Preken beluisteren op internet

kerkganger
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 okt 2018, 10:54

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door kerkganger »

Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:
Zeeuw schreef:
amateur-theoloog schreef: Heb jij weleens gehoord van ds. T. Cabaret?
Wel van gehoord, maar niet gehoord. Als je een link hebt, altijd fijn.
Er stonden een tijdlang preken van ds. Cabaret op YouTube, maar helaas zijn de preken weggehaald. Niet alleen van ds. Cabaret (hij is later als predikant geschortst meen ik) maar ook van predikers die je normaal niet op internet vindt, als ds. Lamain, ds. Venema, ds. Verhoeks, ds. Ligtenberg, ds. H.A. Vosman, ds. J. Koster, ds. Joh. van der Poel, en meer.
Als ik nu ds Lamain op youtube op zoek staan er een paar. Je kunt ze via een converter eenvoudig downloaden.
Ah, hier staat ook ds Cabaret, ds E. Du MvV, ds van der Poel. Je kunt ze vinden via preken online zoekterm op youtube.
Zelf kan ik de preken van ds. Joh. van der Poel ook goed volgen, bijv: https://prekenonline.nl/ds-joh-van-der-poel/

van ds Lamain staan er op Theologienet heel erg veel: http://www.theologienet.nl/prekenmp3.html#lamain
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Mara »

amateur-theoloog schreef: Heb jij weleens gehoord van ds. T. Cabaret?
Ik heb bij hem gekerkt.
Zeeuw schreef:Ah, hier staat ook ds Cabaret,
Dank je!
Hoop ik binnenkort eens te doen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2059
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Arja »

Ik luister nooit naar preken van dominees uit de Gereformeerde Gemeente (of wat er op lijkt). Ik luister wel naar de podcast van ds J. IJsselstein. Het gaat het over fatsoenlijke zonden. Ik vind zijn podcasts erg leerzaam.

http://www.radio-nederland.nl/podcasts/ ... 1436388656
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Zeeuw »

Arja schreef:Ik luister nooit naar preken van dominees uit de Gereformeerde Gemeente (of wat er op lijkt). Ik luister wel naar de podcast van ds J. IJsselstein. Het gaat het over fatsoenlijke zonden. Ik vind zijn podcasts erg leerzaam.

http://www.radio-nederland.nl/podcasts/ ... 1436388656
Dat eerste doe ik wel. Ik kan er je een aantal zeker aanraden. Oa de preken van ds IJsselstein.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2059
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Arja »

Zeeuw schreef:
Arja schreef:Ik luister nooit naar preken van dominees uit de Gereformeerde Gemeente (of wat er op lijkt). Ik luister wel naar de podcast van ds J. IJsselstein. Het gaat het over fatsoenlijke zonden. Ik vind zijn podcasts erg leerzaam.

http://www.radio-nederland.nl/podcasts/ ... 1436388656
Dat eerste doe ik wel. Ik kan er je een aantal zeker aanraden. Oa de preken van ds IJsselstein.
Je mag er wel wat aanraden maar ik weet niet of ik ze echt ga luisteren. Ik wil mijn leesuurtje niet inleveren :nonnon Ik lees een boek van John Owen.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door JCRyle »

Psalm 68:19 - Gij zijt opgevaren in de hoogte, Gij hebt de gevangenis gevankelijk gevoerd, Gij hebt gaven genomen om uit te delen onder de mensen; ja, ook de wederhorigen, om bij U te wonen, o HEERE God!

Christus' Koninklijke triomftocht:
[1] De Koning Zelf
[2] Zijn Koninklijke buit
[3] Zijn Koninklijke gaven

Een preek waarin de Oudtestamentische geschiedenis aan de orde komt, daaruit wordt de lijn doorgetrokken (in navolging van Paulus, zie Efeze 4) naar Christus' hemelvaart. En tenslotte worden geestelijke lijnen getrokken naar een ieder persoonlijk. (H)eerlijke Evangelieverkondiging!

De preek is na te luisteren op Kerkdienstgemist + HHK Gameren + Hemelvaartsdag.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Mara »

Arja schreef:Ik luister nooit naar preken van dominees uit de Gereformeerde Gemeente (of wat er op lijkt).
Met welke reden?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4764
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Preek van Ds. A. Kot over Jesaja 45:22: https://kerkdienstgemist.nl/media/1708874-Jesaja-45-22-
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Jantje »

Mara schreef:
Arja schreef:Ik luister nooit naar preken van dominees uit de Gereformeerde Gemeente (of wat er op lijkt).
Met welke reden?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Want ik vind dit wel een lakende opmerking.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Terri »

Jantje schreef:
Mara schreef:
Arja schreef:Ik luister nooit naar preken van dominees uit de Gereformeerde Gemeente (of wat er op lijkt).
Met welke reden?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Want ik vind dit wel een lakende opmerking.
Waarom, je kan toch niet alles beluisteren? Ik luister ook van heel veel kerkverbanden geen preken, niet omdat ik dat niet wil, maar omdat de tijd ontbreekt en bij sommigen m'n interesse ontbreekt.
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Nathanaël »

Jantje schreef:
Mara schreef:
Arja schreef:Ik luister nooit naar preken van dominees uit de Gereformeerde Gemeente (of wat er op lijkt).
Met welke reden?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Want ik vind dit wel een lakende opmerking.
Ik begrijp niet zo goed waarom deze opmerking 'lakend' zou zijn. Laakbaar misschien?
Maar dan nog, waarom zou het fout zijn als je geen preken van predikanten uit de GG luistert? Doe ik ook niet namelijk, dus ben benieuwd!
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:
Mara schreef:
Arja schreef:Ik luister nooit naar preken van dominees uit de Gereformeerde Gemeente (of wat er op lijkt).
Met welke reden?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Want ik vind dit wel een lakende opmerking.
Je moet eens gewoon lezen zonder direct een mening te vormen. Er staat gewoon feitelijke info.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Jantje »

Vooral het gedeelte tussen haakjes werkt bij mij enige argwaan op. Maar ik geef toe dat ik wellicht iets te scherp reageerde. Dat neemt niet weg dat ik alsnog zeer benieuwd ben en mijn vraag nog steeds staat.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:
amateur-theoloog schreef: Heb jij weleens gehoord van ds. T. Cabaret?
Ik heb bij hem gekerkt.
Zeeuw schreef:Ah, hier staat ook ds Cabaret,
Dank je!
Hoop ik binnenkort eens te doen.
Ik luister nu een preek van deze dominee. Wat zingt hij mooi mee zeg. Echt uit volle borst.
'Hij kan en wil en zal in nood, zelfs bij het naadren van de dood, volkomen uitkomst geven!'
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:Vooral het gedeelte tussen haakjes werkt bij mij enige argwaan op. Maar ik geef toe dat ik wellicht iets te scherp reageerde. Dat neemt niet weg dat ik alsnog zeer benieuwd ben en mijn vraag nog steeds staat.
Ik zou je vraag neerleggen. En lekker laten liggen Jan. :D
Plaats reactie