga deze eens proberen, bedankt voor de tip.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Wilsophie
Berichten: 117
Lid geworden op: 05 sep 2011, 13:51

Re: Gratis antivirus

Bericht door Wilsophie »

Ik vond hem ook prima totdat een kenner zag dat hij heel veel van mijn geheugen vroeg als ik het goed navertel, dus heb ik hem eraf gehaald en inderdaad die onrustige pieken werden weer een rustig lijn.
Zo een groen grafiekje zeg ik maar in eigen woorden.
astroguy
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 dec 2004, 08:12
Locatie: Johannesburg, Zuid Afrika

Re: Gratis antivirus

Bericht door astroguy »

Wilsophie schreef:Ik vond hem ook prima totdat een kenner zag dat hij heel veel van mijn geheugen vroeg als ik het goed navertel, dus heb ik hem eraf gehaald en inderdaad die onrustige pieken werden weer een rustig lijn.
Zo een groen grafiekje zeg ik maar in eigen woorden.
Ik heb die ervaring ook en sindsdien gebruik ik AVG free. Doet precies het werk onder de voorwaarden waarmee dit topic begonnen is.
Atze
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23846
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gratis antivirus

Bericht door refo »

En wat gebruik je nu dan?

Het is niet zo gek dat een virusscanner veel geheugen vraagt. Het moet liefst snel gebeuren en stuurt permanent de harde schijf aan. Je kunt ergens de prioriteit van de scanner instellen. Zet je hem op laag, dan gaan andere processen voor.

Ik gebruik ook AVG. Als die bezig is vertraagt de PC enorm. Ik vind dat niet zo erg. De andere gebruikers wel, maar dan kopen ze zelf maar wat beters. Een oplossing is ook: de computer altijd aan laten staan en de scan om 3 uur 's nachts laten plaatsvinden. Waarbij aangenomen wordt dat je dan zelf slaapt.
Wilsophie
Berichten: 117
Lid geworden op: 05 sep 2011, 13:51

Re: Gratis antivirus

Bericht door Wilsophie »

Ik gebruik nu avast en dat is ook gratis, je moet alleen na een jaar een nieuwe licentienummer aanvragen als ik het goed begrepen heb, dat is pas in December, dus komt tijd komt raad.
Ik hoef niets eraan te doen. Een stem zegt elke dag dat hij is bijgewerkt en hij is erg "waakzaam"
AVG heb ik destijds de rug toegekeerd toen er gedoe mee was, ik denk 2 jaar geleden.
Gebruikersavatar
Geduld
Berichten: 335
Lid geworden op: 15 jul 2011, 16:02

Re: Gratis antivirus

Bericht door Geduld »

Ik gebruik ook avast. Nieuw licentienummer was geen enkel probleem.
let sin never hold true, that Love never broke through.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23846
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gratis antivirus

Bericht door refo »

Wilsophie schreef:Ik gebruik nu avast en dat is ook gratis, je moet alleen na een jaar een nieuwe licentienummer aanvragen als ik het goed begrepen heb, dat is pas in December, dus komt tijd komt raad.
Ik hoef niets eraan te doen. Een stem zegt elke dag dat hij is bijgewerkt en hij is erg "waakzaam"
AVG heb ik destijds de rug toegekeerd toen er gedoe mee was, ik denk 2 jaar geleden.
Dat was november 2008. Toen zag AVG user32.dll voor een virus aan. Gelukkig was de laptop niet meteen maandagmorgen aangezet, zodat die met de inmiddels wel goede update nog wel naar behoren werkte. Was wel een leerzaam avondje.

Overigens heeft Avast september vorig jaar hetzelfde uitgehaald met kernel32.dll
Wilsophie
Berichten: 117
Lid geworden op: 05 sep 2011, 13:51

Re: Gratis antivirus

Bericht door Wilsophie »

Is het alweer zolang geleden.
O dat van Avast wist ik niet, maar ik heb hem pas sinds December j.l. en tot nu toe draait hij goed, ik had zelf geen last omdat ik ook mijn laptop niet aanhad, maar mijn vertrouwen was toch weg.
En wat ik lastig vind bij AVG dat je heel veel gedoe hebt om alle componenten te verwijderen, wat ik me nog herinner.
Plaats reactie