Mailbox op mobiel

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Mailbox op mobiel

Bericht door Gijs83 »

Ik moest het wachtwoord van gmail-account wijzigen. Normaal kon ik ook altijd de mail lezen via mijn mobiel, maar omdat het wachtwoord gewijzigd is lukt dat niet meer. Ik heb mijn mailbox al eens verwijderd(instellingen niet gewijzigd, misschien ligt daar de clou) en opnieuw ingevoerd met het goede wachtwoord, maar dan zegt-ie dat de wachtwoorden niet identiek, het oude wachtwoord pakt-ie evenmin. Wie weet hoe ik dat kan oplossen? Ik heb een Nokia uit 3700-serie.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Mailbox op mobiel

Bericht door Gijs83 »

Gijs83 schreef:Ik moest het wachtwoord van gmail-account wijzigen. Normaal kon ik ook altijd de mail lezen via mijn mobiel, maar omdat het wachtwoord gewijzigd is lukt dat niet meer. Ik heb mijn mailbox al eens verwijderd(instellingen niet gewijzigd, misschien ligt daar de clou) en opnieuw ingevoerd met het goede wachtwoord, maar dan zegt-ie dat de wachtwoorden niet identiek, het oude wachtwoord pakt-ie evenmin. Wie weet hoe ik dat kan oplossen? Ik heb een Nokia uit 3700-serie.

Niemand een idee?
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Mailbox op mobiel

Bericht door MarthaMartha »

Gijs83 schreef:
Gijs83 schreef:Ik moest het wachtwoord van gmail-account wijzigen. Normaal kon ik ook altijd de mail lezen via mijn mobiel, maar omdat het wachtwoord gewijzigd is lukt dat niet meer. Ik heb mijn mailbox al eens verwijderd(instellingen niet gewijzigd, misschien ligt daar de clou) en opnieuw ingevoerd met het goede wachtwoord, maar dan zegt-ie dat de wachtwoorden niet identiek, het oude wachtwoord pakt-ie evenmin. Wie weet hoe ik dat kan oplossen? Ik heb een Nokia uit 3700-serie.

Niemand een idee?
ik niet. ik heb niet eens een mobiel, laat staan email op zak...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Mailbox op mobiel

Bericht door caprice »

Waarom zou je het mee moeten nemen? Af en toe de e-mail op de computer nakijken is toch ook wel goed? Ik moet er niet aan denken om nog meer gestoord te worden door binnenkomende e-mails op de telefoon. SMS en oproepen zijn mij al genoeg.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Mailbox op mobiel

Bericht door Luther »

Gijs83 schreef:
Gijs83 schreef:Ik moest het wachtwoord van gmail-account wijzigen. Normaal kon ik ook altijd de mail lezen via mijn mobiel, maar omdat het wachtwoord gewijzigd is lukt dat niet meer. Ik heb mijn mailbox al eens verwijderd(instellingen niet gewijzigd, misschien ligt daar de clou) en opnieuw ingevoerd met het goede wachtwoord, maar dan zegt-ie dat de wachtwoorden niet identiek, het oude wachtwoord pakt-ie evenmin. Wie weet hoe ik dat kan oplossen? Ik heb een Nokia uit 3700-serie.

Niemand een idee?
Tip, Gijs: Doe je mobiel weg. Ik heb er ook geen; ideaal is dat!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Marco
Berichten: 3604
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Mailbox op mobiel

Bericht door Marco »

Ervaring met HTC-toestellen leert dat het weleens kan voorkomen dat je de zaak inderdaad pas weer aan de praat krijgt als je alles (v.w.b. mail dan) weggooit van het toestel en helemaal opnieuw instelt. Maar dan niet met deze melding.

De melding slaat op het niet identiek zijn van je wachtwoord dat je twee keer precies gelijk moet invoeren om te voorkomen dat je per ongeluk en ongemerkt een fout hebt ingevoerd. En dat wil met een telefoon nog weleens gebeuren.

Let trouwens ook op andere zaken: is er niet per ongeluk een spatie in je accountnaam geslopen (achteraan bijvoorbeeld), kloppen hoofd- en kleine letters in je wachtwoord, zijn de leestekens daarin correct? Heb je gecontroleerd of je webmail met dit wachtwoord werkt?

By the way: hoe zat dat nou met de reden om dat wachtwoord te wijzigen? Was dat inderdaad een fishing mailtje of was het toch wat anders?
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Mailbox op mobiel

Bericht door Gijs83 »

caprice schreef:Waarom zou je het mee moeten nemen? Af en toe de e-mail op de computer nakijken is toch ook wel goed? Ik moet er niet aan denken om nog meer gestoord te worden door binnenkomende e-mails op de telefoon. SMS en oproepen zijn mij al genoeg.
Ik moet er ook bewust naar toe gaan en verbinding maken, anders geeft-ie echt geen bliepje als er een emailbericht binnenkomt.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Mailbox op mobiel

Bericht door Gijs83 »

Marco schreef:Ervaring met HTC-toestellen leert dat het weleens kan voorkomen dat je de zaak inderdaad pas weer aan de praat krijgt als je alles (v.w.b. mail dan) weggooit van het toestel en helemaal opnieuw instelt. Maar dan niet met deze melding.

De melding slaat op het niet identiek zijn van je wachtwoord dat je twee keer precies gelijk moet invoeren om te voorkomen dat je per ongeluk en ongemerkt een fout hebt ingevoerd. En dat wil met een telefoon nog weleens gebeuren.

Let trouwens ook op andere zaken: is er niet per ongeluk een spatie in je accountnaam geslopen (achteraan bijvoorbeeld), kloppen hoofd- en kleine letters in je wachtwoord, zijn de leestekens daarin correct? Heb je gecontroleerd of je webmail met dit wachtwoord werkt?

By the way: hoe zat dat nou met de reden om dat wachtwoord te wijzigen? Was dat inderdaad een fishing mailtje of was het toch wat anders?
Er schijnen meerder accounts gehackt te zijn. Als iemand nog meer een gmail-account heeft dan heeft diegene boven z'n mailbox daar vast ook een melding staan.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Mailbox op mobiel

Bericht door refo »

Maar waarom geloof je die waarschuwing? Is het niet gewoon een manier om jouw password te pakken te krijgen.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Mailbox op mobiel

Bericht door Gijs83 »

refo schreef:Maar waarom geloof je die waarschuwing? Is het niet gewoon een manier om jouw password te pakken te krijgen.
maar als ik mijn password opnieuw moet instellen?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Mailbox op mobiel

Bericht door refo »

Gijs83 schreef:
refo schreef:Maar waarom geloof je die waarschuwing? Is het niet gewoon een manier om jouw password te pakken te krijgen.
maar als ik mijn password opnieuw moet instellen?
Dat moet je dan niet via een mailbericht doen.

Soms zitten boeven naar je wachtwoord te vissen.
Dan maken ze een verontrustend bericht. Dat er Russen in je email geweest zijn, bijvoorbeeld.
IN DIE MAIL zit een klikmogelijkheid om het op te lossen. En dat is foute boel. Want dan kunnen ze precies zien wat je intikt.

Je moet dus naar g-mail gaan via het normale inlogscherm en niet via een lieve mail die jou heeft 'gewaarschuwd' voor een aanval.
Marco
Berichten: 3604
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Mailbox op mobiel

Bericht door Marco »

Gijs83 schreef:Er schijnen meerder accounts gehackt te zijn. Als iemand nog meer een gmail-account heeft dan heeft diegene boven z'n mailbox daar vast ook een melding staan.
Hoe weet je dat? Ik heb een gmail account, en bij mij staat er niets boven.
Overigens: het is niet onverstandig, regelmatig wachtwoorden te wijzigen. Maar nooit naar aanleiding van een mailtje en al helemaal niet met behulp van een link uit een mailtje.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Mailbox op mobiel

Bericht door Kislev »

Waarschijnlijk helpt het om het e-mail account compleet te verwijderen van je telefoon en opnieuw in te stellen. Als je het daar niet mee redt zou ik gaan googelen want je bent vast niet de enige Nokia gebruiker met dat probleem. Dat levert waarschijnlijk meer specifieke info op dan op refoforum.
Plaats reactie