Welke muziek luister je?

Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Bourdon16 »

J.C. Philpot schreef:Gemeentezang van de (KJV only, independent, fundamental, soul-winning, pre-trib) Temple Baptist Church.

https://youtu.be/duKxrLp7tG8

Muzikaal niet zo hoogstaand waarschijnlijk, maar het zou mooi zijn als wij onze psalmen met net zo veel vuur en "enthousiasme" mee zouden zingen.

En de gemeenteleden zijn (behoudens het ontbreken van hoofdbedekking voor de meeste vrouwen) zeer netjes gekleed :super :)
Komt bij mij een beetje over als een lied a la de bundel van Johannes de Heer. Daar zitten ook van die liederen in de je zo aanstekelijk kan meezingen.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Terri »

J.C. Philpot schreef:Gemeentezang van de (KJV only, independent, fundamental, soul-winning, pre-trib) Temple Baptist Church.

https://youtu.be/duKxrLp7tG8

Muzikaal niet zo hoogstaand waarschijnlijk, maar het zou mooi zijn als wij onze psalmen met net zo veel vuur en "enthousiasme" mee zouden zingen.

En de gemeenteleden zijn (behoudens het ontbreken van hoofdbedekking voor de meeste vrouwen) zeer netjes gekleed :super :)
De doventolken, of misschien spreken/zingen deze mensen sowieso met hum handen, maken het extra indrukwekkend!
En een dirigent om de maat aan te geven en het zingen wat te enthousiasmeren zou ik ook heel prettig vinden. :)
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door DDD »

Het doet mij een beetje denken aan de samenzang in de Metropolitan Tabernacle in Londen.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door DDD »

Ik kom in een RD-artikel de link tegen naar de psalmzingmodus van de BMU. Ik hoor tot mijn genoegen dat die niet bij één versje stopt. Dat was vroeger bij psalmboek.nl wel zo. Dat vond ik altijd erg teleurstellend.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Bertiel »

Dochter lief heeft de tablet te pakken gehad en opeens staat Martin Mans in de favorieten.
Ik heb nog wat bij te spijkeren.
Zo maar een stukje Brahms luisteren denk ik
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door parsifal »

Wat Nederlandse muziek voor mijn vrouw om de taal te leren. Net over Hilversum 3 wat nog niet bestond en nu iets over een kop koffie.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bertiel schreef:Dochter lief heeft de tablet te pakken gehad en opeens staat Martin Mans in de favorieten.
Ik heb nog wat bij te spijkeren.
Zo maar een stukje Brahms luisteren denk ik
Je dochter heeft meer smaak... :yahoo
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door J.C. Philpot »

Blijf bij mij Heer want d' avond is nabij
https://youtu.be/9wlF7XQs450
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door DDD »

Stoort het je niet dat het niet goed is opgenomen? Het is geen akoestische piano die je hoort, volgens mij.
Online
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Hoopvol »

J.C. Philpot schreef:Blijf bij mij Heer want d' avond is nabij
https://youtu.be/9wlF7XQs450
Hij heeft meer op zijn kanaal, zoals Psalm 84: https://m.youtube.com/watch?v=b1S6rfivWAA
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Hendrikus »

GerefGemeente-lid schreef:
Bertiel schreef:Dochter lief heeft de tablet te pakken gehad en opeens staat Martin Mans in de favorieten.
Ik heb nog wat bij te spijkeren.
Zo maar een stukje Brahms luisteren denk ik
Je dochter heeft meer smaak... :yahoo
Ga je mond spoelen :fouet
~~Soli Deo Gloria~~
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Hendrikus schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Bertiel schreef:Dochter lief heeft de tablet te pakken gehad en opeens staat Martin Mans in de favorieten.
Ik heb nog wat bij te spijkeren.
Zo maar een stukje Brahms luisteren denk ik
Je dochter heeft meer smaak... :yahoo
Ga je mond spoelen :fouet
Nee hoor. Zeker niet. Voor sommigen valt er nog heel wat van hem te leren; een lagere zetting bijvoorbeeld. Ik ken Psalmbewerkingen van bepaalde organisten die dusdanig hoog zijn dat je niet fatsoenlijk kunt meezingen.

Ik zal geen namen noemen.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Hendrikus »

GerefGemeente-lid schreef: Nee hoor. Zeker niet. Voor sommigen valt er nog heel wat van hem te leren; een lagere zetting bijvoorbeeld. Ik ken Psalmbewerkingen van bepaalde organisten die dusdanig hoog zijn dat je niet fatsoenlijk kunt meezingen.
Dat is zo ongeveer de 387e keer dat je dit noemt, en niemand snapt wat je bedoelt of wat dit met Brahms te maken heeft.
Ik denk dat we het ook niet willen weten. Dus die 388e keer mag je ons wel besparen. Alvast dank!
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door J.C. Philpot »

DDD schreef:Stoort het je niet dat het niet goed is opgenomen? Het is geen akoestische piano die je hoort, volgens mij.
Omdat het lied mij aanspreekt, de entourage & nette kleding, en het enthousiasme van de jongelui, ben ik bereid daar overheen te zien ;)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Christen »

Wel geinig ja.. die piano en het geluid.

Maar tegen je argumenten kan ik niet op.. inderdaad.. mooie jonge mensen.

Hier Franz Anton Rössler Rosetti, Adagio con espressione.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Plaats reactie