iTunes

Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

iTunes

Bericht door Auto »

Wie kan mij helpen met het volgende. Ik heb iTunes weer eens in gebruik genomen. Nu wil ik radio1 en BNR er bij zetten, maar ik kan nergens vinden of deze zenders er al tussen staan of hoe ik ze kan toevoegen.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Degenen die het gebruiken welke zenders/podcasts gebruiken jullie?

- Classic fm heb ik inmiddels draaien
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17255
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: iTunes

Bericht door huisman »

Auto schreef:Wie kan mij helpen met het volgende. Ik heb iTunes weer eens in gebruik genomen. Nu wil ik radio1 en BNR er bij zetten, maar ik kan nergens vinden of deze zenders er al tussen staan of hoe ik ze kan toevoegen.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Degenen die het gebruiken welke zenders/podcasts gebruiken jullie?

- Classic fm heb ik inmiddels draaien

Lees eerst het topic over popmuziek maar eens ;)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: iTunes

Bericht door Auto »

huisman schreef:
Auto schreef:Wie kan mij helpen met het volgende. Ik heb iTunes weer eens in gebruik genomen. Nu wil ik radio1 en BNR er bij zetten, maar ik kan nergens vinden of deze zenders er al tussen staan of hoe ik ze kan toevoegen.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Degenen die het gebruiken welke zenders/podcasts gebruiken jullie?

- Classic fm heb ik inmiddels draaien

Lees eerst het topic over popmuziek maar eens ;)
Ben jij al op zo'n avond geweest dan?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17255
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: iTunes

Bericht door huisman »

Auto schreef:
huisman schreef:
Auto schreef:Wie kan mij helpen met het volgende. Ik heb iTunes weer eens in gebruik genomen. Nu wil ik radio1 en BNR er bij zetten, maar ik kan nergens vinden of deze zenders er al tussen staan of hoe ik ze kan toevoegen.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Degenen die het gebruiken welke zenders/podcasts gebruiken jullie?

- Classic fm heb ik inmiddels draaien

Lees eerst het topic over popmuziek maar eens ;)
Ben jij al op zo'n avond geweest dan?
Nee, mij te heftig. Onze kinderen hopen binnenkort wel te gaan.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Online
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18666
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: iTunes

Bericht door helma »

jullie zouden samen kunnen gaan :tilt
(en ik zou mijn kinderen niet zonder ouder laten gaan trouwens als het niet perse nodig is....)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17255
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: iTunes

Bericht door huisman »

helma schreef:jullie zouden samen kunnen gaan :tilt
(en ik zou mijn kinderen niet zonder ouder laten gaan trouwens als het niet perse nodig is....)
Ik ga er over nadenken, verlang niet echt naar die muziek terug, heeft met mijn verleden te maken.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: iTunes

Bericht door Marnix »

Volgens mij is er een apart topic over die lezingen.

Auto, je kan in iTunes in het menu via Geavanceerd, Open Audiostream radiostations toevoegen. De streams zijn:

BNR: 81.173.3.251/listen.pls
Radio 1: http://shoutcast2.omroep.nl:8100/

Ze komen vervolgens in je muzieklibrary te staan, je kan een afspeellijst maken en ze daar heen slepen zodat je ze makkelijk kan benaderen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: iTunes

Bericht door Auto »

Marnix schreef:Volgens mij is er een apart topic over die lezingen.

Auto, je kan in iTunes in het menu via Geavanceerd, Open Audiostream radiostations toevoegen. De streams zijn:

BNR: 81.173.3.251/listen.pls
Radio 1: http://shoutcast2.omroep.nl:8100/

Ze komen vervolgens in je muzieklibrary te staan, je kan een afspeellijst maken en ze daar heen slepen zodat je ze makkelijk kan benaderen.
Marnix, je bent een kei! Het werkt!
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: iTunes

Bericht door Marnix »

Ach, ik ben gewend om support te leveren op Apple-producten, kleine moeite. Graag gedaan!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17255
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: iTunes

Bericht door huisman »

Marnix schreef:Ach, ik ben gewend om support te leveren op Apple-producten, kleine moeite. Graag gedaan!

Als ik onderstaand artikel lees in het RD van vandaag krijg ik toch een rotte Apple smaak in mijn mond.

Christelijke app opnieuw geweigerd
ASHBURN – Computerconcern Apple heeft een app voor de iPhone/iPad die de traditionele christelijke ethiek verdedigt, voor de tweede keer geweigerd. Christelijke leiders noemen de afwijzing „onthutsend.”
De betreffende app, een programmaatje voor de iPhone en de iPad van Apple, bevat de tekst van de Manhattan Declaration. Deze in 2009 uitgegeven verklaring bevat een overzicht van de Bijbelse leer met betrekking tot het huwelijk, het leven en religieuze vrijheid. Het document spreekt zich onder meer uit tegen het homohuwelijk, abortus en stamcelonderzoek met embryo’s, onderwerpen waarover in de Amerikaanse samenleving een heftig debat wordt gevoerd.

De Manhattan Declaration is ondertekend door ruim 150 prominente evangelicalen en rooms-katholieken. Via internet hebben meer dan 480.000 mensen hun instemming betuigd.

Apple accepteerde de app aanvankelijk, maar verwijderde deze in november uit zijn onlinewinkel, de ”app store”, nadat bijna 8000 mensen via de liberale website change.org Apple hadden gevraagd de app te verwijderen. De inhoud van de app is „kwetsend voor grote groepen mensen”, zo motiveerde het concern zijn handelwijze.

De organisatie achter de Manhattan Declaration diende daarop begin deze maand een nieuwe versie in, waarin een aantal enquêtevragen was weggelaten, zoals: „Steunt u relaties tussen mensen van hetzelfde geslacht?” en: „Steunt u het recht op abortus?” Vorige week meldde de website van Manhattan Declaration dat Apple de app opnieuw heeft geweigerd.

De website noemt de reactie van Apple „ontstellend” en roept Apple ertoe op terug te komen van het besluit. „De topmensen van het concern moeten begrijpen dat ze het land geen dienst bewijzen door te capituleren voor pogingen om mensen aan een van beide kanten van belangrijke morele debatten te stigmatiseren, te marginaliseren of in diskrediet te brengen.”
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: iTunes

Bericht door Marnix »

Tja, ik weet niet precies waarom het is afgewezen en wat er allemaal in staat. Je moet uitkijken om dit gelijk af te doen als discriminatie ofzo, sowieso als je de inhoud van de app niet kent, maar ook niet de reden van afwijzing. Een app is een programma en moet een doel hebben. Zo kan je bijvoorbeeld geen app maken en daar alleen informatie inzetten, dan kan je het namelijk gewoon op internet aanbieden. Apple is volgens mij echt niet antichristelijk, er zijn talloze christelijke apps, bijbel-apps enz in de app-store te vinden.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: iTunes

Bericht door jvdg »

Marnix schreef:Tja, ik weet niet precies waarom het is afgewezen en wat er allemaal in staat. Je moet uitkijken om dit gelijk af te doen als discriminatie ofzo, sowieso als je de inhoud van de app niet kent, maar ook niet de reden van afwijzing. Een app is een programma en moet een doel hebben. Zo kan je bijvoorbeeld geen app maken en daar alleen informatie inzetten, dan kan je het namelijk gewoon op internet aanbieden. Apple is volgens mij echt niet antichristelijk, er zijn talloze christelijke apps, bijbel-apps enz in de app-store te vinden.
Marnix, ik vind het telkens weer knap hoe jij werkelijk bijna alle zaken weet te verdedigen en goed te praten wat christenen tegen de borst stuit.
Ik weet dat het geen inhoudelijk commentaar is, maar naar mijn gevoel is je insteek in al deze zaken dusdanig dat je het christendom beschouwt als het hijgerig aangepast navolgen van de "wereld".
Een dergelijke tendens zie ik ook bij de EO.
Alles moet nieuw worden, voor het "oude" is geen respect of gevoel meer.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: iTunes

Bericht door Auto »

jvdg schreef:
Marnix schreef:Tja, ik weet niet precies waarom het is afgewezen en wat er allemaal in staat. Je moet uitkijken om dit gelijk af te doen als discriminatie ofzo, sowieso als je de inhoud van de app niet kent, maar ook niet de reden van afwijzing. Een app is een programma en moet een doel hebben. Zo kan je bijvoorbeeld geen app maken en daar alleen informatie inzetten, dan kan je het namelijk gewoon op internet aanbieden. Apple is volgens mij echt niet antichristelijk, er zijn talloze christelijke apps, bijbel-apps enz in de app-store te vinden.
Marnix, ik vind het telkens weer knap hoe jij werkelijk bijna alle zaken weet te verdedigen en goed te praten wat christenen tegen de borst stuit.
Ik weet dat het geen inhoudelijk commentaar is, maar naar mijn gevoel is je insteek in al deze zaken dusdanig dat je het christendom beschouwt als het hijgerig aangepast navolgen van de "wereld".
Een dergelijke tendens zie ik ook bij de EO.
Alles moet nieuw worden, voor het "oude" is geen respect of gevoel meer.
jvdg, op dit punt heeft marnix wel gelijk. niemand weet nog hier in nl wat dat precies voor app is. In Amerika zijn groeperingen die juist zaken op de markt brengen om mensen te prikkelen, daar reageren weer andere groeperingen op en elke keer draait het op de constitutie waar de Verenigde Staten op gebasseerd zijn. Hier zit veel meer achter dan wij weten. Dat het RD in 1x zo'n stukje schrijft, wil niet zeggen of we het gelijk er voor op moeten nemen.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: iTunes

Bericht door jvdg »

Auto schreef:
jvdg schreef:
Marnix schreef:Tja, ik weet niet precies waarom het is afgewezen en wat er allemaal in staat. Je moet uitkijken om dit gelijk af te doen als discriminatie ofzo, sowieso als je de inhoud van de app niet kent, maar ook niet de reden van afwijzing. Een app is een programma en moet een doel hebben. Zo kan je bijvoorbeeld geen app maken en daar alleen informatie inzetten, dan kan je het namelijk gewoon op internet aanbieden. Apple is volgens mij echt niet antichristelijk, er zijn talloze christelijke apps, bijbel-apps enz in de app-store te vinden.
Marnix, ik vind het telkens weer knap hoe jij werkelijk bijna alle zaken weet te verdedigen en goed te praten wat christenen tegen de borst stuit.
Ik weet dat het geen inhoudelijk commentaar is, maar naar mijn gevoel is je insteek in al deze zaken dusdanig dat je het christendom beschouwt als het hijgerig aangepast navolgen van de "wereld".
Een dergelijke tendens zie ik ook bij de EO.
Alles moet nieuw worden, voor het "oude" is geen respect of gevoel meer.
jvdg, op dit punt heeft marnix wel gelijk. niemand weet nog hier in nl wat dat precies voor app is. In Amerika zijn groeperingen die juist zaken op de markt brengen om mensen te prikkelen, daar reageren weer andere groeperingen op en elke keer draait het op de constitutie waar de Verenigde Staten op gebasseerd zijn. Hier zit veel meer achter dan wij weten. Dat het RD in 1x zo'n stukje schrijft, wil niet zeggen of we het gelijk er voor op moeten nemen.
Dit was eigenlijk mijn vraag niet, maar laat maar.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: iTunes

Bericht door Marnix »

Ik vind het knap hoe je mijn nuanceringen soms toch weer negatief weet uit te leggen. ;) Ik geef alleen aan dat we moeten uitkijken om dit als discriminatie te typeren terwijl we helemaal niet weten wat de reden van de weigering is. Dat kan, zoals ik zei, ook met doel / functionaliteit te maken hebben. Apps worden niet alleen op inhoud getoetst maar ook op het waarom en sommige dingen zijn wel goed, maar niet geschikt als app. Als er zo'n app zou worden gemaakt over de evolutietheorie zou die denk ik ook worden afgewezen omdat het als app niet functioneel is. Dat is een terechte nuancering en ik vind het jammer dat je dat afdoet als goedpraten wat verkeerd zou zijn. Dat is het niet. Ik wil alleen aangeven hoe Apps worden getoetst, dat er meer redenen voor afwijzing kunnen zijn en we niet zomaar kunnen stellen dat de afwijzing op basis van de inhoud is. Apple biedt best ruimte voor christelijke apps die functioneel zijn.
Plaats reactie