Preken beluisteren op internet

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Jantje »

Jantje schreef: https://www.prekenweb.nl/nl/Preek/Open/24800

Een zeer ernstige en onderwijzende preek van een onverdachte predikant, die ik gisteren las.

Van harte aanbevolen!
Ik haal de preek nog even naar boven. Want we zijn nogal afgedwaald.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door -DIA- »

Jantje schreef:
Jantje schreef: https://www.prekenweb.nl/nl/Preek/Open/24800

Een zeer ernstige en onderwijzende preek van een onverdachte predikant, die ik gisteren las.

Van harte aanbevolen!
Ik haal de preek nog even naar boven. Want we zijn nogal afgedwaald.
Tip voor slechtzienden:
Kopieer de preek naar Word en laat het voorlezen. Ik vind het een noodoplossing maar soms is het voor mij een uitkomst.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Johannes S
Berichten: 581
Lid geworden op: 22 dec 2017, 16:55
Locatie: Dordrecht

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Johannes S »

Heel misschien heb ik nog wel een tip voor ziende blinden : https://www.youtube.com/watch?v=nnOd0UfzaP4
Filippenzen 3:20 Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook den Zaligmaker verwachten, namelijk den Heere Jezus Christus;
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door -DIA- »

Nu live mee te luisteren: Thaborkerk R'dam-IJsselmonde
https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/10249
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Zita »

Hervormd Dirksland heeft de preken alleen live beschikbaar, daarna zijn ze 'vanwege auteursrechten' achter slot en grendel. Ik snap die auteursrechten niet helemaal. Waarom geldt dat wel voor Dirksland, maar verder vrijwel nergens?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Herman »

Dat is vermoedelijk een diplomatieke formulering van het voorkeursrecht van de dominee die de preek uitspreekt.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Geytenbeekje »

Zita schreef:Hervormd Dirksland heeft de preken alleen live beschikbaar, daarna zijn ze 'vanwege auteursrechten' achter slot en grendel. Ik snap die auteursrechten niet helemaal. Waarom geldt dat wel voor Dirksland, maar verder vrijwel nergens?
Meestal hoe linkser hoe meer open ze er in zijn.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door -DIA- »

Geytenbeekje schreef:
Zita schreef:Hervormd Dirksland heeft de preken alleen live beschikbaar, daarna zijn ze 'vanwege auteursrechten' achter slot en grendel. Ik snap die auteursrechten niet helemaal. Waarom geldt dat wel voor Dirksland, maar verder vrijwel nergens?
Meestal hoe linkser hoe meer open ze er in zijn.
Dat zal ook veel te maken hebben dat de buitenwereld minder geneigd is de spot te drijven met meer moderne dominees.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Geytenbeekje »

-DIA- schreef:
Geytenbeekje schreef:
Zita schreef:Hervormd Dirksland heeft de preken alleen live beschikbaar, daarna zijn ze 'vanwege auteursrechten' achter slot en grendel. Ik snap die auteursrechten niet helemaal. Waarom geldt dat wel voor Dirksland, maar verder vrijwel nergens?
Meestal hoe linkser hoe meer open ze er in zijn.
Dat zal ook veel te maken hebben dat de buitenwereld minder geneigd is de spot te drijven met meer moderne dominees.
Ja kan ja, ik denk dat het aan de kerkenraad ligt.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door -DIA- »

Op tweede Pinksterdag werd er voor de kinderen, maar zeker ook voor ouderen goed te beluisteren een waar gebeurd verhaal voorgelezen afgewisseld met toepasselijke psalmen. Ik meen dat de historie zich heeft voorgedaan begin jaren 80. Ik had het meer gehoord, en hierbij kwam het weer naar voren. Ik geloof wel dat het verhaal wat geromantiseerd is, maar de boodschap klinkt er goed in door.

https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/10249
Datum van uitzending: Maandag 1 juni 2020
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door eilander »

Geytenbeekje schreef:
-DIA- schreef:
Geytenbeekje schreef:
Zita schreef:Hervormd Dirksland heeft de preken alleen live beschikbaar, daarna zijn ze 'vanwege auteursrechten' achter slot en grendel. Ik snap die auteursrechten niet helemaal. Waarom geldt dat wel voor Dirksland, maar verder vrijwel nergens?
Meestal hoe linkser hoe meer open ze er in zijn.
Dat zal ook veel te maken hebben dat de buitenwereld minder geneigd is de spot te drijven met meer moderne dominees.
Ja kan ja, ik denk dat het aan de kerkenraad ligt.
Als dit zou kloppen, zou hervormd Dirksland één van de meest rechtse gemeenten in ons land moeten zijn. Nou.... :nonnon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door -DIA- »

Te beluisteren:
Het kerstverhaal (dat op 2e Pinksterdag in de Thaborkerk werd verteld) heb ik gevonden.
Een meditatie waard. Of na te luisteren via de eerder geplaatste link.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 12 jun 2020, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door crossmountain »

-DIA- schreef:Op tweede Pinksterdag werd er voor de kinderen, maar zeker ook voor ouderen goed te beluisteren een waar gebeurd verhaal voorgelezen afgewisseld met toepasselijke psalmen. Ik meen dat de historie zich heeft voorgedaan begin jaren 80. Ik had het meer gehoord, en hierbij kwam het weer naar voren. Ik geloof wel dat het verhaal wat geromantiseerd is, maar de boodschap klinkt er goed in door.

https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/10249
Datum van uitzending: Maandag 1 juni 2020
Is de muzikale bijdrage live? Of draaiden ze CD muziek? Het klonk van ontzettend hoog niveau! Dat beeld had ik niet van deze gemeente.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door -DIA- »

crossmountain schreef:
-DIA- schreef:Op tweede Pinksterdag werd er voor de kinderen, maar zeker ook voor ouderen goed te beluisteren een waar gebeurd verhaal voorgelezen afgewisseld met toepasselijke psalmen. Ik meen dat de historie zich heeft voorgedaan begin jaren 80. Ik had het meer gehoord, en hierbij kwam het weer naar voren. Ik geloof wel dat het verhaal wat geromantiseerd is, maar de boodschap klinkt er goed in door.

https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/10249
Datum van uitzending: Maandag 1 juni 2020
Is de muzikale bijdrage live? Of draaiden ze CD muziek? Het klonk van ontzettend hoog niveau! Dat beeld had ik niet van deze gemeente.
Nee, aan het einde van de vertelling wordt wel gezegd wie de uitvoerenden zijn. Volgens mij gewoon mensen uit de gemeente.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Tiberius »

-DIA- schreef:file:///C:/Users/Gebruiker/Downloads/30%20Kerstverhaal%20-%20Zanger%20aan%20de%20glazen%20zee.pdf

Het kerstverhaal (dat op 2e Pinksterdag in de Thaborkerk werd verteld) heb ik gevonden.
Een meditatie waard. Of na te luisteren via de eerder geplaatste link.
Die link gaat niet werken, want hij wijst naar een bestand op jouw eigen computer.
Plaats reactie