Verhalen Cassettebandjes

Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Verhalen Cassettebandjes

Bericht door Hollander »

Jantje schreef:
Hollander schreef:De boeken van W.G. van de Hulst behoorden in hun tijd tot de allerbeste kinderboeken. Mijn mening: zeldzaam goed!
Geenszins. Alleen al de woorden 'och' en 'ach' deden mij al een kleine ergernis geven.
Dat zou bij jou toch een grote vreugde moeten zijn? ;) Ik houd van die boeken van W.G. van de Hulst, het liefst zou ik ze allemaal nog eens willen lezen. Jeugdsentiment.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Verhalen Cassettebandjes

Bericht door Mara »

John Galt schreef:Ik heb twee jaar geleden bij de kerstborrel op mijn werk het verhaal "Het kerstfeest van 2 domme kidnertjes" verteld. Wat mij betreft het ultieme kerstverhaal. Vooral het einde vind ik prachtig: "Het jongetje wist niet dat het meisje bad. En het meisje wist niet dat het jongetje bad. Maar boven, in de hemel, hoorde God het wel. En de engelen zongen van Gloria. En zo werd het echt, écht kerstfeest!"
Mijn collega's hebben het er soms nog over.
Dat was één van mijn lievelingsboeken uit de serie.
Kinderboeken waren vroeger wel veel ernstiger he?
En ook zat er altijd wel een moraal in het verhaal.
Zeeuw schreef:Dus nu inderdaad eigenlijk altijd 1 dopje in.
:super
@Samanthi: Las jij ook de Rozemarijntje-serie?
Ik las ook graag Rie van Rossum, en de Goud Elsje serie.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Verhalen Cassettebandjes

Bericht door samanthi »

Hollander schreef:
Jantje schreef:
Hollander schreef:De boeken van W.G. van de Hulst behoorden in hun tijd tot de allerbeste kinderboeken. Mijn mening: zeldzaam goed!
Geenszins. Alleen al de woorden 'och' en 'ach' deden mij al een kleine ergernis geven.
Dat zou bij jou toch een grote vreugde moeten zijn? ;) Ik houd van die boeken van W.G. van de Hulst, het liefst zou ik ze allemaal nog eens willen lezen. Jeugdsentiment.
Ik ben er ook erg gek op, het zwarte poesje, de boze koster, Rozemarijntje, Niek van de bovenmeester en Peerke...
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Verhalen Cassettebandjes

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
John Galt schreef:Ik heb twee jaar geleden bij de kerstborrel op mijn werk het verhaal "Het kerstfeest van 2 domme kidnertjes" verteld. Wat mij betreft het ultieme kerstverhaal. Vooral het einde vind ik prachtig: "Het jongetje wist niet dat het meisje bad. En het meisje wist niet dat het jongetje bad. Maar boven, in de hemel, hoorde God het wel. En de engelen zongen van Gloria. En zo werd het echt, écht kerstfeest!"
Mijn collega's hebben het er soms nog over.
Dat was één van mijn lievelingsboeken uit de serie.
Kinderboeken waren vroeger wel veel ernstiger he?
En ook zat er altijd wel een moraal in het verhaal.
Zeeuw schreef:Dus nu inderdaad eigenlijk altijd 1 dopje in.
:super
@Samanthi: Las jij ook de Rozemarijntje-serie?
Ik las ook graag Rie van Rossum, en de Goud Elsje serie.
Ja Goudelsje
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Verhalen Cassettebandjes

Bericht door Tiberius »

Jeugdsentiment of niet. Al met al heeft die man nog steeds geen cassettebandjes.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Verhalen Cassettebandjes

Bericht door samanthi »

Tiberius schreef:Jeugdsentiment of niet. Al met al heeft die man nog steeds geen cassettebandjes.
Wel een link
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: Verhalen Cassettebandjes

Bericht door Anselmus »

Mara schreef:
Anselmus schreef: Afgelopen week ben ik twee dagen op de fiets naar mijn werk geweest en heb daarmee 3,5 uur geluisterd naar dit boek.
Zeeuw schreef:Dat doe ik ook vaak. Ik moet wel zeggen, soms zit ik zo in het verhaal dat het bijna gevaarlijk wordt op de fiets.
Als automobilist erger ik me weleens aan al die fietsers met oordopjes in. Ze horen niks, zitten in hun eigen wereld en rijden zo de kruising op.
Hadden ze dan maar 1 oordopje in, dan kunnen ze met hun andere oor tenminste nog iets horen.
Sorry, maar ik vind het geen goed voorbeeld (voor je kinderen).
Het maakt dat je kompleet op je eigen eiland zit.
Aan de ene kant heb je gelijk. Aan de andere kant is er met jongeren het verschil in volume. Als ik kijk hoe hard onze dochter soms geluid in haar dopjes heeft, dat niveau hak ik lang niet. Tweede verschil is dat de jongere generatie meer het idee heeft dat de weg van hen alleen is en minder rekening houden met onverwachte dingen. Doordat ouderen en rijbewijs hebben, zijn ze zich meer bewust van de gevaren. Blijft wel staan dat alertheid belangrijk is. Gisteren was mijn rit met oordopjes veiliger dan die zonder, want toen reed ik zonder dopjes door een groen stoplicht, maar botste toch bijna met een andere fietser zonder oordopjes.
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Verhalen Cassettebandjes

Bericht door Terri »

samanthi schreef:
Mara schreef:
John Galt schreef:Ik heb twee jaar geleden bij de kerstborrel op mijn werk het verhaal "Het kerstfeest van 2 domme kidnertjes" verteld. Wat mij betreft het ultieme kerstverhaal. Vooral het einde vind ik prachtig: "Het jongetje wist niet dat het meisje bad. En het meisje wist niet dat het jongetje bad. Maar boven, in de hemel, hoorde God het wel. En de engelen zongen van Gloria. En zo werd het echt, écht kerstfeest!"
Mijn collega's hebben het er soms nog over.
Dat was één van mijn lievelingsboeken uit de serie.
Kinderboeken waren vroeger wel veel ernstiger he?
En ook zat er altijd wel een moraal in het verhaal.
Zeeuw schreef:Dus nu inderdaad eigenlijk altijd 1 dopje in.
:super
@Samanthi: Las jij ook de Rozemarijntje-serie?
Ik las ook graag Rie van Rossum, en de Goud Elsje serie.
Ja Goudelsje
Was ook helemaal mijn genre en als je het nu leest is het vooral de 'eenvoudigheid' van het dagelijkse leven wat mij een soort heimwee geeft.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Verhalen Cassettebandjes

Bericht door samanthi »

:sweat n
Terri schreef:
samanthi schreef:
Mara schreef:
John Galt schreef:Ik heb twee jaar geleden bij de kerstborrel op mijn werk het verhaal "Het kerstfeest van 2 domme kidnertjes" verteld. Wat mij betreft het ultieme kerstverhaal. Vooral het einde vind ik prachtig: "Het jongetje wist niet dat het meisje bad. En het meisje wist niet dat het jongetje bad. Maar boven, in de hemel, hoorde God het wel. En de engelen zongen van Gloria. En zo werd het echt, écht kerstfeest!"
Mijn collega's hebben het er soms nog over.
Dat was één van mijn lievelingsboeken uit de serie.
Kinderboeken waren vroeger wel veel ernstiger he?
En ook zat er altijd wel een moraal in het verhaal.
Zeeuw schreef:Dus nu inderdaad eigenlijk altijd 1 dopje in.
:super
@Samanthi: Las jij ook de Rozemarijntje-serie?
Ik las ook graag Rie van Rossum, en de Goud Elsje serie.
Ja Goudelsje
Was ook helemaal mijn genre en als je het nu leest is het vooral de 'eenvoudigheid' van het dagelijkse leven wat mij een soort heimwee geeft.
Ja de knusheid
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Online
Zeeuw
Berichten: 11548
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: Verhalen Cassettebandjes

Bericht door Zeeuw »

Anselmus schreef:
Mara schreef:
Anselmus schreef: Afgelopen week ben ik twee dagen op de fiets naar mijn werk geweest en heb daarmee 3,5 uur geluisterd naar dit boek.
Zeeuw schreef:Dat doe ik ook vaak. Ik moet wel zeggen, soms zit ik zo in het verhaal dat het bijna gevaarlijk wordt op de fiets.
Als automobilist erger ik me weleens aan al die fietsers met oordopjes in. Ze horen niks, zitten in hun eigen wereld en rijden zo de kruising op.
Hadden ze dan maar 1 oordopje in, dan kunnen ze met hun andere oor tenminste nog iets horen.
Sorry, maar ik vind het geen goed voorbeeld (voor je kinderen).
Het maakt dat je kompleet op je eigen eiland zit.
Aan de ene kant heb je gelijk. Aan de andere kant is er met jongeren het verschil in volume. Als ik kijk hoe hard onze dochter soms geluid in haar dopjes heeft, dat niveau hak ik lang niet. Tweede verschil is dat de jongere generatie meer het idee heeft dat de weg van hen alleen is en minder rekening houden met onverwachte dingen. Doordat ouderen en rijbewijs hebben, zijn ze zich meer bewust van de gevaren. Blijft wel staan dat alertheid belangrijk is. Gisteren was mijn rit met oordopjes veiliger dan die zonder, want toen reed ik zonder dopjes door een groen stoplicht, maar botste toch bijna met een andere fietser zonder oordopjes.
Misschien ligt het ook aan wat je luistert. Ik merk dat muziek mij (logisch denk ik) veel minder afleid dan een luisterboek.
orgeltje
Berichten: 47
Lid geworden op: 07 mar 2018, 10:07

Re: RE: Re: Verhalen Cassettebandjes

Bericht door orgeltje »

Anselmus schreef:, want toen reed ik zonder dopjes door een groen stoplicht, maar botste toch bijna met een andere fietser zonder oordopjes.
Als het een stoplicht was, had je moeten stoppen.
p-weidema
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2020, 13:55

Re: Verhalen Cassettebandjes

Bericht door p-weidema »

Allereerst bedankt voor de geweldige respons op mijn topic. Ik ben er een beetje beduusd van. Veel meer dan ik verwacht had.
Die CD's kende ik niet, nee. Ik ga ze zo direct alle 5 bestellen. En daarmee ben ik dan al een mooi stukje op weg. Er moeten nog veel meer verhalen zijn. Maar ik vraag me af wie ze allemaal uitgebracht heeft? Allemaal van de Zending Gereformeerde Gemeenten? Of waren er meer vergelijkbare stichtingen die verhalenbandjes produceerden?

@Pioenroosje, Bram helpt de groenteman. Ja, die ken ik ook nog wel. Stond ook op één van die bandjes. Pisangs, dat was ook zo'n vreemd woord. Dat waren bananen. :D
@John Galt: Deze Quote:
"We-hebben-nu-een-koe! En-morgen-eten-we'm-lekker-op!" (over Papua's)
Komt uit het verhaal "Het grote beest". Die zoek ik dus ook nog.

Overigens herken ik jouw gevoel wel. Mijn vrouw is opgegroeid met andere luisterverhalen dan ik. Als ik dan bijvoorbeeld een boek gelezen heb, en later hoor ik het in luistervorm terug, kan ik me gewoon irriteren aan de stem van de verteller. Alleen bij de verhalen die ik als klein kind gehoord heb, heb ik dat weer niet. Terwijl ook niet al díé stemmen even fraai waren om aan te horen. Het gaat om de emotie die je erbij hoort, denk ik.

Maar de boeken van W.G. van de Hulst vind ik ook schitterend. Er zit heel veel gevoel in. Ik zou zulke boeken graag in de handen van mijn kind(eren) zien.
Zelf heb ik een aantal jaar geleden de boeken van W.Schippers leren kennen en waarderen. Hoef je waarschijnlijk bij de jeugd ook niet meer mee aan te komen, maar ik vind ze schitterend. Er zit, evenals bij W.G. van de Hulst, een goede boodschap in, al is W.G. van de Hulst vooral voor kinderen en W.Schippers vooral voor volwassenen.
Zijn er trouwens meer van die boeken die vergelijkbaar zijn met de boeken van W.Schippers??

Trouwens, on-topic, zoek ik ook nog steeds de originele verhalenbandjes.

Nogmaals, in zover iedereen heel hartelijk dank.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Verhalen Cassettebandjes

Bericht door Orchidee »

Goudelsje ik was er dol op
Mijn dochters vinden het zooooo oubollig, langdradig en ouderwets
Op diezelfde leeftijd hebben mijn dochters de series: Babs, de duiventil en Maaike en Domenico gelezen.
Babs en de vooral de duiventil vonden zij al mwah en ik denk er ook het mijne van
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: RE: Re: Verhalen Cassettebandjes

Bericht door Anselmus »

orgeltje schreef:
Anselmus schreef:, want toen reed ik zonder dopjes door een groen stoplicht, maar botste toch bijna met een andere fietser zonder oordopjes.
Als het een stoplicht was, had je moeten stoppen.
Bijdehand, maar niet correct: https://onzetaal.nl/taaladvies/stoplicht-verkeerslicht/
Fides Quaerens Intellectum
orgeltje
Berichten: 47
Lid geworden op: 07 mar 2018, 10:07

Re: RE: Re: RE: Re: Verhalen Cassettebandjes

Bericht door orgeltje »

Anselmus schreef:
orgeltje schreef:
Anselmus schreef:, want toen reed ik zonder dopjes door een groen stoplicht, maar botste toch bijna met een andere fietser zonder oordopjes.
Als het een stoplicht was, had je moeten stoppen.
Bijdehand, maar niet correct: https://onzetaal.nl/taaladvies/stoplicht-verkeerslicht/
Bijdehand! Bedankt voor de link.
Plaats reactie