SermonAudio

Dathenum

Bericht door Dathenum »

wierhols schreef:yep I did, he has a great voice
Did he have a great message also?
Dathenum

Bericht door Dathenum »

knip (laat ik dit woord maar in het nederlands houden :shock:)
Laatst gewijzigd door Dathenum op 02 aug 2006, 10:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

wierhols schreef:is the providence reformed affiliated with the HNRC as well?
No, with the Reformed Church of America (Hervormd) and they have contacts with the Free Reformed Churches (Chr. Ger.)
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
rj
Berichten: 252
Lid geworden op: 10 okt 2005, 18:50

Bericht door rj »

Rev. J. Beeke preaches at the Metropolitan Tabernacle to sometimes I saw. I ordered a book from the website, Josua's Conquest. I like it the way dr Master takes you throug the bible verses, explains them and applies them for today.
Laatst gewijzigd door rj op 07 aug 2006, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Forumregels schreef:- Spreek met respect over kerkverbanden en ambtsdragers. Dit betekend onder meer dat men voor predikanten de titel ds. gebruikt.
We call him Rev. Beeke or Dr. Beeke here. "Rev. Joel Beeke" is ok for me.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
rj
Berichten: 252
Lid geworden op: 10 okt 2005, 18:50

Bericht door rj »

You're right. Sorry for the disrespectful addressing. I changed it.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Sermons

Bericht door Bert Mulder »

Here you can find some Protestant Reformed sermons:

http://www.prca.org/sermons/index.html
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
fallen king
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 okt 2006, 14:15
Contacteer:

Re: Metropolitan Tabernacle

Bericht door fallen king »

rj schreef:Did any of you ever listen to Dr. Peter Masters of the Metropolitan Tabernacle?

Metropolitan Tabernacle
Yes, he's really a very gifted preacher. Good teachings. It's always beautiful to hear the lessons he takes from a part of Scripture.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: SermonAudio

Bericht door helma »

https://www.sermonaudio.com/sermoninfo. ... 5101134510

Looking to the Lord with Respect to Our Children
Dr Jerry Bilkes
(FRC of Pompton Plains 8-08-2010)


Scripture: Exodus 2:1-10 Text: Hebrews 11:23 Theme: Looking to the Lord with respect to our Children
1. A Desperate Situation
2. A Resourceful Faith
3. A Redeeming Lord
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: SermonAudio

Bericht door Bert Mulder »

https://www.sermonaudio.com/source_deta ... eid=okcrpc

Rev. Stephen Mulder, churchplanter in Oklahoma City
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Canada
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 dec 2018, 17:42
Locatie: Ontario

Re: SermonAudio

Bericht door Canada »

I recommend you listen to this sermon by Rev. Gavin Beers:

https://www.sermonaudio.com/saplayer/pl ... 1524513621
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: SermonAudio

Bericht door Job »

Goedendag beste overzeeeërs. Allereerst een hartelijke groet vanuit het vader-, moeder- en/of familieland. Worden in jullie kerken de predikanten standaard bij hun voornaam aangesproken? Zag dat ds. P. van Ruitenburg zijn communicatie ook met zijn voornaam afsluit.
KB_
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 nov 2013, 15:42
Locatie: Canada

Re: SermonAudio

Bericht door KB_ »

In de VS en Canada is het al zo'n 30 jaar heel normaal om mensen in een hoge functie alsnog met voor en achternaam aan te spreken. door het toevoegen van pastor or reverend (rev.) is er alsnog een eerbiedsvorm bij de naam inbegrepen. We hebben hier niet minder respect voor de pastors ik denk zelfs meer!!

Helaas is het typisch GG en NRC om het nederlandse gebruik van voorletters strikt te hanteren... Juist de oude ds. Den Hoed (een echte Amerikaan) gebruikt overal zijn voornaam. Ds van Ruitenburg is goed geintergreerd en die dus ook. Ds Vergunst deed het ook in de VS en Nieuw Zeeland weet ik niet, dat is wat meer Brits en misschien is het daar wel normaal.

Verder helaas niet veel predikanten en dat creert afstand voor de jeugd want die zijn dat niet zo gewend. Zo erg is het ook niet hoor maar je ziet dus maar dat voornaamgebruik niet hoeft te leiden tot minder repsetc of hoogachting. soms zijn we hier iets te nederlands gebleven
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: SermonAudio

Bericht door DDD »

Het is in Nederland ook een beetje raar hoor. Ik denk dat predikanten zoiets ook alleen maar doen in hun eigen kring, want zodra je daarbuiten komt, denken mensen toch dat er iets niet goed met je is als je je voornaam niet gebruikt.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: SermonAudio

Bericht door helma »

Canada schreef:I recommend you listen to this sermon by Rev. Gavin Beers:

https://www.sermonaudio.com/saplayer/pl ... 1524513621
I just downloaded this morning some sermons from Gavin Beers. I never heard from him before...but someone recommanded me 'Glory of Gravitas'. I put this sermon on my list too. Thanks.
Plaats reactie