Muziek voor de lijdenstijd

DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Muziek voor de lijdenstijd

Bericht door DDD »

Wat jammer van de nare taalfout op de poster...
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Muziek voor de lijdenstijd

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Wat jammer van de nare taalfout op de poster...
Die hele eerste zin klopt van geen kanten.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Muziek voor de lijdenstijd

Bericht door Hendrikus »

DDD schreef:Wat jammer van de nare taalfout op de poster...
Ja, dat daar dan niet even iemand kritisch naar kijkt voor het gepubliceerd wordt...
~~Soli Deo Gloria~~
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Muziek voor de lijdenstijd

Bericht door Jantje »

De eerste zin in de omschrijving is niet normaal Nederlands. En verder is er in de tweede zin ook nog een voltooid deelwoord fout geschreven.

Dit is een extreem voorbeeld van slecht Nederlands. Onbegrijpelijk.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Muziek voor de lijdenstijd

Bericht door Panny »

Orchidee schreef:Mooi initiatief AfbeeldingAfbeelding
"De hoogtepunten uit de Mattheus worden vertoont op een groot scherm..."

Daar ben ik wel benieuwd naar ;)
Wat moet ik me daar bij voorstellen?
deschpin
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: Muziek voor de lijdenstijd

Bericht door deschpin »

John Galt schreef:Dit lied staat in de bundel Opwekkingsliederen onder nummer 706.

Maar zingen ze zoveel anders dan wat Paulus zegt in 1 Kor 15: "Want ik heb ulieden ten eerste overgegeven, hetgeen ik ook ontvangen heb, dat Christus gestorven is voor onze zonden, naar de Schriften"?

Waar vind je trouwens in Psalm 22 het aspect van "om mijne zonden"?
Opwekking is een soort leesmapconstructie. Lenen liederen vanuit alle hoeken en gaten. Sela is geen opwekking.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
deschpin
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: Muziek voor de lijdenstijd

Bericht door deschpin »

Jantje schreef:
Erskinees schreef:Precies. Je antwoord geeft zelf al het probleem aan. Het gaat jou dus totaal niet om de inhoud, maar om wat de ambtsdragers van de GG zeggen. Bij de beelduitzendingen zagen we al dat dit zeer aan verandering onderhevig is. Sela wordt breed geluisterd in onze gezindte. Dat is overigens ook wegens een een gebrek aan eigentijdse reformatorische muziekinitiatieven. Het hierbij genoemde lied is wat mij betreft verantwoord.
Jouw mening is natuurlijk niet het einde van alle tegenspraak. Net zo min als de mijne, overigens.

Maar je geeft totaal geen antwoord op mijn vraag. Het feit dat een abonnement op Netflix onder de reformatorische jongeren tegenwoordig meer regel dan uitzondering is, betekent nog niet dat dit ook is toegestaan. Nu wil ik Sela uiteraard niet vergelijken met Netflix, maar je argument is niet echt sterk, blijkt uit dit voorbeeld.

Dus nogmaals mijn vraag: waarom wordt er binnen de gereformeerde gezindte, ondanks het feit dat er breed wordt geluisterd naar deze band, tóch zoveel gewaarschuwd voor de muziek van Sela?
Er zijn stromingen die alleen waarderen wat in eigen beheer wordt bepaald en uitgegeven. Reactiemechanisme zie je keer op keer bij Jongerenavonden, HSV, Sela enz. enz.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Muziek voor de lijdenstijd

Bericht door Christen »

De Bok gezonden in de woestijn. Rolof Mulder. N.a.v. hoe was je zondag.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Plaats reactie