Preken beluisteren op internet

Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Nasrani »

Jantje schreef:Maar wat zou de oorzaak zijn van de nood naar arbeiders op de zendingsvelden? Is het niet beschamend dat er al zo vele keren een advertentie in de Saambinder heeft gestaan waarin een zendingswerker is gevraagd voor één der zendingsvelden?

Daarom moeten we maar veel bidden of er nog mensen dat werk geroepen mogen worden. Want het Evangelie van vrije genade moet de gehele wereld verkondigd worden. Dat was ook de boodschap in deze dienst. En juist die nood moet ons op het hart binden.
Heb je zelf wel serieus overwogen om te solliciteren? Als we altijd maar denken dat is niets voor mij dat moet een ander maar doen en anderen denken dat ook dan zal er weinig invulling van de vacatures komen.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Roos2018 »

Nasrani schreef:
Jantje schreef:Maar wat zou de oorzaak zijn van de nood naar arbeiders op de zendingsvelden? Is het niet beschamend dat er al zo vele keren een advertentie in de Saambinder heeft gestaan waarin een zendingswerker is gevraagd voor één der zendingsvelden?

Daarom moeten we maar veel bidden of er nog mensen dat werk geroepen mogen worden. Want het Evangelie van vrije genade moet de gehele wereld verkondigd worden. Dat was ook de boodschap in deze dienst. En juist die nood moet ons op het hart binden.
Heb je zelf wel serieus overwogen om te solliciteren? Als we altijd maar denken dat is niets voor mij dat moet een ander maar doen en anderen denken dat ook dan zal er weinig invulling van de vacatures komen.
Dat is een goede vraag, Nasrani, die niet alleen geldt voor Jantje, maar allen op dit forum die zich op dezelfde manier manifesteren.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Jantje »

Nasrani schreef:
Jantje schreef:Maar wat zou de oorzaak zijn van de nood naar arbeiders op de zendingsvelden? Is het niet beschamend dat er al zo vele keren een advertentie in de Saambinder heeft gestaan waarin een zendingswerker is gevraagd voor één der zendingsvelden?

Daarom moeten we maar veel bidden of er nog mensen dat werk geroepen mogen worden. Want het Evangelie van vrije genade moet de gehele wereld verkondigd worden. Dat was ook de boodschap in deze dienst. En juist die nood moet ons op het hart binden.
Heb je zelf wel serieus overwogen om te solliciteren? Als we altijd maar denken dat is niets voor mij dat moet een ander maar doen en anderen denken dat ook dan zal er weinig invulling van de vacatures komen.
Vanwege verschillende redenen (praktisch, lichamelijk, enz.) is het niet mogelijk voor mij om te solliciteren.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Nasrani »

Jantje schreef:
Nasrani schreef:
Jantje schreef:Maar wat zou de oorzaak zijn van de nood naar arbeiders op de zendingsvelden? Is het niet beschamend dat er al zo vele keren een advertentie in de Saambinder heeft gestaan waarin een zendingswerker is gevraagd voor één der zendingsvelden?

Daarom moeten we maar veel bidden of er nog mensen dat werk geroepen mogen worden. Want het Evangelie van vrije genade moet de gehele wereld verkondigd worden. Dat was ook de boodschap in deze dienst. En juist die nood moet ons op het hart binden.
Heb je zelf wel serieus overwogen om te solliciteren? Als we altijd maar denken dat is niets voor mij dat moet een ander maar doen en anderen denken dat ook dan zal er weinig invulling van de vacatures komen.
Vanwege verschillende redenen (praktisch, lichamelijk, enz.) is het niet mogelijk voor mij om te solliciteren.
Dat kan natuurlijk.
Hopelijk kun je wel zending doen in je eigen omgeving!
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Roos2018 »

Wij proberen zending te doen onder moslims, en dat is soms best wel heftig, vooral wanneer het belezen mensen zijn.
Wij komen ook moslims tegen die de Statenvertaling lezen of hebben gelezen, en van daar uit het christelijk geloof proberen te bestrijden.
Gebruikersavatar
Vagari
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 aug 2014, 22:12

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Vagari »

Roos2018 schreef:Wij proberen zending te doen onder moslims, en dat is soms best wel heftig, vooral wanneer het belezen mensen zijn.
Wij komen ook moslims tegen die de Statenvertaling lezen of hebben gelezen, en van daar uit het christelijk geloof proberen te bestrijden.
Ik heb over dit onderwerp, online, veel gelezen en beluisterd. Is het in Nederland in de praktijk ook waar dat ze toch allemaal met dezelfde vragen komen? Zoals:
- Waar zegt Jezus:,, Ik ben God, aanbid mij."?
- Waarom geloven christenen dat God gestorven is?
- Als Jezus God is tot Wie bad Hij dan?
- Als Jezus zegt dat de Vader meerder is dan Hij, bewijst Hij dat Hij geen God is.
- Als Jezus God is, hoe kon de satan Hem dan verzoeken?
- God is toch genadig? Waarom kan kan Hij niet gewoon de zonden vergeven i.p.v. gerechtigheid te eisen?
- Waarom moest Jezus sterven voor de zonden van een ander? Dat is toch onrechtvaardig? Een ieder mens zal toch zijn eigen ongerechtigheid dragen? Jer. 18
- 3 Dagen in het graf? Vrijdagavond tot zondagochtend?
- Maar de hele Bijbel is toch corrupt? Jezus zegt dat de Joden het OT verdraaid hebben en Paulus heeft het hele NT naar zijn hand gezet.
- Waarom zeggen de 3 eerste Evangeliën niets over de Godheid van Jezus en heeft alleen Johannes dat later opgeschreven?

Waarschijnlijk ken je de site al maar hier is nog een link:
https://www.answering-islam.org/Shamoun ... _questions
Ik moet zeggen dat het helemaal niet erg is om voor jezelf antwoorden te formuleren op hun vragen. Het kan ook heel nuttig zijn om de Bijbel te onderzoeken met zulke vragen in je achterhoofd. Vooral als je van kinds af aan bekend bent met de reformatorische leer. Zo leer je heerlijke dingen die je anders misschien over het hoofd zou hebben gezien.

Wat me trouwens opvalt in alle discussies: (b.v. bij Jay Smith) zolang zij de Bijbel mogen aanvallen en vragen mogen stellen gaat het er best vreedzaam aan toe maar zodra je vragen over de Koran gaat stellen en daarmee aan hun poten begint te zagen dan barst het geweld los. Ze weten ergens in hun hart heel goed dat de Koran nog geen minuut overeind blijft als je de Koran met dezelfde kritische houding zou onderzoeken zoals dat ook met de Bijbel gebeurt is.

Soms twijfel ik of hier op refoforum een topic zal openen met zulke vragen. Zodat hier iedereen, op een zo eenvoudige manier als mogelijk, is zelf een antwoord kan formuleren vanuit de Bijbel. Want met Calvijn, M'Cheyne, van de Groe, Comrie of Kersten hoef je echt niet aan te komen bij moslims... Bovendien kan iedereen hier anoniem meelezen. Dus als er zo'n vraag ingetikt wordt kan het best zijn dat refoforum hoog in de zoekresultaten terecht komt.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Bezorgd »

Ad Anker schreef:
-DIA- schreef:
Roos2018 schreef:
-DIA- schreef: We zien de nood ook wel, maar allereerst de nood bij onszelf. Mijn ziele doorziet gij uw lot, hoe zult gij rechtvaardig verschijnen voor God? Of met Job 13: Zal het goed zijn als Hij u zal onderzoeken? Dat is persoonlijk.
Ik, ik, ik en de rest kan stik? Hoe is het dan gesteld met de uitspraak vanuit de Bijbel: ben ik mijns broeders hoeder?
Hoe interpreteren we dan Exodus 32:
31 Zo keerde Mozes weder tot den HEERE, en zeide: Och, dit volk heeft een grote zonde gezondigd, dat zij zich gouden goden gemaakt hebben.
32 Nu dan, indien Gij hun zonden vergeven zult! doch zo niet, zo delg mij nu uit Uw boek, hetwelk Gij geschreven hebt.

Of heeft dat geen waarde meer tegenwoordig, @Dia?
Begrijpt u het echt niet? Gaat u naar de kerk? En wat hoort u dan? Als het gaat om ons eeuwig wel en wee, is dat strikt persoonlijk. Dat wil beslist niet zeggen dat je je naaste maar kunt laten gaan, juist niet, want wie eigen nood kent die ziet de nood van de naaste. Maar de persoon die dat ziet zal toch in de eerste plaats tot zichzelf moeten inkeren. Luther wist dat ook: Hoe krijg ik genade bij een rechtvaardig God, waar Recht niet boven Genade gaat en Genade niet boven Recht. In welke tijd zijn we beland? Luther en Bunyan kennen we niet meer.
Mensen, hoe lang durven we ons nog reformatorisch te noemen? Degene die probeert op deze grond te staan wordt welhaast vervolgd. Het is teken des tijds een ernstige waarschuwing!
Nou ja, je bent wel favoriet voor de Piet Puk bokaal.

:haha
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door -DIA- »

Ter voorbereiding op de zondag een preek die ik vanavond ook beluisterd heb.
Het is een preek van wijlen ds. J. Catsburg over "Uw koninkrijk kome"

http://preken.mobi/mobi_play.php?app=&f ... 20kome.mp3
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jesaja40
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 jul 2017, 15:56

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Jesaja40 »

https://kerkdienstgemist.nl/media/1465546-GBS-dienst

Preek van ds. P. Blok, gehouden op 6 september 2017
"Leer mij, HEERE! Uw weg; ik zal in Uw waarheid wandelen; verenig mijn hart tot de vreze Uws Naams."
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door -DIA- »

Ik las net een interview met ds. D.J. Budding in het RD.
Ik dacht: zouden er preken van hem op internet staan?
Ja, ik vond er wat
Ik geloof dat je deze wel kunt beluisteren...
Hoewel het wel iets anders is dan wij het gewend zijn.
Ik las dat ds. Budding niet kerkelijk was van huis uit.
We moeten deze preek wel met een beetje onderscheid beluisteren.
Maar ik geloof dat wel dat het een preek is die de waarheid zegt.

http://downloadpreken.nl/preken/sprekers_nl/Budding,D.J.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Tiberius »

Ds. Budding was de beste vriend van wijlen ds. J. Veenendaal.
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:Ds. Budding was de beste vriend van wijlen ds. J. Veenendaal.
Dat wist ik niet. Maar wellicht waren ze ook geestelijke vrienden...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door huisman »

-DIA- schreef:
Tiberius schreef:Ds. Budding was de beste vriend van wijlen ds. J. Veenendaal.
Dat wist ik niet. Maar wellicht waren ze ook geestelijke vrienden...
Dat waren ze . Ds Budding heeft op de begrafenis van ds Veenendaal - op verzoek van de overledene- een stichtelijk woord gesproken.
Laatst gewijzigd door huisman op 25 aug 2018, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4783
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

-DIA- schreef: We moeten deze preek wel met een beetje onderscheid beluisteren.
Maar ik geloof dat wel dat het een preek is die de waarheid zegt.

http://downloadpreken.nl/preken/sprekers_nl/Budding,D.J.
Als het de waarheid is, dus Bijbels, waarom moeten we de preek dan toch met onderscheid beluisteren?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door eilander »

Johann Gottfried Walther schreef:
-DIA- schreef: We moeten deze preek wel met een beetje onderscheid beluisteren.
Maar ik geloof dat wel dat het een preek is die de waarheid zegt.

http://downloadpreken.nl/preken/sprekers_nl/Budding,D.J.
Als het de waarheid is, dus Bijbels, waarom moeten we de preek dan toch met onderscheid beluisteren?
Dan moet je altijd. Verder kun je dit soort aanduidingen beter laten liggen.
Met onderscheid lezen dus.
Plaats reactie