Preken beluisteren op internet

Mannetje
Berichten: 7745
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Mannetje »

Wat bedoel je met je laatste opmerking?
-
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Boertje »

Wellicht formuleer ik het niet zo goed als jullie, ik loop ook nog niet zo lang mee in de gereformeerde gezindte. Maar de preek gaat toch niet om de dominee maar om het Woord wat verkondigd wordt. En juist dit Woord doet altijd wat met je. Je gaat nooit hetzelde weg na de preek als ervoor: de een wordt door de preek geraakt, de ander ergert zich eraan, etc. Door de preek zo te bediscussieren, bediscussieer je eigenlijk het Woord van de Heere. Dat is toch niet de bedoeling?
Gebruikersavatar
Carrie
Berichten: 289
Lid geworden op: 30 jan 2019, 20:59

Re: RE: Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Carrie »

Mannetje schreef:Wat bedoel je met je laatste opmerking?
Bedoel je deze?
En neem bv eens Esther mee, waar in dat bijbelboek God niet eens in voorkomt.

Esther wordt ook vaak als vb genoemd voor ons, maar we weten uit de bijbel niets over de plaats van God in haar leven.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk
Arie Flipse
Verbannen
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:20

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Arie Flipse »

BJD schreef:
-DIA- schreef:Ik kan (helaas uit ervaring) Arie Flipse geen moed geven dat het hier beter wordt. Misschien is het wel zo dat mensen die deze leer nog proberen vast te houden langzaam uit het publieke domein worden gebannen. Deze leer is immers ergerlijk voor de mens?
Heb je het ‘maar toch’ van Eilander al gedaan? Dat is beter dan slachtoffertje spelen.
Bah, goedkoop op de man dit.
Wat fijn om broeders in het geloof te zijn.
Arie Flipse
Verbannen
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:20

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Arie Flipse »

Bruna schreef:
Arie Flipse schreef:
Predikanten voelen zich in sommige gemeenten niet welkom.
Enkele gemeenten nodigen een selectief gezelschap uit.
Enkele predikanten vanuit Zeeland van de rechterflank spannen een zaak aan tegen een andere Zeeuwse predikant. (2017) dit ging niet om de kleur stropdas.

En toch zoeken ze herkenning bij elkaar??? Kom op, de door DIA beschreven scheiding ligt er wel degelijk hoewel deze aan beide kanten over de kerk muren heen lopen.
Waar gaat het precies over, heb nog nooit van een ‘zaak ‘ gehoord. Als het gewoon bekend is zou je het dan wat duidelijker willen omschrijven?
Ik ga niet publiekelijk namen roepen.
Wil je het weten dan stuur je maar een privé bericht.
Wat fijn om broeders in het geloof te zijn.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Ad Anker »

Ik ga bij de kapper een scheiding in mijn haar laten knippen. Rechts van het midden. Ik ken iig 1 predikant die dat ook heeft. En dat is toevallig nog een goeie ook.
Arie Flipse
Verbannen
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:20

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Arie Flipse »

Ad Anker schreef:Ik ga bij de kapper een scheiding in mijn haar laten knippen. Rechts van het midden. Ik ken iig 1 predikant die dat ook heeft. En dat is toevallig nog een goeie ook.
Moet hij wel goed uit het midden liggen zodat de linkerflank volledig bedekt is. ;)
Wat fijn om broeders in het geloof te zijn.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Jantje »

Ad Anker schreef:Ik ga bij de kapper een scheiding in mijn haar laten knippen. Rechts van het midden. Ik ken iig 1 predikant die dat ook heeft. En dat is toevallig nog een goeie ook.
Als het dezelfde is, die ik denk dat het is, dan is dat zeker zo. Ik hoop dat hij nog eens komt preken. Ik heb hem al lang niet gehoord.

Overigens heb ik mijn haar al sinds jaar en dag met een scheiding naar rechts gekamd. :yahoo
Het probleem is wel dat ik links een kruin heb...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Roos2018 »

Ik walg van deze discussie.
Het lichtvaardig elkaar allerlei zaken voor de voeten werpen - op een ordinaire manier - maar de ernst van het Goddelijke gebod om elkaar lief te hebben en het goede voor elkaar te zoeken - dat ontbreekt.

Psalm 133:
1 Een lied Hammaaloth, van David. Ziet, hoe goed en hoe liefelijk is het, dat broeders ook samenwonen!
2 Het is, gelijk de kostelijke olie op het hoofd, nederdalende op den baard, den baard van Aäron, die nederdaalt tot op den zoom zijner klederen.
3 Het is gelijk de dauw van Hermon, en die nederdaalt op de bergen van Sion, want de HEERE gebiedt aldaar den zegen en het leven tot in der eeuwigheid.
Arie Flipse
Verbannen
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:20

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Arie Flipse »

Roos2018 schreef:Ik walg van deze discussie.
Het lichtvaardig elkaar allerlei zaken voor de voeten werpen - op een ordinaire manier - maar de ernst van het Goddelijke gebod om elkaar lief te hebben en het goede voor elkaar te zoeken - dat ontbreekt.

Psalm 133:
1 Een lied Hammaaloth, van David. Ziet, hoe goed en hoe liefelijk is het, dat broeders ook samenwonen!
2 Het is, gelijk de kostelijke olie op het hoofd, nederdalende op den baard, den baard van Aäron, die nederdaalt tot op den zoom zijner klederen.
3 Het is gelijk de dauw van Hermon, en die nederdaalt op de bergen van Sion, want de HEERE gebiedt aldaar den zegen en het leven tot in der eeuwigheid.
Weet je waar ik van walg?
Van dat gebroeder dat te pas en te onpas moet dienen om de wereldvrede te bevorderen.
We slaan elkaar hier de hersenpan niet in hoor. We bespreken alleen de bandbreedte van de gergem. Soms met een kwinkslag naar de kapper.
Wat fijn om broeders in het geloof te zijn.
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Roos2018 »

Arie Flipse schreef:
Roos2018 schreef:Ik walg van deze discussie.
Het lichtvaardig elkaar allerlei zaken voor de voeten werpen - op een ordinaire manier - maar de ernst van het Goddelijke gebod om elkaar lief te hebben en het goede voor elkaar te zoeken - dat ontbreekt.

Psalm 133:
1 Een lied Hammaaloth, van David. Ziet, hoe goed en hoe liefelijk is het, dat broeders ook samenwonen!
2 Het is, gelijk de kostelijke olie op het hoofd, nederdalende op den baard, den baard van Aäron, die nederdaalt tot op den zoom zijner klederen.
3 Het is gelijk de dauw van Hermon, en die nederdaalt op de bergen van Sion, want de HEERE gebiedt aldaar den zegen en het leven tot in der eeuwigheid.
Weet je waar ik van walg?
Van dat gebroeder dat te pas en te onpas moet dienen om de wereldvrede te bevorderen.
We slaan elkaar hier de hersenpan niet in hoor. We bespreken alleen de bandbreedte van de gergem. Soms met een kwinkslag naar de kapper.
Walg je dan ook van de Goddelijke opdracht die beschreven staat in Rom. 12 :
10 Hebt elkander hartelijk lief met broederlijke liefde; met eer de een den ander voorgaande. ?
Dat is wel bijbels hoor, in tegenstelling tot wat jij schrijft ... dat is niet bijbels.
Arie Flipse
Verbannen
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:20

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Arie Flipse »

Roos2018 schreef:
Arie Flipse schreef:
Roos2018 schreef:Ik walg van deze discussie.
Het lichtvaardig elkaar allerlei zaken voor de voeten werpen - op een ordinaire manier - maar de ernst van het Goddelijke gebod om elkaar lief te hebben en het goede voor elkaar te zoeken - dat ontbreekt.

Psalm 133:
1 Een lied Hammaaloth, van David. Ziet, hoe goed en hoe liefelijk is het, dat broeders ook samenwonen!
2 Het is, gelijk de kostelijke olie op het hoofd, nederdalende op den baard, den baard van Aäron, die nederdaalt tot op den zoom zijner klederen.
3 Het is gelijk de dauw van Hermon, en die nederdaalt op de bergen van Sion, want de HEERE gebiedt aldaar den zegen en het leven tot in der eeuwigheid.
Weet je waar ik van walg?
Van dat gebroeder dat te pas en te onpas moet dienen om de wereldvrede te bevorderen.
We slaan elkaar hier de hersenpan niet in hoor. We bespreken alleen de bandbreedte van de gergem. Soms met een kwinkslag naar de kapper.
Walg je dan ook van de Goddelijke opdracht die beschreven staat in Rom. 12 :
10 Hebt elkander hartelijk lief met broederlijke liefde; met eer de een den ander voorgaande. ?
Dat is wel bijbels hoor, in tegenstelling tot wat jij schrijft ... dat is niet bijbels.
Het is een discussieforum. Geen forum met als hoofddoel het bevorderen van de broederlijke band. U heeft vervolgens vastgesteld dat het allemaal te lichtvaardig is en neemt vervolgens het halve forum even de maat.

Probeer te relativeren. Fijne zondag.
Wat fijn om broeders in het geloof te zijn.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Dodo »

Als je op deze manier "fijne zondag" zegt, is dat een beetje alsof je de deur hard dichtgooit als je weggaat.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Bezorgd »

Arie Flipse schreef:
Bruna schreef:
Arie Flipse schreef:
Predikanten voelen zich in sommige gemeenten niet welkom.
Enkele gemeenten nodigen een selectief gezelschap uit.
Enkele predikanten vanuit Zeeland van de rechterflank spannen een zaak aan tegen een andere Zeeuwse predikant. (2017) dit ging niet om de kleur stropdas.

En toch zoeken ze herkenning bij elkaar??? Kom op, de door DIA beschreven scheiding ligt er wel degelijk hoewel deze aan beide kanten over de kerk muren heen lopen.
Waar gaat het precies over, heb nog nooit van een ‘zaak ‘ gehoord. Als het gewoon bekend is zou je het dan wat duidelijker willen omschrijven?
Ik ga niet publiekelijk namen roepen.
Wil je het weten dan stuur je maar een privé bericht.

Er worden onterechte suggesties gedaan.
Dat moet niet gebeuren.
Er wordt door Flipse gesuggereerd dat een zaak die speelde voor 2009 (waarin de oproerkraaiers terecht zijn teruggefloten door classis of PS) in 2017 nogmaals speelde.
Ik schaar dat onder geruchten en fakenews.
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Roos2018 »

Arie Flipse schreef: Het is een discussieforum. Geen forum met als hoofddoel het bevorderen van de broederlijke band. U heeft vervolgens vastgesteld dat het allemaal te lichtvaardig is en neemt vervolgens het halve forum even de maat.

Probeer te relativeren. Fijne zondag.
Probeer te relativeren?
Je hebt iets essentieels niet begrepen: de Bijbelse waarheid en opdracht staat n.l. boven een discussieforum die de Bijbel en 3FvE ten grondslag heeft. Maak daar geen spelletje van. :nonnon
Spreuken 26:
4 Antwoord den zot naar zijn dwaasheid niet, opdat gij ook hem niet gelijk wordt.
5 Antwoord den zot naar zijn dwaasheid, opdat hij in zijn ogen niet wijs zij.
Plaats reactie