Welke muziek luister je?

Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Charles »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Herman »

Maanenschijn schreef:
DDD schreef:Ik zou graag naar de presentatie in Dordrecht van een nieuw koraalboek luisteren. Kennelijk kan dat niet via de livestream van de kerk. Iemand enig idee hoe dat wel kan?
Ik denk dat je het boek van Boudewijn Zwart bedoelt? Ik zou er ook graag wat van horen, ik heb het nodige er over gelezen wat me nieuwsgierig heeft gemaakt.
Inmiddels staan een aantal opnames online op zijn youtube kanaal. Toevallig zijn dat allemaal opnamen van eerdere cd's van Boudewijn Zwart met de titel 'Psalmen Davids' en 'Psalmen Davids deel 2'. Die voorspelen zijn ook in een eerdere bundel uitgegeven.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door DDD »

Dank!
Henk J
Berichten: 2561
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Henk J »

https://www.youtube.com/watch?v=DQOdBbXtXI4 Het Salve Regina vanuit de Notre Dame, erg fraai.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Welke muziek luister je?

Bericht door Charles »

Dohnányi is erg leuk. Variations on a Nursery Song. Bij ons bekend als Altijd is Kortjakje ziek.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Charles op 08 okt 2021, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef:Ik hoor Anti-muziek. Hier in de buurt wordt vuurwerk afgestoken. Waarom weet ik niet. Blijkbaar wil men vreugde bedrijven....
Vanavond weer, en nu zelfs heel dichtbij. En ik hou niet van harden muziek, en helemaal niet van Anti-muziek. :nonnon
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door J.C. Philpot »

Simon Khorolskiy – В сионской горнице
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Charles »

Leuk om te luisteren. Weer eens wat anders. Ken je deze: https://youtu.be/ckVYO9oI8vc ?

Zelf deze opstaan. Blijft ook voor de 100 keer indrukwekkend zowel qua muziek als uitvoering. Heb eens gelezen van een violist van Concertgebouw die met pensioen ging. Men vroeg hem wat de hoogtepunten in zn carrière waren geweest. Hij zei: elke keer als Klemperer kwam dirigeren, dan zat heel het orkest op het puntje van zn stoel.

Afbeelding
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door J.C. Philpot »

Charles schreef:Leuk om te luisteren. Weer eens wat anders. Ken je deze: https://youtu.be/ckVYO9oI8vc ?
Mooi. Ik kom weer helemaal in de sfeer van mijn Israel reis ongeveer 15 jaar geleden. Op Yom Kippur ook bij het plein bij de Western Wall, werd er ook zo gezongen. Aan de ene kant ontroerend, dansende grijze Rabbi's met Thora-rollen, maar tegelijkertijd ook triest als je denkt aan de bedekking waardoor ze (het overblijfsel daargelaten) de Messias niet kunnen zien.
Charles schreef:Zelf deze opstaan. Blijft ook voor de 100 keer indrukwekkend zowel qua muziek als uitvoering.
Is dat een LP hoes? Beluister je het ook echt vanaf een LP, of gedigitaliseerd?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Charles »

Bij voorkeur via LP (kast vol staan), maar dat kan niet altijd dus dan maar via Spotify.

Afbeelding
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Christen »

Ik moest denken aan de draaiorgelmannen die Sela ten gehore brachten. Een boog in de wolken, als teken van trouw. Toen moest ik gister later wel glimlachen... toen we psalm 72 vers 11 zongen. Behalve klinkende muntjes of een briefje, nog meer vrucht beloofd.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Gebruikersavatar
Johannes S
Berichten: 581
Lid geworden op: 22 dec 2017, 16:55
Locatie: Dordrecht

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Johannes S »

Filippenzen 3:20 Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook den Zaligmaker verwachten, namelijk den Heere Jezus Christus;
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door J.C. Philpot »

Acapella psalmzang uit Schotland.

https://youtu.be/egzDaZm0n7k

Ik zou het graag nog een keer live meemaken in Schotland.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Henk J
Berichten: 2561
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Henk J »

Op de sterfdag van Sweelinck naar een herdenkingsconcert geweest in Deventer. Sweelinck blijft bijzonder, de muziek is niet altijd makkelijk maar wel erg boeiend.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Herman »

J.C. Philpot schreef:Acapella psalmzang uit Schotland.

https://youtu.be/egzDaZm0n7k

Ik zou het graag nog een keer live meemaken in Schotland.
Ik ken een zekere west-betuwnaar die een wiskey reisje naar Schotland wel ziet zitten.

Misschien valt er wat te combineren.
Plaats reactie